Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de trein: New York - Philadelphia - Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Met de trein: New York - Philadelphia - Washington

Bericht door Smedts »

Hallo Allemaal:

De plannen zijn er om deze zomer na 2 keer het westen van de USA bezocht te hebben ditmaal het Noord Oosten aan te doen.
Het eerste deel van deze trip zouden we graag met het openbaar vervoer doen en zou er grotendeels alsvolgt uitzien:

New York (4,5 dagen) -> trein -> Philadelphia (1 dag) -> trein -> Washington DC (2 dagen) -> uitgaande vlucht voor familiebezoek in Detroit.

Daarom had ik enkele vragen over het treinverkeer tussen New York, Philadelphia en Washington DC.
Ik heb al meermaals gelezen dat velen dit traject per trein doen dus ik ook hier enkele ervaringsdeskundigen te vinden.

Eerst en vooral vraag ik me af waar en hoe ik moet boeken. Ik kan dit bij Connections laten doen maar het mag evengoed zelf. Koop ik best op voorhand of kan dat ter plekke? Is het handig om een soort pas te kopen voor het hele traject of rit per rit?

Heeft er iemand een idee van de prijzen en de duur van elke rit?

Heeft er iemand een idee over de naam van de stations waar je aankomt en of deze goed gelegen zijn voor een bezoek aan de stad? Eventueel handige hotels in de buurt van de stations zijn ook welkom. Vooral in Philadelphia waar we maar 1 dag zijn zouden we dicht bij het station willen slapen, kan je van daar de stad een beetje verkennen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten,

Kevin
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Met de trein: New York - Philadelphia - Washington

Bericht door Katja »

Je kunt tickets voor de trein boeken bij de Amtrak. Prijzen worden hoger naarmate de reisdatum dichterbij komt. Reistijden kun je daar ook vinden.
Het reizen met de trein is heel comfortabel. Mocht je de prijzen te hoog vinden kun je ook de bus overwegen.

Als Washington liefhebber zou ik je aanraden om te kijken of je daar niet een dagje extra kunt doen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De stations van New York (Penn) en Washington (Union) liggen prima in het centrum. Het station van Philadelphia ligt buiten het centrum. Suburban station ligt in het centrum maar daar stoppen alleen lokale treinen van SEPTA.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Je kunt de tickets op internet op de Amtrak site aanschaffen. Wij hadden de Norht East Regional Service of zoiets geloof ik maar je kunt ook de Acela kiezen. De Acela is vaak ongeveer n half uur sneller en heeft Wifi aan boord. Je krijgt meteen als in New York je tickets op haalt dan krijg je ze meteen allemaal. Je kunt ze dan ook meteen tekenen, dat moet namelijk. Daarnaast is er eerst een soort boardingslijn waarna ze je ticket checken. In de trein zelf heb je ook een restauratie wagon zodat je wat lekkers kunt kopen als je wilt. Daarnaast zijn het ruime zitplaatsen en hebben wij vooral onderweg veel met andere treinreizigers gekletst.Wij hadden telkens rond 11 uur de trein, omdat je zo nog rustig kon ontbijten op je gemak naar het station kon lopen enz. maar dat is natuurlijk maar net wat je zelf wil.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Kwappie
Amerika-newbie

Bericht door Kwappie »

Wij hebben toevallig voor april hetzelfde traject in tegengestelde richting geboekt via amtrak... Kostte ons 65 euro p.p.
Jordaan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jordaan »

Vraagje over dit treinreizen: op de site van Amtrak kun je tickets vinden met 'Checked Baggage' en 'No Checked Baggage'. Kan je met 'No Checked Baggage' wel een grote koffer en rugzak per persoon gewoon meenemen? Of kan je dan beter een trein nemen met 'Checked Baggage'?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een grote koffer een handbagage zijn geen probleem.
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Wij hebben dit ook gedaan! Gewoon de tickets boeken via de site van AMTRAK. Die voucher dan ter plekke omruilen voor de tickets en voilà, je bent op weg!

Wij namen onze valiezen gewoon mee in de wagon. Daar is plaats genoeg.

Tip: als je lang moet reizen, neem dan eigen eten en drinken mee. Je kan op de trein al die dingen ook kopen, maar dan is het natuurlijk duurder.

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Volgens mij heeft het ook te maken met het traject wat je neemt. Ik kan me herinneren dat voor het stuk Vancouver - Seattle wij inderdaad onze koffers hebben ingecheckt en zij in Seattle van een band af kwamen (misschien door de grensovergang). Overige stukken hadden wij de koffers gewoon zelf bij ons.
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Smedts »

Bedankt voor de info.
Van zodra onze vliegtickets geboekt zijn reserveer ik bij Amtrak
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Plaats reactie