Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen in New York 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Re: trouwen in New York 2012

Bericht door ermo2004 »

uhm.....

eerst maar eens die documentatie van de eerdere link lezen.
opletten dat je door de bomen het bos blijft zien.

een 3 dollar kostend formuliertje kan toch niet zo ingewikkeld zijn...toch???
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Duidelijk weinig met de Amerikaanse ambtenarij te maken gehad.

Inderdaad, je moet die handtekening voor de handtekening halen bij de County Clerk. Zoals ik al een paar keer gezegd heb: dat kantoor zit onderin het gebouw van het State Court, dat tegenover het registergebouw van de stad aan de andere kant van de straat ligt (als ik me niet vergis: het gebouw waar ze in Law & ORder de trappen op en af lopen). Daar sta je, in mijn ervaring, in een vrij korte rij, betaalt je $3 en krijgt dan een extra handtekening en een stempel (vooral dat stempel is natuurlijk heel belangrijk!). Met dat bestempelde formulier loop je dan naar de buurt van Wall Street en daar krijg je een nog mooier papier, zelfs met een "gouden" zegel erop.

Vandaar, dat iemand van het kantoor van de Clerk mij vertelde dat het zelf langslopen een half uurtje kost, per post duurt dat een half jaar!

Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

@Bennogr, ik kreeg een foutmelding bij het sturen van een PB, dus ik heb de mail optie gebruikt. Hope you don't mind...
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

Het Ja-Woord is binnen, de definitieve planning kan beginnen.

:thumbup:

Iemand nog tips mbt (goedkope) vluchten in juli naar NY?
En welke hotels bevelen jullie aan? (liefst een beetje centraal, whatever that means in Manhattan...)

:wink:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wat leuk zeg! Succes met de voorbereidingen.

Voor hulp bij vliegtickets kun je hier kijken. Voor tips over hotels zou ik je aanraden eens rond te neuzen op het Noordoosten forum, er is al zo-veel geschreven over hotels, locaties en prijzen :)
loeske1983
Amerika-newbie

Bericht door loeske1983 »

Beste forumleden,

Ook ik ben bezig met een trouwerij in NYC (26 december). We hebben al een officiant en ook alle informatie van het marriage office betreffende het verkrijgen van een license, een extended certificate en een apostille. Echter, hoewel het marriage office anders claimt lees ik toch op verschillende blogs dat naast een paspoort een geboortecertificaat of een huwelijksbevoegdheid gevraagd wordt, tegen de officiele informatie van het marriage office in.
Er zijn hier wat ervaringsdeskundigen (ermo2004?), kunnen jullie mij vertellen of dit inderdaad het geval is? Ik vind het geen probleem om een uittreksel GBA (met apostille) mee te nemen, maar het is een beetje zonde als het dan nog het verkeerde document blijkt te zijn.
Bedankt en groeten Loeske 1983
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

ook wij hadden een internationaal uitreksel van het geboorte register bij ons maar dat is echt allemaal niet nodig.

je meldt je op Worth Street voor de apostille (met je paspoort).
24 uur later kun / mag je trouwen.

wederom naar Worth Street, in de "efteling" wachtrij (dus ga vroeg 08.00) en trouwen.

zorg dat je wel nog iets leuks te doen hebt die dag want de "ceremonie" stelt niet zoveel voor. dat is wel leuk om mee te maken hahahahaha

groetjes,
Erik
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

zie nu dat ik helemaal geen update meer heb achtergelaten na het trouwen... :blink: kwalijke zaak :thumbup:

afgelopen zomer, de 20e juli zijn we dus in New York getrouwd.
leuke happening.

zoals hierboven reeds aangegeven heb je dus enkel je paspoort nodig (en een getuige) om te trouwen.
wij waren met z'n viertjes dus die getuigen waren geen probleem.
ceremonie is karig maar het verkrijgen van de documenten om het huwelijk ook in Nederland geldig te laten verklaren des te intensiever.
je krijgt op Worth Street een papiertje met daarop exact de kantoren waar je moet zijn, dus dat is eigenlijk best goed geregeld. Iedereen is erg behulpzaam.

hotel was The Modern vlakbij Times Square.
we hebben NY 10 dagen verkend en zullen zeker nog een keertje teruggaan.
hoogtepunt (een van de...) was de helikopter vlucht. (goed onderhandelen, dan kun je voor rond de 100 euro de lucht in...)

we zijn inmiddels 4 maanden getrouwd en het feit dat het in NY is voltrokken maakt het toch wel speciaal. Wat een stad :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
loeske1983
Amerika-newbie

Bericht door loeske1983 »

Dag Ermo,

Ten eerste: gefeliciteerd!
Onwijs bedankt voor deze update, geloof nu echt de mevrouw van het Marriage Bureau die aangaf dat een geboorteakte niet nodig is. Vond het zo ongelooflijk dat je alleen een paspoort nodig hebt.

Ik neem aan dat je in eerste instantie een license kreeg (en pas na het huwelijk de apostille)? Omdat er staat: je meldt je op Worth Street voor de apostille (met je paspoort). Maar daar bedoel je licens, of zie ik het nu toch verkeerd? En hadden jullie vooraf online de aanvraagprocedure voor de license gestart?

Wij zullen niet trouwen op het marriage bureau, maar hebben een officiant die ons gaat trouwen op een locatie die we nog moeten kiezen. Het ziet er naar uit dat het het Brooklynbridge Park wordt, vanwege het mooie uitzicht. Maar ja, het kan natuurlijk gewoon keihard regenen dus dat moeten we nog daar ter plekke bekijken.

Nogmaals bedankt!

Groeten
Loes
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je moet eerst een license hebben, dan trouwen en dan een apostille (eerst naar de kelder van het gerechtshof bij de County Clerk en dan naar het bureau van de 'Secretary of State' van New York in William Street voor de apostille zelf).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt er gewoon een eigen feestje van maken.

Bijvoorbeeld: tegen zonsondergang naar Battery Park (zuidpuntje van Manhattan) lopen en daar dan met de zinkende zon en het Vrijheidsbeeld op de achtergrond elkaar beide handen geven, diep in de ogen staren en dan een paar toverwoorden uitspreken (eeuwige trouw beloven, 'voor eeuwig plus een dag' bijvoorbeeld) en daar dan een plaatje van maken (vast wel langslopende toeristen/New Yorkers die eventueel die foto willen maken als je niet een echte fotograaf in de buurt hebt). Dan ben je in New York 'getrouwd' zonder dat er verdere rechten of verplichtingen uit voorkomen.

Of middenop de Brooklyn Bridge. Of in de ondergrondse (al dan niet met een muzikant/bandje die daar ruimschoots te vinden zijn -- wel even wat in de hoed gooien)), of op het terras van het Empire State Building tegen zonsondergang (of Top of the Rock), of in een koetsje in Central Park. Of tussen twee politiepaarden (met agenten) op Times Square. Of met Minnie/Mickey Mouse, Spiderman en andere gekostumeerde figuren daar (ook wel wat geld geven). Als je echt even moeite doet, kun je vast wel regelen dat je op Times Square die 'ceremonie' doet terwijl dat ook op dat grote TV scherm daar te zien is.

En dan is er ook een zeilboot die zonsondergangsvaarten doet in de haven (de bemanning zal zeker een foto willen maken).

Omdat je niet afhankelijk bent van officiele instanties (want je wilt immers niet echt trouwen) zijn de mogelijkheden eindeloos. Wees creatief.
LoesNewYork
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LoesNewYork »

Dank!!
Laatst gewijzigd door LoesNewYork op 05 mar 2013, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerika registreert niks, er is geen burgerlijke stand in de VS. Ze geloven je op je woord. Zelfs als je als gehuwd stel belasting wilt betalen, zeg je gewoon: wij zijn getrouwd, en dat is dan dat. Ik heb maar 1 keer een officiele kopie van ons trouwbewijs nodig gehad: om Nederlander te mogen blijven nadat ik Amerikaan was geworden (uitzondering zou mogelijk kunnen zijn als mijn vrouw overleden zou zijn, maar dat heb ik gelukkig niet meegemaakt -- en moge de goden dat lang verhoeden).

Ik zou desondanks niets officieels doen, want je weet maar nooit waar zo'n papiertje op kan duiken. Het veiligste lijkt mij proberen iemand te vinden die een 'nephuwelijk' wil sluiten. Met al die creatievelingen in New York moet zo iemand te vinden zijn (zoek onder 'fake marriage New York', 'fake marriage ceremony New York' of zoiets?) Je hoeft dan niets van tevoren te regelen, je kunt alles bespreken met die ceremoniepersoon, die waarschijnlijk ook wel fotografen en andere 'hulpdiensters' kent. En je bent dan 'getrouwd' in New York zonder dat daar enige verplichtingen uit voorkomen. Die verplichtingen bewaar je dan voor later als je echt trouwt.

Succes.
texla1965
Amerika-newbie

Bericht door texla1965 »

Hallo, Wij willen ook in New York gaan trouwen en ik denk dat ik inmiddels wel weet wat je achtereenvolgens moet doen: je gaat eerst met de paspoorten naar de kelder van het gerechtshof Country Clerk, vervolgens naar een locatie waar je kunt trouwen en tenslotte naar het bureau van de Secretary of State van NY in William Street voor de apostille. Klopt het tot zover? verbeter me als ik het verkeerd doe alsjeblieft.
Nu heb ik een vraag: onder welke voorwaarden ben je dan getrouwd of moet dat alsnog in Nederland geregeld worden. Dus op huwelijksvoorwaarden of in gemeenschap van goederen? Of kennen ze dat in NY helemaal niet?
Hopelijk kan iemand mij weer verder helpen en hopelijk bestaat dit forum nog en wordt er nog naar gekeken...

groetjes,

Texla
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij zijn in september in Nederland getrouwd en vervolgens naar New York gevlogen, inclusief trouwkledij. In NYC hadden we een fotograaf gehuurd, en zo hebben we op Times Square, op de straten van NYC en in Central Park trouwfoto's gemaakt.

Dus we hebben totaal geen ceremonie (oid) gehad in New York, maar wel een heel speciale dag, waarbij we in trouwkledij door NYC konden lopen. Het was helemaal geweldig, een unieke ervaring en de foto's die we hebben zijn helemaal super.

Wat ik aan wil geven: ook met een "normale" ceremonie in Nederland kun je een "trouwervaring" krijgen in New York - eigenlijk heb je gewoon twee trouwdagen :-)

linkje naar foto:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5154_n.jpg
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
texla1965
Amerika-newbie

Bericht door texla1965 »

Dat begrijp ik dat je ook in Nederland kunt trouwen en dan mooie foto's kunt maken in New York, maar dat is niet wat wij willen. Het gaat ons niet om foto's in trouwpak in New York. Wij willen gewoon met z'n 2-tjes in NY trouwen en dat wordt hier in het forum ook goed beschreven waar je achtereen volgens je moet melden. Wij willen niet in Nederland trouwen, ook geen trouwceremonie houden, geen feest, helemaal niks van dat alles. Gewoon met z'n 2-tjes trouwen in NY. Onze enige vraag is hoe je dan getrouwd bent, op huwelijks voorwaarden of in gemeenschap van goederen of dat je dat pas terug in Nederland regelt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mooie kleding Mack
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Een schitterende foto en jullie zien er allebei prachtig uit :thumbup:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je vast van plan bent om in New York te trouwen, houdt niemand je tegen. Huwelijkse voorwaarden zijn voor zover ik weet in de VS alleen te regelen via een 'pre-nup', een contract waarin je van tevoren bepaalt wie wat krijgt als het huwelijk stuk loopt. Als je dat wilt hebben, zou ik een Amerikaanse advocaat inschakelen.

Een huwelijk in New York kun je in Nederland laten inschrijven als een gewoon huwelijk (maar dus wel die papierwinkel regelen, handtekening van de County Clerk en dan de apostille bij het bureau van de 'Secretary of State' van de staat New York, vlak om de hoek bij Wall Street, duurt alles bij elkaar niet meer dan een uurtje). Ik zou voor je vertrekt even bij het plaatselijke Nederlandse gemeentehuis (of bevolkingsregister of waar ze alles weten over huwelijkse voorwaarden) langswippen om te bespreken hoe dat alles in Nederland geregeld wordt voor een in het buitenland gesloten huwelijk. Als je namelijk de rest van je leven (en je huwelijk) in Nederland wilt blijven, moet je een regeling treffen die op de Nederlandse regels is gebaseerd.

Als je een getuige nodig hebt en/of iemand die even met je mee wil lopen, stuur me dan een PB, dan wil ik best even achter de computer wegkruipen en meegaan.

PS. Die trouwplechtigheid in het gemeentehuis van New York stelt weinig voor, je bent letterlijk in 2 minuten getrouwd. Als je er echt iets van wilt maken (en voldoende geld hebt) kun je van alles regelen in New York, creatievelingen genoeg!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Geen probleem, Texla! Ik wilde alleen de mogelijkheid opperen, maar als dat zeker niet is wat je wil: even goede vrienden :thumbup:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves