Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bram_su: eerste reis Amerika - tips en advies
Reis bram_su: eerste reis Amerika - tips en advies
Hallo iedereen,
Volgend jaar trouwt een kameraad van mij met zijn Amerikaanse vriendin, dit zal plaats vinden op vrijdag 8 augustus in Twin Lake, Michigan.
Daarom ben ik van plan om met 5 anderen rond deze datum een reis te doen in de USA. Aangezien enkelen maar 2 weken verlof kunnen nemen, zijn we van plan om van zaterdag 2 aug tot zaterdag 16 aug te gaan. Op deze 2 weken willen we natuurlijk zo veel mogelijk zien. We hadden al eens gekeken wat te bezoeken en dit zou een mogelijkheid zijn om te bezoeken:
zaterdag aankomst New York
zondag New York - Niagara Falls 725km 6u50
maandag Niagara Falls - Toronto 130km 1u30
dinsdag Toronto - Detroit 372km 3u45
woensdag Detroit - Chicago 460km 5u
donderdag Chicago - Twin Lake
vrijdag Huwelijk
zaterdag Rustig dagje / Sleeping Bear Dunes
zondag Twin Lake - Pittsburgh 750km 6u45 Tussenstop Pittsburgh (of andere stad) richting NY
maandag Pittsburgh - New York 595km 5u45
dinsdag New York (eventueel dag minder New York als iets anders interessant te zien is onderweg)
woensdag New York
donderdag New York
vrijdag New York
zaterdag vertrek
zondag aankomst
Voorlopig staan er dus veel steden op en oogt het programma misschien te druk. Zijn er tips of advies van dingen die meer de moeite zijn dan anderen?
Ook zijn we er nog niet uit om retour op New York te vliegen (bespaart ons wel wat geld), of dat we heen op andere vlieghaven kiezen (plaats nog te bepalen) en terugvlucht vanuit New York. Dat zou reisschema natuurlijk ook aanpassen. Waarschijnlijk zou dit ook extra kosten van drop-off fee voor auto inhouden. Ervaringen mogen ook altijd gedeeld worden.
Dank u
Bram
Volgend jaar trouwt een kameraad van mij met zijn Amerikaanse vriendin, dit zal plaats vinden op vrijdag 8 augustus in Twin Lake, Michigan.
Daarom ben ik van plan om met 5 anderen rond deze datum een reis te doen in de USA. Aangezien enkelen maar 2 weken verlof kunnen nemen, zijn we van plan om van zaterdag 2 aug tot zaterdag 16 aug te gaan. Op deze 2 weken willen we natuurlijk zo veel mogelijk zien. We hadden al eens gekeken wat te bezoeken en dit zou een mogelijkheid zijn om te bezoeken:
zaterdag aankomst New York
zondag New York - Niagara Falls 725km 6u50
maandag Niagara Falls - Toronto 130km 1u30
dinsdag Toronto - Detroit 372km 3u45
woensdag Detroit - Chicago 460km 5u
donderdag Chicago - Twin Lake
vrijdag Huwelijk
zaterdag Rustig dagje / Sleeping Bear Dunes
zondag Twin Lake - Pittsburgh 750km 6u45 Tussenstop Pittsburgh (of andere stad) richting NY
maandag Pittsburgh - New York 595km 5u45
dinsdag New York (eventueel dag minder New York als iets anders interessant te zien is onderweg)
woensdag New York
donderdag New York
vrijdag New York
zaterdag vertrek
zondag aankomst
Voorlopig staan er dus veel steden op en oogt het programma misschien te druk. Zijn er tips of advies van dingen die meer de moeite zijn dan anderen?
Ook zijn we er nog niet uit om retour op New York te vliegen (bespaart ons wel wat geld), of dat we heen op andere vlieghaven kiezen (plaats nog te bepalen) en terugvlucht vanuit New York. Dat zou reisschema natuurlijk ook aanpassen. Waarschijnlijk zou dit ook extra kosten van drop-off fee voor auto inhouden. Ervaringen mogen ook altijd gedeeld worden.
Dank u
Bram
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Eerste reis Amerika - tips en advies
Heb je schema even in http://goo.gl/maps/AiH3Y gezet.
Dag 1 vind ik persoonlijk zonde van de tijd. Je hebt geen enkele stop ingepland tussen New York en Niagara Falls.
Zelf zou ik dan gewoon op een luchthaven in de buurt van Niagara Falls starten.
En verder heb ik een beetje het gevoel dat je wat plaatsen af wilt strepen. Maar heb je al een idee wat je in die plaatsen wilt doen?
Dag 1 vind ik persoonlijk zonde van de tijd. Je hebt geen enkele stop ingepland tussen New York en Niagara Falls.
Zelf zou ik dan gewoon op een luchthaven in de buurt van Niagara Falls starten.
En verder heb ik een beetje het gevoel dat je wat plaatsen af wilt strepen. Maar heb je al een idee wat je in die plaatsen wilt doen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Eerste reis Amerika - tips en advies
Dank je voor je eerste reactie Nijt, onze reisplanning is sinds gisteren lichtjes veranderd naar:
ma 04/08 vertrek + aankomst Chicago
di 05/08 Chicago
wo 06/08 Chicago - tussenstop (nog te bekijken)
do 07/08 Tussenstop - Twin Lake
vr 08/08 Huwelijk
za 09/08 (Sleeping Bear Dunes)
zo 10/08 Twin Lake - Toronto
ma 11/08 Toronto
di 12/08 Toronto - Niagara Waterfalls
wo 13/08 Niagara Waterfalls - New York
do 14/08 New York
vr 15/08 New York
za 16/08 New York
zo 17/08 New York
ma 18/08 vertrek naar huis
rit Twin Lake - Toronto & Niagara Falls - New York beiden te doen op 1 dag? In hoeverre kan hier nog een bijkomende interessante tussenstop gemaakt worden?
Ik zal alvast het forum doorzoeken voor de meest interessante bezienswaardigheden bij de plaatsen waar we gaan.
Voor de rest mogen er nog altijd opmerking en suggesties gegeven worden.
ma 04/08 vertrek + aankomst Chicago
di 05/08 Chicago
wo 06/08 Chicago - tussenstop (nog te bekijken)
do 07/08 Tussenstop - Twin Lake
vr 08/08 Huwelijk
za 09/08 (Sleeping Bear Dunes)
zo 10/08 Twin Lake - Toronto
ma 11/08 Toronto
di 12/08 Toronto - Niagara Waterfalls
wo 13/08 Niagara Waterfalls - New York
do 14/08 New York
vr 15/08 New York
za 16/08 New York
zo 17/08 New York
ma 18/08 vertrek naar huis
rit Twin Lake - Toronto & Niagara Falls - New York beiden te doen op 1 dag? In hoeverre kan hier nog een bijkomende interessante tussenstop gemaakt worden?
Ik zal alvast het forum doorzoeken voor de meest interessante bezienswaardigheden bij de plaatsen waar we gaan.
Voor de rest mogen er nog altijd opmerking en suggesties gegeven worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht