Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning New York september 2011
Planning New York september 2011
Ondertussen zijn we naarstig aan het aftellen naar onze drie weken USA. Omdat het voor mij niet de eerste trip is maar voor mijn medereizigers wel nam ik het meeste van de organisatie voor mijn deel (niet dat ik dat erg gevonden heb).
Het stuk New York is praktisch af en daarom wou ik jullie graag onze planning meegeven. Ik sta uiteraard steeds open voor suggesties en opmerkingen!
15/09/2011
Op donderdag 15 september vertrekken we vanuit Brussel naar New York met Continental Airlines. Onze vlucht staat ingepland op 09h45. We landen om 12h00 lokale tijd in Newark.
Vanuit Newark hadden we graag de taxi genomen naar ons hotel (Mulberry Hotel) in Chinatown. Na het inchecken gaan we met de metro (metropass) naar Times Square waar we in Planet Hollywood onze New York Pass gaan ophalen. We dachten er eventueel ook aan om onmiddellijk te reserveren voor het avondeten aangezien met met onze New York Pass korting krijgen. Iemand hier al ervaring mee?
Daarna heb ik een aantal opties wat vooral winkels bezichtigen zal inhouden: World of Disney Store, Toys’R’us, M&M Store, FAO Schwarz, Apple Store. Naargelang de tijd kiezen we hier enkele uit. Het gaat er vooral om om wat eerste indrukken op te wekken en liefst wat in de omgeving als we gaan eten in Planet Hollywood ’s avonds.
Na het avondmaal was ik graag nog naar de Empire State Building geweest met onze pass.
16/09/2011
Aangezien je de eerste morgen vrij vroeg wakker bent door het tijdsverschil besloten we om hier onze boottocht naar Liberty Island en Ellis Island te plannen.
We zouden om 8h30 onze tickets gaan afhalen aan Castle Clinton om van daaruit de eerste ferry te kunnen nemen.
In de namiddag zouden we fietsen huren bij Bike and Roll (terug met de pass) en van daaruit fietsen over de Brooklyn Bridge. Heb een leuk traject teruggevonden op Internet waarbij je passeert langs (Staten Island Ferry Terminal – Governers Island Ferry Terminal – Wall Street – South Street Seaport – Greenway Bike Path langs Manhattan Bridge – Brooklyn Heights Promenade – Fulton Ferry Landing – Brooklyn Icecream Factory – Grimaldi’s Pizzeria – Brooklyn Bridge – New York City Hall & Tweed Courthouse – World Trade Center).
Later op de avond omstreeks 21h40 maken we de Harbor Lights Sail via onze Pass.
17/09/2011 & 18/09/2011
Gezien ik met drie pretparkfanaten mee ben kon een stop aan Six Flags Great Adventure niet ontbreken. Op 17/09 spreek ik nog af met een goede vriend die ook in New York aanwezig is en trekken mijn drie andere reisgenoten al naar SFGA. Op zondag ga ik dan samen met hen mee. De trip ernaartoe moeten we met het openbaar vervoer doen en blijkbaar is dat ook nog een grote uitdaging. Je hebt één rechtstreekse bus ernaartoe maar als die dan vol zit dan hebben we ook een probleem. We zijn nu aan het kijken om via twee bussen te gaan die wel frequent rijden. Iemand hiermee ervaring??
19/09/2011
's Morgens huren we terug een fiets en rijden we door Central Park. Ik las al verscheidene keren dat je misschien beter tevoet gaat omdat bepaalde gebieden per fiets niet toegankelijk zijn?
We willen die dag ook naar het American Museum of Natural History, naar de Intrepid en naar Top of the Rock. Tegen de avond kunnen we via onze pass een speedboat ride meepikken via Circle Line Cruises.
20/09/2011
Vandaag gaan we vooral wandelen! Ik heb een wandeling uitgestippeld langsheen enkele toppers (Flatiron Building, Madison Square Park, Broadway, New York Public Library, Grand Central Terminal, Chrysler Building, United Nations en dan via de Roosevelt Island kabelbaan naar Roosevelt Island waar we naar de ruïne van Smallpox Hospital willen. (Het is niet de bedoeling dat we overal urenlang binnen gaan bezichtigen maar veeleer een algemeen beeld op de stad).
21/09/2011
Heel vroeg in de morgen moeten uit de veren want om 6h30 hebben we onze binnenvlucht vanuit New York (Newark) naar Los Angeles. We zouden hiervoor op voorhand de supershuttle bestellen en omstreeks 3h30 vertrekken vanuit ons hotel. Is dit haalbaar?
Zo dit is een overzichtje van onze daagjes in New York. Er staat heel wat op de planning maar we zijn er volledig klaar voor!
Tips of suggesties zijn zeker welkom!!!
Het stuk New York is praktisch af en daarom wou ik jullie graag onze planning meegeven. Ik sta uiteraard steeds open voor suggesties en opmerkingen!
15/09/2011
Op donderdag 15 september vertrekken we vanuit Brussel naar New York met Continental Airlines. Onze vlucht staat ingepland op 09h45. We landen om 12h00 lokale tijd in Newark.
Vanuit Newark hadden we graag de taxi genomen naar ons hotel (Mulberry Hotel) in Chinatown. Na het inchecken gaan we met de metro (metropass) naar Times Square waar we in Planet Hollywood onze New York Pass gaan ophalen. We dachten er eventueel ook aan om onmiddellijk te reserveren voor het avondeten aangezien met met onze New York Pass korting krijgen. Iemand hier al ervaring mee?
Daarna heb ik een aantal opties wat vooral winkels bezichtigen zal inhouden: World of Disney Store, Toys’R’us, M&M Store, FAO Schwarz, Apple Store. Naargelang de tijd kiezen we hier enkele uit. Het gaat er vooral om om wat eerste indrukken op te wekken en liefst wat in de omgeving als we gaan eten in Planet Hollywood ’s avonds.
Na het avondmaal was ik graag nog naar de Empire State Building geweest met onze pass.
16/09/2011
Aangezien je de eerste morgen vrij vroeg wakker bent door het tijdsverschil besloten we om hier onze boottocht naar Liberty Island en Ellis Island te plannen.
We zouden om 8h30 onze tickets gaan afhalen aan Castle Clinton om van daaruit de eerste ferry te kunnen nemen.
In de namiddag zouden we fietsen huren bij Bike and Roll (terug met de pass) en van daaruit fietsen over de Brooklyn Bridge. Heb een leuk traject teruggevonden op Internet waarbij je passeert langs (Staten Island Ferry Terminal – Governers Island Ferry Terminal – Wall Street – South Street Seaport – Greenway Bike Path langs Manhattan Bridge – Brooklyn Heights Promenade – Fulton Ferry Landing – Brooklyn Icecream Factory – Grimaldi’s Pizzeria – Brooklyn Bridge – New York City Hall & Tweed Courthouse – World Trade Center).
Later op de avond omstreeks 21h40 maken we de Harbor Lights Sail via onze Pass.
17/09/2011 & 18/09/2011
Gezien ik met drie pretparkfanaten mee ben kon een stop aan Six Flags Great Adventure niet ontbreken. Op 17/09 spreek ik nog af met een goede vriend die ook in New York aanwezig is en trekken mijn drie andere reisgenoten al naar SFGA. Op zondag ga ik dan samen met hen mee. De trip ernaartoe moeten we met het openbaar vervoer doen en blijkbaar is dat ook nog een grote uitdaging. Je hebt één rechtstreekse bus ernaartoe maar als die dan vol zit dan hebben we ook een probleem. We zijn nu aan het kijken om via twee bussen te gaan die wel frequent rijden. Iemand hiermee ervaring??
19/09/2011
's Morgens huren we terug een fiets en rijden we door Central Park. Ik las al verscheidene keren dat je misschien beter tevoet gaat omdat bepaalde gebieden per fiets niet toegankelijk zijn?
We willen die dag ook naar het American Museum of Natural History, naar de Intrepid en naar Top of the Rock. Tegen de avond kunnen we via onze pass een speedboat ride meepikken via Circle Line Cruises.
20/09/2011
Vandaag gaan we vooral wandelen! Ik heb een wandeling uitgestippeld langsheen enkele toppers (Flatiron Building, Madison Square Park, Broadway, New York Public Library, Grand Central Terminal, Chrysler Building, United Nations en dan via de Roosevelt Island kabelbaan naar Roosevelt Island waar we naar de ruïne van Smallpox Hospital willen. (Het is niet de bedoeling dat we overal urenlang binnen gaan bezichtigen maar veeleer een algemeen beeld op de stad).
21/09/2011
Heel vroeg in de morgen moeten uit de veren want om 6h30 hebben we onze binnenvlucht vanuit New York (Newark) naar Los Angeles. We zouden hiervoor op voorhand de supershuttle bestellen en omstreeks 3h30 vertrekken vanuit ons hotel. Is dit haalbaar?
Zo dit is een overzichtje van onze daagjes in New York. Er staat heel wat op de planning maar we zijn er volledig klaar voor!
Tips of suggesties zijn zeker welkom!!!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Planning New York september 2011
Op 19/09/2011heb je het in mijn ogen wel een erg volle planning. Denk dat je daar wat keuzes moet gaan maken. Met bijvoorbeeld Top of the Rock, central park en het American Museum of Natural History heb je in mijn ogen al een goed gevulde dag. Je hebt vakantie en je wil niet continu op je klok kijken en haasten om alles maar langs te gaan. Door
central park fietsen is erg leuk maar inderdaad je moet op de hoofdwegen blijven dus per voet zul je op meer en mooiere plekken kunnen komen.
central park fietsen is erg leuk maar inderdaad je moet op de hoofdwegen blijven dus per voet zul je op meer en mooiere plekken kunnen komen.
Ik zou niet op twee dagen een fiets huren, maar me daarbij beperken tot 1 dag. Maar dan zul je een keuze moeten maken waar je allemaal langs wil fietsen. Wij hebben in Chicago een tour gedaan via Bike and Roll en waren hier zeer tevreden over 

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou juist wel 2 dagen een fiets gaan huren omdat er zoveel te zien valt in NY city op de fiets. Wij vonden het 1 van de leukste dingen die wij hebben gedaan in NY city. Zeker doen. Wat ik wel wil meegeven is dat fietsen in NY city niet ongevaarlijk is: er zitten hier en daar gaten in het wegdek en automobilisten zijn fietsers niet zo gewend als Nederlanders. Als je in NY city gaat fietsen moet je dus alert blijven.
Ziet er een mooie planning uit! Je kan nog zien hoe lang je overal blijft. American museum of nat. history is super, en wij zijn zeker geen museumliefhebbers. Ook nog leuke winkels om eens binnen te gaan zijn: Niketown en Macy's.
Empire State by night is prachtig! Een ongelooflijk uitzicht!
Waar heb je die fietsroute gevonden? Zou ik ook willen doen, lijkt mij heel leuk!
Wij vertrekken ook de 15e, maar om 10u met American Airlines.
Veel plezier,
Lilo
Waar heb je die fietsroute gevonden? Zou ik ook willen doen, lijkt mij heel leuk!
Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ik twijfel nog wat hoe we precies Central Park gaan aanpakken. De eerste maal zijn we ietwat verloren gelopen (zelfs met een plannetjeBroeder-tuck schreef:Op 19/09/2011heb je het in mijn ogen wel een erg volle planning. Denk dat je daar wat keuzes moet gaan maken. Met bijvoorbeeld Top of the Rock, central park en het American Museum of Natural History heb je in mijn ogen al een goed gevulde dag. Je hebt vakantie en je wil niet continu op je klok kijken en haasten om alles maar langs te gaan. Door

Veel zal natuurlijk ook afhangen van drukte... als we geluk hebben en we kunnen snel naar boven op Top of The Rock of we moeten nog een uurtje aanschuiven...
Als we echt in tijdnood raken kunnen we ter plaatse alles nog een beetje herbekijken. Maar ik begrijp de reactie wel... automatisch doe je veel langer over dingen dan op papier gepland.

Heb jij eventueel ervaring met fietsen doorheen Central Park?rvd4always schreef:Ik zou juist wel 2 dagen een fiets gaan huren omdat er zoveel te zien valt in NY city op de fiets. Wij vonden het 1 van de leukste dingen die wij hebben gedaan in NY city. Zeker doen. Wat ik wel wil meegeven is dat fietsen in NY city niet ongevaarlijk is: er zitten hier en daar gaten in het wegdek en automobilisten zijn fietsers niet zo gewend als Nederlanders. Als je in NY city gaat fietsen moet je dus alert blijven.
Ja ik ben wel benieuwd wat het zal geven om door de drukte met de fiets te toeren. Bedankt voor de waarschuwing, we kijken goed uit onze doppen

Dank je wel Lilo! Wel wij gaan het inderdaad proberen ter plaatse wat uit te zoeken. Het ene ligt ons misschien wat minder waardoor we wat meer tijd kunnen nemen voor andere dingen ( alhoewel ik denk dat ik op alles gek ben in New York). Mijn "vrije" dag plan ik een bezoekje aan Macy's inLilo schreef:Ziet er een mooie planning uit! Je kan nog zien hoe lang je overal blijft. American museum of nat. history is super, en wij zijn zeker geen museumliefhebbers. Ook nog leuke winkels om eens binnen te gaan zijn: Niketown en Macy's.
Veel plezier,
Lilo

Vorige keer deed ik enkel ESB dus ben nu wel benieuwd wat het verschil is met TOTR.
Ik heb tevergeefs het Internet nog eens afgezocht naar die fietsroute... had deze tijdens wat surfen gevonden maar wel één en ander zelf aangepast via google maps. Gehoord dat het uitzicht vanaf de Brooklyn Heights Promenade zo mooi is.
Zo leuk dat jullie ook de 15de vertrekken! Wij gingen eerst ook met AA maar opeens werd de vluchtroute gewijzigd en zitten we nu op een vlucht van Continental. Als je een meisje met drie jongens ziet lopen met hééél veel bagage dan zijn wij het

Heel veel plezier en aftelgenot

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Heel erg veel plezier, ik kan me voorstellen dat je er enorm naar uitklijkt. In fact, ik krijg ook opnieuw zin om nog eens te vertrekken 
Wel ff vermelden: tegenwoordig staat de Continental hier op Zaventem meer in techniek dan dat hij vliegt :p Just kiddin', wie weet check ik je wel in
Alvast heel erg veel aftelplezier

Wel ff vermelden: tegenwoordig staat de Continental hier op Zaventem meer in techniek dan dat hij vliegt :p Just kiddin', wie weet check ik je wel in

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij vertrekken 24/8 's morgens met continental naar NY. Wie weet check je ons inheadhunterke schreef: ', wie weet check ik je wel in

Groetjes,
Carine
Carine
headhunterke schreef:Heel erg veel plezier, ik kan me voorstellen dat je er enorm naar uitklijkt. In fact, ik krijg ook opnieuw zin om nog eens te vertrekken
Doe ons dat niet aan dat we op 15/9 aan de grond moeten blijven

Wel grappig ik zal me nu bij het inchecken afvragen of ik wel degelijk door jou ingecheckt zal worden

Trouwens zalige job

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wanneer was dat dan wel Pitoe? Dit jaar nog? Dan ken je Gert-Jan waarschijnlijk nog wel bij AA. Werkt nu ook bij ons 
Héél erg leuke job. Alleen heel erg jammer van de onzekerheid hier op Zaventem. Maar da's weeral een heel ander onderwerp...
Waarschijnlijk zal ik je niet inchecken hoor, want ik werk zelden 's morgens ;D

Héél erg leuke job. Alleen heel erg jammer van de onzekerheid hier op Zaventem. Maar da's weeral een heel ander onderwerp...

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik vind je planning er prima uit zien. Lijkt een beetje op wat wij gedaan hebben en ter plekke kun je inderdaad nog kijken hoe en wat precies. Top of the rock zou ik zeker doen en wel overdag en nadat je central park hebt bezocht, dit zie je namelijk liggen. Je gaat ' s avonds naar het ESB. Wij zijn hier heen gegaan tijdens zonsondergang. Erg mooi, en handig, want je ziet het en bij licht en bij donker. Fietsen in central park is wel de moeite waard. Wij zijn af en toe wel afgestapt om stukjes te lopen om zo dingen te bezichtigen.
En vanuit Brooklyn de skyline van Manhattan bekijken is echt super mooi. Bij de icecreamfactory ( naast de brug) zijn ze bezig het aan leggen van een park en steigers, vanuit daar kun je dit mooi zien.
Wij hebben ook fietsen gehuurd bij bike and roll en daar krijg je ook een plattegrondje mee met route. Deze route gaat over 2 bruggen en daarna nog een stukje door de stad om zo weer aan de andere kant bij het water uit te komen. ( aan de kant van het wtc) ook hier is het mooi fietsen, door het park.
Veel plezier!
En vanuit Brooklyn de skyline van Manhattan bekijken is echt super mooi. Bij de icecreamfactory ( naast de brug) zijn ze bezig het aan leggen van een park en steigers, vanuit daar kun je dit mooi zien.
Wij hebben ook fietsen gehuurd bij bike and roll en daar krijg je ook een plattegrondje mee met route. Deze route gaat over 2 bruggen en daarna nog een stukje door de stad om zo weer aan de andere kant bij het water uit te komen. ( aan de kant van het wtc) ook hier is het mooi fietsen, door het park.
Veel plezier!
Oei mijn stage was toch een drietal jaar terug dus ik weet niet of er toen al een Gert-Jan werkte...headhunterke schreef:Wanneer was dat dan wel Pitoe? Dit jaar nog? Dan ken je Gert-Jan waarschijnlijk nog wel bij AA. Werkt nu ook bij ons
Ikzelf woon in de Westhoek en de rit naar Zaventem elke dag ontzag ik wel enorm. Vooral als je om 6h30 moet starten

Ai jammer dat we niet door een forumlid zullen ingecheckt worden dan

suusja schreef:Ik vind je planning er prima uit zien. Lijkt een beetje op wat wij gedaan hebben en ter plekke kun je inderdaad nog kijken hoe en wat precies. Top of the rock zou ik zeker doen en wel overdag en nadat je central park hebt bezocht, dit zie je namelijk liggen. Je gaat ' s avonds naar het ESB. Wij zijn hier heen gegaan tijdens zonsondergang. Erg mooi, en handig, want je ziet het en bij licht en bij donker. Fietsen in central park is wel de moeite waard. Wij zijn af en toe wel afgestapt om stukjes te lopen om zo dingen te bezichtigen.
Veel plezier!
Bedankt Suusja! Wel een goed idee om TOTR te verplaatsen, zal mijn planning nog eens moeten herbekijken voor die dag.
Ik denk dat we het idd ook bij de fiets gaan houden en dan gewoon af en toe halt houden en een stukje doorlopen. Zal nog eens een kaartje moeten zien te bemachtigen om te bepalen welke stukjes we allemaal zeker willen gezien hebben.
Wel ik denk dat ik ergens online ook die fietsroute had gevonden en heb mij daarop wat gebaseerd.
Nu hopen dat ons kwakkelzomertje hier blijft en dat we daar in de USA voornamelijk het zonnetje zien

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Fietsen door Central Park is leuk maar het is er absoluut niet vlak zoals doorgaans in Nederland het geval is. Dat geldt voor heel Manhattan, zo fiets je vlak en zo ga je bergie op en af. Gelukkig heb je een city bike met voldoende versnellingen zodat het goed te doen is. Je kan eventueel een fietshelm huren, tot 18 jaar zelfs verplicht te dragen.X_Pitoe schreef: Heb jij eventueel ervaring met fietsen doorheen Central Park?
Ja ik ben wel benieuwd wat het zal geven om door de drukte met de fiets te toeren. Bedankt voor de waarschuwing, we kijken goed uit onze doppen!
Vanuit newark kan je perfect met de trein gaan...goedkoop en dikwijls sneller dan met de taxi.X_Pitoe schreef:Ondertussen zijn we naarstig aan het aftellen naar onze drie weken USA. Omdat het voor mij niet de eerste trip is maar voor mijn medereizigers wel nam ik het meeste van de organisatie voor mijn deel (niet dat ik dat erg gevonden heb).
15/09/2011
Boek Top of the rock een uur (of iets langer) voor zonsondergang, zo maak je NY by day & by night mee!19/09/2011
@ Vick: Ik twijfel ook nog steeds tussen openbaar vervoer of taxi. Mijn vrienden vonden het wel een belevenis om eens met een echte yellow cab Manhattan binnen te rijden en aangezien we met vier zijn komt dit voor ons wat voordeliger uit. Mede hierdoor had ik wat besloten om de taxi te nemen. Bij terugkeer naar Newark moeten we vrij vroeg op de luchthaven zijn dus vond ik het veiliger om een shuttle te reserveren.
Ik zal eens moeten checken wanneer het ongeveer zonsondergang is rond die periode zodat ik die inderdaad omstreeks dat tijdstip kan inplannen. We zitten natuurlijk ook nog met onze speedboat ride die dag dus ik denk dat ik voor die dag mijn planning eens zal moeten herbekijken
.
Ik zal eens moeten checken wanneer het ongeveer zonsondergang is rond die periode zodat ik die inderdaad omstreeks dat tijdstip kan inplannen. We zitten natuurlijk ook nog met onze speedboat ride die dag dus ik denk dat ik voor die dag mijn planning eens zal moeten herbekijken

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zelf vond ik het fietsen door CP wat tegenvallen, omdat je maar heel beperkte routes kan/kunt nemen...en ik kon toen de leuke plekjes niet vinden...
een plattegrond meenemen is dan ook het minste!
Het lijkt me wel leuk om eens een tour te doen, zodat je op de leuke plekken gewezen wordt en wat uitleg krijgt...
Het lijkt me wel leuk om eens een tour te doen, zodat je op de leuke plekken gewezen wordt en wat uitleg krijgt...
Hoewel het niet mijn topic is, bedankt voor de tip. Ook wij wilden een fietstour doen alleen dan met pedicab door CP, maar als ze alleen op de hoofdwegen mogen komen twijfelden we daar dus nog over ... bij het zien van deze reacties zien we daar denk ik vanaf, en kiezen voor een deel ter voet.meyem schreef:Zelf vond ik het fietsen door CP wat tegenvallen, omdat je maar heel beperkte routes kan/kunt nemen...en ik kon toen de leuke plekjes niet vinden...
Reisverslagen
2011 - Rondreis Florida + New York
2011 - Rondreis Florida + New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1947 Weergaves
-