Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York februari '14

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
mtl
Amerika-expert

Re: New York februari '14

Bericht door mtl »

Behalve de airlines zelf kan niemand de prijzen in de toekomst voorspellen.
xSannee
Amerika-ontdekker

Bericht door xSannee »

Rekening houdend dat in Februari het serieus gesneeuwd kan hebben denk ik dat de fiets niet zo een goed idee is, jammer genoeg.
Wij hebben met de tickets van brussel naar amsterdam en van parijs naar brussel voor 450€ per persoon
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik weet niet wanneer in februari jullie gaan maar het NHL ijshockey ligt bijna de hele maand februari stil i.v.m. de olympische winterspelen. Alleen tussen 3 en 7 februari kun je naar de Rangers, Devils en Islanders. Waarbij opgemerkt dient te worden dat de Islanders ver weg van manhattan liggen.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

LeenG schreef:
Jolienvh schreef:Willen graag directe vlucht vanuit Brussel en hebben al prijzen rond 490 gezien maar we wachten nog af. Geen idee of het nog minder zou kunnen.. Iemand?
wij zijn in mei naar NY geweest, ik heb maandenlang op voorhand de prijzen in het oog gehouden maar ze zakten nooit onder de 500€. Uiteindelijk 505€pp betaald, geboekt via cheaptickets.be, rechtstreeks BRU-JFK, delta airlines/Air France.
voor 490€ zou ik direct boeken dus
Mei is voor NY wel een veel populairdere periode dan februari.
xSannee
Amerika-ontdekker

Bericht door xSannee »

mtl schreef:Ik weet niet wanneer in februari jullie gaan maar het NHL ijshockey ligt bijna de hele maand februari stil i.v.m. de olympische winterspelen. Alleen tussen 3 en 7 februari kun je naar de Rangers, Devils en Islanders. Waarbij opgemerkt dient te worden dat de Islanders ver weg van manhattan liggen.
Had het al opgemerkt jammer genoeg
odysseus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door odysseus »

Wat je ook kunt doen terwijl je toch in new york bent is een dagtocht naar Washington met de trein (wel de snelle pakken). Dit is in èèn dag heel goed te doen. Wanneer je op union station aankomt, en vervolgens de metro naar het witte huis neemt, kun je van hieruit heel eenvoudig op "the mall" terechtkomen. Hier is het lincoln memorial aan de ene zijde en het capitool aan de andere zijde (met union station, waaruit je weer terugreist). Tussenin liggen een heleboel musea.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Jolienvh schreef:
xSannee schreef:
@ jolienvh :wanneer gaan jullie ? Wij van 10 februari tot 17februari. Ik heb geboekt via connections 460€ per persoon
Wij gaan van 21 tot 28 februari. Willen graag directe vlucht vanuit Brussel en hebben al prijzen rond 490 gezien maar we wachten nog af. Geen idee of het nog minder zou kunnen.. Iemand?
Mijn gevoel zegt dat het goedkoper kan, wij zijn in mei 2010 voor €350 (Swiss Air) gevlogen vanaf Brussel met 1 tussenstop, vorig jaar juli zijn we vanaf Brussel gevlogen voor €450 (Brussel Airlines), maandag vliegen we voor €500 (United) rechtstreeks vanaf Schiphol (wat voor ons een stuk gunstiger is). Wel op Newark maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Juli en augustus zijn dure maanden dus in februari zou het goedkoper moet denk ik...maar dat is dus gebaseerd op mijn gevoel nav de prijzen die wij hebben betaald in andere (duurdere) maanden.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Danny82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Danny82 »

Hoi xSannee
Ik ben in juni voor de 2de keer in NY geweest.

Als je naar het 9/11 memoriaal gaat is het aan te raden om van tevoren kaartjes te reserveren
http://visit.911memorial.org/WebStore/s ... G&C=TKTCAT
Is gewoon gratis, en hoef je ter plekke dan niet meer in de rij voor kaartjes.

Wil je bij het Rockefeller en/of Empire State niet lang in de rij hoeven te staan, kun je het beste zo vroeg of zo laat mogelijk op de dag. Als je bijvoorbeeld om 8.30 bij het Empire State bent, kun je zo doorlopen.

Qua eten vind ik de restaurants rond times square niet echt aan te raden. Meatpacking district is wat dat betreft bijvoorbeeld veel leuker. Wij hebben daar erg lekker gegeten bij Dos Caminos (Mexicaans restaurant).

Succes met voorbereiden
2013 NY - CO - WY - UT
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je eet overal in New York beter dan rond Times Square (op een paar peperdure sjieke restaurants na). Alleen in de ergste achterbuurten struikel je niet over de restaurants, overal elders zijn er voldoende (makkelijk) te vinden.

Plus let op: rond Times Square zetten ze nog wel eens automatisch 15% extra op je rekening voor de fooi en "vergeten" dan dat je te vertellen. Mooie manier om twee keer een fooi te vangen (de meeste Amerikanen en goede toeristen leggen altijd automatisch wat extra's bij als fooi).

Dus: naar het noorden (Upper Westside, Eastside) of het zuiden (ten zuiden van de 23e straat, oost en west).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
xSannee
Amerika-ontdekker

Bericht door xSannee »

Bedankt voor de tips,

Momenteel is er 15% op de new york passes dus ik denk dat ik er 2 ga bestellen.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

die korting van 15% is er al zo lang, die wordt automatisch doorgeschoven :)
xSannee
Amerika-ontdekker

Bericht door xSannee »

diver99 schreef:die korting van 15% is er al zo lang, die wordt automatisch doorgeschoven :)
Toen ik in juni na het boeken van onze tickets en hotel de pass wou aankopen was die 15% er op dat moment niet,
Maar dat de kortingen op verschillende periodes wordt aangeboden begrijp ik wel
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Misschien nog een shoppingtip mochten jullie op Newark vliegen, op een paar minuten van de luchthaven Newark ligt Jersey Gardens, een grote mall/outlet. Makkelijk te bereiken met een taxi en ik geloof dat er op gezette tijden ook een shuttlebus rijdt, bagage kan je op de luchthaven opslaan. Te combineren met een terugvlucht in de late namiddag of eventueel bij aankomst als jullie een vroege vlucht hebben.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Even googlen en je kan voor iedere maand kortingscodes vinden voor de New York pass
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
xSannee
Amerika-ontdekker

Bericht door xSannee »

Soof10 schreef:Misschien nog een shoppingtip mochten jullie op Newark vliegen, op een paar minuten van de luchthaven Newark ligt Jersey Gardens, een grote mall/outlet. Makkelijk te bereiken met een taxi en ik geloof dat er op gezette tijden ook een shuttlebus rijdt, bagage kan je op de luchthaven opslaan. Te combineren met een terugvlucht in de late namiddag of eventueel bij aankomst als jullie een vroege vlucht hebben.
Dankje voor de tip,
We komen om 15u40 aan op Newark geloof ik (maar zijn dan al van 4u s'morgens onderweg)
Terugvliegen doen we via JFK richting Parijs.

Maar ik ga toch alvast eens googlen welke shops ze er hebben in de outlet ;)
Aangezien mijn wishlist alleen maar stijgt
De Buurman
Amerika-ontdekker

Bericht door De Buurman »

tot 19 september via airberlin vliegen vanaf dusseldorf naar jfk vanaf 438 pp! :) als je de tickets boekt via flugladen.de krijg je nog extra korting, wij betaalden voor 3 personen totaal 1304 euro!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

er is momenteel ook een groupon voor de HOHO bus:
http://www.groupon.com/deals/skyline-sightseeing
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Qua outlet mall zou ik in februari zeker voor Jersey Gardens gaan. Deze is overdekt en er rijdt ook vanaf Manhattan een shuttlebus naartoe. Ik zag iets eerder in de reacties ook de Woodbury Common outlet staan, maar deze is niet overdekt en de prijzen liggen hier gemiddeld iets hoger dan in Jersey Gardens.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
De Buurman
Amerika-ontdekker

Bericht door De Buurman »

heb je iets meer info over deze shuttlebus? wil er ook naar toe maar heb nog niet kunnen uitzoeken wat de meest logische/goedkoopste manier is
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Als het zou gaan tussen Woodbury en Jersey Gardens zou ik zeker voor Jersey gardens gaan... overdekt en ook diverse winkels die je niet in Woodbury vindt.

De bus in Manhattan vertrekt vanaf Port Authority bus terminal naar Jersey Gardens. Op njtransit kan je de tijden opzoeken maar als ik het me goed herinner gaat er ieder half uur eentje... of de 111 of de 115 en je bent zo'n half uur tot drie kwartier onderweg. Hieronder de info van de website:

New Jersey Transit Bus #111 and #115 from New York
•Local public transportation is provided by NJ Transit bus #40 and Coach USA bus #24. Fare and Schedule information can be found on njtransit.com and coachusa.com, respectively.
•Port Authority Bus Terminal
•Visit http://www.njtransit .com for updated schedules and rates
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer