Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weer een planning voor New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gentieno
Amerika-ontdekker

Weer een planning voor New York

Bericht door Gentieno »

Beste forum leden,

Op 2 mei gaan mijn vrouw voor de eerst maalbaar New York. Ik zorgdraag van jullie ervaring gebruik willen maken om onze reis zo mooi en optimaal mogelijk te beleven. Een ieder heeft een ander beeld van een stedetrip en een ieder zal ander commentaar leveren, maar alle tips zijn welkom. Mijn vrouw en ik willen graag een algehele indruk van New York krijgen met uiteraard zoveel mogelijk bezienswaardigheden.

2 mei:
Aankomst New York (Amsterdam hotel)
Wandeling over timers square.
Rockefellar center ( top of the rocks)

3 mei
Theater district
Bryant parck
Public library
42 nd street
Lower midtown
Chrysler building
Grand centrale station
VN gebouw

4 mei
Upper midtown
St. Patricks cathedral
Trump tower
Bloomingdale
Upper town
Gugenheim (niet naar binnen)
Fietsen central parck
Upperwest Side
Wandeling Broadway

5 mei
Lower Manhattan
Wallstreet
New York stock Exchange
Ground zero
Battery parck
Vrijheidsbeeld
Liberty island (boottocht met uitzicht op vrijheidsbeeld)
Seaport
Brooklynbridge
Southstreet (wandelen)

6 mei
Lower eastside
China town
Little Italië
Soho (wandelen)
Greenwich ( wandelen)
Gramercy
Madisons square
Gramercy parck
Chelsea
Empire State building (platform)
Macy

7 mei
Naar huis niet ingedeeld.

Ik hoor heel graag of ik nog belangrijke zaken ben vergeten en of alles haalbaar is. Moeten we alles per metro doen of de citytour bus?

Alvast bedankt voor al jullie tips!

Dennis
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Weer een planning voor New York

Bericht door meyem »

de Brooklyn Bridge zal makkelijker te combineren zijn met China Town .... het voetgangerspad begint zo ter hoogte van het gemeentehuis

als je de VN in wilt, zou ik dat vroeger op de dag plannen, als ik jou was.

Ik vertrek geloof ik ook op de 2e .... schiet al aardig op, he? :D

oh nee, de 3e pas .... :blink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gentieno
Amerika-ontdekker

Bericht door Gentieno »

Het schiet inderdaad al aardig op. Ik hoop dan ook dat ik op dit forum wat tips kan krijgen voor mijn reis. Dit hierboven is een eerste inzet en er staat niks vast. Nu ben ik wel van plannen dus over 4 weken wil ik een reisplan klaar hebben liggen.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of ik nog zaken voor een eerste New York reis mis?
Moet ik kiezen voor metronoom city sightseeing tour?

Ik hoor het graag van jullie.

Dennis
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou de metro kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk! In de city bus zie je natuurlijk meer, maar de metro zal een stuk sneller zijn. Ook een heel stuk goedkoper, je kunt voor een goede prijs (30 dollar ofzo) een kaart voor een week kopen.

Ik zie dat je ESB én TOTR gaat doen, leuk! Ik zou je dan wel aanraden om er een overdag te doen en een 's avonds. Zelf heb ik gekozen voor TOTR overdag, zodat je een mooi uitzicht op Central Park hebt, anderen kiezen juist voor de TOTR 's avonds zodat je een mooie verlichte Empire State Building ziet :)

6 mei is wel heel erg vol gepland. Ik hou ook van stevig wandelen en veel doen op een dag, maar ik denk niet dat je hier allemaal aan toe gaat komen als je overal een beetje de tijd voor neemt en niet alleen foto neemt. Kijk wat je echt graag wilt doen en laat de dag z'n beloop zou ik zeggen!
Femmy
Amerika-ontdekker

Bericht door Femmy »

He leuk wij gaan 3 mei! ook de eerste keer voor mij, ik moet alleen nog even wachten op de planning.. hopelijk is het mooi weer, goed voor de foto's :wink: central park staat dan wel mooi in bloei hoorde ik!
Afbeelding

http://newyork.logze.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Welke route vliegen jullie?
Vorig jaar begon het rond deze tijd voorzichtig warm te worden ... volgende keer kies ik een weekje later, denk ik.
Maar ach, dat blijft altijd gokken :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carthrax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Carthrax »

Wij hebben heel veel gedaan met de Hop On Hop Off bussen.
Het is inderdaad duurder dan de metro maar we hebben zo wel veel gezien. Het voordeel hiervan is dat je uit kan stappen en natuurlijk ook weer op kan stappen bij de haltes die goed dicht bij de bezienswaardigheden waren.
Ook hadden wij op die bus een aantal tour guides die het verhaal leuk konden vertellen (natuurlijk ook mindere) en dat vond ik wel heel plezierig.
Voor de rest hebben wij gewoon lekker veel te voet gedaan, lange wandelingen door die mooie stad.
Bah ik wil weer naar NY toe :P
Femmy
Amerika-ontdekker

Bericht door Femmy »

wij vliegen met KLM rechtstreeks, krijg je altijd nog maaltijden op langere vluchten (domme vraag misschien)?.
Afbeelding

Gentieno
Amerika-ontdekker

Bericht door Gentieno »

tosca schreef: 6 mei is wel heel erg vol gepland. Ik hou ook van stevig wandelen en veel doen op een dag, maar ik denk niet dat je hier allemaal aan toe gaat komen als je overal een beetje de tijd voor neemt en niet alleen foto neemt. Kijk wat je echt graag wilt doen en laat de dag z'n beloop zou ik zeggen!
Ik hen werkelijk geen idee van de afstanden. Ik weet ook niet of ik alles deze dag wel wil doen. Zijn Greenwich, Gramercy (Madisons square en Gramercy parck) wel de moeite waard. Anders kan ik dit makkelijk laten vallen! Op de dag voor vertrek heb ik nog niets gepland maar we hebben in principe de hele ochtend. Ook willen we nog op één avond naar een musical. Hiervoor had ik 3 of 4 mei in gedachten want dat zijn volgens mij wat rustige dagen?
Femmy schreef:He leuk wij gaan 3 mei! ook de eerste keer voor mij, ik moet alleen nog even wachten op de planning.. hopelijk is het mooi weer, goed voor de foto's :wink: central park staat dan wel mooi in bloei hoorde ik!
Er zullen er vast nog meer Nederlanders gaan. Slapen jullie ook lekker in het centrum? Ik heb mijn reis samen gesteld door het hele Capitool boekje eens door te bladeren en kijken wat ik wil zien, valt niet mee!

Dennis
Femmy
Amerika-ontdekker

Bericht door Femmy »

de reden dat ik de planning nog niet weet is omdat ik deze trip ook gewonnen heb, volgende week komt eindelijk de info, ik weet wel dat we een ronde maken langs de belangrijkste plaatsen, gaan shoppen met personal shopper (van het merk denk ik waardoor de reis gesponsord word) en naar een club gaan en we zitten in het hotel le parker meridien! tips voor leuke restaurantjes zijn ook heel welkom!!
Afbeelding

bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

:offtopic: Jeetje Femmy, reis gewoon gewonnen, ik ben jaloers :roll:
Afbeelding
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Gentieno schreef: heb mijn reis samen gesteld door het hele Capitool boekje eens door te bladeren en kijken wat ik wil zien, valt niet mee!
Dat zal altijd zo blijven Dennis, New York kun je gewoon niet doen in 1 reis, daarvoor moet je vaker terug. Ik zou de dingen die je het liefste wilt doen bovenaan zetten, het zou zonde zijn als je hier niet voldoende tijd voor hebt omdat je 1001 dingen wilt zien. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar :D
Afbeelding
Tweety14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tweety14 »

Grammercy Park is het een privé park. Erg mooi, maar je kunt het alleen vanachter een gesloten hek bewonderen. De omliggende straten zijn echter door o.a. mooie woningen, de moeite waard.
Ik ga ervan uit dat je Madison Square Park bedoeld en niet Madison Square Garden. Het park is mooi, niet in de laatste plaats omdat het Flatiron building hieraan ligt. Bovendien heb je hier ook Shake Shack, waar je heerlijke hamburgers kunt kopen. In de lunchpauze erg druk! In de Garden vinden sportwedstrijden, concerten e.d. plaats.

Veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk de reis zelf.
New York.... you stole my heart
mgmjanmaat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door mgmjanmaat »

Hoe je het ook plant of hoe je het ook denkt! Het loopt altijd weer anders.... ben nu al een keer of 8 a 9 keer in The City geweest en dagen verliepen bijna altijd anders dan we dachten.
En zoals iemand al melde....New York is in 1 reis niet te doen.
Nu zijn er nog talloze dingen die ik nog wil en moet doen in deze heerlijke stad. De echte toeristenattracties heb ik natuurlijk wel gezien maar er zijn zoveel minder bekende dingen nog!
Gentieno
Amerika-ontdekker

Bericht door Gentieno »

Wat ik eigenlijk overal lees± Er is geen echte planning te maken. Maak een lijst waar je graag naar toe wil en plan zoveel mogelijk zaken in één gebied. Ok dat snap ik dan helemaal! Maar dan rest mij eigenlijk maar twee vragen
1: Is mijn planning überhaupt wel haalbaar of doable?
2: Zijn er zaken die ik er beter uit kan laten en vervangen door andere zaken die je niet mag missen?

Zijn er al mensen naar de spiderman musical geweest?

Alvast weer bedankt voor de reacties. Het is altijd fijn als mensen je proberen te helpen!

Dennis
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat hangt voornamelijk af van jullie wensen en hoe lang jullie de tijd nemen voor bepaalde zaken.

Fietsen door CP kun je bij wijze van een hele (mid(dag) voor uittrekken of je huurt een fiets voor 2 uurtjes. Bekijk je St. Patricks vluchtig of loop je een uur door de kerk heen? Trump Tower is niet zo heel veel te doen, al zit er binnen wel een Starbucks waar je wel leuk zit. Dingen als WallStreet en de Stock Exchange, zijn leuk om te zien maar kosten niet zoveel tijd.

In Macy's en Bloomingdales kun je me per winkel al een dag loslaten en heb ik me nog niet verveeld, maar goed daar komen de meeste niet voor.

Wat ik je aan wil raden is, neem vooral de tijd voor de wandelingen door de buurten heen. Het is gewoon zo leuk om lekker te wandelen, lekker ergens koffie te drinken of te lunchen. Dat maakt die wijken een stuk leuker dan er snel doorheen te stuiven en af en toe een foto te schieten. Zoals ik al eerder aan heb gegeven denk ik daarom dat de dag van 6 mei daarom niet haalbaar is met alles wat je op je lijstje hebt staan.

Mijn ouders zijn in 2011 naar Spiderman geweest en vonden het echt heel erg leuk. Ze waren onderweg naar de stand van TKTS om te kijken of er goedkope kaarten waren, toen er iemand stond te flyeren. Toevallig voor Spiderman (waar ze heen wilden) en konden toen hele goedkope kaarten gewoon aan de kassa van het theater krijgen zonder dus in die enorme rij te hoeven staan (er is overigens bij een pier nog wel een stand van TKTS, waar de rijen vaak korter zijn). Let dus goed op of mensen toevallig flyers staan uit te delen :)
Gentieno
Amerika-ontdekker

Bericht door Gentieno »

Ik wil in Nederland al de kaarten kopen voor de musical

Trump tower is alleen vanwege de naam dat ik er even langs wil, volgens mij wandelen we daar toch gewoon langs
Macy en Bloomingdale wil ik misschien bij elk 2 uurtjes door heen lopen maar niet langer
CP wilde ik idd een hele ochtend spenderen op de fiets.
Gugenheim is ook gewoon voor de naam. Lijkt me mooi dit gebouw gewoon te bekijken. We zullen niet naar binnen gaan om het museum zelf te bekijken.
6 mei wil ik voornamelijk bekijken:
China town
Little Italy
Soho (wandelen)
Madisons square park
Empire State building (platform) (ik weet nog niet of dit de avond of overdag wordt, zelfde gelt voor rockefellar één van de twee overdag en de ander 's avonds)
Macy

Ik kan kaarten kopen voor hop on hop of inclusief kaarten voor de verschillende torens. Is dit een aanrader of kan je ze beter ter plekke kopen?

Dennis
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

je krijgt genoeg te eten op de vlucht naar New York. Zelf tap ik wel altijd nog een paar flesjes drinkwater als ik voorbij de douane ben ....
ik had geboekt bij KLM, maar vlieg Delta (zonder entertainment :blink: )

een reis gewonnen, gaaf hoor!

ik plan niet zoveel meer, heb een lijst van dingen die ik wil doen en bepaal per ochtend wat het gaat worden ...
pas de laatste keer is New York voor mij een beetje als legpuzzel in elkaar gevallen. Ik blijf het bijzonder vinden hoe zo'n klein eilandje als Manhattan zo gevarieerd kan zijn,
Ik geef ook de voorkeur aan de metro. Maar ik hou er dan ook van om onafhankelijk te zijn en zelf mijn weg te vinden .... zo'n bustour, dat gehots in het verkeer .... dat hoeft voor mij niet zo.
en ik vind (ik heb het al eens vaker gezegd) dat je NY vooral moet ervaren door het op je af te laten komen, en dat kan voor mijn gevoel niet in een bus ... maar ach, dat is ook maar een mening

in ieder geval is het een stad waar genoeg te ontdekken valt en waar een planning volgen meestal niet zo heel goed lukt.

o ja, en een avondje in een comedy club (bijvoorbeeld Comedy Cellar) vind ik ook een aanrader.
en een 'goedkoop' broadway kaartje scoren op de TKTS booth of bij een loting ... ik ga weer mee loten met The Book of Mormon, heb ik besloten. dit keer doe ik net of ik 2 kaartjes wil kopen, want ik had het idee dat er geen enkeltjes verloot werden ...

ik overnacht trouwens in de Upper West, Side, dat vind ik een geweldig leuke buurt :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

o, en bij die grote winkels kun je als toerist (wel je paspoort op zak houden, dus) bij de klantenservice een kortingskaart voor 10 % krijgen (geldt meestal niet voor de echt dure dingen als sieraden enzo)
Maar, als je van shoppen houdt, is het toch meegenomen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik weet niet of de TKTS bij de pier alweer open is?
in Brooklyn, bij de halte Jay Street/ Metrotech, is ook en booth en die is vaak lekker rustige (als je voor een middagvoorstelling iets zoekt, dan moet het daar de dag van tevoren, maar op TS kan het op dezelfde dag)

Spiderman is trouwens regelmatig voor een discount te boeken, dat zou ik niet vooruit doen.
ik heb de musical gezien in de previews, dus er zal veel veranderd zijn.
Ik vond het begin erg leuk, met grappige effecten. Maar uiteindelijk werd het me te langdradig en had ik het idee dat ze een liefdesverhaal ala West Side story neer wilden zetten, maar dat kwam voor mij niet lekker uit de verf ....
ik zou er niet de volle prijs voor betalen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer