Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In de crown van S.O.L?
In de crown van S.O.L?
Beste allemaal,
Begin sept zijn wij in NYC, graag willen we de kroon in het van Statute of Liberty.
Iemand een idee hoe we dit kunnen reserveren?
Groet
Begin sept zijn wij in NYC, graag willen we de kroon in het van Statute of Liberty.
Iemand een idee hoe we dit kunnen reserveren?
Groet
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
Re: In de crown van S.O.L?
Je kan tickets boeken via: http://www.statuecruises.com/
Weet iemand of de 'crown' wel of niet bij de New York City Pass zit inbegrepen?
Nee, dat is niet zo. Op deze pagina staat het volgende:
Zelf heb ik afgelopen maart ook gebruik gemaakt van de New York Pass en daarmee kun je vanuit Battery Park met de boot naar Ellis Island (waar je wel in het museum kunt) en Liberty Island (waar je gratis alleen wat kan rondlopen buiten rondom het standbeeld).The New York Pass does not include Statue of Liberty Crown Tickets or Pedestal/Museum Access Pass.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je in de Crown wilt zul je wel tijdig moeten reserveren, vaak zit het al vol. Als je het beeld in wilt dan moet je ook nog door de security heen en dat kan even duren!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2011 - Florida
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
er zijn zo goed als geen kaartjes voor de kroon meer te krijgen....en ergens in november gaat madame voor onbepaalde tijd dicht voor onderhoud....
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Precies, er zijn geen kaarten meer te koop, de verkoop is tot nadere orde gestopt. Je kunt in september nog wel naar de Pedestal.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben ook in de pedestal geweest en dat is wel leuk om gedaan te hebben!
september-november 2004 - Ohio
september 2011 - Florida
september 2011 - Florida
- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
@Ama Wij gaan ook in september naar het S.O.L. en hebben eind mei geboekt met toegang tot de kroon.
Toen zaten ze net in eind september te plannen, dus hadden geluk.
Ik vrees dat je te laat bent. Je kunt een bezoek reserveren op www.statuecruises.com
Toen zaten ze net in eind september te plannen, dus hadden geluk.
Ik vrees dat je te laat bent. Je kunt een bezoek reserveren op www.statuecruises.com
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Wat houdt de pedestal precies in? Kom je dan op het voetstuk..??
En als je alleen geen kaartje hebt met pedestal.. dan kun je alleen buiten bij de hekken staan kijken?
En als je alleen geen kaartje hebt met pedestal.. dan kun je alleen buiten bij de hekken staan kijken?
-
- Amerika-newbie
- Partner van: talla84
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bij de normale tickets kan je alleen over het eiland rondlopen en foto's maken.
Kaartjes voor de pedestal kan je ook in het voetstuk kijken. Zit een museum in.
En de crown kan je naar boven toe.
Kaartjes voor de pedestal kan je ook in het voetstuk kijken. Zit een museum in.
En de crown kan je naar boven toe.
2011: Noord-Oost Amerika
2012: Het Diepe Zuiden
2014: Las Vegas - San Francisco
2015: New England, Orlando
2018: Orlando en Miami
2012: Het Diepe Zuiden
2014: Las Vegas - San Francisco
2015: New England, Orlando
2018: Orlando en Miami
- Bushmaster
- Amerika-expert
voor de prijs hoeft je het niet te laten:
- alleen boot naar SoL $25,00
- boot + pedestal Access $25,00
- boot + pedestal Access + crown $28,00
voor crown moet je wel heel vroeg reserveren (2 a 3 maand)
http://www.statueoflibertytickets.com/S ... rty-Tours/
- alleen boot naar SoL $25,00
- boot + pedestal Access $25,00
- boot + pedestal Access + crown $28,00
voor crown moet je wel heel vroeg reserveren (2 a 3 maand)
http://www.statueoflibertytickets.com/S ... rty-Tours/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Via http://www.statuecruises.com/default.aspx, voor slechts $21,00 inclusief crown access. Maar die zijn inderdaad al 3 maanden voordien uitverkocht.

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks, voor alle info.
Pedestal kaartjes zijn in ieder geval binnen.
Hoe zit het eigenlijk met legitimatie. Is een kopie van alle paspoorten ook voldoende of dien je je paspoort (altijd) bij je te hebben?
Ik vind het eng om overal met je paspoort rond te lopen met het risico dat je die verliest. Op al onze vakanties loop ik dan ook altijd rond met kopietjes van onze paspoorten. Iemand hier ervaring mee?
Pedestal kaartjes zijn in ieder geval binnen.
Hoe zit het eigenlijk met legitimatie. Is een kopie van alle paspoorten ook voldoende of dien je je paspoort (altijd) bij je te hebben?
Ik vind het eng om overal met je paspoort rond te lopen met het risico dat je die verliest. Op al onze vakanties loop ik dan ook altijd rond met kopietjes van onze paspoorten. Iemand hier ervaring mee?
- Bushmaster
- Amerika-expert
ik zou er niet op gokken, de security is vergelijkbaar met een vliegveld,Hoe zit het eigenlijk met legitimatie. Is een kopie van alle paspoorten ook voldoende of dien je je paspoort (altijd) bij je te hebben?
het bom alarm van afgelopen weekend zal de security eerder "strakker" dan "losser" gemaakt hebben.
http://nos.nl/artikel/2032273-vrijheids ... lding.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan gaan we het er niet op gokken en nemen dan onze paspoorten mee.Bushmaster schreef:ik zou er niet op gokken, de security is vergelijkbaar met een vliegveld,Hoe zit het eigenlijk met legitimatie. Is een kopie van alle paspoorten ook voldoende of dien je je paspoort (altijd) bij je te hebben?
Ik ben een paar dagen bezig geweest om mijn zoontje gerust te stellen dat er niks aan de hand is. Die was helemaal in paniek(ik ook een beetje).
Wij hebben tickets voor 10:00AM en de boot van 08:50AM lijkt mij voldoende om ruim op tijd aanwezig te zijn voor security?
Dit is de info die ik van statue cruises kreeg (wij hebben crown tickets om 9u):
The time on your ticket is your security screening appointment, before you get on a boat. We recommend arriving at least 30 minutes prior to your security appointment since you'll need to pick up your tickets at the ticket booth. The security screening varies in time, from approximately 20 to 30 minutes. We do not compensate for any no-shows, or late arrivals for a tour.
Once through the security screening process, you can take the first available boat to Liberty Island, and we have boats going out every 20 minutes. You do not have a confirmed entry time to the Crown, however, for your own comfort and enjoyment, we advise proceeding directly to the Statue and doing your Crown visit right away. Once inside, you can spend as long as you like in the museum and on the Observation Deck.
The time on your ticket is your security screening appointment, before you get on a boat. We recommend arriving at least 30 minutes prior to your security appointment since you'll need to pick up your tickets at the ticket booth. The security screening varies in time, from approximately 20 to 30 minutes. We do not compensate for any no-shows, or late arrivals for a tour.
Once through the security screening process, you can take the first available boat to Liberty Island, and we have boats going out every 20 minutes. You do not have a confirmed entry time to the Crown, however, for your own comfort and enjoyment, we advise proceeding directly to the Statue and doing your Crown visit right away. Once inside, you can spend as long as you like in the museum and on the Observation Deck.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Bij mijn bezoek aan de SoL/crown, was er overigens een aparte "line" voor crown/pedestal ticket holders (voor de boot/security check).
I.p.v. 45-60 minuten wachten "in line", was ik er met 5 minuten doorheen.
I.p.v. 45-60 minuten wachten "in line", was ik er met 5 minuten doorheen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
de wachttijd voor de boot was voor mij wederom maar 10 minuten .... ik neem altijd een vroege, dat wel, dit keer was ik er om half negen
- explorer87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik was van plan tickets te kopen met de 'Go select pass'. Echter kan er dan geen tijd worden gereserveerd, waardoor je volgens sommige websites in een behoorlijke rij moet staan. Je heb dan wel al tickets, maar de mensen die een tijd hebben gereserveerd mogen dan eerst aan boord. Iemand hier ervaring mee?
Zie trouwens dat 'Reserve Only' en 'Reserve with Pedestal access' evenveel kost
Zie trouwens dat 'Reserve Only' en 'Reserve with Pedestal access' evenveel kost