Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning New York - september 2013

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
iblamecoco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Planning New York - september 2013

Bericht door iblamecoco »

Hallo iedereen,

Nog iets meer dan twee maanden, en ik vlieg samen met mijn moeder naar New York. Het is haar eerste bezoek, en mijn vierde in minder dan vier jaar tijd. Dat betekent (bijna) automatisch dat ik veel dingen niet voor het eerst zie. Maar ik vind het belangrijker dat mijn moeder het naar haar zin heeft, dan heb ik het ook naar mijn zin :) .

Hebben jullie nog tips? Zijn er dingen die we absoluut niet mogen missen? Is Coney Island de moeite waard bijvoorbeeld?

Hieronder even onze planning (tot nu toe):

Dag 1
13.00 - landing op JFK
+/- 16.00 - aankomst bij hotel
230 Fifth (eten en relaxen)

Dag 2
ochtend (dan zijn we wss toch heel erg vroeg):
* Staten Island Ferry om rond de Statue Of Liberty te varen
* Battery Park - Wall Street - Charging Bull - Federal Hall National Memorial - St Paul's Chapel - lunchen in Stone Street - City Hall
middag:
* lopen naar Brooklyn over de Brooklyn Bridge - lopen door DUMBO en Brooklyn Heights
avond:
?

Dag 3
ochtend:
* United Nations Plaza (rondleiding indien mogelijk)
middag:
* lunchen in Bryant Park?
* Grand Central Terminal
* NY Public Library
* Empire State Building (van buiten)
* Chrysler Building
* St. Patrick's Cathedral
avond:
* Top Of The Rock (vlak voor zonsondergang)
* Broadway
* Times Square (+ stukje cheesecake eten als toetje bij Junior's)

Dag 4
ochtend:
* Guggenheim
middag:
* Central Park (+ Strawberry Fields Memorial bekijken)
* Tiffany's/Trump Tower/Plaza Hotel/Apple Store
avond:
?

Dag 5
ochtend:
* Macy's?
middag:
* Flatiron Building/ Madison Square Park
* Chelsea Hotel
* Meatpacking District / Chelsea Market/Greenwich
avond:
* eten in Greenwich?
* Village Vanguard

Dag 6
ochtend:
* SoHo/NoHo/Bowery
middag:
* NoLita/Chinatown/Little Italy
avond:
* Little Italy (San Gennaro festival)

Dag 7
ochtend:
?
middag:
? + reizen naar vliegveld
avond:
* vliegveld + vlucht
2010: NYC (2x)
2012: NYC/Atlantic City/Philadelphia/Baltimore/Washington D.C.
2013: NYC
Bennogr
Amerika-expert

Re: Planning New York - september 2013

Bericht door Bennogr »

Je moeder is blijkbaar niet zo oud, in ieder geval goed ter been. Ik zou Brooklyn Hieghts omdraaien. Met de ondergrondse naar Brooklyn Heights en dan over de brug naar Manhattan, leuker uitzicht.

En: bestel online kaartjes voor het 9/11 memorial. Niet echt veel te zien, maar wel gedenkwaardig.

Greenwich Village: is altijd wel iets te eten te vinden. En als je op zoek bent naar Nederlandse restjes: de kerk op de hoek van 10th Street en 2nd Avenue (East Village), waar een standbeeld en gedenkplaat staan van/voor Peter Stuyvesant. Plus vele eet- en drinkgelegenheden (6th Street daar is bekend vanwege zijn vele Indiase restaurants).

En als je van boeken houdt: een paar mijl aan boeken bij The Strand, 2e-hands boekwinkel (al zien de veel boeken daar er niet echt tweedehands uit), 12th Street en Broadway, om de hoek bij Peter dus. Vlak daarna ligt Union Square: boerenmarkt (Penssylvania "Dutch" krakelingen!) en weer de nodige eet- en drinkgelegenheden.

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

dat was ook het eerste wat ik me afvroeg ... wat zijn de leeftijden?
je hebt al meer dan genoeg .... maar als je nog een avond wilt vullen, dan is dit misschien wel een leuke ervaring:
http://www.comedycellar.com/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Ik ben net terug van 8 dagen New York en bedank iedereen voor de tips, ik heb niet zoveel gevraagd maar wel heel veel van vroegere posts meegenomen. Meyem, Bryant Park is gewoon geweldig !

Ik vond Coney Island zeker de moeite waard omdat wij begin van de week regen gehad hebben (in Harlem heel veel) en eind van de week met de hittegolf en de 4th of July was Coney Island heel welkom, ik zwem heel graag en dat water was erg verfrissend. Maar het is er erg druk, bomvolle stranden en heel amerikaanse toestanden. De hot dogs van Nathan's en het bier van Ruby's Bar en het achterliggende pretpark... het heeft een sfeer van vergane glorie, superdruk overal. Wij zijn met de metro naar Coney Island gegaan en dan over de boardwalk gewandeld naar Brighton (ook superdruk) waar de Russen wonen en je dus vodka en kaviaar op de terrasjes kan krijgen en dan van daaruit de metro terug naar Manhattan.

Wij hebben er het wereldrecord hot dogs eten zien verbreken, niet te geloven in die hitte : 69 hotdogs naar binnen proppen in 10 minuten... misschien vandaar die drukte en dat gegil en het Amerikaanse volkslied enz.

Het is de moeite om op zo korte afstand van zo'n wereldstad in de zomer eventjes op het strand te gaan liggen :-) maar bij ons deed het deugd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Leuk dat Bryant Park zo goed bevallen is!

en die drukte bij Coney Island, die was zeker aangedikt door die jaarlijkse hotdog wedstrijd ... ik ben er nog steeds niet geweest, ik blijf het voornemen houden voor een volgende keer :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iblamecoco
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties! Mijn moeder is inderdaad nog niet zo oud (halverwege vijftig). We proberen veel te lopen, maar we kopen ook een weekkaart voor de metro en zullen soms gebruik maken van de taxi.

Goede tip om met metro naar Brooklyn te gaan en dan lopend weer terug. Uitzicht is inderdaad mooier dan.

M'n moeder heeft aangegeven niet naar het 9/11 Memorial te willen, ze heeft het gevoel dan een beetje een ramptoerist te zijn. Er zat geloof ik wel een museum in de buurt, toch? Dat nog wel even inplannen dan.

Heb ontzettend veel zin in Greenwich Village, vind het een heerlijke wijk! Ben ook erg benieuwd naar Chelsea Market. Wat vonden jullie van Chelsea Market?

We gaan inderdaad ook een beetje op zoek naar dingen uit de tijd van 'New Amsterdam'. Union Square is dus ook een fijne aanrader, bedankt!

Wellicht toch maar even een dagdeel Coney Island ergens inplannen dan?
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Jaloers! Klinkt als een leuke planning met nog ruimte om te improviseren ;)
Chelsea Market is top! En dan gelijk nog even een stukje High Line mee pakken!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je echt naar Nederlandse dingen in New York zoekt: in 'Breukelen' (Brooklyn) staan op de begraafplaats bij de First Dutch Reformed Church in Flatbush (hoek Church Avenue/Flatbush Avenue, Church Avenue halte B en Q ondergrondselijnen) nog grafstenen met Nederlandse opschriften. Linksaf uit het ondergrondsestation en dan even doorlopen tot je een witte kerk ziet.

Of stuur me een pb, dan loop ik even mee. Ik woon daar ongeveer om de hoek.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Chelsea Market is heel leuk om te doen, lekkere en verscheidenheid van eettentjes en wat winkeltjes. De markt is overdekt en niet zo heel groot, dus je moet er geen uren voor voorzien.

Wij waren er op een zaterdagmiddag en hebben er helaas geen plaatsje gevonden om met 4 ergens te kunnen zitten (misschien ook door lang weekend 4th July ?).

Wij zijn de Highline vanuit het zuiden beginnen wandelen, je kan dan naar beneden +/- aan de 16de straat voor de Chelsea food market en dan terug naar boven voor nog een heel lang stuk Highline. In mijn boekje over NY stond dat de Highline 1 km is maar die leek mij veel langer, is overigens ook één van de toppers en bijzonder mooi aangelegd.

9/11 memorial is inderdaad een beetje ramptoerisme, je moet een ticket via internet bestellen, kost 2$ en dan krijg je een uur en dan moet je je op dat uur aanmelden en zo steek je de wachtrij voorbij behalve die van de security. St. Paul's chapel vlakbij kan je zo binnenlopen, is wel ontroerend om te doen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

wat ik vooral leuk vond aan Chelsea Market is het pand zelf, met de grappige versiering her en der.
Zoals gezegd, het is overdekt, dus wellicht goed voor een regenmoment?
ik heb er een paar keer lekker ontbeten, in mijn belevenis zijn het vooral eettentjes .... niet een markt waar je allemaal goedkope stalletjes hebt .... daarvoor moet je naar Canal Street, maar ach, da's weer alles rotzooi :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iblamecoco
Amerika-ontdekker

Bennogr schreef:Als je echt naar Nederlandse dingen in New York zoekt: in 'Breukelen' (Brooklyn) staan op de begraafplaats bij de First Dutch Reformed Church in Flatbush (hoek Church Avenue/Flatbush Avenue, Church Avenue halte B en Q ondergrondselijnen) nog grafstenen met Nederlandse opschriften. Linksaf uit het ondergrondsestation en dan even doorlopen tot je een witte kerk ziet.

Of stuur me een pb, dan loop ik even mee. Ik woon daar ongeveer om de hoek.
Bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden!
iblamecoco
Amerika-ontdekker

trekkingfan schreef:
Wij zijn de Highline vanuit het zuiden beginnen wandelen, je kan dan naar beneden +/- aan de 16de straat voor de Chelsea food market en dan terug naar boven voor nog een heel lang stuk Highline. In mijn boekje over NY stond dat de Highline 1 km is maar die leek mij veel langer, is overigens ook één van de toppers en bijzonder mooi aangelegd.
Stom! Was Highline vergeten te vermelden in planning, maar staat er zeker op! Is inderdaad een heel fijn parkje.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Bij ons op het lijstje voor augustus: The New Amsterdam Trail http://nyharborparks.org/visit/tour-new ... uided.html. Bestaat uit een plattegrond en een audio bestand. Dus kan je zelf lopen. Wij wilden hem vorig jaar al lopen maar kwamen er niet aa toe. Misschien ook leuk voor jullie.

Coney Island is leuk :geek: Wij vonden het niet druk (waren er rond deze tijd 13 juli volgens mij), hotdog bij Nathans op, boardwalk gelopen, voetjes in het water en nog even door het pretpark heen. Als het in augustus weer zo warm is, gaan we denk ik een middagje strand 'doen'. Wij vonden het de metrorit in ieder geval waard. Op zaterdag en zondag heb je er een markt:

Flea by the Sea
An exciting and festive place to eat great food, hang out and see and be seen. This hip new approach to the old school Flea Market will include everything from great rides and live entertainment to local flavors of all kinds.
Venue: Coney Island Beach and Boardwalk
Every Sun Sat: 12:00 pm
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer