Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stuiter, stuiter, blij, blij

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Stuiter, stuiter, blij, blij

Bericht door Katja »

Geloof niet dat woorden mijn gemoedstoestand kunnen omschrijven :lol:
Normaal heb ik een periode waarin ik me kan verheugen op een reis maar nu is al dat enthousiasme gebundeld want zaterdag vertrekken we al naar NY.

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend met de vraag of er nog wat tips om te doen in 7 dagen vanaf JFK en tot de conclusie gekomen dat een combi NY en DC het leukste zou zijn.
Vandaag eens voorzichtig geïnformeerd of het erin zou zitten om in de komende paar weken een vlucht te krijgen (we moeten paarden begeleiden en zodoende is het een soort van werk onderweg) en daarop kwam de vraag of zaterdag een optie zou zijn. Na een paar uurtjes stuiteren, paspoorten inscannen, esta's aanvragen en vooral werkvervanging regelen begint het nu toch echt in te zinken. Zaterdag vliegen we gewoon naar NY.

Morgen horen we onze vluchttijden en ook of we eventueel vanuit DC weer terug kunnen vliegen. En dan kunnen we even overnachtingen regelen, spullen bij elkaar zoeken en dan..... lekker genieten.

Idee is om er de ultieme low budget vakantie van te maken. Wie ons wil volgen: http://nydc2012.wordpress.com/
Tweety14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Stuiter, stuiter, blij, blij

Bericht door Tweety14 »

Veel plezier! Pas op......New York werkt verslavend :lol: :lol:
New York.... you stole my heart
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga volgen! Leuk!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik geloof dat ik beter ben in vakanties die er ruim van tevoren aan zitten te komen. Heb vannacht 4 uurtjes geslapen omdat mijn hoofd overliep.
Hoor hopelijk snel of we uit Washington terug kunnen vliegen. Als we dat weten dan kunnen we overnachtingen boeken. Vandaag een werkdag van 11 tot 23 dus weinig tijd om ermee bezig te zijn.

New York is inderdaad verslavend, de keren dat ik daar geweest ben zijn niet op twee handen te tellen. Maar de laatste keer is alweer drie jaar geleden dus een mooi moment om weer eens te gaan.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Katja schreef:Ik geloof dat ik beter ben in vakanties die er ruim van tevoren aan zitten te komen.
Ik vind het wel relaxed ... vorige week moest ik binnen 20 min. beslissen of ik mee wilde naar Egypte, vl. dag vertrokken we al. Ik vond het heerlijk, geen tijd voor regel-/inpakstress.

Leuk New York Katja!!!
Sandy
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Hier onze blog met ervaringen en tips na.v. de twee keer dat we NY bezochten http://www.haneninny.blogspot.nl/
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dan ga jij er beter mee om dan ik Sandy :D
Ik heb vannacht vier uurtjes geslapen omdat ik zo druk was met alles wat er nog moest gebeuren en ik baal een beetje dat ik nog geen vluchttijden voor zaterdag heb ondanks dat ik daar wel om gevraagd heb vanmorgen. Dat de terugvlucht nog niet bekend is vind ik niet zo erg maar ik zou het wel handig vinden om te weten wat ik zaterdag nog kan doen of niet.

Bedankt voor je link Hanen. Ik vrees niet dat ik er voor vertrek nog aan toe ga komen maar wie weet als we daar zitten.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik kwam in een gespreid bedje eigenlijk, alles was al geregeld. Ik kon die nacht ook niet echt slapen, maar meer van opwinding ;)
Hoop dat je snel rust vindt en alles geregeld is... dan lekker genieten!
Sandy
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die rust is er vast snel want overmorgen vertrekken we dus hoe lang kan het nog duren.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Leuk hoor. Met een beetje research kun je best voor een leuke prijs een (verre) reis maken. Ik ben in 2009 met m'n broer voor het laatst in NY geweest, maar hebben ook rondgetrokken tot in Canada. We waren in totaal EUR 780 pp kwijt voor een week weg. Ticket 250, autohuur (5 dagen) EUR 90 pp, overnachten (EUR 200, incl 1 nacht familie) en dan de rest nog. Zo goedkoop nog nooit weggeweest. Alhoewel. Dit jaar was een weekje van Calgary naar Vancouver maar iets duurder. Net over de EUR 1.000 all-in (ticket, autohuur, hotels, lunch, dinner, fees, brandstof).
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wow!! Dat zijn nog eens prijzen.
Onze eerste hotelovernachting hakt helaas iets meer in het budget dan ik graag had gewild maar verder gaat het nog best aardig. Ach, hoe dan ook wordt het een goedkopere reis dan dat we zelf tickets hadden moeten betalen. En het gaat ongetwijfeld heel erg leuk worden. Hoop dat het weer een beetje mee gaat werken want de voorspellingen zijn niet zo best.

Inmiddels heb ik een vertrektijd voor de heenreis en is het aftellen in uren in plaats van dagen :)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Sandy schreef:
Katja schreef:Ik geloof dat ik beter ben in vakanties die er ruim van tevoren aan zitten te komen.
Ik vind het wel relaxed ... vorige week moest ik binnen 20 min. beslissen of ik mee wilde naar Egypte, vl. dag vertrokken we al. Ik vond het heerlijk, geen tijd voor regel-/inpakstress.

Leuk New York Katja!!!
Sandy bedoel je niet dit ? : Vorige week moest ik binnen 20 min beslissen of ik WEG wilde UIT Egypte ...
Ik zou er niet graag heen gaan en dan ben ik zelfs nog een man ..
Of niet uit het resort komen waarschijnlijk ..
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hahahahaha, sommige stukken van Egypte zijn best leuk. Vooral onder water :D
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

kaap koraal schreef: Sandy bedoel je niet dit ? : Vorige week moest ik binnen 20 min beslissen of ik WEG wilde UIT Egypte ...
:offtopic: Door dit soort reacties en gedachtes ligt een groot deel van het toerisme plat in dat deel van de wereld! Ja, je zult nu niet in delen van Egypte (moeten) willen zijn. Een leuke vakantie zul je dan niet hebben ben je zelfs wel onveilig. Maar in (grote) stukken van Egypte, en dan zeker de badplaatsen (ik weet niet waar Sandy heen is geweest) kun je gewoon naartoe met vakantie.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mijn antwoord even verhuisd naar het vakantie topic voordat Katja's topic verzandt in een subdraadje over Egypte ;)

Katja goede reis en veel plezier.. Ik zou ook graag naar NY willen, maar krijg manlief (nog) niet mee helaas!
Sandy
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Beetje off topic is toch geen probleem?

Wij hebben er inmiddels al een aardig dagje opzitten. Er zijn nog twee grooms mee en in het totaal 15 paarden.
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

Veel plezier en ga je volgen via je reisverslag.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

tosca schreef:
kaap koraal schreef: Sandy bedoel je niet dit ? : Vorige week moest ik binnen 20 min beslissen of ik WEG wilde UIT Egypte ...
:offtopic: Door dit soort reacties en gedachtes ligt een groot deel van het toerisme plat in dat deel van de wereld! Ja, je zult nu niet in delen van Egypte (moeten) willen zijn. Een leuke vakantie zul je dan niet hebben ben je zelfs wel onveilig. Maar in (grote) stukken van Egypte, en dan zeker de badplaatsen (ik weet niet waar Sandy heen is geweest) kun je gewoon naartoe met vakantie.

:offtopic: Op het nieuws 26-10 ...Al Quaida in Egypte roept op om meer Westerse mensen te ontvoeren !!
Need I say more ?
Vind het wel erg logisch dat een groot deel van het toerisme daar plat ligt en dat komt echt niet door mijn comments hier ! :lol:
Mij zal je er nooit vinden iig ! Irak zal ook vast een paar leuke bestemmingen hebben ... :lol: ..
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 28 okt 2012, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, ik wil niemand's vakantie verpesten, maar het is maar de vraag waar je beter af bent momenteel...
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Egypte was misschien nog niet zo gek geweest.
We zitten nu in DC en gaan het morgen wel zien.

Vertrekdag heb ik net geschreven en die is aan het uploaden naar mijn blog.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer