Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De eerste keer New York (OKT'13)
Re: De eerste keer New York (OKT'13)
Wat een leuke tip! Ik had er echt nog nooit van gehoord.
-
- Amerika-ontdekker
Die tip doet me nog ongeduldiger raken
, nog iets meer dan 5 weken en dan is het zo ver.
Elke dag ben ik wel aan het rondsurfen op internet opzoek naar new york spots, want natuurlijk wil ik niets missen
Verder kwam ik een hidden trainstation tegen (onder Waldorf Astoria) Het is het treinstation wat gebruikt werd door o.a. Franklin D. Roosevelt. Omdat hij polio had en niet publiekelijk wilde verschijnen. In dat station is een grote lift. Ze reden dan uit de trein met de limo, de lift in, en zo het gebouw in.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is hier aan een bezoek te brengen, het is erg dicht bij grand central terminal.
[youtube]mqvqhz1h06U[/youtube]

de lift

Elke dag ben ik wel aan het rondsurfen op internet opzoek naar new york spots, want natuurlijk wil ik niets missen

Verder kwam ik een hidden trainstation tegen (onder Waldorf Astoria) Het is het treinstation wat gebruikt werd door o.a. Franklin D. Roosevelt. Omdat hij polio had en niet publiekelijk wilde verschijnen. In dat station is een grote lift. Ze reden dan uit de trein met de limo, de lift in, en zo het gebouw in.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is hier aan een bezoek te brengen, het is erg dicht bij grand central terminal.
[youtube]mqvqhz1h06U[/youtube]

de lift

-
- Amerika-ontdekker
Niemand informatie over mijn laatste post? Volgende week is het zover
heb er zin in . Helaas is mn "maat" waar ik mee zou gaan, afgehaakt, dus wordt een trippie alleen..

Je had ook niet echt een vraag gesteld?
Die spot ziet er wel leuk uit, maar ik heb ook geen idee of die wel of niet toegankelijk is voor publiek.
Die spot ziet er wel leuk uit, maar ik heb ook geen idee of die wel of niet toegankelijk is voor publiek.
-
- Amerika-ontdekker
Oh haha, dan nu de vraag, weet iemand of dat toegankelijk is?
Op dit moment heb ik erg veel moeite met juiste volgorde en dagindeling... Mensen met ervaring tips?
Helaas is het wel zo dat mijn maat die ook naar NY zou komen is afgehaakt, beste omslag dus...
In totaliteit is dit mijn lijst van bezienswaardigheden/activiteiten en zoals jullie weten heb ik van 2 tot 12 okt...
enige activiteit die nu echt vast staat qua tijdstip is de icehockey wedstrijd tussen New York Islanders en Phoenix Coyotes op 8 okt
Voor weinig ben ik aan mooie vipplaatsen gekomen
Times Square
China Town
Little Italy
Brooklyn Botanic Garden
New York Transit Museum
Brooklyn Bridge
Graffiti Hall of Fame
Central Park
Strawberry Fields
Central Park Carousel
5th Ave
Grand Central Terminal
Empire State Building (niet naar boven) tenzij mensen zeggen dit is een echte aanrader
Flatiron Building
UN Headquarters
Chrysler Building
Central Park Zoo
Bethesda Fountain
Gapstow Bridge
World Financial Center
Wall St
Battery Park
9/11 Memorial
Staten Island Ferry
Liberty Statue
Rockefeller Center
Top of the Rock
Coney Island
Hidden Subway station
Ik zal vast het een en ander vergeten, zal dit lijstje nog een paar keer editten.
Op dit moment heb ik erg veel moeite met juiste volgorde en dagindeling... Mensen met ervaring tips?
Helaas is het wel zo dat mijn maat die ook naar NY zou komen is afgehaakt, beste omslag dus...
In totaliteit is dit mijn lijst van bezienswaardigheden/activiteiten en zoals jullie weten heb ik van 2 tot 12 okt...
enige activiteit die nu echt vast staat qua tijdstip is de icehockey wedstrijd tussen New York Islanders en Phoenix Coyotes op 8 okt

Times Square
China Town
Little Italy
Brooklyn Botanic Garden
New York Transit Museum
Brooklyn Bridge
Graffiti Hall of Fame
Central Park
Strawberry Fields
Central Park Carousel
5th Ave
Grand Central Terminal
Empire State Building (niet naar boven) tenzij mensen zeggen dit is een echte aanrader
Flatiron Building
UN Headquarters
Chrysler Building
Central Park Zoo
Bethesda Fountain
Gapstow Bridge
World Financial Center
Wall St
Battery Park
9/11 Memorial
Staten Island Ferry
Liberty Statue
Rockefeller Center
Top of the Rock
Coney Island
Hidden Subway station
Ik zal vast het een en ander vergeten, zal dit lijstje nog een paar keer editten.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
in je eentje naar New York is prima te doen ...
maar wat dat geheime station betreft .... ik heb dat gedaan vorig jaar en je ziet geen z** .... ^_^
dat viel mij onwijs tegen, want de foto's zijn geweldig mooi ... zo zonde dat ze zo'n station ongebruikt laten!!
ik heb een stukje vast kunnen leggen op de film, maar alleen omdat ik de camera door het bovenraampje buitenboord heb gehouden ... achter het glas zag je niets ...
we hebben de rit 2 x gedaan, de eerste keer zaten we inderdaad met een vieze zwerver in de cabine ... en toen we eindelijk iets zagen was het alweer voorbij. De tweede keer heb ik dit filmpje kunnen schieten:
[youtube][/youtube]
maar wat dat geheime station betreft .... ik heb dat gedaan vorig jaar en je ziet geen z** .... ^_^
dat viel mij onwijs tegen, want de foto's zijn geweldig mooi ... zo zonde dat ze zo'n station ongebruikt laten!!
ik heb een stukje vast kunnen leggen op de film, maar alleen omdat ik de camera door het bovenraampje buitenboord heb gehouden ... achter het glas zag je niets ...
we hebben de rit 2 x gedaan, de eerste keer zaten we inderdaad met een vieze zwerver in de cabine ... en toen we eindelijk iets zagen was het alweer voorbij. De tweede keer heb ik dit filmpje kunnen schieten:
[youtube][/youtube]
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
en weer is bij mij die video niet zichtbaar???? wat doe ik toch fout??
http://www.youtube.com/watch?v=JwMaaA8EWt8
oh, en die halte onder het Waldorff, nee, daar kun je niet naar toe ^_^
maar er blijft genoeg over, hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=JwMaaA8EWt8
oh, en die halte onder het Waldorff, nee, daar kun je niet naar toe ^_^
maar er blijft genoeg over, hoor!
Ik zou je activiteiten groeperen op locatie. Op die manier ben je het minste tijd kwijt aan heen en weer reizen. Verder is het handig om zeer druk bezochte attracties vroeg in de morgen te doen, zoals bijvoorbeeld Lady Liberty.StarneyBinson schreef:In totaliteit is dit mijn lijst van bezienswaardigheden/activiteiten en zoals jullie weten heb ik van 2 tot 12 okt...
Je vraagt of het de moeite waard is om omhoog te gaan bij het ESB? Ik vind van wel (of Top of The Rock), maar goed ik ben dan ook een liefhebber van uitzichtpunten. Maar in NY hoort het er ook wel een beetje bij!
Houd ook rekening met het feit dat het een dag minder weer kan zijn, maar die dag kun je dan weer besteden aan een museum (waarvan ik de bekendste musea niet echt terug vind in je lijstje) of een dagje shoppen

-
- Amerika-ontdekker
Heeft iemand een tip voor goedkoop mobiel internet? Via T-Mobile kost 50MB 15euro, beetje duur..
Kun je met Amerikaanse prepaidkaartjes een internetbundel activeren?
Iemand hier meer info over?
Kun je met Amerikaanse prepaidkaartjes een internetbundel activeren?
Iemand hier meer info over?
Ik weet niet waar je het precies voor wilt gebruiken, maar vrijwel elk hotel heeft wifi. Daarbuiten ook elke koffiezaak, mcdonalds en gemiddeld restaurant!
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een uitstapje naar Washington is ook goed te doen vanuit NY. Tijdens mijn trip zijn we de 1e volle dag naar DC gegaan. Om half 6 sochtends de trein (toch vroeg wakker ivm jetlag), je bent daar dan +/- om 9 uur en hebt zo nog een volle dag om de meest aansprekende bezienswaardigheden te zien (Witte huis, Capitool, memorial, monument, arlington Cemetery etc.). Tegen de avond kun je dan weer de trein terug pakken en je hebt zo eventueel nog een volle avond in NY.
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
-
- Amerika-ontdekker
Gisteren was het eindelijk zover, ik vloog met Delta Airlines naar Newark, Uitstekende service en aardig wat beenruimte. Het eten was ook prima te doen en ze kwamen regelmatig met drankjes.. Afijn om 15:15 landde het vliegtuig. Controle was ik echt zo door heen, geen rijen niets.. ook geen interview...
Vervolgens de Airtrain naar het treinstation... ondertussen kun je in de verte al het nieuwe WTC gebouw zien... Helaas miste ik op de seconde de trein en moest ik ruim 20 minuten wachten. Na ongeveer een ritje van 25 minuten kwam ik aan op New York Penn Station, Ontzettend druk.. Opzoek naar de metro, bij de automaat werd mijn creditcard geweigerd, vreemd. in de automaat betaal je trouwens 31$ en bij een kiosk 30$. Uiteindelijk kwam ik dan eindelijk aan op 103st. Qua straten is New York heel simpel, te vergelijken wel met Excel, nummers en letters... Hostel dan ook vrij snel gevonden. Relaxed personeel en het ziet er allemaal erg netjes uit. locatie is geweldig, metro in de buurt, en die lijn gaat rechtstreeks naar times square, Chinatown etc...
Nadat ik mijn spullen had gedropt ben ik maar eens een kijkje gaan nemen op Times Square, inmiddels was het al donker... behalve natuurlijk op Times Square
ontzettend veel lichten... indrukwekkend.. heel erg druk maar wel gezellig. Bezoekje gebracht aan Starbucks en McDonalds en toen weer met de metro terug. Daarna mooi de kroeg in gedoken vlak bij m'n hostel. rond de klok van 2 gaan slapen en 5:30 weer wakker, jetlag.
Foto's en verdere verslagen volgen
Vervolgens de Airtrain naar het treinstation... ondertussen kun je in de verte al het nieuwe WTC gebouw zien... Helaas miste ik op de seconde de trein en moest ik ruim 20 minuten wachten. Na ongeveer een ritje van 25 minuten kwam ik aan op New York Penn Station, Ontzettend druk.. Opzoek naar de metro, bij de automaat werd mijn creditcard geweigerd, vreemd. in de automaat betaal je trouwens 31$ en bij een kiosk 30$. Uiteindelijk kwam ik dan eindelijk aan op 103st. Qua straten is New York heel simpel, te vergelijken wel met Excel, nummers en letters... Hostel dan ook vrij snel gevonden. Relaxed personeel en het ziet er allemaal erg netjes uit. locatie is geweldig, metro in de buurt, en die lijn gaat rechtstreeks naar times square, Chinatown etc...
Nadat ik mijn spullen had gedropt ben ik maar eens een kijkje gaan nemen op Times Square, inmiddels was het al donker... behalve natuurlijk op Times Square

Foto's en verdere verslagen volgen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1487 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-