Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies rondreis Noord-Oost US & stukje Canada

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
nitasingh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Advies rondreis Noord-Oost US & stukje Canada

Bericht door nitasingh »

Hi forumbezoekers,

Graag jullie advies omtrent onze invulling voor ons reis naar bovenstaand landen.

Hoe ziet onze planning eruit:

Eind juni vertrekken wij met 2 volwassenen en 1 dochter van 14 jaar via Dusseldorf naar JFK voor een rondreis vakantie van 3 wken.

De route die wij uitgestippeld hebben zijn:

NYC - hier willen wij ongeveer 5 dagen verblijven.
na deze 5 dagen halen we de huurauto en rijden we door naar -
Boston
New Hampshire (welke plaats ?)
Montreal ?
Kingston
Toronto
Niagara watervallen
Harrisburg/Gettysburg???
Washington
Philladelphia
terugreis weer via NYC, tevens ook huurauto inleveren.

Mijn vraag, hoe ziet onze route eruit? is het haalbaar? Wat te doen in Harrisburg/Gettysburg? Alle informatie is welkom.

Alvast dank... :wink:

Nita
Live♀Laugh☻Love♥
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Advies rondreis Noord-Oost US & stukje Canada

Bericht door desperate housewive »

Ik volg.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Mooie reis, maar wel veel kilometers, denk ik. In New Hampshire zijn wij in North Conway geweest. Leuk plaatsje midden in de White Mountains, waar je goed kunt canoen en shoppen. In Washington kun je ook rustig 2 dagen (of meer) verblijven en als je in Philly, Montreal, Toronto en Boston ook minimaal een dag wilt zijn, moet je in de resterende dagen veel kilometers maken. Ik zou overwegen het rondje iets kleiner te maken. Misschien heb je iets aan de route uit ons reisverslag.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Hi NIta,

Jullie hebben wel wat om naar uit te kijken. Wij doen 2 weken later een rondje in die buurt maar wel anders. Ik vind het ook wel grote afstanden en zeker met een dochter van 14 zit ze dan wel erg veel in de auto. Van de 3 canadese steden kun je er wel 1 of 2 overslaan, en zelf even kijken wat het beste uitkomt. Montreal ligt wel erg uit de route vind ik.

Niagara is natuurlijk wel bijzonder, maar ook tussen Niagara en Harrisburg heb je mooie natuur en veel watervallen (Letchworth Park, Watkins Glen e.d.)
Gettysburg zijn de slagvelden van de Am. Burgeroorlog (best bizonder) en onderweg kun je ook richting Lancaster waar de Amish wonen (effe googlen/wikipedia als je die niet kent.

Bij Philadelphia overnachten wij even daarbuiten in de stad King of Prussia bij de grootste Mall van Amerika. Best leuk voor je dochter lijkt me. Wij huren ook heel vaak fietsen om amerikaanse steden te bekijken (kan ook in NY) want de afstanden zijn vaak te groot om te lopen. Voor Washington DC heb ik evt. een mooie fietsroute waarbij je alle hoogtepunten in 1 dag kan bekijken. Fietsen is ook niet zo warm/heet als lopen.

Nou, alvast veel plezier, en misschien komen we mekaar nog tegen ergens haha (wij rijden tussen 13 en 18 juli tussen Toronto en Philadelphia (maar gaan daarna westelijk, met Pittsburgh, Chicago en Detroit).

Bye

Wout/jonkw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Nita,

Welkom op het forum. Een deel van de route die jullie willen doen hebben wij in september/oktober van vorig jaar gedaan, maar dan in omgekeerde volgorde. Misschien kan je voor het deel van de Niagara Falls naar Washington wat tips halen uit ons reisverslag http://martinenmarianne2012.blogspot.nl/

Wij zijn toen ook door New Hampshire gekomen. De herfstkleuren van toen zul je uiteraard nu niet aantreffen, maar misschien is een bezoek aan Franconia Notch SP toch nog wel interessant. (zie daarvoor zaterdag 6 oktober van ons reisverslag)

Martin
Boots
Amerika-newbie

Bericht door Boots »

Wij zijn onderweg van Boston naar Montreal gestopt in Stowe (Vermont) bij in dit hotel http://www.trappfamily.com/. Vond ik erg gaaf.
nitasingh
Amerika-newbie

Bericht door nitasingh »

Hoi allen,

Dank je voor jullie leuke reacties. Ik ga idd de reisverslagen lezen en proberen iets uit te halen van jullie ervaringen.
Het klopt dat wij volgens de planning veel km's gaan maken, maar wij zijn dat gewend om vaak km's te maken, maar dan binnen Europese Steden. Mijn dochter is er mee opgegroeid en ze vindt het gelukkig fantastisch. Uiteraard gaan we ook van onze "rij"omgeving (route) genieten, dus regelmatig stoppen. Haast hebben we niet. @Wout/Jonkw: mss zien we elkaar idd onderweg :wink: Na het lezen van jullie reisverslagen gaan we ons route wat bijstellen en zeker proberen de Letchworth en Watkin Glen parken toe te voegen. Heb ze via google nader bekeken en ziet er erg mooi uit. King of Prussia stond al op mijn lijst op "taxfree"te gaan shoppen, maar wist niet dat je daar in de buurt kon overnachten. Daar ga ik nu even uitzoeken. Thx mede-reizigers voor jullie reacties!!! :thumbup: :clap:
Live♀Laugh☻Love♥
WhyNotSmile
Amerika-newbie

Bericht door WhyNotSmile »

Wij maken in juni een vergelijkbare trip, dus ik ga je topic volgen. Succes met plannen!
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Hi Nita,
Wij hebben vorig jaar eenzelfde rondje gemaakt (met zoon van 13) maar hadden wel een week meer de tijd. In NY verbleven we ook maar drie dagen en geen vijf. Wij vonden het dan wel weer prettig om op sommige plekken een paar nachten te verblijven om niet al te veel te racen. Zo was het voor ons prima te doen en hadden we alledrie na vier weken nog echt geen zin om naar huis te gaan....
Aanraders wat mij betreft zeker Washington (mooie stad, veel te zien, prettige sfeer) maar bv ook Gettysburg en Pennsylvania met het Amish gebied. Zeker ook walvissen gaan kijken aan de kust! En NY blijft voor mij ook geweldig.
Montreal beviel ons niet zo maar daar lees ik van andere mensen weer wel positieve verhalen over. Wij vonden het erg frans met de bijbehorende franse gastvrijheid (not). In Toronto hebben man en zoon de CN tower bezocht waar je op enorme hoogte (350m) op een glasplaat staat :shock:
Het wordt een prachtige reis maar overweeg toch misschien de route iets in te korte voor wat meer rust. Veel plezier!
Astrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer