bello schreef:Als je ouders het voor jullie kopen (ook in restaurants/bars), dan mag je het blijkbaar ook opdrinken. Ik denk echter dat je NYC als 20-jarige erg goed (zo niet beter) kan beleven zónder alcohol.
Als de ouders een biertje of wijntje kopen en hun kind daar een slok van laten nemen zul je inderdaad weinig reactie krijgen. Maar die ouders kunnen niet voor hun kind een heel drankje kopen, dat is toch echt wel illegaal, want dat valt in NY onder (komend uit die bron):
Underage Drinking: Furnishing Alcohol to Minors
Furnishing is prohibited with NO EXCEPTIONS.
Kortom, neem geen risico's. Men is hier erg streng op.
(@ Petra: ik zie dat S. thuis een biertje voor haar vader mag inschenken en er met jullie toestemming zelfs eentje mee mag drinken. Buitenshuis én zonder 21+echtgenoot of ouder in de buurt is dat inderdaad een ander verhaal).
Die bron kan van alles zeggen, maar de realiteit is veel strenger. Inderdaad kunnen wij S. een drankje geven, maar ook maar een druppel aan een vriend of vriendin en we zijn zeer strafbaar. Er was een heel naar geval niet ver hiervandaan. De ouders wisten dat er alcohol gedronken zou worden bij een feestje van een 17-jarige, dus namen de touwen in eigen handen. Iedereen, die op het feest kwam, moest de autosleutels inleveren en blijven logeren. Iemand liet het uitlekken dat er alcohol zou zijn en de politie kwam. De ouders kregen een flinke gevangenisstraf om ze tot voorbeeld te stellen. Ik betwijfel geen moment dat S. en haar vriendenkring alcohol drinken of K. de oudste voor ze 21 was (daar heb ik ook nog verhalen over te vertellen

). Echter, wij hebben daar zelf een zero tolerance voor qua leveren. Laat het duidelijk zijn dat ik het niet met deze wet eens ben en met mij vele anderen hier, maar het is de wet. Ik zal blij zijn als ze alle drie 21 zijn.