Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Milford Plaza
Milford Plaza
Een paar weken geleden heb ik hier kort iets geschreven over het Milford Plaza Hotel in New York, met de belofte daar nog op terug te komen. Zojuist ontving ik een mailtje van een nieuwsgierige lezer die me vroeg wat ik nou eigenlijk had willen schrijven. Bij deze dus mijn "recensie".
Mijn advies: NIET DOEN!
Ik had al begin januari geboekt zodat ik in het hoogseizoen zeker was van een slaapplaats maar toen we daar 's avonds laat aankwamen, stond er een lange rij bij de incheckbalie. Het personeel deed zijn best om die te negeren en keek alleen naar de mensen die op dat moment voor hen stonden. Het hotel bleek overboekt te zijn... We kregen allemaal een tientje voor een taxi en werden naar een ander hotel gestuurd, in ons geval Holidays Inn. Het was intussen al over twaalven en we waren doodmoe van de reis. De volgende dag konden we terug komen (vergoeding voor de terugweg moesten we zelf ter sprake brengen). Als men nog een beetje vriendelijk was, was het misschien nog te pruimen geweest maar ze waren verschrikkelijk onbeschoft en excuses konden er niet af. Sterker nog, we mochten blij zijn dat ze nog iets regelden want anders hadden ze ons zo weg gestuurd, werd ons toegesnauwd.
Het Holiday Inn ontving ons vriendelijk en de kamer daar was prima. De volgende dag was het jammer dat we er niet konden blijven want de kamers bij Milford bleken vreselijk te zijn: klein (er was nauwelijks plaats voor de bagage), niet fris en de badkamer zat onder de schimmel want er zat geen ventilatie in. Het ontbijt stelde niets voor en toen we een paar dagen later een paar uur onze koffers in de storage wilden laten omdat het nog geen tijd was om naar het vliegveld te gaan, bleek dat $3 per stuk te zijn (nog nooit eerder meegemaakt). Het personeel was alleen vriendelijk als je daarvoor betaalde, bovendien liepen ze onder elkaar hardop ruzie te maken, wat mij het idee gaf dat het ook niet fijn was om er te werken.
Verkijk je niet op eventuele foto's: alleen de entree is mooi, de rest is puin. Wij stellen echt niet zulke vreselijk hoge eisen en als het goed is besteed je niet zoveel tijd op je kamer maar het enige goede aan dit hotel was de lokatie (dichtbij Times Square). Besteed dus liever iets meer, ga een paar blocs verder en geniet lekker van je verblijf in een hotel waar je het ook op je kamer naar je zin hebt, bijvoorbeeld het Belvedere Hotel waar we vorig jaar hele goede ervaringen mee hadden.
Mijn advies: NIET DOEN!
Ik had al begin januari geboekt zodat ik in het hoogseizoen zeker was van een slaapplaats maar toen we daar 's avonds laat aankwamen, stond er een lange rij bij de incheckbalie. Het personeel deed zijn best om die te negeren en keek alleen naar de mensen die op dat moment voor hen stonden. Het hotel bleek overboekt te zijn... We kregen allemaal een tientje voor een taxi en werden naar een ander hotel gestuurd, in ons geval Holidays Inn. Het was intussen al over twaalven en we waren doodmoe van de reis. De volgende dag konden we terug komen (vergoeding voor de terugweg moesten we zelf ter sprake brengen). Als men nog een beetje vriendelijk was, was het misschien nog te pruimen geweest maar ze waren verschrikkelijk onbeschoft en excuses konden er niet af. Sterker nog, we mochten blij zijn dat ze nog iets regelden want anders hadden ze ons zo weg gestuurd, werd ons toegesnauwd.
Het Holiday Inn ontving ons vriendelijk en de kamer daar was prima. De volgende dag was het jammer dat we er niet konden blijven want de kamers bij Milford bleken vreselijk te zijn: klein (er was nauwelijks plaats voor de bagage), niet fris en de badkamer zat onder de schimmel want er zat geen ventilatie in. Het ontbijt stelde niets voor en toen we een paar dagen later een paar uur onze koffers in de storage wilden laten omdat het nog geen tijd was om naar het vliegveld te gaan, bleek dat $3 per stuk te zijn (nog nooit eerder meegemaakt). Het personeel was alleen vriendelijk als je daarvoor betaalde, bovendien liepen ze onder elkaar hardop ruzie te maken, wat mij het idee gaf dat het ook niet fijn was om er te werken.
Verkijk je niet op eventuele foto's: alleen de entree is mooi, de rest is puin. Wij stellen echt niet zulke vreselijk hoge eisen en als het goed is besteed je niet zoveel tijd op je kamer maar het enige goede aan dit hotel was de lokatie (dichtbij Times Square). Besteed dus liever iets meer, ga een paar blocs verder en geniet lekker van je verblijf in een hotel waar je het ook op je kamer naar je zin hebt, bijvoorbeeld het Belvedere Hotel waar we vorig jaar hele goede ervaringen mee hadden.
-
- Amerika-expert
Ik had ook een vergelijkbare ervaring in een van de vele hotels rond TS. Kan me helaas de naam niet meer herinneren. Weggedrukt.
Veel van die hotelletjes zijn echt vreselijk oud en vies en hun enige voordeel is locatie en daar vragen ze dan een hoop geld voor.
Ik heb nu gelukkig een B&B in Harlem, en ik ben nu heel vertrouwd met de metro, dus hoef nooit meer in zo'n smerig en onvriendelijk hotel.

Veel van die hotelletjes zijn echt vreselijk oud en vies en hun enige voordeel is locatie en daar vragen ze dan een hoop geld voor.
Ik heb nu gelukkig een B&B in Harlem, en ik ben nu heel vertrouwd met de metro, dus hoef nooit meer in zo'n smerig en onvriendelijk hotel.
SEEING IS BELIEVING
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Las net het reisverslag van iemand anders en het Wolcott is ook af te raden. Hij verhuisde naar het Stanford.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Misschien het Carter hoteldoreennicole schreef:Ik had ook een vergelijkbare ervaring in een van de vele hotels rond TS. Kan me helaas de naam niet meer herinneren. Weggedrukt.![]()
![]()

Misschien maar eens Priceline proberen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zeer onbetaalbaar ook. En heel erg masaal !!dujardin schreef: De Marriott Marquis op Times Square is nochtans zeer OK hoor...
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wel onbetaalbaar (tenzij je met je man meereist op "business"
), maar niet zo massaal, hoor. En hun fitness center is fantastisch!

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Uiteraard zijn niet alle hotels rondom TS slecht ! Ik heb zelf in het Sofitel (ERG goed), Hilton TS (goed) en Westin TS (goed) geslapen (voor business). Is allemaal natuurlijk helemaal prima. Het gaat met name om die kleinere goedkope hotelletjes. Daar zit nogal wat slechts tussen, hoor ik zo van mensen die daar geweest zijn
!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer 4 dagen gelogeerd in het Paramount Hotelop 1 min van het Times Square.
Het is geen goedkoop hotel, en de normale kamers zijn erg klein maar wel schoon. De superior kamers, waar we vanaf de 2e nacht sliepen zijn een stuk groter. Vraag een kamer met 2 aparte bedden.
De Lobby en de bar zijn erg 'Design' maar wel mooi.
Het hotel schijn volgend jaar onder de naam Hard Rock hotel Times Square verder te gaan.
Ik heb ook eens gelogeerd in het Millenium Hotel, ook erg mooi.
20 jaar geleden heb ook ik in het Milford Plaza gelogeerd, en toen was het al erg outdated.
Eric
Het is geen goedkoop hotel, en de normale kamers zijn erg klein maar wel schoon. De superior kamers, waar we vanaf de 2e nacht sliepen zijn een stuk groter. Vraag een kamer met 2 aparte bedden.
De Lobby en de bar zijn erg 'Design' maar wel mooi.
Het hotel schijn volgend jaar onder de naam Hard Rock hotel Times Square verder te gaan.
Ik heb ook eens gelogeerd in het Millenium Hotel, ook erg mooi.
20 jaar geleden heb ook ik in het Milford Plaza gelogeerd, en toen was het al erg outdated.
Eric
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is zeker een optie, het enige probleem voor ons was, dat je dan geen garantie op een kamer met twee aparte bedden hebt, ofschoon de kans dat je dat bij de receptie kan regelen in dat soort hotels erg groot is.
Eric
ps, MattRob, weet jij of het Marriott en/of Sheraton dubbel/dubbel kamers hebben?
Voor van de zomer zoek ik voor kennissen die met twee kids gaan ook nog een hotel in de buurt van TS
Thnx, Eric
Eric
ps, MattRob, weet jij of het Marriott en/of Sheraton dubbel/dubbel kamers hebben?
Voor van de zomer zoek ik voor kennissen die met twee kids gaan ook nog een hotel in de buurt van TS
Thnx, Eric
Wij hadden geboekt in het salisbury hotel op 57 str. tegenover carnegiehall. de ontvangst was de eerste avond erg vervelend, ze hadden geen plaats en we werden met een taxi naar een ander hotel gestuurd. daar hadden ze echter maar een kamer voor ons gereserveerd We waren met zijn vijfen, dus dat namen we niet. Kon ook niet met zijn vijfen in een bed. Na veel telefoontjes een hotel in Queens, moeilijk om een taxi te vinden die ons daar helemaal heen bracht. Maar uiteindelijk gelukt. Eenvoudig hotel, na een nacht terug naar het salisbury. verontschuldigen, alle taxikosten met fooi werden ter plekke verekend en we kregen korting op de rest van ons verblijf. Het was heel vervelend want onze eerste avond in NY was verpest. vooral jammer voor onze meisjes. Maar uiteindelijk is het goed opgelost en werden we er financieel beter van en konden we wat extra doen.
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben afgelopen juni in het Belevedere Hotel gezeten. Een prima hotel. Gelegen in de 48th Straat. Vlakbij Times Square. Schoon, ruime kamers met, voor New Yorkse begrippen uniek heb ik begrepen, een ijskast, magnetron en koffiezetapparaat. Kleine probleempjes werden direct heel vriendelijk opgelost.
Twee jaar geleden ben ik in Hotel Edison geweest. 47 th Straat. Ook erg goed, alleen een stuk groter en onpersoonlijker.
Allebei een aanrader.
Twee jaar geleden ben ik in Hotel Edison geweest. 47 th Straat. Ook erg goed, alleen een stuk groter en onpersoonlijker.
Allebei een aanrader.
Fan of the U.S.A.
Re: Milford Plaza
Hoi,
Na inmiddels al 5 trippen naar Amerika er op hebben te zitten en hier voor verschillende trips hier info vandaan gehaald te hebben, mij toch maar eens aangemeld. Ik kwam toevallig in dit topic terecht over het Milford Plaza, ik heb er voor aankomende juni een hotelkamer geboekt. Dit omdat het hotel volgende maand open gaat na restauratie (hotel is een jaar dicht geweest, schijnt?), ik ben benieuwd
Het hotel toch geboekt vanwege de super locatie en gunstige prijs (via booking.com kunnen boeken voor 110 euro per nacht, 2 persoons).
Na inmiddels al 5 trippen naar Amerika er op hebben te zitten en hier voor verschillende trips hier info vandaan gehaald te hebben, mij toch maar eens aangemeld. Ik kwam toevallig in dit topic terecht over het Milford Plaza, ik heb er voor aankomende juni een hotelkamer geboekt. Dit omdat het hotel volgende maand open gaat na restauratie (hotel is een jaar dicht geweest, schijnt?), ik ben benieuwd

2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Mijn ervaring net het Milford Plaza is wel heel erg gedateerd; ik was er in de zomer van 1986 en toen was het een top hotel.
Ben benieuwd om te horen hoe het nu is na de verbouwing.
Ben benieuwd om te horen hoe het nu is na de verbouwing.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Vreemd hoor,
Milford is inderdaad december 2009 gesloten voor "renovations".
Dit bericht werd later gevolgd door meldingen dat het "permanent" gesloten zou worden tot de economie zou aantrekken.
http://www.nypost.com/p/news/business/r ... hOtJ0A855J
Nu is op de site van Milford weer normaal te boeken, prijzen zijn als voorheen ($100-$150 voor weekdays).
Ik kan me niet voorstellen dat er veel gerenoveerd is in die korte tijd.
Op de site zijn ook niet echt teksten te vinden over een renovatie.
http://milfordplaza.com/whats-new
Ik denk dat het bij een "grote schoonmaak" is gebleven.
Ooooops:
http://broadwayworld.com/board/readmess ... &boardid=2
Milford is inderdaad december 2009 gesloten voor "renovations".
Dit bericht werd later gevolgd door meldingen dat het "permanent" gesloten zou worden tot de economie zou aantrekken.
http://www.nypost.com/p/news/business/r ... hOtJ0A855J
Nu is op de site van Milford weer normaal te boeken, prijzen zijn als voorheen ($100-$150 voor weekdays).
Ik kan me niet voorstellen dat er veel gerenoveerd is in die korte tijd.
Op de site zijn ook niet echt teksten te vinden over een renovatie.
http://milfordplaza.com/whats-new
Ik denk dat het bij een "grote schoonmaak" is gebleven.
Ooooops:
http://broadwayworld.com/board/readmess ... &boardid=2
Ik zag opeens dat het Milford Plaza is verdwenen van Tripadvisor en dat veel sites opeens aangeven dat het gesloten is. Toch opeens mijn twijfel bij het hotel, ook vind ik de zeer wisselende reviews vreemd. Toch maar geannuleerd (lang leve booking.com) en gegaan voor het Econolodge. Is een klein hotel met kleine kamers, maar EconoLodge is een prima keten, heb hier eerder geslapen in Amerika. Iemand ervaring met de Times Square locatie? Klachten komen vooral om de kleine kamers (hallo je bent in NY
) en het continental breakfast (de bagels, toast en cornflakes zijn overal hetzelfde
).

2001: Florida rondreis