Wij zijn op zoek naar een goed hotel in Washington. Helaas door de hoge vluchtprijs moeten we goed op het budget letten, dus mag het helaas ook niet al te duur zijn (voor zover dat niet meestal geldt ).
Daarbij zijn we onderweg met een tweetal auto's, dus een hotel met gratis parkeerplaatsen en welke dicht bij een Metrostation ligt, heeft de voorkeur.
Hopelijk kan iemand iets voorstellen uit eigen ervaring.
Van PetraVS heb ik begrepen dat je bij het Holiday Inn @ Rosslyn gratis kunt parkeren. Het hotel zit dicht bij een metrostation (kruispunt van de oranje en blauwe lijn) en je zou eventueel nog lopend naar Georgetown kunnen (gemakkelijk als je een keer een borrel wilt drinken). Het hotel ken ik zelf niet, dus of het goed is moet ik in het midden laten. Andere opties zijn de hotels in de omgeving van Crystal City. Vaak betaal je daar wel voor het parkeren maar bij b.v. het Hampton Inn is dat beperkt tot een redelijk bedrag. Voordeel is wel dat het hotel een redelijk ontbijt biedt en op één dag in de week een managersborrel heeft. Tot slot zou je kunnen overwegen om een hotel te pakken op afstand van DC met een gratis shuttle naar het metrostation. De meeste hotels in de omgeving van McLean/Tysons Corner of b.v. Alexandria hebben deze optie.
Mij is door iemand anders verteld dat het ook goed zou zijn als we in de buurt van de "Old Town" zouden kunnen komen te zitten. Jij enig ervaring aldaar?
Ik neem aan dat je met 'Old Town' Old Town Alexandria bedoeld. Dat is inderdaad een goede locatie om te verblijven. Je hebt daar veel leuke pubs en restaurants. Ook de metroverbinding is goed, mits je bij het boeken kijkt hoe je hotel t.o.v. het metrostation ligt. Hotels die goed liggen tov het centrum en het metrostation zijn o.a. het Hilton en de Hampton Inn Old Town. Hotels in de omgeving van Old Town Alexandria zijn wellicht niet de goedkoopste en aangezien je in het gehele gebied moet betalen voor parkeren zal dat ook het geval zijn bij de hotels. En aangezien jullie twee auto’s hebben….
Persoonlijk zou ik meer in de richting van Rosslyn gaan zitten. Daar zit je mooi centraal t.o.v. Clarendon en Georgetown. Tevens heb je vanaf daar een goede verbinding met de stad en de Pentagon Mall (ook niet geheel onbelangrijk).
Embassy Suites Alexandria. Echt tegenover metro-station King Street. Wij kwamen laat aan en hebben daarom de 1e nacht gewoon tegenover het hotel (gratis vanaf 5 uur) geparkeerd. De volgende ochtend de auto pas in de garage gereden. En toen is het met het parkeertarief niet helemaal goed gegaan : het is niet berekend Grote kamers, twee dubbele bedden en een dubbel sofa-bed. Je kunt er dus met zijn 6-en in. Ontbijtbuffet is inbegrepen.
vanaf 17 juni zit ik 4 nachten in Holiday Inn @ Rosslyn, inderdaad gratis parkeren, gratis wifi, metro op 3 minuten loopafstand die je binnen 15 minuten naast the mall brengt en binnen 5 minuten naar arlington cemetery.
in de zeer nabije omgeving allerlei restaurantjes, atm, starbucks, autoverhuur en ga zo nog maar even door. betaal er $ 346 voor en dat is echt een koopje. Gedaan via booking.com en gebaseerd op recensies van tipadvisor en expedia.
Wij sliepen vorig jaar in Days Inn (Connecticut Avenue), vlakbij Van Ness metro station.
Parkeren 20$ per nacht. Motel was redelijk geprijsd. Gewoon keten motel, niet bijzonder, zeker niet slecht. Geen ontbijt, wel gratis koffie/thee.
Wij slapen 3 nachtjes in Augustus in het Ritz Carlton Pentagon City. Via Last minute travel geboekt voor 430 dollar = 307 euro.Naast de metro twee haltes naar Washington
Wij zitten in juli voor $ 631,- (zo'n € 440) vijf nachten in het Best Western in Rosslyn. Geboekt via de site van Best Western zelf. Tarief gold alleen bij een verblijf van minimaal 3 nachten.
Paar honderd meter van het metro station verwijderd én gratis parkeren. Volgens mij zonder ontbijt, maar voldoende gelegenheden daarvoor in de buurt.
Leek ons geen slechte deal voor een dergelijke locatie, al moet je het uiteindelijk altijd maar weer afwachten.
Maar och, je hoeft er uiteindelijk alleen maar te slapen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik ken het alleen van internet, ben er nooit geweest, maar had het vorig jaar als optie als in naar DC zou gaan, maar het is alleen Florida geworden.
Gratis parkeren, gratis wifi en cont. breakfast.
Vlakbij 2 metro stations.
Hoi beste mensen, dank jullie wel voor jullie bovenstaande reacties. Helaas zijn wij er nog niet helemaal uit, dus als er nog mensen zijn met onlangs opgedane ervaringen dan horen wij dat nog graag .
zie mijn reactie in het andere topic waar je ook hebt gereageerd... parkeren was trouwens gratis in het holiday inn rosslyn. ruimte zat overdekt niet bewaakt.
rhaf schreef:Helaas zijn wij er nog niet helemaal uit, dus als er nog mensen zijn met onlangs opgedane ervaringen dan horen wij dat nog graag .
Er zijn al redelijk wat opties aangedragen. Wellicht helpt het als je aangeeft waardoor je niet tot een besluit kunt komen. Is het de prijs, locatie, eventuele andere zaken?
Sommigen waren nu te duur, ook door de extra parkeerkosten voor twee auto's voor 5 nachten. We zijn in Washington op doorreis en ontkomen er dus niet aan.
Dan waren er een paar welke geen aansluitende beschikbaarheid hadden van twee geschikte kamers.
Veelal praktische redenen, maar er waren er ook één of twee welke we even bewaard hebben, tot we zeker weten dat er niets beters is.
Tsja, hotels in Washington DC en omgeving zijn nu eenmaal vrij prijzig. Vooral op de dagen waarop veel overheidspersoneel reist (maandag t/m donderdag). Vaak zijn de hotels rond het weekend weer een stuk goedkoper. Waarom kijk je niet naar een hotel om korte afstand van DC. Zoals ik al eerder aangaf zijn er voldoende hotels in de omgeving van bijvoorbeeld McLean en Vienna. Parkeren is hier nagenoeg altijd gratis en de meeste hotels hebben een shuttlebus naar het metrostation. In het weekend kun je zelfs gratis parkeren bij de metrostations. Door de week kost het $4.50 per keer. Bij de meeste stations kun je overigens alleen met SmarTrip® betalen.
Kijk ook eens in de omgeving van Tysons Corner. Zit je gelijk lekker dicht bij twee malls en veel restaurantjes. Als de kosten voor het parkeren het knelpunt zijn dan kun je het gebied van Crystal City overwegen. Daar is namelijk een straatje (Old Jefferson Davis Highway: stuk tussen N Boundary Dr en de Public Storage) waar je de auto nog gratis kunt parkeren. Nadeel is wel dat iedereen dat weet en het al van ’s ochtends vroeg vol is. Later op de dag zijn er echter voldoende parkeerplaatsen. De auto staat dan wel aan de weg. Nou ja weg, omdat ze aan de overzijde bezig zijn met de aanleg van sportvelden is het meer een soort geitenpad. Wellicht niet de meest ideale oplossing maar het is er een. In welke dagen ben je overigens aan het kijken?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.