Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington DC & New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
bartm
Amerika-ontdekker

Washington DC & New York

Bericht door bartm »

Hoi,

na lang aftellen kon ik vorige zaterdag dan eindelijk het vliegtuig in richting DC. Alles verliep vlotjes, grappig was wel dat de immigration officer een gans praatje over Tom Boonen en Eddy Merckx wou maken. Blijkbaar gaf ik de juiste antwoorden :-), en tweeëneenhalf uur na de landing stond mijn bagage netjes op mijn hotelkamer en stond ik op The Mall. Ondanks het feit dat je weet dat het groot zal zijn blijft het verrassen.

Het voordeel van jetlag is dat je er vroeg uit bent, en op zondag ben ik dan ook in alle rust aan een hele lange wandeling langs de klassieke monumenten kunnen beginnen. Later werd het natuurlijk drukker, maar het viel me op dat de wachtrijen in de musea, ondanks de bagagecontrole, vrij kort waren: binnen de vijf minuutjes was je binnen, ideaal dus om gewoon eventjes de sfeer op te snuiven.

Op maandag stond ik om kwart voor acht aan Washington Memorial om kaartjes voor die dag proberen vast te krijgen. Heerlijk weer en drie kwartier in korte mouwen zitten lezen tot het kantoortje open ging. Er waren zo'n dertig mensen voor mij in de rij, maar omdat je gewoon moet zeggen hoe laat je met hoeveel naar boven wilt ging alles ontzettend vlot en tien minuten na opening had ik mijn kaartje: de eerste sessie om negen uur was nog vrij, hoera. Omdat ik geen zin had om wat rond te lopen en te laat te komen ben ik gewoon op het bankje voor de ingang gaan zitten en daardoor kon ik twintig minuutjes later met de eerste lift (zestien pesonen) naar boven. Echt een aanrader, die eerste lift om negen uur: er zijn acht toch wel redelijk kleine raampjes, dus met zo weinig personen heb je rustig de tijd. Na een minuutje of vijf à tien komt de tweede lift aan, en vanaf dan wordt et alleen maar drukker.

Daarna eventjes lekker intellectueel gaan doen in The Library of Congress en door de tunnel naar het bezoekerscentrum van het capitool. Ook daar weer gewoon een kaartje vragen en ik dadelijk mee met de tour: een heel erg patriotistisch filmpje gevolgd door een korte wandeling door enkele zalen en onder de grote koepel. Een kaartje om de publieke tribune te bezoeken was ook geen probleem, en (na rugzakje met fototoestel en mobiel te hebben achtergelaten, dat moest toch wel) mocht je gewoon zonder begeleiding daarheen wandelen. The House was die dag niet in sessie (waarschijnlijk nog moe van het shut-down gepalaver van vorige week) maar het was wel leuk om de zaal te zien.

's Avonds dan nog eventjes sfeer gaan opsnuiven bij een basketbalwedstrijd: lekker schreeuwerig, veel entertainment en vettig eten, en tot de laatste pakweg tien minuten relatief weinig aandacht van de Amerikanen voor de wedstrijd zelf. Daarna barstte het enthousiasme wel los en de Wizards wonnen met één punt verschil van de Boston Celtics. Wel was het opvallend dat ondanks het feit dat de wedstrijd in Washington gespeeld werd, pakweg de helft van het publiek Celtic-fan was.

Op dinsdag kon ik de stad eventjes helemaal achter mij laten want ik had met Petra/VS afgesproken om naar Great Falls en de Manassas burgeroorlog site te gaan. De waterval was mooi, en het park was zo goed als leeg, heerlijk om na de stad zo helemaal in de natuur te staan. Ook een goed idee van Petra om hierheen te komen toen ze hoorde dat ik weinig interesse had in wijnbouw! Daarna lekker gaan genieten van in de buurt gevangen krab en dan met een draakje dat zelfs ogen op de rug heeft :wink: richting Manassas. Onderweg vertelde Petra heel enthousiast over het leven in Virginia, en op het slagveld doet een ranger hetzelfde over de eerste slag die daar plaatsvond. Best wel indrukwekkend allemaal, weten wat er honderdvijftig jaar geleden in dat mooie glooiende landschap gebeurd is. Na Manassas brengt Petra me terug naar de metro, en kan ik terug naar de wereld van asfalt en beton. Maar het was heerlijk, zo een dagje helemaal in de natuur (bedankt, Petra!).

Vandaag wordt het dan opnieuw rondlopen, lekker de inspiratie van de dag volgen en 's avonds tot de ontdekking komen dat die inspiratie voor teveel kilometers zorgde :D
Laatst gewijzigd door bartm op 14 apr 2011, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Washington DC & New York

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ik moest even nadenken over die ogen in de rug van het draakje ;). Nog heel veel plezier hier in DC en straks in NYC!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Als je nou af en toe wat witregels er tussen plaatst.....dat leest wat makkerlijker.... :shock:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

meyem schreef:Als je nou af en toe wat witregels er tussen plaatst.....dat leest wat makkerlijker.... :shock:
Weet jij wel hoe duur schermruimte is? :lol:

Maar bedankt voor de tip, ik heb het wat aangepast. Beter zo?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Stuk beter... :thumbup:
en heel veel plezier....ik kijk uit naar je verslag over New York.... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

bartm schreef:Weet jij wel hoe duur schermruimte is? :lol:
:lol: Die vind ik echt heel leuk gevonden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Woensdag was het plots een stuk kouder, en regende het ook. Ontbijten en wat lezen bij Starbucks is dan wel leuk, maar lost niets op: het blijft druppelen. Dan maar noodoptie nummer twee: enkele uurtjes in de publieke tribune van de Senate gaan zitten. Senator X vindt de Rupublikeinen stout want ze willen volgens hem Medicare privatiseren. Senator Y vindt de Democraten dan weer stout want die zouden de belastingen willen verhogen. Ideaal om daarover een vooraf ingestudeerd een-tweetje te houden met partijgenoot Senator Z Diezelfde Z vindt trouwens dat President Obama wat minder over milieuvriendelijkheid zou moeten praten, want het enige dat hij recycleert zijn zijn speeches. Kortom business as usual, en terwijl ik de indruk had dat niemand zat te luisteren bleken er de volgende dag toch stukjes erover in de krant te staan. Waarschijnlijk een ijverige journalist die 's avonds de notulen gelezen had, of thuis C-SPAN zat te kijken.

Na een paar uren ben zelfs ik dergelijke boeiende monologen beu, maar helaas bleef de lucht dreigend. Gelukkig ligt in de buurt van het Capitool The National Gallery waar iemand op een regenachtige dag makkelijk een paar uurtjes zoet is met schilderijen en beeldjes kijken. Grappig was wel dat in de museumwinkel heel prominent reproducties (op canvas) van Vermeers 'Meisje met de Parel' te koop stonden, terwijl dat meisje echt wel in het Mauritshuis woont. Maar intussen is het, hoera, opgehouden met regenen en kan ik als een echte toerist een rondje rond het Witte Huis gaan lopen (en ik kan iedereen gerust stellen: nog steeds wit) om de dag af te sluiten met wat slenteren in Foggy Bottom en Georgetown, waar het vol loopt met mensen die het gemaakt hebben of hard op weg zijn dat te doen.

Donderdag is het stralend weer, maar misschien zijn ook donkere dreigende wolken een goed decor voor een bezoek aan Arlington. Het militaire kerkhof is in ieder geval een onontkomelijk deel van de schoolreisjes hier want het loopt vol met tieners in de blijkbaar verplicht kleurrijke groepsoutfit: knalbauw, -geel, -rood of -groen tussen de witte kruisen. De meeste mensen hebben maar twee doelen: de Kennedy-graven en de Tombe van de Onbekende Soldaat. Bij die laatste vind ik de wisseling van de wacht helemaal niet indrukwekkend, eerder heel kunstmatig en oppervlakkig. Er zijn wel een paar schoolkinderen die daar een krans mogen leggen, onder begeleiding van een eenzame trompettist die The Last Post speelt, en dat raakt veel meer.

Op weg naar het Iwo Jima Monument (een beeld van een beeld dat iedereen kent) kom ik ook nog langs het Netherlands Carillon: een geschenk van Nederland aan de Verenigde Staten, als dank voor de bevrijding in WOII. Ik heb toch de indruk dat Nederland niet zo blij was met die bevrijding, wat een lelijk ding is dat carillon. Dan op weg naar het volgende lelijke ding, het Pentagon. Op zich niet erg dat het grote gebouw ook lelijk is, want foto's maken is daar echt niet zo'n goed idee. Het Memorial voor de slachtoffers van 11 september, daar, is wel indrukwekkend: heel eenvoudig maar veelzeggend.

Omdat het nog redelijk vroeg is neem ik de Metro terug naar The Mall om in de National Archives naar wat oude papieren te gaan kijken (Onafhankelijkheidsverklaring, Grondwet, zo van die dingen). En dit is voor al die Amerikaanse tieners op Washingtonschoolreis echt wel het verplichte hoogtepunt want voor het eerst krijg ik te maken met wachtrijen: waar ik tot nu toe nergens meer dan vijf minuten moest aanschuiven om ergens binnen te gaan duurt het hier ongeveer een uur. De documenten zelf zijn voor een niet-Amerikaan wel eens leuk om gezien te hebben, maar meer ook niet. Zo oud zijn ze nu ook weer niet. Wat er op staat is veel boeiender, zoals onder andere de boodschap die "Life, Liberty and the pursuit of Happiness" uitstraalt.

Vandaag dan mijn laatste dag in DC, en die breng ik dan maar buiten DC door: de dependance van het Lucht-en Ruimtevaartmuseum nabij Dulles. "The difference between men and boys is the size of their toys": een Concorde, vele andere vliegtuigen en natuurlijk de Enterprise (de Space Shuttle, niet die van Star Trek) hebben een ongekende aantrekkingskracht. In feite ben ik wat te vroeg want de Enterprise gaat binnenkort naar New York om vervangen te worden door een gepensioneerd exemplaar dat wel echt in de ruimte geweest is. Ik heb echter nog goede herinneringen aan die Enterprise omdat ik met een mooie tekening daarvan als kind mijn twee seconden roem gehad heb, dus het was leuk om hem nog eens terug te zien.

Wegens de slechte OV-verbindingen naar het museum (zo gaat vanaf Dulles maar om de 45 minuten een bus) is het wel een tijdrovend uitje en is het avond eer ik terug in de stad ben. Dus tijd nu om mijn koffer te pakken, morgen vertrekt er een trein (NE Regional, dat klinkt echt als een stoptrein) naar New York!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Goede reis naar New York! heerlijk.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Zaterdag regende pijpenstelen, dus met het extra half dagje Washington kon ik niet zoveel aanvangen. Dan maar gewoon op Union Station wat mensen kijken en in de namiddag de trein op. En jawel hoor, dat ding blijkt een echte stoptrein. De ganse route blijft het regenen en daardoor is er buiten niet veel te zien. Ergens wel jammer, maar hoe dan ook, na drieëneenhalf uur treinen eindelijk in Ney York!!

Omdat ik geen zin heb om met mijn bagage zo voor de eerste keer de metro hier te ontdekken wil ik een taxi nemen, maar helaas: dat wil zeggen in de regen staan aanschuiven tot je eindelijk aan de beurt bent. Een afdakje was praktischer geweest. Onderweg worden onmiddellijk een aantal clichés opgeroepen: waterdamp uit putdeksels, volkomen nutteloos toeterende autos (maar het lucht waarchijnlijk wel op), de chauffeur die als een gek rijdt ... Uiteindelijk kom in nogal doorweekt in mijn hotel aan, waar ik beloond word met een kamer op de derde verdieping en uitzicht op een blinde muur. Alhoewel.... is dat daar links niet een wel heel groot gebouw? Met flarden wolken ervoor inderdaad het Empire State Building. Ik ga, nu zonder bagage en met regenjas, nog snel even op Times Square kijken (druk, zo op een zaterdagavond), maar daarna hou ik het snel voor gezien.

Zondagmorgen is het stralend weer, verrassend hoe het hier kan omslaan. Snel scoor ik mijn metrokaart en slaag er wonderwel in om naar Battery Park te rijden zonder iets verkeerds te doen. Daar wat rondkijken en dan de ferry naar Staten Island, voorbij een mevrouwtje met een fakkel in haar hand. Wat me vooral aanspreekt is niet zozeer die mevrouw, maar wel het uitzicht op de Verrazano-Narrows brug en op lower Manhattan. Ik vermoed dat ik op de terugtocht wel wat toeristen geïrriteeerd heb door daar de hele tijd op de eerste rij te hebben staan kijken, maar ik had evenveel betaald als zij voor mijn overtocht :lol:

Na terugkomst dwaal ik wat ongecontrolleerd door het financiële district om dan uiteindelijk terug de metro uptown te nemen om van het mooie weer te genieten: het uitzicht vanaf Top of the Rock zal iedereen zich wel kunnen voorstellen, maar het is fantastisch om te zien. Niet alleen de vergezichten of de andere wolkenkrabbers, maar ook hoe daar ver beneden die kleine, gele autootjes rondrijden. Terug beneden merk ik dat zelfs de ijspiste er nog ligt, raar om te zien met dit heerlijke weer. 's Avonds dan maar weer gewoon wat rondwandelen en lichtjes kijken; grappig dat op 42nd street zelfs de subway-tekens in van die lekker schreeuwerige lampjes zijn.

Maandagmorgen, en opnieuw stralend blauwe lucht en een glimmend ESB. Omdat ik geen zin heb om op een koude, regenachtige dag op een boot te zitten wil ik de Circle Line cruise doen. Nog zo'n 100m van pier 83 bots ik op de staart van een lange rij aanschuivers, en ik heb er dadelijk geen zin meer in. Gelukkig loop ik er langs om te kijken of het echt aanschuiven voor de boot is, maar nee: de ambassade van China. Een kaartje voor de boot gaat veel sneller, en een uurtje later (net genoeg om wat op de kaaien rond te lopen en naar New Jersey te kijken) vertrekken we. Ik zit op het drie-uurs-tochtje dat helemaal rond Manhattan vaart, maar achteraf gezien denk ik dat de half-circle (die maar twee uur duurt) interessanter zal zijn: je ziet alles twee keer, maar in het noorden is het voor een oppervlakkige toerist zoals ik toch wel wat saai. Dit in tegenstelling tot wat slenteren over Broadway waar vanalles te zien is.

Omdat de praatgrage 'gids' op de boot vertelde dat de weerman vertelde (veel hearsay, hier in New York :) ) dat het morgen minder mooi weer zou zijn besluit ik 's avonds dan toch maar dadelijk het ESB op te gaan, om lichtjes te kijken. Heeeel lang aanschuiven (bijna twee uur) maar wel ook qua interieur (voor de liefhebbers van Art Deco) een schitterend mooi gebouw. Uiteindelijk ben ik er bij daglicht ingegaan, en boven in het donker uitgekomen. Mooi, al die lichtjes, ook al zijn sommige wel heel ver weg. Het Chryssler-gebouw is hier nu heel goed te zien, in tegenstelling tot gisteren vanaf het Rockefeller. De terugweg naar beneden gaat gelukkig een stuk sneller dan omhoog, want het is wel genoeg geweest voor vandaag, er blijft nog een boel New York over voor de komende dagen!
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Op dinsdag is het inderdaad grijs, maar niet bepaald regenachtig, dus ik stap de subway in richting Brooklyn Heights: duidelijk een buurt die alle slechte associaties ontgroeid is: mooie huizen en waarschijnlijk niet goedkoop wonen daar. Het uitzicht op zuid-Manhattan is ook heel mooi, dat bos wolkenkrabbers. De impossante Brooklyn Bridge staat jammer genoeg half in de steigers (nu ja, verpakt in plastic, en niet door Christo). De wandeling eroverheen blijft echter de moeite waard! Uiteindelijk doen de grijze wolken wat ze dreigen: uitregenen, en ik besluit in de namiddag naar het Natural History museum te gaan om dinosauriërs te kijken.

Helaas was ik niet de enige met dat goeie idee, want de wachtrijen zijn enorm. De mevrouw voor me verveelt zich ook en we maken een praatje, waarbij ze vertelt uit Richmond, Virginia te komen. Als ik nonchalant zeg 'oh ja, de hoofdstad' (bedankt, Petra!) zie ik dat ze onder de indruk is van het onderwijs in Europa :) . De collectie binnen is indrukwekkend, maar dat is het aantal kinderen dat niet altijd even geïnteresseerd is ook. Ik kan me voorstellen dat voor hen het eerste uur boeiend is, en daarna is de lol er waarschijnlijk af. Als sluitingstijd langzaam nadert wordt het minder en minder druk en is het een stuk aangenamer. En ook de wandeling terug door een weer fris en fruitig Central Park daarna is leuk.

Woensdag is de wereld (of toch de lucht) weer helemaal blauw, dus ik ga wat in het wilde weg door Chinatown, Little Italy, SoHo en omstreken dwalen. Opmerkelijk hoe snel alles er anders kan uitzien, door gewoon twee straten verder te zijn. 's Middags volg ik een rondleiding in Grand Central (www.mas.org) gegeven door enthousiaste vrijwilligers, echt een aanrader. 's Avonds dan toch maar naar een oud soort musical op Broadway, met, net zoals de nieuwe, een flinterdun en totaal ongeloofwaardig verhaal. Maar het zingen en de muziek waren fantastisch en in de pauze een drankje onder een metershoge Chagall heeft ook wel wat.

Op donderdag was ik van plan om naar het Guggenheimmuseum te gaan, maar terwijl ik het juiste metrostation opzoek (lekker zitten, in Bryant Park, alleen jammer van de graafwerken daar) merk ik dat het dicht is op donderdag (ik dacht dat maandag een wereldwijde sluitingsdag voor musea was, nee dus). Eventjes snel plannen veranderen en gewoon richting het zuiden wandelen, want daar zijn nog hele stukken Manhattan waar ik niet geweest ben. Het valt onderweg op dat zowel Broadway als Fifth Avenue niet altijd even glamoureus zijn, en ook ganse stukken 'minder' hebben. Macy's hoort daar natuurlijk niet bij, maar behalve de houten roltrappen zoals in de Maastunnel boeit het me niet. Maar als iemand interesse heeft: er staat een gifgroene éénpersoonsbank in de aanbieding (799$).

Madison square is een lekker parkje om wat te zitten en te lezen, en na te denken hoe zojuist mijn ganse wereldbeeld overhoop is komen te staan: om één of andere reden dacht ik altijd dat het Flatiron Building met zijn scherpe kant naar het zuiden stond, en dat blijkt dus naar het noorden te zijn... Daarna slalom ik doorheen bekend aandoende straten (brandladders!!) richting Gansevoort. Hier leeft de buurt helemaal op met (dure) designwinkels en restaurantjes, en dat allemaal door de High Line: een oude metro (of trein)-lijn die boven het straatniveau liep is op een heel mooie manier omgebouwd tot wandelzone (om precies te zijn, men is er nog aan bezig, maar het eerste stuk is al af).

Vandaag was het dan museumdag, met eerst Guggenheim: een schitterend gebouw, zowel binnenkant als buitenkant. Ook de collectie is op een heel mooie manier tentoongesteld, met veel ruimte. Welk een verschil dan in de namiddag in het Metropolitan: het is ongelooflijk indrukwekkend wat daar hangt, en de zijkanten met schuine glazen muren zijn waauw, maar het is gewoon teveel. Ik denk dat ik in ruwweg één tiende van de zalen ben binnengeweest, en zelfs dat voelde als teveel. Ondanks de grootte leek het ook veel te druk, terwijl ik dat idee in het veel kleinere Guggenheim niet had (maar misschien kwam dat omdat ik er vroeger was). In ieder geval, de wandeling terug, waarvan een deel door Central Park, lucht op. En blijkbaar is het Earth Day, vandaag, want het ESB kleurt groen (of ze worden gesponserd door Macy's, die hun bank niet kwijt kunnen).
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat heerlijk om je verslagen weer te lezen, je neemt me weer helemaal mee naar bekende plaatsen!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Heerlijk lezen! Ik heb in gedachten dezelfde route gevolgd...
wel jammer dat een aantal bolwerken nog aan onderhoud onderhevig zijn...ik duim stiekem dat alles over 5 weken klaar is... :D

naar welke show ben je geweest?

zeg, en heb je een foto van hoe de brug er nou uit ziet? reuze jammer dat ze nou net nu moeten renoveren, zeg! :shock: :roll: 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

@ Katja: dank je, fijn om te horen. Ik geniet ook altijd van de reisverslagen, en dan is het fijn om ook eens iets terug te kunnen doen.

@ meyem: nee, ik geloof niet dat ik een foto heb, maar vanuit Brooklyn zit ie tot net voor de eerste poort in wit plastic, en nog een stukje verder wandel je tussen metalen schotten. De tweede poort en het platform daar zijn wel vrij en toegankelijk, het eerste platform niet. En nee, niet klaar binnen vijf weken, denk ik. De High Line ook niet (maar wat er is is wel leuk), en Bryant Park misschien. Zwaar materiel daar, maar echt opbouwen moet het daar niet. Oh ja, en One WTC zal ook nog wel iets meer dan vijf weken nodig hebben. Ik had foto's gezien van januari, en was eigenlijk wat verrast omdat ik bijna geen verschil zag.
En die musical, dat was tong-in-cheek :lol: : Il Trovatore van Verdi, in het Met Opera House.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Brooklyn Bridge, dat gaat tot 2014 duren, ben ik inmiddels achter.....o.a. komen er bredere lanes voor het verkeer....

Bryant Park wil voor mei klaar zijn...dat vind ik het belangrijkst, want wij zitten juist daar om de hoek omdat ik het park zo'n gezellig punt vind! Maar dat komt helemaal goed. :D
Zeg, ik heb inmiddels een link gekregen van een webcam met zicht op Brooklyn Bridge, maar het weer laat wel te wensen over, he? Moeilijk voor te stellen nu het hier zo schitterend is!!! Wel te doen, daar?

http://www.earthcam.com/panasonic/new_york_bb.html
http://www.nyc.gov/html/dot/html/bridge ... idge.shtml
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Meestal was het hier heel goed (wel een stuk frisser dan in Europa), en één enkele keer heel erg mistig/bewolkt met wat druppeltjes. Alleen beide zaterdagen (gisteren dus, en vorige week) pakken regen tot de late namiddag/avond. En nu zie ik tegelijk een stuk lucht met sterren en een half in de wolken zittend ESB.

Ik heb vaak in Bryant park (driekwart onder de bulldozers, maar de rand is vrij) zitten 'ontbijten', weliswaar met jas aan, dus het valt wel mee.

Veel plezier volgende maand!!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Leuk je verslag te lezen :thumbup: ! Ook twee van onze favoriete steden en mag volgende week gelukkig weer een paar dagen (maar met name om te werken :wink: ) !
Laatst gewijzigd door MattRob op 24 apr 2011, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

leuk dat we mee mogen meegenieten van je verslag :thumbup: :thumbup:
wij vertrekken donderdag en zoals het er nu uitziet ( maar ze weten da natuurlijk nooit) wordt het wat warmer en zonniger :thumbup:
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

Ik zit over precies 2 weken middenin New York!!! Heb er zin in. :D
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Aan iedereen die binnenkort gaat: geniet er van! En na regen komt zonneschijn, het is hier intussen weer heerlijk weer en lekker warm (en de rij voor het ESB is weer heel lang). Tijd nu, helaas, om een vliegtuig te halen :cry:
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

bartm schreef:Aan iedereen die binnenkort gaat: geniet er van! En na regen komt zonneschijn, het is hier intussen weer heerlijk weer en lekker warm (en de rij voor het ESB is weer heel lang). Tijd nu, helaas, om een vliegtuig te halen :cry:
Fijne vlucht!!
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer