Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft er ervaring met www.airbnb.com?
Wie heeft er ervaring met www.airbnb.com?
Hoi,
Ik kreeg via het forum van iemand de tip om te kijken bij http://www.airbnb.com voor het boeken van een verblijf in new york.
Nu staan daar echt hele gave appartementen bij! Echt van die new yorkse huizen met zo'n trap voor de deur.
Wij gaan met 2 gezinnen in aug. 2013 naar new york. Het lijkt ons leuk om met z'n allen in zo'n appartement te verblijven en het is ook betaalbaarder dan hotelkamers.
Alleen.......degene die de site aanraadde had het er wel over dat een boeking via airbnb weleens geannuleerd wordt.
Dus...... wil jullie alsjeblieft jullie ervaringen delen?
Op dit moment durven we nog even niet te boeken.
We willen nu wel zsm ons verblijf boeken, want ongelooflijk maar waar, er zitten al hotels vol rondom de omgeving van new york in de periode aug. 2013.
Alvast bedankt
Ik kreeg via het forum van iemand de tip om te kijken bij http://www.airbnb.com voor het boeken van een verblijf in new york.
Nu staan daar echt hele gave appartementen bij! Echt van die new yorkse huizen met zo'n trap voor de deur.
Wij gaan met 2 gezinnen in aug. 2013 naar new york. Het lijkt ons leuk om met z'n allen in zo'n appartement te verblijven en het is ook betaalbaarder dan hotelkamers.
Alleen.......degene die de site aanraadde had het er wel over dat een boeking via airbnb weleens geannuleerd wordt.
Dus...... wil jullie alsjeblieft jullie ervaringen delen?
Op dit moment durven we nog even niet te boeken.
We willen nu wel zsm ons verblijf boeken, want ongelooflijk maar waar, er zitten al hotels vol rondom de omgeving van new york in de periode aug. 2013.
Alvast bedankt
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wie heeft er ervaring met www.airbnb.com?
Zijn meerdere ervarings-topics: http://forum.allesamerika.com/search_go ... p?q=airbnb
Wellicht dat je daar wat wijzer wordt?
Wellicht dat je daar wat wijzer wordt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
wil je boeken bij airbnb dan zal ik
1. zeer zeker afgaan op de recensies van eerdere gasten en deze goed doorspitten op eventuele negatieve verhalen
2. de naam van het complex of adres nog even goed googlen
als dat er allemaal goed uit ziet zou ik niet weten waarom boeken via airbnb.com meer risico's met zich mee zou brengen dan via een reisburo...
1. zeer zeker afgaan op de recensies van eerdere gasten en deze goed doorspitten op eventuele negatieve verhalen
2. de naam van het complex of adres nog even goed googlen
als dat er allemaal goed uit ziet zou ik niet weten waarom boeken via airbnb.com meer risico's met zich mee zou brengen dan via een reisburo...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb nu twee keer gebruik gemaakt van Airbnb en ben tot nu toe heel erg tevreden. De eerste keer vooral omdat we voor heel weinig een goede plek hadden om te overnachten. De tweede keer was zoveel meer dan dat. Niet alleen een prima plek om te slapen maar ook veel leuke mensen leren kennen waar we nog mee afgesproken hebben nadat we al naar een hotel waren. Daarbij heeft onze host super goed voor ons gezorgd toen we een dag binnen hebben gezeten door hurricane Sandy.
Lees de reviews goed door en ga op zoek naar mensen waar je een goed gevoel bij hebt. Natuurlijk loop je ook dan het risico dat iemand op het laatste moment moet annuleren door persoonlijke omstandigheden maar ik zou die gok zeker nemen.
Lees de reviews goed door en ga op zoek naar mensen waar je een goed gevoel bij hebt. Natuurlijk loop je ook dan het risico dat iemand op het laatste moment moet annuleren door persoonlijke omstandigheden maar ik zou die gok zeker nemen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Wij hebben goede ervaringen met airbnb.com (ook op Manhattan), maar dan maximaal 6 weken tevoren geboekt, dus weinig risico op een host die ineens verhuisd/weg is.
Het goede is dat airbnb.com je bij afzeggen door de host je ofwel je hele betaling teruggeeft óf je mag (bij hen in de database, niet elders) iets nieuws uitzoeken en zij vergoeden dan de eventuele meerkosten. En dat is dan het addertje onder het gras in jullie geval: het is natuurlijk wel lastig om iets vergelijkbaars te vinden, dat ook nog eens beschikbaar is. Aan je refund heb je dan niet meer zoveel, want in de tussenliggende maanden zijn alle alternatieven (inclusief andere grote huizen en 'betaalbare' hotels) volgeboekt.
Mijn advies: boek het airbnb-huis dat je op het oog hebt, plus via booking.com het benodigde aantal hotelkamers voor het hele gezelschap. Veel hotels in NY (maar daar moet je wel op selecteren!) bieden namelijk de mogelijkheid tot kosteloos annuleren tot soms maar 24 uur van tevoren. Op die manier weet je zeker dat je een tweedekeus back-up hebt.
Veel plezier: een echt huis in een woonbuurt is zoveel leuker dan een hotel!
Het goede is dat airbnb.com je bij afzeggen door de host je ofwel je hele betaling teruggeeft óf je mag (bij hen in de database, niet elders) iets nieuws uitzoeken en zij vergoeden dan de eventuele meerkosten. En dat is dan het addertje onder het gras in jullie geval: het is natuurlijk wel lastig om iets vergelijkbaars te vinden, dat ook nog eens beschikbaar is. Aan je refund heb je dan niet meer zoveel, want in de tussenliggende maanden zijn alle alternatieven (inclusief andere grote huizen en 'betaalbare' hotels) volgeboekt.
Mijn advies: boek het airbnb-huis dat je op het oog hebt, plus via booking.com het benodigde aantal hotelkamers voor het hele gezelschap. Veel hotels in NY (maar daar moet je wel op selecteren!) bieden namelijk de mogelijkheid tot kosteloos annuleren tot soms maar 24 uur van tevoren. Op die manier weet je zeker dat je een tweedekeus back-up hebt.
Veel plezier: een echt huis in een woonbuurt is zoveel leuker dan een hotel!

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Overigens is het in New York zover ik begrepen heb niet toegestaan om appartementen voor een korte periode te verhuren. Ik denk dat je weinig risico loopt als je het wel doet maar het is wel iets om over na te denken.
Zie bijvoorbeeld: http://travel.usatoday.com/destinations ... c/101054/1
Zie bijvoorbeeld: http://travel.usatoday.com/destinations ... c/101054/1
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1677 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 7 Reacties