Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog een paar dagen VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Nog een paar dagen VS

Bericht door vraag123 »

Ik plan om begin volgende week (dinsdag of woensdag) terug te vliegen naar Nederland.
Ik heb de stad NY al wel gezien en wil de laatste paar dagen iets anders van dit land zien.
Morgen ga ik langs de woodbury outlet, alhoewel het niet echt heel bijzonder is, is het toch wel even de stad uit en zal ik iets van de omgeving zien.

Maar ik wil ook graag de volgende 2 plaatsen bezoeken:

Washington DC
Gettysburg

Vrijdag is mijn laatste dag in het appartement, dat is dus 3 mei. Ik wil woensdag terugvliegen, dat is 8 mei. Dus dan moet ik weer op JFK zijn (vlucht is nog niet definitief gewijzigd, dus er is wel wat flexibiliteit).

Ik kan enkel met het openbaar vervoer reizen, wants een auto huren is veel te duur (voor 4-5 dagen 800 dollar omdat ik minderjarig ben, vind ik te veel :P ).

Ik ben vooral geïnteresseerd in Gettysburg (vanwege de geschiedenis, de veldslag en misschien ook wel de natuur?).

Wat voor een route raden jullie aan? Ik zou het zelf echt niet weten, misschien: Gettysburg - Washington DC - New York?
Of Washington DC - Gettysburg - New York?

1e route:

Dag 1: New York - Gettysburg: 7 uur met het openbaar vervoer?
Dag 1: Gettysburg verkennen o.i.d?
- Overnachten in Gettysburg
Dag 2: Musea e.d in Gettysburg bezoeken, slagveld, monumenten
- Overnachten in Gettysburg
Dag 3: Gettysburg - Washington DC --->> 18 UUR MET HET OPENBAAR VERVOER VOLGENS GOOGLE?!?
Dag 3: Washington bezienswaardigheden & musea bezoeken
- Overnachten in Washington DC
Dag 4: Nog even in Washington DC, maar dan terug naar New York (5 uur).

----

Een auto zou zoveel fijner zijn voor een dag of 3-4.
Scheelt erg veel reistijd, minstens 1.5 dag en dan hoef ik ook niet met 2 koffers te lopen en scheelt heel wat stress (op tijd bij de juiste halte, etc. etc.).
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nog een paar dagen VS

Bericht door Martin & Marianne »

Washington kan prima zonder auto, maar Gettysburg lijkt me op z'n minst erg onhandig, maar wellicht onmogelijk zonder auto. De NPS-site is de beste ingang voor meer informatie, zie http://www.nps.gov/gett.
Wij waren er afgelopen herfst, zie ons reisverslag.

Marianne
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Gettysburg laat ik inderdaad even voor wat het is.
Washington kan ik makkelijk komen met de Amtrak, 82 dollar voor een retourticket :mrgreen:.

Zijn de interessante attracties in Washington in een dag tijd te bezoeken?

Stel ik vertrek morgenochtend om 4-5 AM en kom daar rond 8 AM aan.
En ik ga terug naar New York om 8 PM. Dan heb ik zo'n 11 uur de tijd om Washington DC te verkennen. Ik neem aan dat dat wel genoeg is?

Scheelt het boeken van een hotel en meenemen van baggage e.d. :p.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag1234 schreef:Zijn de interessante attracties in Washington in een dag tijd te bezoeken?
Nee. Er is teveel om het in 1 dag allemaal te kunnen zien. Je zal moeten kiezen wat je leuk lijkt. Ik neem aan dat je dit topic al hebt gezien?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor Washinton zou ik gewoon de tijd nemen. Gewoon minstens 2 dagen verblijven. Overigens kan NYC-Washington aanzienlijk goedkoper met de bus. je bent wel langer onderweg.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wij hebben vorig jaar een bus genomen naar Washington DC. Waren 4,5 uur onderweg, hadden Wifi onderweg (gratis) en werden middenin de stad afgezet. We betaalden voor 2 pers 22$ (totaal, enkele reis). :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vraag1234 schreef:Zijn de interessante attracties in Washington in een dag tijd te bezoeken?
Het is maar net wat jij interessant vindt. Om een idee te krijgen had ik al naar ons reisverslag verwezen.

Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, hier mijn (gids in Washington) gedachten. Ik denk dat je Gettysburg moet laten gaan. De uren die het duurt met openbaar vervoer om daar te komen en dan naar Washington te komen zijn idioot (met de auto is het anderhalf uur van Washington, bijvoorbeeld). Verder vond onze zoon er niet veel aan. Wat je ziet is een aaneenschakeling van monumenten van de verschillende regimenten. Ja, het museum e.d. is interessant, maar echt niet al die extra uren in de bus waard interessant.

Als ik zo naar jouw interesses kijk zou ik in Washington absoluut het Crime and Punishment museum aanraden. Verder natuurlijk Arlington National Cemetery en de wisseling van de wacht. In het Air and Space Museum (het op een na (Louvre) drukst bezochte museum ter wereld) ben je ook zo uren kwijt. Een wandeling langs de monumenten en het Witte Huis neemt zo twee uur in beslag. Ik zou ook aanraden de Library of Congress binnen te gaan en een rondleiding in het Capitool te doen, met je paspoort kun je ook een kaartje voor het Huis van Afgevaardigden krijgen, als die in sessie zijn.

De musea aan de Mall zijn gratis, waaronder Air and Space. Verder zijn het Spy Museum en Newseum interessant.

Wil je per se een Burgeroorlog locatie meemaken dan zou je kunnen overwegen naar Manassas Battlefield te gaan (half openbaar vervoer, stukje taxi). Daar vond de eerste slag plaats en later een tweede. Het heeft een interessante film en ranger programma's. Alles over Washington: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Ok, hier mijn (gids in Washington en kinderen van jouw leeftijd) gedachten. Ik denk dat je Gettysburg moet laten gaan. De uren die het duurt met openbaar vervoer om daar te komen en dan naar Washington te komen zijn idioot (met de auto is het anderhalf uur van Washington, bijvoorbeeld). Verder vond onze zoon er niet veel aan. Wat je ziet is een aaneenschakeling van monumenten van de verschillende regimenten. Ja, het museum e.d. is interessant, maar echt niet al die extra uren in de bus waard interessant.
Couldn't agree more. Je moet al werkelijk goed onderricht zijn (of willen worden) in veldslagen en hun verloop om daar zo'n omreis voor te willen maken. Zonder de benodigde kennis is de route over het battlefield gewoon een aaneenschakeling van stopplaatsen, afgewisseld met allerlei memorials. Het visitor center is zonder meer een aanrader, maar ook daar ga je niet zo'n omreis voor maken.

Ik zou ook fijn in DC blijven en daar profiteren van alles wat daar (kosteloos) te zien is. Eventueel nog aangevuld met een bezoek aan Arlington, als dat je interesseert. De rondleiding door het huis boven op de heuvel geeft een aardige inkijk in het leven van de familie die daar woonde, verscheurd tussen noord en zuid.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

er staat me bij dat je ook wel eens gezegd heb dat je een buitenmens bent ...?
misschien is een dagtripje up the Hudson een idee?
het schijnt dat het uitzicht, met name links van de trein, heel mooi is.
je kunt een boottocht maken of een paar grote landhuizen bezoeken, al of niet met beeldentuin:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Morgen is mijn laatste vrije, volle dag in de VS.
Ik wil graag Washington D>C. bezoeken. Maar ik dacht dat een retour ticket (trein) 82 dollar was, blijkt dat dit een enkele trip is en het retour 165 kost.
Vind ik wel een beetje veel voor een 3 uur trein ritje?

Heeft iemand goedkopere opties (ik heb op de website van de Amtrak gekeken).
Bus mag eventueel ook wel als ze vroeg (4 uur 's ochtends) vertrekken :p.

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ja, maar dat is lastig voor Vraag123. Hij heeft een computerprobleem.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zou absoluut Bolt Bus nemen (als er plaats is, want heel populair). Die krijgt in dat artikel ook goede punten en is van Greyhound, een gerenommeerd busbedrijf (maar neem geen Greyhound bus want dan ben je veel langer onderweg). En neem zeker niet Peter Pan, daar heb ik nu al zoveel slechte verhalen over gehoord!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mijn broer is anderhalve maand geleden met de Peter Pan bus naar NYC gereisd (en weer terug) en dat is hem prima bevallen. Bus was nagenoeg leeg, geen tussenstops, en hij betaalde minder dan 20 dollar voor een enkele reis Baltimore-NYC.

Greyhound en Peter Pan werken trouwens intensief samen en Boltbus is een voortvloeisel uit die samenwerking.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Geen van die bussen hebben tussenstoppen en ik heb heel veel gehoord met de jaren over Peter Pan bussen, die vies waren en ook niet op tijd reden. Maar dat maakt misschien voor een 20-jarige (?) ook niets uit :). Niet lang geleden zijn een aantal busbedrijven uit de running genomen omdat ze onveilig waren, dus degenen, die nu over zijn hebben in ieder geval een goede veiligheidsreputatie. Het belangrijkste, lijkt mij.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Haha, natuurlijk maakt het wel uit of een bus vies of schoon is :p.
Ik wil onderweg wel een beetje van de omgeving zien, zit toch wel lang in de bus/trein.
Zie wel dat het verschil tussen de bus en de trein erg groot is (bus is 1/4 of 1/5 v/d prijs), dus ik kies daar gewoon voor. 2,5 a 3 uur extra onderweg, maar dat maakt dan niets uit. Kan ik dat geld gebruiken om in DC dingen te kopen/bezoeken of zo :p.

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

die paar uur extra in de bus konden nog wel eens tegen vallen ...
ik zou nog 1x splashen en toch de trein nemen. Comfortabel en snel ... dan hou je meer energie over om van alles te genieten, dat is ook belangrijk
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer