Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe tijdelijke woonruimte NY vinden?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jennetje
Amerika-newbie

Hoe tijdelijke woonruimte NY vinden?

Bericht door Jennetje »

Rond september wil ik voor twee a drie maanden naar New York gaan. Omdat de prijs van een hotel of hostel dan best op kan lopen wil een kamer of studio huren. Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb al even rondgekeken op het internet, maar iedereen vraagt een voorschot. Ik vind het lastig om dit te vertrouwen. Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jennifer
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hoi
Ik zou tijdelijk in een hostel gaan en ter plekke iets zoeken. Volgens mij is dat gemakkelijker dan van hieriut, én je kkunt eerst gaan kijken of het wat is. Succes ermee!

Groetjes, Jolanda
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi Jennifer,

Inderdaad, Wat Jolanda zegt is het handigste.
Je kunt alvast wat rondkijken op sites als sublet.com. Ik zou destijds ook voor 3 maanden gaan en zocht ook een kamer. Uiteindelijk ben ik bij een vriend beland wie nu mijn man is. (verhaal is elders te vinden) maar mijn officiele bedoeling was ook om in een hostel te gaan zitten en vanuit daar een kamer te vinden.
Binnen een week had ik wat.

Ik kan je zo direct niet echt iets concreets aanraden, het is alweer een poos geleden, maar ik herinner me sublet.com en ik heb destijds veel research gedaan en zo aan websites ed gekomen. Er zullen er vast veel zijn.
Wellicht een idee om op websites en fora van colleges te kijken of er iemand een roommate zoekt, en als je er eenmaal bent, kijk in de supermarkten in de buurten waar je zou willen zitten. Vaak vind je ook briefjes aan lantaarnpalen.
Een wijk die ik je alvast aanraad is Astoria in Queens (of Long Island city) We woonden daar toen we in NYC woonden, is vrij gezellig daar, betaalbaarder dan Manhattan, en maar 5 minuutjes met de trein naar Manhattan.
Een stuio vinden zal waarschijnlijk wat moeilijker zijn voor een korte termijn en zal waarschijnlijk ook aardig wat kosten. Hou er wel rekening mee dat je bijna altijd een voorschot moet betalen, dat is standaard hier.

Mocht je nog vragen hebben help ik je graag verder. Ik heb misschien niet veel concreets, maar ik heb hetzelfde gedaan 5 jaar geleden. Wellicht is het anders verlopen dan ik had verwacht maar toch.. :-)

Succes en veel plezier alvast!
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

http://www.craigslist.org (of .com)
Hier staan waarschijnlijk ook veel oproepen voor een roommate.
Jennetje
Amerika-newbie

Bericht door Jennetje »

bedankt voor de reacties.

Ik zie inderdaad ook geen andere mogelijkheid dan ter plekke een kamer zoeken. Het gaat me niet zozeer om het betalen van een voorschot. maar het probleem is dat ik zo'n groot bedrag niet wil betalen zonder dat ik weet of ik ook echt eenkamer daarmee huur.
NY2
Amerika-newbie

Bericht door NY2 »

Ik zit ook met dit 'probleem'. Ik ben alleen bang dat als je pas in NY zelf vanuit een ho(s)tel een appartement probeert te vinden, en het lukt maar niet, dat wordt dan toch erg prijzig. Ik heb een site gevonden (newyorkhabitat) waar een hele hoop appartementen (met uitgebreide beschrijvingen + fotos) opstaan en waar je die kan huren voor bv 2 maanden. De prijzen zijn niet al te hoog, alleen kan ik nergens vinden wat de extra kosten hierbij zijn. En het is aan de andere kant toch een groot risico om vanuit NL een appartement te regelen..Ik zit dus een beetje in dubio, wat is nou het betrouwbaarts/handigst
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Ja, het blijft moeilijk. Er is opzich genoeg te huur, maar ik denk toch niet dat ik vanuit Nederland via internet ervoor zou gaan. Ookal staan er fotoos bij, je wilt zo'n kamer toch eerst zien. Voor hetzelfde geld is het in een slechte buurt, is het erg vies, bestaat de kamer niet of wat dan ook. Het is handig voor het eerste contact, maar voor je er officieel voor gaat zou ik toch het eerste in levende lijve bekijken.
Succes!
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Wij hebben ook veel gezocht op internet naar een appartement, maar wat bleek nou, sommige foto's waren hetzelfde...
Dus de foto's die op internet staan kloppen niet altijd!

Het beste kun je gewoon hier gaan zoeken. Als voorbereiding kun je op internet gaan zoeken wat er voor welke prijs te huur is. zodat je weet wat je kunt verwachten!

Zo hebben wij het ook gedaan en uit eindelijk een super appartement gevonden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer