Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York rondvaart advies
New York rondvaart advies
Hallo, wij willen met 2 kinderen (16 en 18) een boottocht maken met circle line cruise (die zit bij de New York pas inbegrepen). Kent iemand het verschil tussen de tocht van 75 min. met die van 2 uur? Kun je bij allebei de statue of liberty goed van dichtbij bekijken? Heeft die van 2 uur echt een meerwaarde? Of beter nog een andere boottocht kiezen? Als iemand ons kan helpen dan graag! Joe.
-
- Amerika-ontdekker
Re: New York rondvaart advies
Als je op de site : http://www.circleline42.com/new-york-cruises/home.aspx klikt op 'cruises en schedules' krijg je info over de verschillende routes die ze varen. De gele route vaart langs het vrijheidsbeeld, de andere zijn redelijk ver.
Je kan ook een afbeelding zien van de verschillende routes, maar ik weet niet waarop je moet klikken daarvoor, het adres is http://www.circleline42.com/101sights/default.aspx
Ilse
Je kan ook een afbeelding zien van de verschillende routes, maar ik weet niet waarop je moet klikken daarvoor, het adres is http://www.circleline42.com/101sights/default.aspx
Ilse
Wij hebben van de zomer die van 2 uur gedaan met onze kids van toen nog 11, 9, 7 en 3. We hebben ons echt niet verveeld. Op de terugweg hele mooie foto's kunnen maken van het vrijheidsbeeld, daar ging het schip echt even goed voor liggen. Ik vond dat er ook veel interessants werd verteld; kan die 2 uur cruise al met al echt wel aanraden. Hij is drie kwartier langer dan die gele route, maar je ziet echt veel meer.
Hallo, ik heb geen ervaring met de rondvaarten. Gaat je het alleen om de Dame, dan kan je net zo goed de ferry nemen naar Staten Island, die is gratis en heeft een erg mooi " sail by" .... 

Grote Amerika fan
Wij hebben voirge maand die van 2u gedaan en hij vaart "speciaal" naar Liberty Island en dobbert daar heel traag voorbij.
De uitleg onderweg was zeer leuk en zeer interessant. Super gids (waar ik nadien nog een boekje van kocht).
Maak tniet uit of je links of rechts zit (best wel helemaal aan de zijkant) want omdat hij terugdraait iets voorbij het UN gebouw zie je alles 2 keer.
We hebben ook de Ferry genomen van Clinton Castle naar Liberty en Ellis Island, dan kom je op het eiland.
Ellis Island is ook zeker de moeite waard.
De uitleg onderweg was zeer leuk en zeer interessant. Super gids (waar ik nadien nog een boekje van kocht).
Maak tniet uit of je links of rechts zit (best wel helemaal aan de zijkant) want omdat hij terugdraait iets voorbij het UN gebouw zie je alles 2 keer.
We hebben ook de Ferry genomen van Clinton Castle naar Liberty en Ellis Island, dan kom je op het eiland.
Ellis Island is ook zeker de moeite waard.
http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben vorig jaar een full island tour gedaan, deze duurde wat langer en je vaart helemaal rondom het eiland van Manhattan.
Het was best heel bijzonder om ook het groene en heuvelachtige deel te zien. Ook deze boottocht kwam dichtbij het vrijheidsbeeld en we hebben dan ook mooie foto's kunnen maken. Ik durf alleen niet meer te zeggen welke maatschappij het was, de boot vertrok in elk geval vanaf pier 83
Het was best heel bijzonder om ook het groene en heuvelachtige deel te zien. Ook deze boottocht kwam dichtbij het vrijheidsbeeld en we hebben dan ook mooie foto's kunnen maken. Ik durf alleen niet meer te zeggen welke maatschappij het was, de boot vertrok in elk geval vanaf pier 83
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kunt ook een korte stuiftour met 'the Beast' doen...dan kom je ook even vlak langs het beeld en raas je over het water. Ik vond het best luek 

Als je (veel) geld wil besparen, plus alle hysterische toeristen wil vermijden, kun je ook de boot nemen die de New Yorkers zelf nemen: de (openbaar vervoer) veerpont. Deze vaart tussen Manhattan 34rd St - Long Island City - Williamsburg- Brooklyn Bridge/DUMBO - Wall Street. Dan ben je voor 4 dollar per persoon klaar, of voor 12 dollar als je hop on - hop off zou willen doen: http://www.nywaterway.com/DownloadableMaps.aspx. Het leukste is om de pont te nemen in het weekend, want dan zijn er marktjes en braderieën, direct bij de diverse ferry landingen.
Je heb dan fantastisch uitzicht op heel Manhattan met alle bruggen, maar komt niet dichtbij het Statue of Liberty. Daarvoor kun je sowieso prima de gratis Staten Island Ferry nemen: haal in Battery Park een latte en een pretzel en laat je in de vertrekhal opnemen in de enorme massa forenzen!
Je heb dan fantastisch uitzicht op heel Manhattan met alle bruggen, maar komt niet dichtbij het Statue of Liberty. Daarvoor kun je sowieso prima de gratis Staten Island Ferry nemen: haal in Battery Park een latte en een pretzel en laat je in de vertrekhal opnemen in de enorme massa forenzen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Dank voor jullie reacties, het wordt 2 uur...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 4811 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 8 Reacties