Voorafgaand aan ons familiebezoek/rondreis in het Zuidwesten, brengen we eerst nog 2 dagen in NYC door. Dat idee heeft eigenlijk 2 oorzaken:
- Als je vliegt op Phoenix heb je toch al een overstap nodig;
- Een neef van me woont in Queens en daar zullen we overnachten;
Het is dus ook een stukje familiebezoek. We realiseren ons erg goed dat je met 2 dagen maar een fractie van alle bezienswaardigheden bij langs kunt, maar we zouden graag een paar highlights bezoeken. Aan de hand van de tips van Frommers en wat meer zoekwerk heb ik voor beide dagen een lijstje gemaakt met dingen die voor m’n gevoel relatief dicht bij elkaar in de buurt liggen:
Dag 1: Aankomst JFK
Dag 2:
- Empire State Building (daar hoef ik op zich niet perse naar boven)
- New York Public Library
- Grand Central Station
- St. Patrick’s Cathedral
- Rockefeller Centre / Top of the Rock (daar wil ik wel graag boven kijken)
- Times Square
Dag 3:
- Statue of Liberty
- 9/11 Memorial
- Wall Street
- Brooklyn Bridge
Dag 4: Vertrek van LGA (om 06:00u, dus dag 3 hoeft ook niet al te laat te worden
Wat ook meetelt is dat mijn neef eigenlijk aan de verkeerde kant van Queens woont
Al met al is ons “doel” voor deze dagen om dus een aantal bekende hoogtepunten te bekijken en een beetje het New York gevoel op te snuiven als het ware. Als het een beetje te doen is zou ik dan ook wel zo veel mogelijk boven de grond (lees: lopend) willen doen. Of is een hop-on-hop-off bus daar een optie voor?
Denken jullie dat deze dagplanningen een beetje haalbaar zijn? Of zijn er misschien leuke bezienswaardigheden vlakbij waar we dan toch al bijna langs lopen? En heeft er iemand ervaring met de LIRR in vergelijking tot de Subway?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Pieter