Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid NYC subway
Veiligheid NYC subway
Hoi,
Zoals in een eerder topic gezegd, ik wil vanuit NYC een dag naar Philadelphia gaan met de bus. Deze vertrekt dan vroeg in de ochtend, zo rond 06.30 AM ofzo. Ik verblijf in Brooklyn, en de stop in NYC is ergens in Manhattan. Dan moet ik dus redelijk heel erg vroeg met de metro vertrekken, eigenlijk midden in de nacht. Ik ga die dag alleen doen, dus ik moet dan alleen reizen in die metro. Is dat wel veilig? Ik had er eerst niet over nagedacht, maar ik weet niet of dat wel verstandig is. Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Zoals in een eerder topic gezegd, ik wil vanuit NYC een dag naar Philadelphia gaan met de bus. Deze vertrekt dan vroeg in de ochtend, zo rond 06.30 AM ofzo. Ik verblijf in Brooklyn, en de stop in NYC is ergens in Manhattan. Dan moet ik dus redelijk heel erg vroeg met de metro vertrekken, eigenlijk midden in de nacht. Ik ga die dag alleen doen, dus ik moet dan alleen reizen in die metro. Is dat wel veilig? Ik had er eerst niet over nagedacht, maar ik weet niet of dat wel verstandig is. Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Re: Veiligheid NYC subway
Een paar jaar geleden ben ik eens met de metro van Jamaica naar Manhattan gereist rond middernacht, Geen probleem.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Geen enkel probleem...behalve dan dat je niet door de wekker heen moet slapen....
Maar als je er heel erg tegenop ziet, kun je altijd het laatste nachtje in de buurt van het busstation verblijven...hoef je ook niet zo vroeg je bed uit...

Maar als je er heel erg tegenop ziet, kun je altijd het laatste nachtje in de buurt van het busstation verblijven...hoef je ook niet zo vroeg je bed uit...
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben in juni een week in New York geweest en heb alles met de metro gedaan ook 's nachts en ik heb me op geen enkel ogenblik onveilig gevoeld. Toen ik met de metro naar the Bronx ging voor een tour te doen in het Yankee Stadium zat ik op bepaald moment veel te ver ( wist eigenlijk niet goed meer waar ik was toen
) omdat ik blijkbaar de verkeerde lijn had genomen. Er is toen zelfs iemand wat in Harlem woonde met mij uitgestapt om de juiste metro te nemen en heeft samen met mij het hele traject ( 3 x overgestapt ) naar het Yankee Stadium gedaan , toen we er waren is hij mee uitgestapt om mij te wijzen waar het was ( je kon niet missen
) En na hem te bedanken heeft hij zijn reis voortgezet.

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ik heb in 2006 de metro gebruikt in de VS, ook 's nachts en me nooit onveilig gevoeld. Ik vond het zelfs veiliger dan Amsterdam.
Op de waarschuwingen van pickpockers na, een leuk stukje met de Metro gedaan van het hotel in NY naar Yankee Stadium. Jeetje, wat een beleving.
In Amsterdam is de Metro een stuk onveiliger hoor, ik stap zo weer in de metro in NYC!
In Amsterdam is de Metro een stuk onveiliger hoor, ik stap zo weer in de metro in NYC!
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De metro is in mijn beleving niet onveilig.
Wij zijn net terug en hebben (wel overdag) een paar lange ritten gemaakt zonder ons ongemakkelijk te voelen in de metro.
Naar de Bronkx zoo hadden we wel een overstap midden in de Bronkx die iets ongemakkelijk was.
Door werkzaamheden moesten we overstappen en toen we boven kwamen in het metro station stond er een agent die ons meteen de goede kant op wees.
Er leek dus rekening gehouden te zijn met de extra (toeristische) overstappers.
Wij liepen eerst de verkeerde kant op, maar de agent was nog wel wat gestressed om ons snel de goede metro in te krijgen.
Eigenlijk juist zijn felheid maakte het wat ongemakkelijk
Alsof we heel erg verkeerd terecht waren gekomen als we wel waren uitgestapt.
Verder ons door de hele rit door de Bronx (en ook Brooklyn) heen ons geen moment ongemakkeljik gevoeld.
Maar als je het 's nachts niet helemaal prettig vind, kan je dan niet beter een taxi nemen?
Wij zijn net terug en hebben (wel overdag) een paar lange ritten gemaakt zonder ons ongemakkelijk te voelen in de metro.
Naar de Bronkx zoo hadden we wel een overstap midden in de Bronkx die iets ongemakkelijk was.
Door werkzaamheden moesten we overstappen en toen we boven kwamen in het metro station stond er een agent die ons meteen de goede kant op wees.
Er leek dus rekening gehouden te zijn met de extra (toeristische) overstappers.
Wij liepen eerst de verkeerde kant op, maar de agent was nog wel wat gestressed om ons snel de goede metro in te krijgen.
Eigenlijk juist zijn felheid maakte het wat ongemakkelijk
Alsof we heel erg verkeerd terecht waren gekomen als we wel waren uitgestapt.
Verder ons door de hele rit door de Bronx (en ook Brooklyn) heen ons geen moment ongemakkeljik gevoeld.
Maar als je het 's nachts niet helemaal prettig vind, kan je dan niet beter een taxi nemen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Zomaar??? Heb hetzelfde eens mee gemaakt in Turkije, maar toen wilde de persoon in kwestie wel geld hebben. Ik vroeg alleen de weg, nee hij ging wel mee, ik voelde al nattigheid maar kwam er niet van af.......Kurt10 schreef:Ik ben in juni een week in New York geweest en heb alles met de metro gedaan ook 's nachts en ik heb me op geen enkel ogenblik onveilig gevoeld. Toen ik met de metro naar the Bronx ging voor een tour te doen in het Yankee Stadium zat ik op bepaald moment veel te ver ( wist eigenlijk niet goed meer waar ik was toen) omdat ik blijkbaar de verkeerde lijn had genomen. Er is toen zelfs iemand wat in Harlem woonde met mij uitgestapt om de juiste metro te nemen en heeft samen met mij het hele traject ( 3 x overgestapt ) naar het Yankee Stadium gedaan , toen we er waren is hij mee uitgestapt om mij te wijzen waar het was ( je kon niet missen
) En na hem te bedanken heeft hij zijn reis voortgezet.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, dat is typisch van de armere landen...dat zal je in NYC niet snel overkomen...Syllvia schreef:Zomaar??? Heb hetzelfde eens mee gemaakt in Turkije, maar toen wilde de persoon in kwestie wel geld hebben. Ik vroeg alleen de weg, nee hij ging wel mee, ik voelde al nattigheid maar kwam er niet van af.......
NY-ers staan bij NY-gangers bekend om hun hulpvaardigheid. Mijn ouders zijn eens, een halve eeuw geleden, ook verdwaald op weg naar het Yankee Stadium...toen zijn ze uiteindelijk per auto gebracht door een inwoner...

- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
lol
zijn er ooit mensen in 1 keer goed bij het stadion gekomen ook?
ik ben er een keer geweest (oude stadion) en toen was me het verschil van een gewone metro of een express metro nog niet bekend.
helaas stopte de express niet bij het stadion. (wel vreemd op wedstrijddagen, maar goed) en stonden we dus ook ineens ergens midden in de Bronkx. Gelukkig waren we niet de enigen en zijn we met een hele groep weer terug gegaan met een gewone metro
zijn er ooit mensen in 1 keer goed bij het stadion gekomen ook?
ik ben er een keer geweest (oude stadion) en toen was me het verschil van een gewone metro of een express metro nog niet bekend.
helaas stopte de express niet bij het stadion. (wel vreemd op wedstrijddagen, maar goed) en stonden we dus ook ineens ergens midden in de Bronkx. Gelukkig waren we niet de enigen en zijn we met een hele groep weer terug gegaan met een gewone metro

-
- Amerikafan
meyem schreef:ja, dat is typisch van de armere landen...dat zal je in NYC niet snel overkomen...Syllvia schreef:Zomaar??? Heb hetzelfde eens mee gemaakt in Turkije, maar toen wilde de persoon in kwestie wel geld hebben. Ik vroeg alleen de weg, nee hij ging wel mee, ik voelde al nattigheid maar kwam er niet van af.......
NY-ers staan bij NY-gangers bekend om hun hulpvaardigheid. Mijn ouders zijn eens, een halve eeuw geleden, ook verdwaald op weg naar het Yankee Stadium...toen zijn ze uiteindelijk per auto gebracht door een inwoner...
Ja die ervaring heb ik ook, we stonden op een kaart te kijken, hoe en wat en waar te gaan, bleef er een NYér staan, en wees ons de weg. Maar helemaal mee.....dat niet:)
Gelukkig niet, anders was ik bang dat het weer geld ging kosten, sja blijf een Ollander hé:)
Ik moest hier even om lachenSyllvia schreef: Gelukkig niet, anders was ik bang dat het weer geld ging kosten, sja blijf een Ollander hé:)

Een aantal mensen begrijpen waarom

-
- Amerikafan
Jaja ik weet wel wrom je nu lacht.....Oh, Ik krijg nu toch geen waarschuwing? Het was gewoon zelfspot 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 5353 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties