Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 weken NY; waar overnachten?
3 weken NY; waar overnachten?
In augustus gaan mijn vriend en ik 3 weken naar New York.
Waar, in welke wijk en/of wat voor accommodatie, kunnen we het beste overnachten?
Is 3 weken misschien te lang voor NY?
Waar, in welke wijk en/of wat voor accommodatie, kunnen we het beste overnachten?
Is 3 weken misschien te lang voor NY?
Re: 3 weken NY; waar overnachten?
Wat gaan jullie doen in die 3 weken New York? Helaas is overnachten in New York vrij duur, helemaal als je in Manhattan wil verblijven. Long Island City, Brooklyn en eventueel New Jersey zijn goedkopere alternatieven. Of 3 weken te lang is? Misschien kun je er een week van maken en de overige 2 weken wat rondreizen in het noordoosten? Boston, Philadelhia en Washington DC zijn de moeite waard.
We denken er juist over om in de stad + omgeving te blijven.
We willen alle hospots zien, een dagje (of 2) fietsen, naar hem Momu en het Guggenheim.
Je leest vaak dat 10 dage te krap is om NY echt te beleven, vandaar. Maar misschien is 3 weken wel echt te veel.
We willen alle hospots zien, een dagje (of 2) fietsen, naar hem Momu en het Guggenheim.
Je leest vaak dat 10 dage te krap is om NY echt te beleven, vandaar. Maar misschien is 3 weken wel echt te veel.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
3 weken zou mij nog niet genoeg zijn, maar, inderdaad wel prijzig.
(ik heb inmiddels een zeer betaalbaar onderkomen, maar dat is alleen voor de vrouwen onder ons, dus voor jullie geen optie
)
Of 3 weken voor jullie genoeg, te weinig of teveel is, hangt er vanaf of je ook door het NY virus gepakt wordt. Dat kan niemand voor jullie invullen ...
Wat is jullie budget?
Je kunt kiezen voor:
http://www.hinewyork.org/
dat zal het meest betaalbaar zijn, maar ik heb uiteraard ook geen idee hoe oud jullie zijn?
als je een goede baan met een goed salaris hebt (dat moet haast wel als je 3 weken NYC kunt doen) dan zou ik 2 hotels kiezen, eerst in the Village en daarna eentje in Upper West
(ik heb inmiddels een zeer betaalbaar onderkomen, maar dat is alleen voor de vrouwen onder ons, dus voor jullie geen optie

Of 3 weken voor jullie genoeg, te weinig of teveel is, hangt er vanaf of je ook door het NY virus gepakt wordt. Dat kan niemand voor jullie invullen ...
Wat is jullie budget?
Je kunt kiezen voor:
http://www.hinewyork.org/
dat zal het meest betaalbaar zijn, maar ik heb uiteraard ook geen idee hoe oud jullie zijn?
als je een goede baan met een goed salaris hebt (dat moet haast wel als je 3 weken NYC kunt doen) dan zou ik 2 hotels kiezen, eerst in the Village en daarna eentje in Upper West
We zijn allebei eind dertig.
Het hoeft niet helemaal low budget te zijn maar ik vind het wel een sport om kwaliteit voor een kleine prijs te vinden.
Ik weet niet of het een optie is om ipv hotels te kiezen voor appartementen of b&b's. Of denk ik dan echt veel te Europees?
Het hoeft niet helemaal low budget te zijn maar ik vind het wel een sport om kwaliteit voor een kleine prijs te vinden.
Ik weet niet of het een optie is om ipv hotels te kiezen voor appartementen of b&b's. Of denk ik dan echt veel te Europees?
- meyem
- Amerika-expert
B&B's zijn er wel, maar niet zoals wij dat kennen. De prijs ligt ook zeker niet lager dan die van hotels.
Een appartement huren voor korter dan 30 dagen is illegaal in New York, tenzij de eigenaar zelf er ook verblijft.
Daar adviseer ik niet over.
Er zijn zeker leuke, betaalbare hotels, maar nogmaals, zolang je geen budget opgeeft, kunnen mensen je ook moeilijk adviseren ...
Hotelprijzen fluctueren behoorlijk met de tijd van het jaar (vraag en aanbod)
Amerikaanse sites geven de prijs EXCL belasting en toeristentoeslag, reken er dan op dat je ca 17% hoger uitkomt
Je kunt ook pricelinen, best spannend. Dan zul je wel max 1 week in kunnen voeren om kans te hebben, denk ik, en voor in NYC geldt: je moet wel met elkaar in 1 bed kunnen, want er zijn relatief weinig kamers met 2 bedden en je biedt sec op een kamer, niet op de grootte van de kamer ...
Een appartement huren voor korter dan 30 dagen is illegaal in New York, tenzij de eigenaar zelf er ook verblijft.
Daar adviseer ik niet over.
Er zijn zeker leuke, betaalbare hotels, maar nogmaals, zolang je geen budget opgeeft, kunnen mensen je ook moeilijk adviseren ...
Hotelprijzen fluctueren behoorlijk met de tijd van het jaar (vraag en aanbod)
Amerikaanse sites geven de prijs EXCL belasting en toeristentoeslag, reken er dan op dat je ca 17% hoger uitkomt
Je kunt ook pricelinen, best spannend. Dan zul je wel max 1 week in kunnen voeren om kans te hebben, denk ik, en voor in NYC geldt: je moet wel met elkaar in 1 bed kunnen, want er zijn relatief weinig kamers met 2 bedden en je biedt sec op een kamer, niet op de grootte van de kamer ...
Bedankt voor je info meyem! Met elkaar in 1 bed slapen is geen probleem, dat doen we al heel wat jaartjes. Wij zijn gewoon een koppel; man & vrouw zonder kinderen.
Het punt is dat we nog niet zo goed weten wat ons budget gaat zijn, dat bepalen we als we weten wat we ongeveer kwijt zijn aan overnachtingen.
We vinden het belangrijk dat de locatie geen achterbuurt is, dat we wifi hebben en dat het geen smerig/aftands gebeuren is. Maar het hoeft niet super de luxe te zijn.
Het punt is dat we nog niet zo goed weten wat ons budget gaat zijn, dat bepalen we als we weten wat we ongeveer kwijt zijn aan overnachtingen.
We vinden het belangrijk dat de locatie geen achterbuurt is, dat we wifi hebben en dat het geen smerig/aftands gebeuren is. Maar het hoeft niet super de luxe te zijn.
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Afgelopen zomer vijf dagen verbleven in appartementos San Fermin http://www.sanferminapartmentsny.com/. Superlocatie voor een relatief laag bedrag. Inclusief wifi en in een veilige buurt (Harlem). De metro is slechts twee minuten lopen en de eigenaar kan jullie voorzien van allerlei insidertips. Check onze website maar eens, zie onze site onderaan het bericht. Op Tripadvisor http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _York.html staat dit appartement alle geruime tijd op 1 gerankt (en meer dan terecht!)
- meyem
- Amerika-expert
ik heb een tijd geleden kennis gemaakt met deze site (via dit forum)
http://hotelsuche.travelox.de/
Duits, dus, maar goed in het zoeken van aanbiedingen. Verder kun je ook Kayak.com enzo in de gaten houden
Het is nog te vroeg voor aanbiedingen in augustus, je vindt nu waarschijnlijk nog de 'rack rates'
en dan altijd eerst goed de reviews lezen op Tripadvisor, booking.com etc
Zelf neem ik zo vroeg alleen iets wat gratis opzegbaar is en wat ik niet aan hoef te betalen (lees: ik boek via booking.com). en dan goed de diverse aanbiedingen in de gaten houden.
Oh, en persoonlijk raad ik airport hotels en hotels in Secaucus enzo, af ..... niet voor niets goedkoop
ik zou ook niet snel in the Bronx gaan zitten, maar dat is niet per se ergens op gebaseerd.
Brooklyn is juist weer goed voor goedkoper en vaak gezellige huisvesting
allerbelangrijkst is dat je in de buurt van een subway zit, dan kom je overal vrij snel!
http://hotelsuche.travelox.de/
Duits, dus, maar goed in het zoeken van aanbiedingen. Verder kun je ook Kayak.com enzo in de gaten houden
Het is nog te vroeg voor aanbiedingen in augustus, je vindt nu waarschijnlijk nog de 'rack rates'
en dan altijd eerst goed de reviews lezen op Tripadvisor, booking.com etc
Zelf neem ik zo vroeg alleen iets wat gratis opzegbaar is en wat ik niet aan hoef te betalen (lees: ik boek via booking.com). en dan goed de diverse aanbiedingen in de gaten houden.
Oh, en persoonlijk raad ik airport hotels en hotels in Secaucus enzo, af ..... niet voor niets goedkoop
ik zou ook niet snel in the Bronx gaan zitten, maar dat is niet per se ergens op gebaseerd.
Brooklyn is juist weer goed voor goedkoper en vaak gezellige huisvesting
allerbelangrijkst is dat je in de buurt van een subway zit, dan kom je overal vrij snel!
Alweer bedankt voor jullie info mads en meyem. Ik heb er zeker wat aan!
Kunnen jullie aangeven wat een gemiddeld dagje 'leven' in New York kost? Ik weet dat het lastig is om een bedrag te noemen, dat is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat doen. Maar stel dat we 'niks' doen, alleen een beetje rondslenteren en ontbijten/lunchen/dineren/koffie drinken/borrelen.
Kunnen jullie aangeven wat een gemiddeld dagje 'leven' in New York kost? Ik weet dat het lastig is om een bedrag te noemen, dat is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat doen. Maar stel dat we 'niks' doen, alleen een beetje rondslenteren en ontbijten/lunchen/dineren/koffie drinken/borrelen.
- meyem
- Amerika-expert
ha, dat borrelen, dat kost een hoop geld .....
Nee, ik kan daar geen enkele indicatie voor geven .... ik eet veelal 'van de straat' en kan voor 15$ lunchen en dineren, maar als je een restaurant binnenstapt dan kost het al een stuk meer ....
ruwe gok: 100$ pp per dag minstens ??????????????

Nee, ik kan daar geen enkele indicatie voor geven .... ik eet veelal 'van de straat' en kan voor 15$ lunchen en dineren, maar als je een restaurant binnenstapt dan kost het al een stuk meer ....
ruwe gok: 100$ pp per dag minstens ??????????????
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@Mads2010
Bedankt voor het adres in Harlem. Wij vevblijven al enkele jaren in Harlem ( http://www.montmorris.com ) maar dit lijkt ook wel een goed adresje . bedankt .
Bedankt voor het adres in Harlem. Wij vevblijven al enkele jaren in Harlem ( http://www.montmorris.com ) maar dit lijkt ook wel een goed adresje . bedankt .
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Misschien is http://www.airbandb.com een optie? Dan verblijf je in principe in privé-appartementen.
- Mads2010
- Amerikafan
Lastig in te schatten maar idd $100 per dag lijkt me een redelijke inschatting. Voor de kostenAlweer bedankt voor jullie info mads en meyem. Ik heb er zeker wat aan!
in NY hebben wij ook nog een overzicht op onze site geplaatst: http://hoesjeseasternusa.weebly.com/fei ... jfers.html
Succes en als je nog meer weten, brand los!
- Mads2010
- Amerikafan
Krijg een virus- en/of beveilingsmelding bij bovenstaande site...Misschien is http://www.airbandb.com een optie? Dan verblijf je in principe in privé-appartementen.
- meyem
- Amerika-expert
die 1000$, is dat wat je kwijt was voor het bovengenoemde B&B, met z'n 3-en? of waren jullie met zijn 6-en?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
https://www.airbnb.nl. Oeps, verkeerd overgetikt. Nu gekopieerd en geplakt. moet nu wel werken, denk ik.
- Mads2010
- Amerikafan
$1000 totaal voor 5 overnachtingen, we hadden de gehele 3e verdieping met totaal zes personen. De verdieping bestaat uit 3x2-pers. slaapkamer, badkamer en keuken.die 1000$, is dat wat je kwijt was voor het bovengenoemde B&B, met z'n 3-en? of waren jullie met zijn 6-en?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben het appartement op de bovenste verdieping geboekt en verblijven er eind april/eerste week mei. De buurt is dus veilig? Wellicht nog andere tips?Mads2010 schreef:Afgelopen zomer vijf dagen verbleven in appartementos San Fermin http://www.sanferminapartmentsny.com/. Superlocatie voor een relatief laag bedrag. Inclusief wifi en in een veilige buurt (Harlem). De metro is slechts twee minuten lopen en de eigenaar kan jullie voorzien van allerlei insidertips. Check onze website maar eens, zie onze site onderaan het bericht. Op Tripadvisor http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _York.html staat dit appartement alle geruime tijd op 1 gerankt (en meer dan terecht!)
- Mads2010
- Amerikafan
Da`s mooi om te lezen! Daar krijgen jullie absoluut geen spijt van! Wat de veiligheid betreft: waakzaamheid is natuurlijk altijd geboden. Maar wij hebben ons daar absoluut niet onveilig gevoeld tijdens ons verblijf, ook niet in de avonduren. De metro is dichtbij en de buurtbewoners weten dat er toeristen in de straat logeren. Natuurlijk moet je de 1e dag even wennen, maar niet meer of minder dan in een andere stad of land. Geniet ervan!
Mocht je toevallig ook op een zondag daar verblijven dan is een bezoek aan de kerk http://www.conventchurch.org/ een aanrader, als je dit althans leuk of interessant vindt. Wij hebben hier erg van genoten, dit was een tip van Bernardo (beheerder). Overigens hebben wij voorafgaand aan onze reis intensief mailverkeer met hem gehad m.b.t. tips etc.
Maak daar zeker gebruik van, als jullie aankomen is hij elke dag beschikbaar m.b.t. tips over een logische dagindeling. Ook zal hij helpen bij het aanschaffen van metrokaarten en uitleg geven over het metrosysteem en de diverse lijnen die er rijden door NY.
Check onze website nog maar eens voor tips
Mocht je toevallig ook op een zondag daar verblijven dan is een bezoek aan de kerk http://www.conventchurch.org/ een aanrader, als je dit althans leuk of interessant vindt. Wij hebben hier erg van genoten, dit was een tip van Bernardo (beheerder). Overigens hebben wij voorafgaand aan onze reis intensief mailverkeer met hem gehad m.b.t. tips etc.
Maak daar zeker gebruik van, als jullie aankomen is hij elke dag beschikbaar m.b.t. tips over een logische dagindeling. Ook zal hij helpen bij het aanschaffen van metrokaarten en uitleg geven over het metrosysteem en de diverse lijnen die er rijden door NY.
Check onze website nog maar eens voor tips
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1219 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-