Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Baseball NY
Baseball NY
Hoi,
Ik heb verschillende topics gelezen maar heb toch nog wat vragen over een baseballwedstrijd in New York te bezoeken. Als ik er ben in mei dan spelen de Yankees op zaterdag- en zondagmiddag en de Mets door de week in de avond. Is er een verschil in beleving van de fans (en dus de ervaring die je als toerist hebt) tussen de Mets en de Yankees? En is een avondwedstrijd anders dan een middagwedstrijd kwa sfeer? Yankees op middag lijkt me leuk maar kost natuurlijk ook de hele middag. Zag ook dat er bij de Yankees meer toeschouwers komen dan bij de Mets. Het lijkt me ook niks om in een half leeg stadion te zitten.
Groet,
Beau
Ik heb verschillende topics gelezen maar heb toch nog wat vragen over een baseballwedstrijd in New York te bezoeken. Als ik er ben in mei dan spelen de Yankees op zaterdag- en zondagmiddag en de Mets door de week in de avond. Is er een verschil in beleving van de fans (en dus de ervaring die je als toerist hebt) tussen de Mets en de Yankees? En is een avondwedstrijd anders dan een middagwedstrijd kwa sfeer? Yankees op middag lijkt me leuk maar kost natuurlijk ook de hele middag. Zag ook dat er bij de Yankees meer toeschouwers komen dan bij de Mets. Het lijkt me ook niks om in een half leeg stadion te zitten.
Groet,
Beau
Re: Baseball NY
Persoonlijk zou ik voor de Mets gaan, dat geeft voor mij een betere beleving van honkbal. Bij de Yankees komen (voor mijn gevoel) heel veel dagjesmensen en toeristen en is de Mets meer "lokaal". Nieuwe Yankee Stadium is natuurlijk wel een prachtig stadion 
Middag of avond is afhankelijk van wat je zelf wil. Middagwedstrijd kost natuurlijk wel echt de hele middag en daarom kiezen wij zelf voor de avondwedstrijd, indien dit mogelijk is! Al is in het weekend een middagwedstrijd ook wel erg leuk, met veel gezinnen e.d.

Middag of avond is afhankelijk van wat je zelf wil. Middagwedstrijd kost natuurlijk wel echt de hele middag en daarom kiezen wij zelf voor de avondwedstrijd, indien dit mogelijk is! Al is in het weekend een middagwedstrijd ook wel erg leuk, met veel gezinnen e.d.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ook ik zou voor de Mets gaan
ik vind het stadion gezelliger, maar vooral, ik vind een avondwedstrijd gezelliger (verlichting enzo). En als toerist laat het de dag vrij voor sight-seeing ...
sterker, ik ga in dezelfde periode en heb een avondticket voor de Mets klaarliggen. De weekendwedstrijden van de Yankees staan wel in mijn agenda, maar vooralsnog vind ik het zonde van het weekend ... dan liever naar Washington Square of Central Park, eigenlijk ... en dat zijn woorden van een baseball fan!
ik denk dat ik nog een tweede avondwedstrijd van de Mets mee ga pikken
ik vind het stadion gezelliger, maar vooral, ik vind een avondwedstrijd gezelliger (verlichting enzo). En als toerist laat het de dag vrij voor sight-seeing ...
sterker, ik ga in dezelfde periode en heb een avondticket voor de Mets klaarliggen. De weekendwedstrijden van de Yankees staan wel in mijn agenda, maar vooralsnog vind ik het zonde van het weekend ... dan liever naar Washington Square of Central Park, eigenlijk ... en dat zijn woorden van een baseball fan!
ik denk dat ik nog een tweede avondwedstrijd van de Mets mee ga pikken
Als het lekker weer is en je een plekje in de zon hebt, is een middagwedstrijd weer wél een hele leuke manier om te relaxen 

Wij gaan een weekje in September en hebben ook alvast kaartjes geboekt voor een avondwedstrijd van de Mets via Stubhub. De kaartjes zijn al binnen. Goede plaatsen en betaalbaar, daarnaast heb je zo inderdaad overdag gewoon de tijd om New York te bekijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Mooi hoor om naar de Mets te gaan! Mijn Amerikaanse zwager is groot fan van hun dus als ik bij hun ben gaan we ook wel eens naar de Mets.
Mooi nieuw stadion en heel makkelijk te bereiken met metro!
Op zich is baseball een passieve sport vind ik maar het hele randgebeuren erom heen is zo mooi!
Het begint al met het Amerikaanse volkslied, het opzwepen van publiek en wat amerikanen heel goed kunnen ....eten en drinken op de tribune!!!
En ja is waar in de avond is het mooier!
Mooi nieuw stadion en heel makkelijk te bereiken met metro!
Op zich is baseball een passieve sport vind ik maar het hele randgebeuren erom heen is zo mooi!
Het begint al met het Amerikaanse volkslied, het opzwepen van publiek en wat amerikanen heel goed kunnen ....eten en drinken op de tribune!!!
En ja is waar in de avond is het mooier!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Beleving is bij allebei leuk, maar voor de kosten zou ik toch steeds weer voor de Mets kiezen.
PS. Half gevuld stadion heb ik nog niet meegemaakt.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik wel ...
er zijn groupons voor de Mets;
http://www.groupon.com/deals/gl-new-york-mets-14
jammer genoeg voor de dag dat ik al heb,,,,
Go Mets!
er zijn groupons voor de Mets;
http://www.groupon.com/deals/gl-new-york-mets-14
jammer genoeg voor de dag dat ik al heb,,,,
Go Mets!
Vorig jaar augustus 2 wedstrijden van de Mets bezocht met allebei ongeveer 29.000 toeschouwers.US-fanboy schreef:
Natuurlijk niet uitverkocht, maar er kunnen er 42.000 in, dus nog redelijk gevuld.mtl schreef:Vorig jaar augustus 2 wedstrijden van de Mets bezocht met allebei ongeveer 29.000 toeschouwers.
Maar goed, geen enkele ploeg, op de Red Sox na, verkoopt zijn wedstrijden helemaal uit

Ik zie vaak op ESPN America wedstrijden die echt in zeer matig gevulde stadions gespeeld worden. Met vaak meerdere lege tribunevakken. Volgens mij trekken met name de doordeweekse middagwedstrijden weinig publiek.
Tuurlijk, het gebeurt vaak genoeg. Zelf ook bij Oakland gezeten, waarbij nog geen kwart van het stadion gevuld was.
Zal inderdaad een combinatie van factoren zijn als; middag wedstrijd (doordeweeks), welke ploeg, welke ploeg er op bezoek komt, hoe de ploeg het doet, enz......
Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik vaker in een vol stadion gezeten dan in een leeg stadion.
Zal inderdaad een combinatie van factoren zijn als; middag wedstrijd (doordeweeks), welke ploeg, welke ploeg er op bezoek komt, hoe de ploeg het doet, enz......
Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik vaker in een vol stadion gezeten dan in een leeg stadion.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3721 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 3 Reacties