Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer noordoosten
- Fleiding
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Eerste keer noordoosten
Na mijn succesvolle reis afgelopen maart in het zuidwesten, wil ik in februari 2012 graag naar het noordoosten van de Verenigde Staten. Hierbij wil ik graag sowieso New York en Washington D.C. bezoeken en - als ik er genoeg tijd voor heb - Philadelphia. Ik ben van plan om op woensdag 8 februari om 11.00 uur te vertrekken uit Amsterdam en 13.45 uur te landen in New York (JFK). Na hopelijk een mooie reis vertrek ik op zaterdag 18 februari om 22.50 uit New York (JFK) en land ik weer om 12.05 uur in Amsterdam. Omdat ik er nog nooit geweest ben, vraag ik me af of ik me met dit tijdsbestek beter kan beperken tot New York en Washington D.C..
De planning die ik in gedachte had:
8/2: aankomst NY
9/2: NY
10/2: NY
11/2: NY
12/2: NY
13/2: NY
14/2: NY
15/2: Washington D.C.
16/2: Washington D.C.
17/2: Washington D.C.
18/2: vertrek NY
Misschien ben ik nu wat ruim, maar ik vind het fijn om voor alles de tijd te kunnen nemen. Ik heb geen zin in een gehaaste vakantie. Vervoer van de ene naar de andere stad doe ik per trein, aangezien dit het goedkoopste is voor iemand van mijn leeftijd (22 jaar). In Californië had ik wel een huurauto, maar daar kwam toen per dag 25 dollar bij omdat ik minderjarig was. Geen zin om dat nu wéér te doen, want NY is al duur genoeg. Bovendien denk ik dat je in beide steden geen auto nodig hebt omdat je het meeste met de metro kunt doen.
De planning die ik in gedachte had:
8/2: aankomst NY
9/2: NY
10/2: NY
11/2: NY
12/2: NY
13/2: NY
14/2: NY
15/2: Washington D.C.
16/2: Washington D.C.
17/2: Washington D.C.
18/2: vertrek NY
Misschien ben ik nu wat ruim, maar ik vind het fijn om voor alles de tijd te kunnen nemen. Ik heb geen zin in een gehaaste vakantie. Vervoer van de ene naar de andere stad doe ik per trein, aangezien dit het goedkoopste is voor iemand van mijn leeftijd (22 jaar). In Californië had ik wel een huurauto, maar daar kwam toen per dag 25 dollar bij omdat ik minderjarig was. Geen zin om dat nu wéér te doen, want NY is al duur genoeg. Bovendien denk ik dat je in beide steden geen auto nodig hebt omdat je het meeste met de metro kunt doen.
Re: Eerste keer noordoosten
Het ziet er uit als een goede planning. Er zullen mensen zijn die misschien voor 5 dagen NY en 4 dagen DC zullen gaan, maar zelf zou ik ook voor 6 om 3 gaan. Wanneer je Philly graag zou willen zien zou je er voor kunnen kiezen om een vroeg trein vanuit NY te nemen op de laatste dag die je nu voor NY hebt staan en dan de volgende dag door naar DC. In een dag Philly kun je een goede indruk van de stad krijgen.
Ik zou je inderdaad aanraden om met de trein of de bus te reizen, want in de steden zelf is een auto niet handig en enorm duur.
Ik zou je inderdaad aanraden om met de trein of de bus te reizen, want in de steden zelf is een auto niet handig en enorm duur.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Met de auto rondrijden is iets wat ik zelf echt geweldig vind, maar inderdaad in steden heel erg onhandig.
Meestal vliegen we op een stad, blijven we een paar dagen en huren dan een auto.
Op de terug weg wat eerder naar de stad en de auto terugbrengen en ventueel nog wat dagen in de stad.
Maar als je alleen steden wil bezoeken is de auto niet echt handig.
Zeken in New York zou ik er nooit aan beginnen.
Buiten dat een parkeerplaats zoeken al lastig is, zijn ze ook nog eens verschrikkelijk duur en heb je bij veel grote steden ook een heleboel tolwegen. UIteindelijk gaat dat behoorlijk in de kosten lopen, terwijl je het in de meeste steden prima zonder auto af kan.
Meestal vliegen we op een stad, blijven we een paar dagen en huren dan een auto.
Op de terug weg wat eerder naar de stad en de auto terugbrengen en ventueel nog wat dagen in de stad.
Maar als je alleen steden wil bezoeken is de auto niet echt handig.
Zeken in New York zou ik er nooit aan beginnen.
Buiten dat een parkeerplaats zoeken al lastig is, zijn ze ook nog eens verschrikkelijk duur en heb je bij veel grote steden ook een heleboel tolwegen. UIteindelijk gaat dat behoorlijk in de kosten lopen, terwijl je het in de meeste steden prima zonder auto af kan.
Wij hebben de trip tussen beiden steden per Amtrak (Acela Express) gedaan en het is echt een super snelle verbinding, bovendien nog eens wifi in de trein en dat is echt wel grappig. Okay, het is niet snel maar wel gemakkelijk!
Ik zou inderdaad op de ochtend voor vertrek naar DC de stop maken in Philly, hebben wij ook gedaan en daarna naar DC.
De rest van de planning ziet er heerlijk uit en er is zoveel te zien, wha daar kom je nog ogen te kort.
Auto is niet aan te raden, lastig parkeerplek zoeken op 5th Avenue in NY, parkeergeld is huge maar ach, het heeft ook wel weer wat om gezellig met zijn allen in de file te staan en/of naar de verkeersregelaar staren!
Mocht je nog een nachtje in Philly willen blijven, Doubletree by Hilton is goed aan te raden en midden in het centrum!
Ik zou inderdaad op de ochtend voor vertrek naar DC de stop maken in Philly, hebben wij ook gedaan en daarna naar DC.
De rest van de planning ziet er heerlijk uit en er is zoveel te zien, wha daar kom je nog ogen te kort.
Auto is niet aan te raden, lastig parkeerplek zoeken op 5th Avenue in NY, parkeergeld is huge maar ach, het heeft ook wel weer wat om gezellig met zijn allen in de file te staan en/of naar de verkeersregelaar staren!
Mocht je nog een nachtje in Philly willen blijven, Doubletree by Hilton is goed aan te raden en midden in het centrum!
Wij hebben ook de trip tussen beide steden met Amtrak gemaakt, maar dan met de Northeast Regional. Die doet er een half uurtje langer over vanwege een aantal extra stops, maar is veel goedkoper en bovendien best comfortabel. Alleen is er (nog) geen Wifi aaan boord.
Ik zou overigens minimaal 1 dag meer voor Washington DC inplannen, want daar is echt enorm veel te zien.
Ik zou overigens minimaal 1 dag meer voor Washington DC inplannen, want daar is echt enorm veel te zien.
- Fleiding
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik had inderdaad al gezien dat de Northeast Regional veel goedkoper is. Persoonlijk vind ik het geen probleem om wat langer in de trein te zitten, want WiFi heb ik in de trein niet nodig en er valt volgens mij genoeg te zien terwijl je in de trein zit.
Mijn ticket heb ik inmiddels geboekt; de hotels moet ik nog doen. Ik ga nog even een exacte planning maken wat ik al die dagen ga doen, maar ik wil inderdaad genoeg tijd in Washington D.C. zodat ik niet hoef te haasten en dingen mis.
Mijn ticket heb ik inmiddels geboekt; de hotels moet ik nog doen. Ik ga nog even een exacte planning maken wat ik al die dagen ga doen, maar ik wil inderdaad genoeg tijd in Washington D.C. zodat ik niet hoef te haasten en dingen mis.
Wij hebben afgelopen zomer ook een soort gelijke trip gemaakt. Wij wilden ook zeker geen auto huren omdat er dan extra kosten bij kwamen vanwege jonge leeftijd. Ons is het reizen met de Northeast Regional zeer goed bevallen, zorg wel dat je op tijd de kaartjes regelt. Want het systeem werkt iets anders als in Nederland. Je kunt ze gewoon online reserveren. Daarnaast zou ik een globale planning maken... Zo kun je per dag maar zien wat je van je planning gaat doen en wat er op je pad komt. Zo loop je niet met een lijstje wat je perse af moet werken, en kun je optimaal genieten. Mocht je er wat om geven is een thuis wedstrijd van de Yankees ook echt n aanrader. Het is goed te bereiken met de metro en het spel is zelfs als je helemaal niet thuis bent in honkbal makkelijk te volgen omdat ze op grote schermen telkens allerlei info over het spel geven. Daarnaast is onze ervaring dat de Amerikanen waar je naast zit het vaak reuze interessant vinden waar je vandaan komt en maar al te graag antwoord geven op je vragen mocht je die hebben.
Wij hebben in Washington ook een Trolley tour gedaan, ubertoeristisch maar wij vinden dat handig zodat we wisten waar we zeker nog heen wilden. Als je n dag ticket op een gunstige tijd koopt kun je er 2 dagen gebruik van maken, omdat het ticket precies 24 uur geldig is. Wij hebben dit de eerste dag dus om 4 uur gekocht zodat we 1 rondje met de tour konden doen en dingen konden zien waar we de volgende dag wilden uitstappen. Je hebt de volgende dag dan nog tot 4 uur de tijd. In NY hebben wij veel gebruik gemaakt van metro en bus, echter het eerste jaar hebben wij ook zo 'n hop on hop off tour gedaan. Op dezelfde manier als in Washington. Dit jaar wisten we al redelijk de weg en hebben van de metro gebruik gemaakt.
Wij hebben in Washington ook een Trolley tour gedaan, ubertoeristisch maar wij vinden dat handig zodat we wisten waar we zeker nog heen wilden. Als je n dag ticket op een gunstige tijd koopt kun je er 2 dagen gebruik van maken, omdat het ticket precies 24 uur geldig is. Wij hebben dit de eerste dag dus om 4 uur gekocht zodat we 1 rondje met de tour konden doen en dingen konden zien waar we de volgende dag wilden uitstappen. Je hebt de volgende dag dan nog tot 4 uur de tijd. In NY hebben wij veel gebruik gemaakt van metro en bus, echter het eerste jaar hebben wij ook zo 'n hop on hop off tour gedaan. Op dezelfde manier als in Washington. Dit jaar wisten we al redelijk de weg en hebben van de metro gebruik gemaakt.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 37886 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-