Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Acadia of Adirondacks
-
Kenneth
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Acadia of Adirondacks
Hier zijn we weer...
We twijfelen nog wat over een deel van onze route (voor een algemeen overzicht, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4708)
Tussen al onze stedenbezoeken door willen we ook wel wat natuur zien. We hebben al heel wat gehoord over de Adirondacks, maar ook het Acadia N.P. lijkt wel mooi. Alleen zullen we moeten kiezen:
ofwel van Montreal naar de Adirondacks en zo naar Québec (evt. via Waterbury met de Ben & Jerry's Ice Factory) en vanuit Québec rechtstreeks naar Boston
ofwel van Montreal naar Québec, van hieruit naar het Acadia NP en dan via de kust naar Boston
Weet er iemand wat het meest de moeite loont? Is het Acadia N.P. te vergelijken met wat je langs de kust tussen Boston en New York ziet?
We gaan in juli, misschien dat dat ook wat uitmaakt...
Bedankt!
Elke & Kenneth
We twijfelen nog wat over een deel van onze route (voor een algemeen overzicht, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4708)
Tussen al onze stedenbezoeken door willen we ook wel wat natuur zien. We hebben al heel wat gehoord over de Adirondacks, maar ook het Acadia N.P. lijkt wel mooi. Alleen zullen we moeten kiezen:
ofwel van Montreal naar de Adirondacks en zo naar Québec (evt. via Waterbury met de Ben & Jerry's Ice Factory) en vanuit Québec rechtstreeks naar Boston
ofwel van Montreal naar Québec, van hieruit naar het Acadia NP en dan via de kust naar Boston
Weet er iemand wat het meest de moeite loont? Is het Acadia N.P. te vergelijken met wat je langs de kust tussen Boston en New York ziet?
We gaan in juli, misschien dat dat ook wat uitmaakt...
Bedankt!
Elke & Kenneth
Ik vond de Adirondacks erg mooi (kijk maar eens op mijn website, bij het reisverslag van de oostkust), maar dan vooral in de herfst. En ik zie dat jullie hartje zomer gaan........ Acadia hebben we net niet gehaald (combinatie van slecht weer en beetje tijdsnood); we zijn tot Bangor gekomen maar dus niet naar het park zelf gegaan. We hebben hoofdzakelijk de interstate langs de kust gepakt, met hier en daar een stukje over de 1. Dit is op zich een mooie route (als je niet zulks k****weer hebt zoals wij) met onderweg veel mogelijkheden tot uitstapjes. Je hebt er natuurlijk de nodige vuurtorens en pittoreske plaatsjes, maar bijvoorbeeld ook Fort Knox, en de Dessert of Maine lijkt me interessant (niet geweest, slecht weer). Ik wil zeker nog eens naar Acadia, want ik heb er wat "vooronderzoek" naar gedaan en het lijkt me een erg mooi park.
Maar die Adirondacks zijn dus ook erg mooi. We zijn de Whiteface Mountain opgegaan en hebben daar erg van genoten (tip: mocht je er rond lunchtijd zijn, neem dan zelf iets te eten mee, want wat er in het restaurantje te krijgen is is niet superwauw) (vooral de koffie was er extreem smerig). Ik vond het oom heel leuk om even in Santa's Workshop te gluren, in het plaatsje North Pole.
Maar die Adirondacks zijn dus ook erg mooi. We zijn de Whiteface Mountain opgegaan en hebben daar erg van genoten (tip: mocht je er rond lunchtijd zijn, neem dan zelf iets te eten mee, want wat er in het restaurantje te krijgen is is niet superwauw) (vooral de koffie was er extreem smerig). Ik vond het oom heel leuk om even in Santa's Workshop te gluren, in het plaatsje North Pole.