Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis VillaUtopia: ronde NY - Canada - DC - NY - tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Reis VillaUtopia: ronde NY - Canada - DC - NY - tips?

Bericht door VillaUtopia »

Hi All,

tijdje terug hebben we een ronde zuidwesten gedaan en veel gehad aan dit forum voor de highlights. Nu bedacht een korte ronde (16 dagen) te doen in het noordoosten, wederom voor highlights maar heb weinig tijd om te beslissen over de route want het is al over drie weken.

Nu vind ik het in het noordoosten wat moeilijker allemaal omdat de ronde in het zuidwesten lekker afgebakend is (iedereen rijdt zo'n beetje hetzelfde landgs GC - MV - LV etc.)

Ik heb iets gepland als onderstaand maar weet niet wat de do and don'ts zijn: (plaats achter datum is de overnachting naar volgende datum :))
26-aug NYC
27-aug NYC
28-aug cape cod
29-aug boston
30-aug hanover of conway (white mountains)
31-aug hanover of conway (white mountains)
1-sep quebec
2-sep montreal
3-sep ottawa
4-sep Kingston
5-sep Kingston
6-sep toronto
7-sep niagara falls (on the lake)
8-sep lancaster
9-sep washington
10-sep washington
11-sep terugvliegen aan het einde van de dag vanaf newark

Overigens zijn we vorig jaar op weg naar hawaii (daar getrouwd :clap: :offtopic: ) al in NYC geweest dus dat is niet de focus.

paar vraagjes voor degene met tips:
- white mountains lijkt me mooi maar weet niet of conway of hannover goede uitvalsplekken zijn? andere aanbevelingen welkom!
- Ik weet niet zeker hoe ik de canadese steden moet inschatten. Ik heb ze nu eigenlijk allemaal op de planning staan (vinden het niet zo heel erg veel te rijden) maar ben ook bereid een stad in te ruilen voor een extra dag elders.
- ik hoorde al watkins glen state park, kingston thousand islands maar verder nog mooie mustsees op natuur gebied?
- welke wegen zijn aan te bevelen? (scenic routes)
- NF - lancaster lijkt me een hele rit. Misschien dag kingston (niet nodig?) inruilen voor tussenstop in de buurt van watkins glen state park?

thanks alvast!
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Re: Reis VillaUtopia: ronde NY - Canada - DC - NY - tips?

Bericht door Gabrielle »

Hoi,

Ik kan je wel wat tips geven denk ik. Wij zijn nu voor vier weken in de VS en hebben al een deel gehad van wat jullie van plan zijn.
Wij zijn gestart in Boston en vandaaruit naar White Mountains gegaan, mooi!
Daarna zijn we via Vermont (prachtige staat) naar Montreal gegaan. Montreal was een leuke stad en ook de enige grote stad die wij bezocht hebben. In de buurt van Cornwall hebben we een dagje relaxed aan het water, was wel nodig aangezien we met twee tieners reizen.
We hebben een boottocht gedaan in de 1000islands, zou ik niet aanraden, was saai. Als je waterliefhebber bent is er misschien wel wat leuks te doen.
Niagara zijn we geweest, gelukkig maar een paar uur. Viel eigenlijk tegen, enorm circus doet afbreuk aan het natuurschoon. Niet te lang blijven zou mijn advies zijn.

Watkins Glen, helemaal geweldig. Echt prachtig en ik had graag nog wat langer in de Finger Lakes willen blijven.

Wij zijn nu in Virginia en via een lus gaan we nog naar Washington en NY. Hoop dat je wat kunt met onze ervaringen. Neem de tijd in de natuurgebieden zou ik zeggen.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Een mooie route, maar het lijkt me wel heel druk. Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan, maar dan in twee vakanties van 3 a 4 weken! Wij hebben de White Mountains verkend vanuit North Conway. Een prima uitvalsbasis. Je kunt er mooi kanoen op de Saco River en er is een leuke outlet shopping mall. Wij zijn niet in Montreal geweest, maar wel in Quebec, Ottawa en Toronto. Van deze steden vonden wij vooral Quebec erg mooi en leuk. Niagara Falls moet je zeker gezien hebben. Erg indrukwekkend, maar de kermis eromheen... Wij vonden Watkins Glen ook schitterend, mooiste stukje natuur van onze eerste vakantie.

Ik zou me in 16 dagen beperken tot NY, Boston, White Mountains, Adirondacks, NF (Toronto), Finger Lakes, NY. Dan moet je al aardig wat rijden en heb je een mooie combi van natuur en steden. Misschien kun je nog wat uit onze reisverslagen halen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Thanks allebei!

Ik was al een beetje bang geen reacties te krijgen maar was heel blij met jullie reply. Ik zit toch nog behoorlijk te worstelen met een handige route hoewel ik al behoorlijk heb lopen schrappen. Zo heb ik juist Qeubec en Ottawa weg gehaald (de eerste te ver weg en Ottawa een keuze met Montreal)

ik zit met allerlei vragen:
cape cod en dan boston of 2 nachten boston?
van boston naar conway, welke route (zoveel wegen, maar welke is mooi?)
montreal of adirondack? (en als adirondack, waar overnachten?)
wel of niet omrijden via ottawa
1 nacht kingston beter?
van toronto naar WG via NF haalbaar?
waar overnachten bij WG state park?

eh ja dus :) Anyways, ik ben nog druk aan het zoeken dus. Ik zag dat hotels in Washington hugely expense zijn in het weekend dus ik zoek nog oplossingen :P
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Ik denk dat 1nacht boston wel voldoende is, wij zijn via scenic routes naar white mountains gereden, tussendoor bij hampton beach evev relaxed. Daardoor duurde het alemaal wel wat langer en zijn we Lincoln uitgekomen ipv conway. Ook kostenoverweging, conway was duurder.

Montreal kun je goed twee dagen vermaken, wat er in Kingston te doen is weet ik niet, dus kan je niet adviseren daarover.

Bij watkins glen sliepen wij in het stadje Hornell, op drie kwartier rijden van het park dat was heel betaalbaar en mooi rijden naar het park. Wij proberen zoveel mogelijk snelwegen te vermijden, dan zie je het meest.

Adirondacks hebben wij overwogen, maar hebben toch voor Montral gekozen om zo een mix van stad en natuur te hebben, maar nogmaals onze gezinssamenstelling is anders dan die van jullie. Wij houden van deze combi, de natuur aan deze kant van US is prachtig, je hoeft je niet te vervelen.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Adirondacks zijn wij in Lake Placid geweest. Leuk, olympisch stadje tussen twee meren. Im de omgeving is heel veel mooie natuur te zien. In Kingston kun je naar Fort Henry en het schijnt gewoon een leuk oud stadje te zijn. Bovendien kun je er in de buurt 1000 Island cruises doen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Gabrielle schreef:Ik denk dat 1nacht boston wel voldoende is.....de natuur aan deze kant van US is prachtig, je hoeft je niet te vervelen.
Hi Gabriele! Allereerst heel erg bedankt voor je reactie. Ik denk dat we ook Montreal zullen doen ipv Adirondack (alvast sorry AnalogKid). Erg tof dat je er ook een PM bij hebt gedropped.
Wat dat betreft denk ik dat er niet heel veel gaat veranderen in ons schema maar toch:
26-aug NYC
27-aug NYC
28-aug cape cod
29-aug boston
30-aug conway (white mountains)
31-aug lincoln (white mountains)
1-sep Montreal
2-sep Kingston
3-sep Toronto
4-sep Toronto
5-sep niagara falls (on the lake)
6-sep Hornell? (andere tips?)
7-sep Ithaca
8-sep lancaster
8-sep washington
10-sep washington
11-sep terugvliegen aan het einde van de dag vanaf newark

inmiddels via priceline new york en washington vastliggen. Is er misschien ergens een goede internet resource om scenic byways te vinden (heb het hier wel geprobeerd maar dat zoekt erg moeilijk)

@AnalogKid: Thanks voor de tips in Kingston. We hadden Fort Henry ook al gevonden. Ik hoop dat dat een middag besteding kan zijn aangezien ik heb lopen schrappen :P
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Kinkt als een mooie reis! Nog even voor de duidelijkheid, het plaatsje hornell bij watkins glen is niets bijzonders hoor, was puur vanwege betaalbaarheid. Wij gebruiken bv onze tablet om voor de volgende dag te kijken waar we willen slapen. Soms reserveren we dan, soms niet. Beetje avontuur :D

Er is een boekje te koop, ook via internet, van alle scenic ways. Die zijn overigens ook op onze rand mcnally te vinden, die gebruiken we veel. Het boekje heet dacht ik, scenic byways of America.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij hebben overnacht in Auburn, ook niets bijzonders, maar we konden toen geen (betaalbare) hotels in Ithaca vinden. Vanuit Auburn hebben we diverse stateparks bezocht, o.a. Watkins Glenn.

Niet echt een scenic route, maar wellicht kun je Washington combineren met het Great Falls park, dat vonden wij echt een mooi park.

In mijn onderschrift kun je onze reis nalezen mocht je interesse hebben, hierin staat nl. meer over de bezochte state parks en de Niagara Falls e.d. (reis 2008)
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Anjes »

Hoi,

Ik zie dat jullie zowel in Conway als in Lincoln overnachten in de White Mountains. Hebben jullie daar een speciale reden voor? Wij zijn net twee weken terug van vakantie en we hebben ook het White Mountain gebied bezocht. We zijn twee nachten in Jackson gebleven. Het is goed te doen om op 1 plek te overnachten.
We hebben trouwens een ritje gemaakt met de Cog train naar de top van Mount Washington. Prijzig maar wel een bijzondere tocht, de moeite waard!

We zijn overigens twee nachten in Boston gebleven, je hebt wel een hele dag nodig om de stad een beetje te bekijken
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hi and thanks guys! Ineens toch een hele berg reacties en leuke suggesties...

@Gabrielle: ik had al wel zo'n vermoeden over hornell hoor. Eerlijk gezegd ben ik niet erg goed in het zoeken van betaalbare nachten :oops: en da's niet omdat wij nou zo veel luxe gewend zijn maar van de twee weken die we hebben wil ik het liefst alles top hebben omdat ik weet dat ik er anders misschien wel spijt van krijg...daarom zijn we ook niet zo goed in "op de bonnefooi". Ik vraag me alleen af of het daar veel uitmaakt. oh en een tablet heb ik dan weer niet dus nog een slap excuus erbij :P (en om het meteen af te maken: geen zin om te zoeken aangezien over een paar maanden onze eerste kleine US reiziger zich zal aandienen :clap: :offtopic: )
Ik heb het boekje nog niet gevonden (Bol?) maar misschien heb je de precieze naam nog ergens?

@Monster: Great Falls Park klinkt...erh...great! ik zal dat eens onderzoeken maar hoeveel tijd ben je dara wel zoet mee volgens jou? Ik denk dat we onze tijd ook wel nodig hebben in washington hoewel we downtown zitten.

@Anjes: tjah, eigenlijk is de enige reden dat ik op google maps zat te kijken en dacht dat we eerst naar conway gaan en dat lincoln alvast een beetje op weg is naar Montreal. Geen goed idee?
Cog train : Check! Dat lijkt me zeker ook leuk. We hebben ooit eens wat treintjes gedaan in de Jungfrau regio in Zwitserland en vond dat verbazingwekkend leuk en relaxed. Onwijs bedankt voor je tip! :clap:
Mag ik vragen wat je in Boston gedaan hebt? kan ik kijken of ik nog moet omgooien :)

Thanks again people!
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Anjes »

Hey,

Ja het kan natuurlijk wel, overnachten op twee verschillende plekken, je bent dan inderdaad iets dichter bij Montreal, vanuit Conway ben je ongeveer drie kwartier langer onderweg naar Montreal.
Ik vind het altijd wel prettig tijdens een toch wel drukke rondreis om op sommige plekken twee of drie nachten te blijven zodat je niet elke dag een "reis" dag hebt. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Het gebied is in elk geval goed te verkennen vanaf één overnachtingsplek.

O ja, en let op de I 93 vlak na Lincoln even goed op, wij hebben daar tot twee keer toe Elanden langs de weg zien staan. Mensen stoppen dus echt gewoon midden op de autoweg om te gaan fotograferen. Krankzinnig maar de tweede keer hebben we dus ook maar de auto langs de kant gezet!

Of je de Cogtrain relaxed gaat vinden weet ik niet, ik zat in het begin niet helemaal op het gemak :wink: , de trein gaat namelijk recht tegen de berg omhoog, de steilste hoek was 37,5 graden. Best spectaculair. Maar het uitzicht is geweldig (we hadden op de top heel veel bewolking maar onderweg was het prachtig) http://www.thecog.com/

Wij hebben in Boston de Freedom trail gelopen, we hebben deze in de buurt van North station opgepikt (ons hotel lag in Woburg en we zijn met de trein naar Boston gegaan). En daar zijn we toch wel het grootste gedeelte van de dag mee bezig geweest want het was toen echt bloedheet. Verder hebben we het Cheerscafé bezocht vlak bij Beacon Hill, ook wel erg leuk (ligt vlak bij het begin van de Freedomtrail) en we hebben nog even bij een pier gekeken. Maar zoals ik al zei, het was zo warm, dat we tegen half 4 weer terug zijn gegaan naar ons hotel. Wel jammer want Boston is een hele leuke en gezellige stad.

groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Hi, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding:-)

Ik heb nog even gezocht en de titel kunnen vinden van het boek, scenic highways en byways te koop bij amazon en het is van national geographic. Jammer trouwens dat jullie geen tijd hebben om door te rijden naar wat zuidelijker gelegen staten, het is hier, North Carolina bv, prachtig. Iets voor een volgende trip....
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hey guys!

Nu we terug zijn wilde ik de mensen hier nog even bedanken voor alle goeie tips (zowel op mijn topic als daarbuiten natuurlijk). We hebben hele mooie dingen gezien en 2 superweken gehad.

Uiteindelijk heb ik wel alles van tevoren vastgelegd vanwege het zwanger zijn van mijn vrouw maar dat was eigenlijk wel relaxed aangezien we een vol programma hadden. Toch nog even wat tips voor andere mensen die deze regio nog willen bezoeken hieronder.

Allereerst is het vanuit New York via Cape Cod naar Boston ver, erg ver. Persoonlijk vond ik Cape Cod daarvoor de moeite niet waard hoewel ik me kan voorstellen dat als je daar een week bent dat je dan een hele fijne week zult hebben. Maar wij kwamen voor meer en dan is even erheen rijden eigenlijk zonde van je tijd. We kwamen in het donker in Boston aan en moesten de volgende dag alweer door. Als ik eerlijk ben zou vind ik Boston ook niet zo leuk als, laten we zeggen, New York en aangezien we daar net vandaan komen was Boston een beetje afkicken en wellicht ook gewoon te snel. Wil je dit goed doen, neem dan op z'n minst 1 dag extra voor het traject naar Boston en 1 dag voor Boston zelf. (Let wel: dat is als je ook net als wij de highlights wil doen, want ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je drie dagen in Boston nodig zou hebben maar daar zijn wij niet genoeg stadliefhebbers voor)

Na Boston hebben we de kustplaatsjes Rockport, Newburyport en zo verder aangedaan tot aan Kennebunkport. Erg goed te doen hoewel je niet perse helemaal naar Kennebunkport hoeft om in een leuke omgeving te overnachten. Vrijwel alle plaatsjes en er tussenin hebben zat overnachtingsmogelijkheden en bijna overal leuk. Neem wel absoluut de route zo dicht mogelijk langs de kust (e.g. de 127 naar rockport en dan zelfs zo af en toe door het dorp, zoals bijvoorbeeld Magnolia en omhoog de 1A)

Special thanks to Anjes :clap: :thumbup: voor de tip over Conway want dat is inderdaad de ideale locatie om white mountains te bezoeken. Ik zou wel in North Conway gaan zitten (probeer via priceline de north conway grand hotel te krijgen, ik vond het erg goed. Zou makkelijk moeten zijn want is zo'n beetje de enige in die klasse in north conway op priceline)

....morgen even verder ik zie dat het al laat is :P
Slotje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Slotje »

Gabrielle schreef:Na Boston hebben we de kustplaatsjes Rockport, Newburyport en zo verder aangedaan tot aan Kennebunkport
Vraagje: zijn jullie ook in Gloucester geweest of alleen in Rockport? Zijn het allebei leuke dorpen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer