Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verjaardag in NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
hanne1112
Amerika-ontdekker

Verjaardag in NYC

Bericht door hanne1112 »

Hoi!
De vriendin waarbij we logeren deze zomer in NYC verjaart in die periode, daarom zouden we graag iets speciaals voor haar verjaardag doen.
Aan haar kunnen we natuurlijk geen tips vragen omdat het een verrassing moet blijven maar ik vroeg me af of iemand hier iets leuks weet? Hoeft niet persé in Manhattan te zijn want ze heeft 'n auto :)
We zijn alledrie 19 dan, dus bars/clubs kunnen we niet binnen (vermoed ik)?

Ik hoop op leuke tips :D
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Verjaardag in NYC

Bericht door Moniquemichiel »

Wij vonden ellens stardust diner erg leuk, mijn jongste was jarig toen we daar waren en er werd speciaal voor hem gezongen. Is natuurlijk wel bekend terrein voor iemand die in NY woont dus waarschijnlijk weinig origineel :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Clubs en zo kom je inderdaad niet binnen onder de 19. Maar sommige clubs hebben speciale (alcoholvrije) evenementen voor jongeren (sorry, heb geen suggesties, mijn clubjaren zijn voorbij, maar die zijn vast wel te vinden, zoek bijvoorbeeld onder 'under 21 clubs New York City).

Andere dingen zijn bijvoorbeeld: picnick in Central Park (ga naar de beroemde Zabar's winkel op Broadway en de 80e straat voor een extra speciale picnickmand), rondvaart rond Manhattan (iets wat 'inboorlingen' normaal niet doen), of een cruise met een zeilboot in de haven van New York tegen zonsondergang.

Eigenlijk typisch toeristische dingen, maar zoals gezegd, Newyorkers zijn zelden toeristen in eigen stad, ik heb bijvoorbeeld echte Newyorkers voor het eerst naar Harlem gebracht.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hanne1112
Amerika-ontdekker

Bericht door hanne1112 »

Leuke tips, bedankt! Ik ga zeker die picknickmanden eens bekijken :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je inderdaad eten wilt halen bij Zabar's zou ik daar een paar dagen eerder naar toe gaan en rustig met ze overleggen wat je wilt en wat ze bieden. Als je op het laatste ogenblik gaat, loop je kans nou net het lekkerste te missen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

haha, Bennogr, dat doet mij op een idee brengen:
vraag een Big Apple Greeter aan voor die dag voor een hele andere buurt dan waar zij woont??
http://www.bigapplegreeter.org/

Of een leuke tour door de stad?
(de chocolade tour staat regelmatig op Groupon en schijnt wel leuk te zijn:
http://www.groupon.com/deals/i-adventur ... Zg_G6F3LUN

wat duurder, maar ontzettend leuk de E tour van BitetheBigapple:
http://www.bikethebigapple.com/tours.php
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
hanne1112
Amerika-ontdekker

Bericht door hanne1112 »

Oh die Apple Greeter is inderdaad wel een leuk idee! En ik ga er zeker eens langs :) Bedankt voor de tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer