Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Matjas & friends @ New York - 5 dagen - Voorlopige planning

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Matjas
Amerika-ontdekker

Matjas & friends @ New York - 5 dagen - Voorlopige planning

Bericht door Matjas »

Beste forumpjers,

Ik heb +/- een planning uitgedoktert, en vroeg mij af wat jullie er van vinden? Te druk? Te kalm? Mis ik TO DO dingen? Lemme know ... :P

02/09 : Aankomst @ JFK om 12h40. Inchecken hotel ( Marcel@Grammercy voorlopig, we wachten het PC'en nog af ) om 17h30. Lijkt me voldoende tijd.
Ons opfrissen, bagage uitladen, en dan richting Times Square, onze NY-passen afhalen, en nog wat sluimeren op & rond Times Square. Dan terug naar
het hotel voor onze nachtrust.

03/09 : Opstaan om 8h. Gaan ontbijten in Ellen's stardust diner. Daarvoor moeten we vrij vroeg vertrekken, want ik had graag om 10h bij het American of Natural History museum gestaan,
om daar tot half 2/2h rond te hangen. Daarna een lunch/picknick in Central Park. Ons daarna begeven naar het punt om fietsen te gaan huren, en dit kunnen we dan 3h doen,
tot ongeveer half 6. Dan had ik graag vanaf daar te voet richting Bloomingdales gegaan, met onderweg oa The Apple Store etc ... .
Mocht er geen tijd meer zijn na het fietsen, kunnen we dit gerust nog een andere dag doen. Ergens in die buurt een gezellig plaatsje zoeken om te eten, en dan richting bedje.

04/09 : Terug opstaan om 8h, en op weg naar Rockefeller Centre een Starbucks vinden voor ons ontbijt. Proberen om 10h bij the top of the rock te zijn, en daar rekenen ik ongeveer een 2 uurtjes.
Daarna lichtjes lunchen, om ons daarna op ons gemak te begeven naar het startpunten van food on foot ( kan ik nog niet reserveren voor september, dus nog afwachten wat de mogelijkheden zijn).
Na de food on tour's gewoon nog wat chillen en op ons gemakje rondlopen, daarna terug naar het hotel & ons bedje opzoeken.

05/09 : Vandaag zou ik graag Madame Tussaud's zien, ik vermoed dat je daar ( als het beetje zelfde als in londen is ) in een uurtje of 2 à 3 wel door bent. Dit zouden we dan 's morgens kunnen doen,
om daarna de rest van de bekende winkelstraten af te gaan en van Labour's day te profiteren ( xtra kortingen). In de avond hadden we dan graag een Broadwayshow gedaan, of een evenement in
Madison Square garden, maar daar zijn we nog niet uit ( misschien jongens apart van meisjes, dan kunnen wij al eens die all access tour doen in MSG.

06/09 : De drukste dag, dus vandaag ietsje vroeger opstaan ( 7'ish ), en ons begeven richting Battery Garden, om de tour te maken met de ferry naar the Statue of Liberty & Ellis Island.
In de namiddag ( rond 3 uur denk ik dat die tour ongeveer gedaan zou zijn ) zouden we graag eens het Friends-gebouw gaan zien, om daarna in die volgorde eens SOHO - little italy - Chinatown te
door cruisen. Dit gedeelte is nog heel vaag, omdat ik nog geen idee heb hoeveel tijd je nodig zou hebben, wat er echt de moeite is en niet, maar dat komt nog wel in orde. We zouden graag 's avonds
eten in het Wo Hop restaurant ( best resveren dachtik )

07/09 ; Deze dag hebben we nog niets echt conreets gepland , om wat ruimte te laten voor dingen die we eventueel op de andere dagen niet hebben kunnen doen. Mijn vrouwtje zou wel graag eens
naar het Walmart Salescenter, dat ligt een uurtje buiten NY. 's Avond hadden we graag wel nog wat willen rondlummelen op Times Square, de M&M Store, the forever 21, hard rock cafe etc ...

08/09 : Een dagje brooklyn, vrienden van ons wonen daar en die hadden we graag eens bezocht 's morgens. In de namiddag hadden we graag wat de artsy farsty buurt verkend van Brooklyn,
met enkele unieke winkels betreffende verlichting etc, om dan 's avonds te besluiten met een sailing tour, " Shearwater Sailing by night! ", wat ons fantastisch leuk lijkt. Reserveren
normaal niet nodig.

09/09 : Laatste dag :'(. We moeten om 2h zeker vertrekken, dus veel tijd hebben we eigl niet die dag, dus we zijn er niet aan uit wat dan nog eens willen doen. Misschien eens het ESB?

Ik hoor graag jullie meningen?!

Mvgroetjes

Matjas
"Lucky Luke, quicker than his own shadow" !
Matjas
Amerika-ontdekker

Re: Matjas & friends @ New York - 5 dagen - Voorlopige plann

Bericht door Matjas »

Hmm, nog geen reacties. Ofwel is dit een heel goed teken, ofwel eeeen heeeeel slecht.

Ik zal het misschien iets korter & schematischer plaatsen, zodanig het voor jullie gemakkelijker wordt te lezen.

02/09

Aankomst JFK @ 12h40
Inchecken hotel ( Marcel@Grammercy) @ 17h30
Afhalen NY-passes Times Square & verkennen Times Square.

03/09

Ellen Stardust diner
American museum of Natural History
Fietsen in Central park
Applestore/Bloomingdale's ..

04/09 :

Top of the Rock
Food on foot

05/09

(labour's day)
Madame Tussaud's
Winkelen in bekende winkelstraten
Broadwayshow of Madison Square Garden

06/09

Statue of Liberty & Ellis Island
Friends gebouw
SOHO -> Little Island -> Chinatown

07/09

Ruimte gelaten voor dingen waar we geen tijd hadden de laatste dagen
Walmart Salescenter
Times Square, m&m store, forever 21, hard rock café

08/09

Brooklyn, kenissen bezoek
art buurt van brooklyn verkken
shearwater sailing by night

09/09

Laatste dag
We moeten om 2 uur vertrekken, dus vandaag enkel het ESB & nog wat chillen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het ziet er doenbaar uit, hoor.
ik vind het altijd moeilijk om echt iets zinnigs te zeggen over dit soort planningen, tenzij mensen op 1 dag van hot naar her springen, of zo....maar dat is bij jullie niet het geval...
en verder moet je NY toch maar gewoon laten gebeuren, denk ik....

als je langs het Friends building gaat, kun je ook even naar Washington Square, dat is ook gezellig...sowieso leuke straatjes om even door te lopen, daar...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

Is genoteerd. Ik ben al blij dat goed nieuws is dan. ;-)

Mja, als je een beetje alle andere posts bekijkt en de commentaren overloopt van de " veteranen ", kan je eigenlijk echt al beknopt alles timen.

Alleen, SOHO -> Little Island -> Chinatown , is dit te doen?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik moet eerlijk bekennen, ik weet geeneens wat je met 'Little Island' bedoelt....?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Madam tussaud sta je in een uur al weer buiten. Maar bezoeken jullie niet erg weinig dingen, vooral in relatie met NY pass...
Madison Square garden tour is op dit moment gesloten ivm renovatie, duurt geloof ik tot en met oktober...
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

Op dit moment halen we toch al winst uit de NY pass, maar we doen het ook voornamelijk voor het gemak.

Kans is wel dat het Gugenheim & het Moma er ook nog bij komen.

O, het was btw Little Italy. :-)
pistol pete
Amerika-ontdekker

Bericht door pistol pete »

En het was wss ook Battery Park ipv Battery Garden... ;-)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Matjas schreef:Alleen, SOHO -> Little Italy -> Chinatown , is dit te doen?
Hier een beetje globaal de route door deze wijken in google maps, kost je een klein uurtje als je flink door zou stappen, dus als toerist ben je al snel het dubbele aan tijd kwijt.
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

pistol pete schreef:En het was wss ook Battery Park ipv Battery Garden... ;-)
Kan :-)
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

And thanks to Emenem.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.galttech.com/research/travel ... ur-map.php
dit is een goede site voor een paar leuke wandelroutes...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ron 1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ron 1979 »

Wandeling van Brooklyn over Brooklyn Bridge Richting Manhattan is zeker aan te raden...
Bij mooi weer is at echt super!!

Guggenheim is alleen al van de buitenkant een must :wink:
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

Can't wait ! Die wandeling over de brug gaan we zeker en vast doen, maar zeker bedankt voor de tip.

Dit is de eerste reis waar ik echt van plan ben een verslagje over te schrijven, al is het maar uit dankbaarheid aan de hoeveelheid hulp & info je op dit forum kunt krijgen.
X_Pitoe
Amerika-ontdekker

Bericht door X_Pitoe »

Hallo Matjas,

Ik kwam op deze post terecht toen ik op zoek ging naar informatie rond de boottocht met de Shearwater. Ik zag dat jij deze ook in jouw planning had opgenomen. Reserveren jullie niet voor deze trip? Ik zag op hun website dat ze spreken over een reservatie van 48h op voorhand. Wij hebben nu natuurlijk het probleem dat we onze New York passes nog moeten ophalen en eigenlijk al de dag nadien deze gepland hadden. Heb nu een mailtje gestuurd naar de organisatie met mijn vraag maar ik vroeg mij af hoe jullie het aanpakken?

Ook wou ik eens polsen of je bewust voor Shearwater gekozen hebt want wij wisten niet goed kiezen tussen Shearwater of Clipper City.

De trip komt nu ook heel dichtbij, veel aftelgenot :wink: .
Afbeelding
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

Inderdaad, de kriebeltjes beginnen al te komen.

Eum, ik ben eigenlijk voornamelijk afgegaan op de foto's die mensen genomen hebben op deze tour, die zagen er mij over het algemeen iets beter uit.

Volgende week ga ik bellen om te reserveren, ik denk niet dat het nodig zal zijn dat we onze NY-passes al hebben, maar ik laat het je volgende week dan wel effe weten.

;-)

Jullie al een hotel? Wij nog altijd geduldig aan het afwachten om te priceline'n.

groetjes
X_Pitoe
Amerika-ontdekker

Bericht door X_Pitoe »

Hallo Matjas,

Ja ken het gevoel wij zien hier de dagen ook traagjes voorbijschuiven :( .
Ik denk dat we gaan voor de Shearwater, ben benieuwd 8) .

Wij logeren in Hotel Mulberry in Chinatown. Dit hotel toch wel een 8-tal maanden vooraf geboekt dus we zaten met een vrij goeie prijs. Aangezien we ook met 4 personen zijn kunnen we de kamerprijs goed opdelen. Ziet er wel een gezellig en proper hotel uit en vrij goede reviews dus we hopen niet verkeerd gekozen te hebben. Welkeentje hopen jullie te krijgen?
Afbeelding
Matjas
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjas »

Ik hoopte op The W, maar ik wil er niet meer dan 150€ pn aan geven, en dit lukt voorlopig nog niet.

Ik wacht max. nog 2 weekjes af.

Wanneer gaan jullie precies?
X_Pitoe
Amerika-ontdekker

Bericht door X_Pitoe »

Heb eens gekeken op de website van The W en dat is echt wel een mooi hotel, hopelijk halen jullie het gewenste bod binnen!

Wij vertrekken op 15 september dus nog een lange maand aftellen :) .
Afbeelding
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Wij hebben met onze NY passen ook zo'n zeiltocht gedaan...ik heb in NY pas gebeld om te informeren wanneer er plek was en dat kon dezelfde dag...het zijn grote schepen, die zitten niet zo snel vol...
reden dat ik het zo gedaan heb, is dat ik niet met regen op zo'n schip wil vertoeven... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer