Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York 5 dagen - New York Pass?
New York 5 dagen - New York Pass?
Beste AA leden, 22 oktober gaan wij voor 5 dagen naar NYC toe. Nu hebben we een beetje zitten kijken op Google en op dit forum, waar we echt heen moeten! Maar er zijn zoveel leuke dingen, dat 5 dagen niet genoeg lijkt haha. Hebben jullie nog tips als je voor de eerste keer naar NYC gaat? En is de New York Pass echt een voordeel? http://www.newyorkpass.com
Re: New York 5 dagen - New York Pass?
Dat ligt er aan wat je allemaal wilt gaan bekijken. Kijk wat die attracties los kosten en wat de kaart kost. Verder zou ik dan rekening houden met dingen die je normaal niet zou doen, maar wel op de kaart zitten die je leuk vindt. Als het ongeveer op dezelfde kosten zit zou ik hem persoonlijk nemen. Geeft gemak, en je kunt ook nog eens wat extra dingen doen die je normaal niet zo snel zou doen 

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Hier is op het forum echt al zóveel over geschreven. Als je het in de zoekfunctie intikt kom je van alles tegen.
Ik ben zelf meer fan van de NY Explorer Pass
Ik ben zelf meer fan van de NY Explorer Pass
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
meestal haal je zo'n pas er niet of amper uit. Daarom verdienen ze er aan.
Laat je niet gek maken door 'tijdelijke' korting, want die is permanent.
maar, de pas heeft zeker zijn waarde ... je hoeft niet constant af te rekenen en een heel enkele keer kun je echt langs een rij lopen.
als je er eentje koopt, raad ik je aan deze lijst heel goed te bestuderen en ook van alle kleine dingetjes gebruik te maken, zoals een ijsje of iets dergelijks. dat is best een sport:
http://www.newyorkpass.com/En/new-york-attractions/
Laat je niet gek maken door 'tijdelijke' korting, want die is permanent.
maar, de pas heeft zeker zijn waarde ... je hoeft niet constant af te rekenen en een heel enkele keer kun je echt langs een rij lopen.
als je er eentje koopt, raad ik je aan deze lijst heel goed te bestuderen en ook van alle kleine dingetjes gebruik te maken, zoals een ijsje of iets dergelijks. dat is best een sport:
http://www.newyorkpass.com/En/new-york-attractions/
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik kom een kortingscode tegen met surfen:
15% met deze code: un15v1
15% met deze code: un15v1
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Je kunt ook nog een New York Explorer Pass (Go Select) bestellen: zelf samen te stellen met korting en je kunt in veel gevallen de rijen overslaan.
2010: NYC (2x)
2012: NYC/Atlantic City/Philadelphia/Baltimore/Washington D.C.
2013: NYC
2012: NYC/Atlantic City/Philadelphia/Baltimore/Washington D.C.
2013: NYC
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoi, ik had ook wel een vraagje want Meyem schrijft :
maar wij zaten te kijken om in september weer een weekje te gaan en ik kreeg een paar dagen geleden een mailtje van New York pass dat zij dus een aanbieding hadden 15% korting op 3 dagen en 20% op 7 dagen ?
Hierbij de link: http://goo.gl/UjQ5z (even verkort omdat hij heel lang is....)
Mijn vraag is dus klop dit wel of niet ? ik heb destijds met credit card betaald die wij niet meer hebben en kan dus ook niet zien wat wij toen hebben betaald.
Want als de korting wel maar tijdelijk is dan wil ik dat natuurlijk wel weten maar als het altijd deze korting is dan kan ik nog even wachten....
Dank
Maar wij zijn in 2011 geweest en hebben toen ook de NY pass gekocht (zeer bevallen) hebben het er zeker uitgehaald... althans in mijn gedachteLaat je niet gek maken door 'tijdelijke' korting, want die is permanent.

Hierbij de link: http://goo.gl/UjQ5z (even verkort omdat hij heel lang is....)

Mijn vraag is dus klop dit wel of niet ? ik heb destijds met credit card betaald die wij niet meer hebben en kan dus ook niet zien wat wij toen hebben betaald.
Want als de korting wel maar tijdelijk is dan wil ik dat natuurlijk wel weten maar als het altijd deze korting is dan kan ik nog even wachten....
Dank
I love cruise vacations !!
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Wij hebben een hele berekening gemaakt in 2010 en die kan je terugvinden in ons blog Stargazers reizen (26 febr. 2010) ( voor link zie onderschrift ) . Was zeer zeker de moeite waard. We hebben veel gezien en veel bespaard. Wat een geweldige stad ! Ik zou zo weer voor een kaart gaan.
groetjes,
Monique
Wij hebben een hele berekening gemaakt in 2010 en die kan je terugvinden in ons blog Stargazers reizen (26 febr. 2010) ( voor link zie onderschrift ) . Was zeer zeker de moeite waard. We hebben veel gezien en veel bespaard. Wat een geweldige stad ! Ik zou zo weer voor een kaart gaan.
groetjes,
Monique
usjunkie, vaak zit er een x-aantal dagen tussen voordat de volgende actie met korting weer begint, maar over het algemeen is het altijd rond de 15-20%. Misschien zou je de 4th of July actie kunnen afwachten? Over het algemeen is de regel dat ze met feestdagen de beste kortingsacties hebben.
Wij hebben vorig jaar een 7-daagse NY Pass gehad (betaalden iets van 180$ pp) en hebben deze er dik uit gehaald (tja, eerste keer NYC en dan doe je de toeristische dingen). Wij hadden qua activiteiten in NY vrijwel niks gepland (alleen vooraf de Real Bronx Tour, Food on Foot Tour en 9/11 Memorial gereserveerd). De avond van te voren keken we dan een beetje welke activiteiten "in de buurt van" lagen. Zo hebben we bijv. op 1 dag de metro gepakt naar het 9/11 Memorial, zijn we daarna naar Bodies The Exhibition gelopen en hebben we vervolgens de New York Water Taxi (langs de Brooklyn Bridge/het vrijheidsbeeld) terug gepakt naar Times Square.
Wij hebben er het volgende mee gedaan, heb de prijzen er ook even achter gezet voor een beter beeld.
Madame Tussauds ($36)
Terracotta Warriors (tijdelijke tentoonstelling) ($27)
Top of the Rock ($27)
Real Bronx Tour ($45)
Bodies The Exhibition ($26,50)
New York Water Taxi ($26)
American Museum of Natural History ($19)
Empire State Building ($25)
Guggenheim ($22)
Metropolitan Museum of Art ($25)
Food on Foot Tour ($49)
Totaal: $327,50
Bij het ophalen van de NY pass krijg je een heel handig boekje waar alle beschikbare acties ook in staan, dus wij vonden het ideaal om tijdens de trip alles uit te zoeken. Ook kwamen we door de pas bij dingen die we anders nooit hadden bekeken (oa Terracotta Warriors).
Wij hebben vorig jaar een 7-daagse NY Pass gehad (betaalden iets van 180$ pp) en hebben deze er dik uit gehaald (tja, eerste keer NYC en dan doe je de toeristische dingen). Wij hadden qua activiteiten in NY vrijwel niks gepland (alleen vooraf de Real Bronx Tour, Food on Foot Tour en 9/11 Memorial gereserveerd). De avond van te voren keken we dan een beetje welke activiteiten "in de buurt van" lagen. Zo hebben we bijv. op 1 dag de metro gepakt naar het 9/11 Memorial, zijn we daarna naar Bodies The Exhibition gelopen en hebben we vervolgens de New York Water Taxi (langs de Brooklyn Bridge/het vrijheidsbeeld) terug gepakt naar Times Square.
Wij hebben er het volgende mee gedaan, heb de prijzen er ook even achter gezet voor een beter beeld.
Madame Tussauds ($36)
Terracotta Warriors (tijdelijke tentoonstelling) ($27)
Top of the Rock ($27)
Real Bronx Tour ($45)
Bodies The Exhibition ($26,50)
New York Water Taxi ($26)
American Museum of Natural History ($19)
Empire State Building ($25)
Guggenheim ($22)
Metropolitan Museum of Art ($25)
Food on Foot Tour ($49)
Totaal: $327,50
Bij het ophalen van de NY pass krijg je een heel handig boekje waar alle beschikbare acties ook in staan, dus wij vonden het ideaal om tijdens de trip alles uit te zoeken. Ook kwamen we door de pas bij dingen die we anders nooit hadden bekeken (oa Terracotta Warriors).
- ArmandaUSA
- Amerika-ontdekker
Wij hebben in 2010 de New York Pass ook gekocht. Ik kan hem zeker aanraden.
Je hebt genoeg keuze erin en voor ieder wat wils.
Ik weet niet precies meer wat we ermee bezocht hebben, maar bv Madame Tussauds had ik los nooit bezocht. Vind ik veel te prijzig. Dat je zo’n kaart er nooit uithaalt vind ik een beetje naief, want in een week New York bezoek je toch wel alle bezienswaardigheden waarbij je hem kunt gebruiken. Ook hebben wij een fiets gehuurd voor 1 dag en zo door heel Central Park gegaan. Heerlijk weer was het toen en je stopt gewoon op verschillende punten om wat te bekijken.
Ik vind het een echte aanrader!

Je hebt genoeg keuze erin en voor ieder wat wils.
Ik weet niet precies meer wat we ermee bezocht hebben, maar bv Madame Tussauds had ik los nooit bezocht. Vind ik veel te prijzig. Dat je zo’n kaart er nooit uithaalt vind ik een beetje naief, want in een week New York bezoek je toch wel alle bezienswaardigheden waarbij je hem kunt gebruiken. Ook hebben wij een fiets gehuurd voor 1 dag en zo door heel Central Park gegaan. Heerlijk weer was het toen en je stopt gewoon op verschillende punten om wat te bekijken.
Ik vind het een echte aanrader!

2005: New York City
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht