Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bezoek 9/11 memorial NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bennogr
Amerika-expert

Re: bezoek 9/11 memorial NYC

Bericht door Bennogr »

Je moet kaartjes RESERVEREN, en reserveren betekent in dit geval niet dat je moet betalen. De kaartjes zijn gratis, inclusief de kaartjes die elke dag worden uitgedeeld aan mensen die niet gereserveerd hebben.

De enige uitzondering is als je een toer neemt waarbij het monument in zit, de toerorganisatie rekent daar dan wat extra's voor.

Er staan inderdaad potten voor VRIJWILLIGE bijdragen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik ben er vandaag geweest, en kon gewoon doorlopen met een bezoekerspas, was wel tegen een uur of 18.30, er werden gewoon visitor passees uitgedeeld aan degenen die niet gereserveerd hadden...llwas wel interesant om te zien !
:thumbup:
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Helaas, wij hadden dit op 9 september op de planning staan, maar we zien al dat de 2 dagen in aanloop naar 9/11 niet beschikbaar zijn. Is het wel de moeite om toch hier naar af te reizen zonder ticket? (oftewel, wat kun je dan wel zien?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Wat mij betreft zeker niet. Uiteraard kan je de torens in aanbouw zien (maar die zie je zo'n beetje vanuit elke plek in de stad :wink: ) Van het monument zelf zie je niets. Ik baseer dit op eigen waarneming j.l mei...geen idee wat er naderhand nog is aangepast. Je ondergaat een hele lange wandeling (security) en de blik op het monument is afgeschermd met grote blauwe doeken/hekken..dus als er mensen later zijn geweest dan in mei en anders melden, geloof wat ze zeggen :lol:
Grote Amerika fan
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Ok, duidelijk.. Thanks. Even wat plannen wijzigen want het is denk ik toch erg de moeite waard, niet?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Tja, wij waren erg onder de indruk...blijft gewoon bizar om daar te zijn en geconfronteerd te worden met de absurde realiteit van onze wereld...Het monument zelf is indrukwekkend en "op zijn Amerikaans" gemaakt. Of je er echt geweest moet zijn kan ik voor niemand bepalen. Krijg je de kans zou ik het zeker doen maar mocht er geen plek meer zijn, so be it...Fijne vakantie
Grote Amerika fan
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Thanks, we zorgen ervoor dat we het kunnen meemaken!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan veel van hun zeggen, maar ze weten wel hoe ze memorials moeten maken. Ook Pentagon Memorial en Oklahoma City Memorial zijn zo indrukwekkend. Die laatste 2 zeker in het schemer/donker.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

tomaat85 schreef:Wat mij betreft zeker niet. Uiteraard kan je de torens in aanbouw zien (maar die zie je zo'n beetje vanuit elke plek in de stad :wink: ) Van het monument zelf zie je niets. Ik baseer dit op eigen waarneming j.l mei...geen idee wat er naderhand nog is aangepast. Je ondergaat een hele lange wandeling (security) en de blik op het monument is afgeschermd met grote blauwe doeken/hekken..dus als er mensen later zijn geweest dan in mei en anders melden, geloof wat ze zeggen :lol:
Zoals aangegeven, zondag kon ik er zo in lopen, wel indrukwekkend monument met die twee grote gaten met water.....
Maar dat zou vast niet elke dag zo zijn en zeker niet rond 11 september.....
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij waren er 12 juli en ik had de kaarten thuis al gereserveerd. We konden nog voor 17.30 naar binnen en idd een hele uitgebreide security check. Vijf jaar geleden waren we ook op Ground Zero, duscwe moesten nu naar het Memorial toe om te kijken hoe het geworden was. Ik vond het heel indrukwekkend. Mijn 16 jarige dochter vond het ook heel interessant om het weer te zien. Het was de moeite waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer