Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcohol in NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Alcohol in NYC

Bericht door Grandu »

Hallo allemaal,

Deze zaterdag ga ik voor 6 nachten met m'n ouders en tweelingbroer(tje) naar New York. Ik ben benieuwd of ik als 20-jarige in New York alcohol mag drinken in een restaurant wanneer mijn ouders dit voor mij kopen? En zijn er verder nog nieuwe dingen van de afgelopen maanden in NYC die ik niet mag missen?

Iemand hier die er misschien meer van weet? :)

Thanks!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Alcohol in NYC

Bericht door Petra/VS »

Je mag in de hele VS pas alcohol drinken vanaf je 21ste verjaardag. Antwoord op je vraag is dus: nee, je ouders mogen geen alcohol voor je kopen en als een serveerder je wel alcohol verschaft is die persoon strafbaar. Ze zijn er dus heel streng op. Qua nieuwe dingen weet ik niet of je al naar het 9/11 Memorial bent geweest? Dat is erg indrukwekkend. Ook is Ellis Island vanaf vandaag weer open hoorde ik, maar daar ben je misschien al geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je ouders het voor jullie kopen (ook in restaurants/bars), dan mag je het blijkbaar ook opdrinken. Ik denk echter dat je NYC als 20-jarige erg goed (zo niet beter) kan beleven zónder alcohol.

Bron: http://alcoholpolicy.niaaa.nih.gov/APIS ... l?state=NY

(@ Petra: ik zie dat S. thuis een biertje voor haar vader mag inschenken en er met jullie toestemming zelfs eentje mee mag drinken. Buitenshuis én zonder 21+echtgenoot of ouder in de buurt is dat inderdaad een ander verhaal).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

bello schreef:Als je ouders het voor jullie kopen (ook in restaurants/bars), dan mag je het blijkbaar ook opdrinken.
Nou... die ouders zijn dan wel strafbaar bezig.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je wordt regelmatig gecontroleerd op je leeftijd totdat je een jaar of 30 bent. Sommige restaurants controleren gewoon iedereen, grijze haren of niet.

Het gebeurt natuurlijk wel, dat je als 20-jarige in New York alcohol kan drinken, maar jij, degene die het voor je koopt EN de bar/het restaurant kunnen op een forse boete rekenen als je/ze betrapt wordt/worden.

Los kopen gaat ook niet, elke winkel waar drank, inclusief bier, wordt verkocht zijn als de dood dat ze gepakt worden.

Een restaurant kom je wel binnen, maar een bar controleert ook mensen die binnenlopen. Onder de 21 betekent dat je de bar niet eens binnenkomt, of er meteen uitgezet wordt als je ze snappen.

Wees eerlijk: betekent een weekje lang geen drank nou echt dat dat je hele vakantie verknalt?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nee, niks geen alcohol via je ouwelui ... ja, misschien op de hotelkamer, maar verder niet ...

ik ben het met Bennogr eens, een weekje zonder, wat maakt het uit? voor mij heeft NYC niets met bars en alcohol te maken, maar alles met de geweldige sfeer en de immens leuke onverwachte straten en pleinen enzovoorts ...
gewoon van Starbucks genieten en vooral van de stad
Laatst gewijzigd door meyem op 28 okt 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je mag helaas niets drinken in een restaurant en ik heb in het verleden als eens gezeur gehad omdat ik mijn vaders wijnglas verplaatste dus ze nemen het héél erg serieus.
Wel zonde dat je niet een lekker glaasje wijn bij je eten kunt krijgen maar het is niet anders.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ze nemen het heeeel serieus ... als ze gesnapt worden, verliezen ze hun licentie ...
rofl, ik ben al regelmatig om ID gevraagd en ik zie er echt niet meer uit als 16, hoor! :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

bello schreef:Ik denk echter dat je NYC als 20-jarige erg goed (zo niet beter) kan beleven zónder alcohol.
Bennogr schreef:Wees eerlijk: betekent een weekje lang geen drank nou echt dat dat je hele vakantie verknalt?
meyem schreef:ik ben het met Bennogr eens, een weekje zonder, wat maakt het uit?
Nee m'n vakantie verknalt het niet en ik kan m'n hele leven zonder alcohol, maar ik heb graag een glas wijn 's avonds als ik uit eten ga.

Derk

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Petra/VS schreef:Qua nieuwe dingen weet ik niet of je al naar het 9/11 Memorial bent geweest? Dat is erg indrukwekkend. Ook is Ellis Island vanaf vandaag weer open hoorde ik, maar daar ben je misschien al geweest.
Ik heb een tour geboekt bij het 9/11 Memorial. Ik heb dat in 2011 ook gedaan en ik wil het graag aan m'n ouders en broer(tje) laten zien! Ellis Island gaan we misschien ook doen. Bedankt voor je tip!

---Mark Twain
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Grandu schreef: Nee m'n vakantie verknalt het niet en ik kan m'n hele leven zonder alcohol, maar ik heb graag een glas wijn 's avonds als ik uit eten ga.
gaat niet lukken, dit keer ...
ach, je kunt altijd naar Rome gaan, of zo 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vind een beetje alsof er gedaan wordt alsof Derk een alcoholprobleem heeft terwijl hij een hele normale vraag stelt. Waarom zou hij naar Rome moeten gaan? :roll:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

was het eerste dat in me opkwam, heeerlijke wijnen ^_^
alcohol-probleem? da's op eenzelfde manier overdrijven, hoor ...(ik wil mr green invoegen, maar mijn pc doet moeilijk)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

bello schreef:Als je ouders het voor jullie kopen (ook in restaurants/bars), dan mag je het blijkbaar ook opdrinken. Ik denk echter dat je NYC als 20-jarige erg goed (zo niet beter) kan beleven zónder alcohol.
Als de ouders een biertje of wijntje kopen en hun kind daar een slok van laten nemen zul je inderdaad weinig reactie krijgen. Maar die ouders kunnen niet voor hun kind een heel drankje kopen, dat is toch echt wel illegaal, want dat valt in NY onder (komend uit die bron):
Underage Drinking: Furnishing Alcohol to Minors

Furnishing is prohibited with NO EXCEPTIONS.

Kortom, neem geen risico's. Men is hier erg streng op.
(@ Petra: ik zie dat S. thuis een biertje voor haar vader mag inschenken en er met jullie toestemming zelfs eentje mee mag drinken. Buitenshuis én zonder 21+echtgenoot of ouder in de buurt is dat inderdaad een ander verhaal).
Die bron kan van alles zeggen, maar de realiteit is veel strenger. Inderdaad kunnen wij S. een drankje geven, maar ook maar een druppel aan een vriend of vriendin en we zijn zeer strafbaar. Er was een heel naar geval niet ver hiervandaan. De ouders wisten dat er alcohol gedronken zou worden bij een feestje van een 17-jarige, dus namen de touwen in eigen handen. Iedereen, die op het feest kwam, moest de autosleutels inleveren en blijven logeren. Iemand liet het uitlekken dat er alcohol zou zijn en de politie kwam. De ouders kregen een flinke gevangenisstraf om ze tot voorbeeld te stellen. Ik betwijfel geen moment dat S. en haar vriendenkring alcohol drinken of K. de oudste voor ze 21 was (daar heb ik ook nog verhalen over te vertellen ;)). Echter, wij hebben daar zelf een zero tolerance voor qua leveren. Laat het duidelijk zijn dat ik het niet met deze wet eens ben en met mij vele anderen hier, maar het is de wet. Ik zal blij zijn als ze alle drie 21 zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Mijn ervaring is dat mijn dochter van 19 wel in de grote steden al eens een glas wijn kan meedrinken, vooral LV En NOLA zijn hier wat losser maar ook inSFis dat al gelukt, je moet het dan wel zelf geven en het is je eigen verantwoordelijkheid, ze knijpen een oogje dicht. Het is sowieso strafbaar natuurlijk en de boetes zijn niet mals. In minder grote steden is het helemaal niet mogelijk, daar zijn ze zeer streng! ik denk dar de pakkans daar veel groter is. Ik ben zelf al ooit gecheckt geweest ( ik ben 52 en zie er helaas niet jonger uit) :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer