Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ipad3

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Ipad3

Bericht door rvd4always »

Stel je koopt een Ipad in USA, in Nederland gaat ie stuk. Kan ik het apparaat dan in Nederland aanbieden voor reparatie of moet ie terug naar USA? Met andere woorden geeft Apple er (standard) internationale garantie bij?

Ik ben overigens verleden week even in de Apple store op het Leidseplein geweest. Leuk om te zien, vooral de beroemde Apple trap. Er stond constant een schoonmaakster van de firma Asito bij om de trap maar blinkend schoon te houden. Kan je zien wat een big business het is.

Afbeelding

Apple trap Hirsch gebouw, Leidseplein, Amsterdam
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Mijn eerste iPod (gekocht in NL) ging kapot toen ik een tijd in Londen woonde, daar ruilde ze hem gewoon om (binnen de garantie periode).
Later een andere iPod in amerika gekocht, die al na 1 dag in NL crashte, ook deze werd zonder problemen omgeruild in een apple premium reseller store. Ze typen gewoon de code van je product in (en kunnen zien waar hij gekocht is) maar volgens mij is die garantie dus gewoon wereldwijd, zelfs zonder bon, want alle gegevens staan in hun systeem.
jackryan
Amerika-ontdekker

Bericht door jackryan »

rvd4always schreef:Stel je koopt een Ipad in USA, in Nederland gaat ie stuk. Kan ik het apparaat dan in Nederland aanbieden voor reparatie of moet ie terug naar USA? Met andere woorden geeft Apple er (standard) internationale garantie bij?
Garantie is tegenwoordig wereldwijd. Zie bijvoorbeeld ook:

http://www.ipadclub.nl/ipad-kopen/buitenland/
Sibi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Sibi »

Bedankt allemaal voor alle reacties!

Stel je wordt aangehouden bij de Nederlandse douane, wat zijn dan de extra kosten?
Is dat alleen btw? Of krijg je nog extra kosten voor je kiezen?
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Sibi schreef:Bedankt allemaal voor alle reacties!

Stel je wordt aangehouden bij de Nederlandse douane, wat zijn dan de extra kosten?
Is dat alleen btw? Of krijg je nog extra kosten voor je kiezen?
Als je onder de 430 euro pp blijft, is er niks aan de hand
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Een ietwat relevanter topic gevonden....

Als ik een imac koop in de us van $1500 en ik word bij de douane er uitgepikt, wat gaat me dit dan kosten?

Note mod (bart)
Jouw zelfde vraag in het centrale apple topic 2 heb ik verwijderd aangezien je vraag hier beter staat
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

YVK81 schreef:Een ietwat relevanter topic gevonden....

Als ik een imac koop in de us van $1500 en ik word bij de douane er uitgepikt, wat gaat me dit dan kosten?
Zie enkele antwoorden hierboven; de link die Njit gegeven heeft, zal antwoord op jouw vraag geven.

Houd er rekening mee dat je een boete krijgt en afstand kunt doen, of alsnog, naast de boete, invoerrechten en de BTW moet betalen!
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

YVK81 schreef:Als ik een imac koop in de us van $1500 en ik word bij de douane er uitgepikt, wat gaat me dit dan kosten?
Inderdaad, een iPad is nog te doen, je kan bij zoiets de verpakking weg gooien & het al beginnen te gebruiken tijdens de reis. Ze kunnen dan moeilijk aantonen of je deze al had of niet (alles kan, maar het is toch al wat moeilijker). Plus, ik zou sowieso geen iMac of een andere computer meenemen van uit the states. Ik zou er absoluut geen vertrouwen in hebben dat deze zonder kleerscheuren aankomt, tel daar nog het risico van een boete, invoerrechten & BTW bij & het kan een dure grap worden. Spaar liever wat verder & koop het hier, de koers is trouwens momenteel ook niet meer zo gunstig dat 't enorme prijsverschillen oplevert.

Een iMac kost hier in België 1.649€. In the states is dat 1699$, omgerekend is dat 1391€. Het is een verschil van 258€, een mooie bedrag natuurlijk. Maar als't misloopt kom je velen malen duurder uit, een apparaat van zo'n grote waarde mee naar hier nemen zou ik dus ook nooit riskeren.
Laatst gewijzigd door Fraa op 03 aug 2012, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Dat was inderdaad mijn vraag... Met boetes en btw ben je dus mogelijk duurder uit. Dan is het het riskeren inderdaad niet waard. Jammer! Of ik moet nog eens over een mac mini denken! :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ben nog nooit staande gehouden door de douane, al zouden ze dat wel doen dan zullen ze niks vinden maar goed. Daarnaast als ze er wel staan dan is de andere uitgang "onbewaakt". Ik begrijp dan ook niet hoe ze ooit iemand kunnen aanhouden met zo een vreemde tactiek.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Ik heb je zin 3x gelezen (wat een eer :wink: ), maar begrijp deze nog niet.

Bedoel je nu de rode uitgang bewaakt, dus vrije groene uitgang?

ps; we landen in Brussel, las dat ze daar al een stukje strenger waren dan in A'dam?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja de groene is onbewaakt maar vaak houden ze daar ook steekproeven of ze kijken alleen. Nog nooit meegemaakt...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben ook een ipad 3 (speeltje van mijn vrouw) maar ik heb net een Google nexus 7 aangschaft. Doet niet voor de IPAD onder, stukje kleiner (handzamer, past in jaszak etc) en kost $199 (8gb)of $249 (16gb).
Doe mij mijn nexus maar. Apple komt ook met een kleinere uit nu naar aanleiding van de nexus7. Steve Jobs zou zich omdraaien in zijn graf want die wilde dat niet.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Tijdens al m'n vluchten ook nog nooit meegemaakt dat ik op Schiphol eruit gepikt wordt, maar ze zullen daar zeker zo hun tactieken voor zullen hebben. Bijzonder grote bagage zal sowieso interessant gevonden worden. Of wanneer er net een vlucht uit bepaalde landen van de bagageband af komt en er iemand met een duur horloge dat niet in overeenstemming is met kleding of bagage voorbij komt gelopen. Maar ook zenuwachtig gedrag, of iemand die dat juist geforceerd probeert te verbergen. En stel dat je een iMac in je koffer hebt verstopt, ook al zal je die uiteraard goed ingepakt hebben om beschadiging te voorkomen, je zal er onbewust waarschijnlijk toch net even wat voorzichtiger mee omgaan. En reken er maar op dat zij dat herkennen.

Overigens kan het verstandig zijn (al doe ik het zelf ook nooit) om van dure spullen die je vanuit eigen land al meeneemt een kopie van de bon mee te nemen. Mochten ze je bij terugkeer eruit pikken, dan zal je zelf aannemelijk moeten maken dat je bijvoorbeeld die iPad vooraf al gekocht had, en het geen souvenirtje is waarover je nog belasting dient te betalen. Als je dan zo'n kopie kan overleggen scheelt het een hoop discussie.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je moet er trouwens geen bijdehante vriendin bij hebben die roept "zie je dat ze ons er niet uitpikken". Groepje heel snuggere dames voor mij die dat zeiden en die mochten terugkomen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

vorig jaar (na tig trips van/naar de US waarbij ik op Amsterdam er nooit ben uitgepikt),
stond ik bij de "groene" uitgang, waar een alleraardigste douane-dame mij vroeg, of ze mijn bagage even mocht scannen.

Zul je net zien, een "nieuw in doos Ipad" van ver boven de vrijgestelde €430,00
koffer door de scanner, en ja hoor ik zag de Ipad mooi zitten tussen de rest van de bagage.
Gelukkig had de dame in kwestie meer oog voor mijn SpiegelReflex (die gelukkig wel mijn eigendom was),
waardoor e.e.a. met een sisser afliep, en ik zonder de bagage verder open te hoeven maken, door kon lopen.
(volgens mij ruiken ze het, angstzweet :lol: )
zweet zweet
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Herkenbaar Busmaster. :wink:

Zelf heb ik één keer de koffer moeten openmaken op Schiphol. Ook meer dan genoeg nieuwe spullen (kleding/cd's/dvd's/software) maar er werd gelukkig niet moeilijk gedaan.

Afgelopen januari een nieuwe iPhone meegenomen voor mijn zus. Wilde zelf ook wel eentje maar toch maar niet gedaan. Vond 2 x $ 900 iets teveel voor het geval ze mij zouden controleren. Zelfs met 1 iPhone 'loop' je al niet makkelijk door de douane... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben ook al wat keertjes heen en weer gevolgen en ben er bij mij voorlaatste trip ook uitgehaald.
Bij mij was ook de camera en toebehoren het geen wat uitgebreider gecheckt werd.
Werd gevraagd of ik de lenzen in Amerika gekocht had. Waarop ik dus ja antwoordde.
Alles moest er toen uit en op een rij gezet worden. Lens Nummers werden genoteerd en uiteindelijk ook mijn paspoort erbij waar hij tot de conclusie kwam dat ik dus woonde in Amerika. (had ik al gezegd, maar waarschijnlijk kwam dat niet door)
Mocht toen alles weer inpakken....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer