Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek NYPD

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
D_V_H
Amerika-newbie

Bezoek NYPD

Bericht door D_V_H »

Hallo allemaal,

ik zal beginnen met me even kort voor te stellen. Ik ben Dieter Van Hecke en ben afkomstig uit Gent. Ik studeer bachelor maatschappelijke veiligheid aan Katho te Kortrijk.
Nu gaan we binnen 2 weken op studiereis naar New York. Ons programma is al goed gevuld, maar er zijn nog wat vrije momenten. En aangezien ik niet alle dagen naar New York kan gaan, wil ik die tijd dan ook ten volle benutten. :)
Ik zou graag met enkele van mijn klasgenoten eens een precinct van het NYPD gaan bezoeken. Dit om de werking van de politiediensten uit Amerika te vergelijken met die uit België. Dit zou dus zeer relevant zijn in het kader van mijn opleiding.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier al eens een New Yorks precinct bezocht?
Hoe zou ik dit praktisch het best kunnen regelen?
Ik heb ondertussen al wat op de site van het NYPD rondgestruind, maar daar vind ik logischerwijze niet zo veel terug op vlak van bezoek. :) . Er zijn veel verschillende telefoonnummers voorhanden, maar voor het gemak en voor mijn rekening wat te sparen, lijkt het me handiger om een mail te sturen met de nodige uitleg. Ik vind echter geen emailadres terug op de site.
Heeft iemand een idee waar ik een emailadres zou kunnen vinden om iemand daar te bereiken.

Ps: welk precinct maakt niet bepaald uit, we krijgen van school uit een metrokaart die de hele week geldig is, dus ik geraak zo goed als overal denk ik :)
Pps: Weet iemand nog leuke clubs, bars, dancings of muziekaangelegenheden voor 's avonds (we verblijven in een jeugdhotel in Upper West Side)
Bennogr
Amerika-expert

Re: Bezoek NYPD

Bericht door Bennogr »

Je zou gewoon contact kunnen opnemen met de baas van 't spul, police commissioner Raymond Kelly. Contactformulier staat hier: http://www.nyc.gov/html/mail/html/mailnypd.html

Gewoon een kort berichtje wie je/jullie bent/zijn (vooral benadrukken dat je Belgisch student bent) en waarom je naar een precinct zou willen. In niet meer dan 150 woorden.

Geen idee of je bericht terug krijgt, maar het proberen waard.

Als dat niet werkt, zou ik gewoon een politiebureau binnenlopen. NIET op Times Square of ergens in midtown/downtown, maar meer in de wat buitere wijken, waar ze dit soort bezoeken wat minder krijgen en zo'n bezoek mogelijk een leuke afleiding zullen vinden.

Als je een adres van een precinct kan vinden, zou ik een 'ouderwetse' brief schrijven. Of probeer contact op te nemen met 'Community Affairs', email adressen op http://www.nyc.gov/html/nypd/html/home/home.shtml onder 'community affairs'. Ze hebben in elk precinct een agent(e) die speciaal contact houdt met de omringende gemeenschap. Ook weer: in de buitere wijken zijn die waarschijnlijk meer benaderbaar dan in de zaken/toeristenwijken van Manhattan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
D_V_H
Amerika-newbie

Bericht door D_V_H »

ok, super bedankt! Daar ben ik al veel mee. Ik vond immers gewoon al weinig contactgegevens. Ik zal morgen mijn verhaal eens proberen doen in 150 woorden (wat krap zal worden :))

mvg

Dieter
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wellicht kun je het proberen via het NYPD museum? Dan kom je via die mensen terecht bij de NYPD "public relations", denk ik.

En het museum zelf is ook leuk om te bezoeken, wij vonden het interessant.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves