Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels New York en Washington DC [April/Mei 2014]
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hotels New York en Washington DC [April/Mei 2014]
Hallo allemaal,
Voor onze stedentrip naar New York en Washington DC in april en mei 2014 zijn wij nog op zoek naar hotels.
De vliegtickets en treinkaartjes hebben we inmiddels al in de pocket.
Nu zie ik echter dat voor de (niet-shabby) hotels prijzen worden gevraagd van $270+tax en veel meer.
Is dit nou gewoon een dure periode of zijn we veels te vroeg met zoeken.
Ik kan me herinneren dat voor onze west kust reizen in het algemeen gold, hoe vroeger boeken (met advanced purchase rate) hoe gunstiger.
Naar Priceline heb ik ook nog niet gekeken, maar het lijkt me dat het hier ook nog iets te vroeg voor is.
Graag hoor ik jullie ervaringen en/of tips
Nicky
Voor onze stedentrip naar New York en Washington DC in april en mei 2014 zijn wij nog op zoek naar hotels.
De vliegtickets en treinkaartjes hebben we inmiddels al in de pocket.
Nu zie ik echter dat voor de (niet-shabby) hotels prijzen worden gevraagd van $270+tax en veel meer.
Is dit nou gewoon een dure periode of zijn we veels te vroeg met zoeken.
Ik kan me herinneren dat voor onze west kust reizen in het algemeen gold, hoe vroeger boeken (met advanced purchase rate) hoe gunstiger.
Naar Priceline heb ik ook nog niet gekeken, maar het lijkt me dat het hier ook nog iets te vroeg voor is.
Graag hoor ik jullie ervaringen en/of tips
Nicky
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Hotels New York en Washington DC [April/Mei 2014]
Voor Washington ben ik erachter gekomen dat de prijzen op vrijdag /zaterdag en zondag veel goedkoper zijn dan door de week .
Wij hebben via Hotwire ( secret deal) een 4 sterren hotel ( Hyatt Arlington) gekregen geboekt voor 169 euro /3 nachten. geboekt op 18 juli voor de periode begin september . Misschien je reis zo plannen dat je er in het weekend bent .
Mijn man heeft een 4 sterren hotel daar door de weeks toch wel 140 $ betaald /1 nacht.
voor New York heb ik geen vergelijking. Hebben een hotel in Bergen op het oog, maar dat is toch ook wel 135 euro /nacht voor een 2 sterren.
Wij hebben via Hotwire ( secret deal) een 4 sterren hotel ( Hyatt Arlington) gekregen geboekt voor 169 euro /3 nachten. geboekt op 18 juli voor de periode begin september . Misschien je reis zo plannen dat je er in het weekend bent .
Mijn man heeft een 4 sterren hotel daar door de weeks toch wel 140 $ betaald /1 nacht.
voor New York heb ik geen vergelijking. Hebben een hotel in Bergen op het oog, maar dat is toch ook wel 135 euro /nacht voor een 2 sterren.
Heb je ook op sites als Booking & Expedia gekeken? Ik zie nu voor de laatste week van april wel een aantal 3* hotels voor 130 euro per nacht (incl. tax) namelijk. Het kan denk ik wel goedkoper (en je hebt nog tijd zat), maar het is in ieder geval geen 270$?
-
- Amerika-ontdekker
Ja ik heb ook inderdaad wel op die sites gekeken.
Het probleem is dat we liever niet in een saai [days inn, super 8, holiday inn o.i.d.] hotel willen verblijven, maar graag iets speciaals/hips/origineels willen, maar het hoeft zeker geen extreme luxe te zijn.
Dat de prijzen van hotels hoger liggen in New York/Washington ivm bijv de west kust snap ik, maar zo hoog...
B&B's lijkens ons ook wel leuk, maar de meeste zitten toch wat meer richting Harlem/Brooklyn.
Ook al zijn we met het openbaar vervoer overal snel, toch zitten we graag in Manhattan.
Het probleem is dat we liever niet in een saai [days inn, super 8, holiday inn o.i.d.] hotel willen verblijven, maar graag iets speciaals/hips/origineels willen, maar het hoeft zeker geen extreme luxe te zijn.
Dat de prijzen van hotels hoger liggen in New York/Washington ivm bijv de west kust snap ik, maar zo hoog...
B&B's lijkens ons ook wel leuk, maar de meeste zitten toch wat meer richting Harlem/Brooklyn.
Ook al zijn we met het openbaar vervoer overal snel, toch zitten we graag in Manhattan.
Aan wat voor bedrag zat je zelf te denken dan? Want tussen 130 & 270 zitten een heleboel centjes en dus ook een heleboel verschillende dingen. Realiseer je wel als je iets hips / origineels op Manhattan wilt, zul je daar ook gewoon voor moeten betalen.. Zo simpel is dat wel..
Overigens, Harlem is de noordkant van Manhattan
Bij Brooklyn (of Queens) zit een stukje water tussen.
Als je echt een goede deal wilt, zou ik je toch aanraden om naar Priceline / Hotwire te kijken. Hier kun je vaak goede deals sluiten voor leuke prijzen, als kom je dan wel vaak in de ketens terecht (maar met 4* ga je niet zo snel de mist in). Wij hadden in in 2011 het geluk dat we in het Algonquin terecht kwamen. Niet alleen een superlocatie, maar ook nog eens een uniek hotel.
Overigens, Harlem is de noordkant van Manhattan

Als je echt een goede deal wilt, zou ik je toch aanraden om naar Priceline / Hotwire te kijken. Hier kun je vaak goede deals sluiten voor leuke prijzen, als kom je dan wel vaak in de ketens terecht (maar met 4* ga je niet zo snel de mist in). Wij hadden in in 2011 het geluk dat we in het Algonquin terecht kwamen. Niet alleen een superlocatie, maar ook nog eens een uniek hotel.
-
- Amerika-ontdekker
We willen het graag proberen onder de 200+tax te houden.
Als ik op de site van het Algonquin kijk, kom ik nu op 609+tax (per nacht) voor een King room uit.
Misschien toch maar eens Priceline gaan proberen dan...
Als ik op de site van het Algonquin kijk, kom ik nu op 609+tax (per nacht) voor een King room uit.

Misschien toch maar eens Priceline gaan proberen dan...
Dat was ook wel de allerbeste deal die we ooit hebben gemaakt met Priceline.
Maar goed, voor dat bedrag kun je echt een behoorlijk hotel krijgen.. Ook in NY. Maar met Priceline net wat mooier (of wat goedkoper)!
Maar goed, voor dat bedrag kun je echt een behoorlijk hotel krijgen.. Ook in NY. Maar met Priceline net wat mooier (of wat goedkoper)!
- HansEllis
- Amerika-ontdekker
Wij hadden deze zomer in NY The W Hotel op Lexington Ave. voor $ 110,00 en in Washington de Capitol Hilton (200 mtr van het Witte Huis) voor $ 96,00. Beide via priceline en was helemaal goed, met name het W Hotel waar we een gratis upgrade kregen. Kwam nog wel tax bij maar prima prijzen toch? 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Maar vindt je het zelf nog niet wat vroeg om nu al je hotel vast te zetten ? Je hebt nog 8 maanden. En bij priceline is wel zo betaald is betaald. Gewoon lekker op een leuke aanbieding wachten ,een kamer vindt je altijd wel ,al is het misschien toch niet die ene hippe die je in gedachten had . .
Als ik naar Washington DC heb ik dit hotel op het oog.
http://www.americanahotel.com/
In Arlington, vlakbij een metro station. Niet veel luxe maar volgens mij prima. En vrij goedkoop!
Wellicht kent Petra, of iemand anders natuurlijk, dit hotel.
Edit:
Linkje Tripadvisor bijgevoegd van bovengenoemd hotel.
http://www.americanahotel.com/
In Arlington, vlakbij een metro station. Niet veel luxe maar volgens mij prima. En vrij goedkoop!
Wellicht kent Petra, of iemand anders natuurlijk, dit hotel.
Edit:
Linkje Tripadvisor bijgevoegd van bovengenoemd hotel.
-
- Amerika-ontdekker
2 jaar geleden hebben wij gekozen voor onze Dc reis een hotel net in bij metro Rosslyn en wel Hyatt Arlington 4* hotel vlakbij metro.
Prijs rond 165,00 euro per nacht.
http://www.booking.com/hotel/us/hyatt-a ... X4;hptv=do
Prijs rond 165,00 euro per nacht.
http://www.booking.com/hotel/us/hyatt-a ... X4;hptv=do
2003 september Orlando
2007 september Las Vegas
2007 oktober Orlando
2009 maart Las Vegas
2011 april Washington DC
2012 november San Francisco
2007 september Las Vegas
2007 oktober Orlando
2009 maart Las Vegas
2011 april Washington DC
2012 november San Francisco
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij heeft Iris1982 (weet niet of zij nog lid is, heb al een tijdje geen posts van haar gezien) bij het Americana Hotel gelogeerd. Het ziet er van buiten niet uit (vind ik) en ligt ook niet erg gezellig (er zijn andere buurten in Arlington, die veel leuker zijn), maar volgens mij vonden zij de kamer prima. Het lijkt mij het niveau Motel 6, maar als je er alleen gaat overnachten misschien alles wat je nodig hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Sorry maar toen hield het voor mij al op.Het ziet er van buiten niet uit (vind ik) en ligt ook niet erg gezellig
Ik was gewoon beniewd naar wat gemiddelde prijzen voor de periode April/Mei waren. Omdat ik ze nu erg hoog vind als ik rondkijk op het grote boze internet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb in zowel NY als DC hele goede deals gehad via Priceline gehad maar het is een beetje afhankelijk van de periode waarin je gaat.
Je zou ook eens op Airbnb kunnen kijken daar heb ik ook hele goede ervaringen mee. Voor NY moet je er wel rekening mee houden dat het niet legaal is om een appartement te huren waar de eigenaar zelf niet woont voor een korte periode. Zal in de praktijk geen probleem zijn maar ik wil het toch gezegd hebben.
Je zou ook eens op Airbnb kunnen kijken daar heb ik ook hele goede ervaringen mee. Voor NY moet je er wel rekening mee houden dat het niet legaal is om een appartement te huren waar de eigenaar zelf niet woont voor een korte periode. Zal in de praktijk geen probleem zijn maar ik wil het toch gezegd hebben.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik heb toevallig gisteren een hotel geboekt in Washington voor mei 2014.
Via Hotwire een best fijne deal volgens mij.
De periode 22 tot 25 mei en ik heb 223 euro afgerekend voor volgend hotel; http://www.westingeorgetown.com/
Normaal zit je er voor die prijs nog niet eens één nacht.
Via Hotwire een best fijne deal volgens mij.
De periode 22 tot 25 mei en ik heb 223 euro afgerekend voor volgend hotel; http://www.westingeorgetown.com/
Normaal zit je er voor die prijs nog niet eens één nacht.
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zaten in mei dit jaar in
http://easternmarketsuites.com/
alle vrijheid die je kan bedenken, 150 mtr van metro af.
Zaten in NY via AirBnB in een geweldig appartement 48 hoog
http://easternmarketsuites.com/
alle vrijheid die je kan bedenken, 150 mtr van metro af.
Zaten in NY via AirBnB in een geweldig appartement 48 hoog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1836 Weergaves
-
Laatste bericht door Intothewild67
-