Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslagje Washington DC / NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reisverslagje Washington DC / NYC

Bericht door meyem »

Aaaaah, New York City! Heerlijk!
en wat kan ik het me goed voorstellen dat het zalig is om je eigen kamer te hebben, dat waardeer je nu des te meer...
geniet er van!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Dag 5

Wat gaat de tijd snel zeg! Dag 5 is alweer voorbij. :(

Vanmorgen ben ik gaan ontbijten bij Applebees op Times Square. Roerei, bacon, gebakken aardappelen en toast, een 'stevig' ontbijt dus! Haha...
Een vriend van me zou rond half 12 in Manhatten zijn, maar helaas werd dat door vertragingen pas kwart voor 1. Het hotel waarin ik sliep had ik maar voor 1 nacht omdat ik al veel eerder een ander hotel had geboekt via Hotwire voor de overige dagen. Maar ook dit hotel (3* Club Quarters Midtown) ligt op twee minuten loopafstand van Times Square. En dat voor $220 dollar voor 3 nachten! Beter kan je het niet hebben!

Allereerst zijn we naar Rockefeller Center gegaan om tickets te bestellen voor de NBC Tour. Deze heb ik twee jaar geleden ook gedaan en was erg leuk om te doen! De eerst volgende mogelijkheid was pas zondag, maar dat was niet zo erg. Na wat gegeten te hebben in een restaurant op Times Square en bijgebuurt (en gedronken) in een Irish Pub, zijn we op zoek gegaan naar tickets voor een musical. Na wat Theaters afgelopen te hebben uiteindelijk 1,5 uur voor de voorstelling twee tickets gekocht met 40% korting voor de musical Spiderman. Wat was dit een gave musical zeg!! Heb veel musicals in Nederland gezien, maar wat ik hier op Broadway zag was echt geweldig!

Omdat het vandaag een regenachtige dag was in NYC, zijn we uiteindelijk niet zo heel veel gaan bezichtigen. Zaterdag en zondag wordt het beter weer en wordt het dus een druk programma! Heb er zin in!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

heee, goede tip dat je vroeg moet gaan om een tour bij de NBC te boeken....ik denk dat die tour leuk is voor straks met mijn nichtje en het valt onder de NYpass....dus dan moeten we begin van de week al langs gaan om een ticket te halen? Wat vind je precies leuk aan die tour? ik weet niet goed wat ik me er bij voor moet stellen...

en leuk dat je enthusiast bent over Spiderman! Die musical ligt nogal onder vuur...was giga duur en doet het maar matig. ik ben in december geweest en vond de actie erg spectaculair en precies een stripboek. Maar daar waar ze het verhaal meer diepgang wilde geven met romantische liedjes erbij, dat werd erg langdradig....maar het zijn (waren?) nog steeds previews, dus er zal nog wel het een en ander veranderd zijn....
het duurde 2,5 uur toen ik ging....hoe lang is dat nu?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Dennis82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dennis82 »

Leuk, zo'n live verslag.
NYC 2011 - 5-11 mei zit er al weer op. Wat een geweldige stad.
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Erg leuk verslagje! Volgens mij staat de Spider-Man: Notify-Next-Of-Kin ( :mrgreen: ) musical juist meer bekend omdat hij juist zo goed draait! Iedereen ziet toch graag acteurs vallen en botten breken? Ik kan echt niet meer bijhouden hoeveel acteurs er nu al gewond zijn geraakt daar :lol: .
Afbeelding
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Je kan inderdaad beter eerder je tickets gaan kopen. Twee jaar geleden kwam je met de NBC tour in twee studio's (o.a. saturday night live), kon je de redactie van msnbc aan het werk zien en nog veel meer. Ik doe een media-(tv)studie dus vond dat natuurlijk helemaal geweldig. Ik zal zondag de tour wel extra beschrijven :)

De musical begon om 8 uur en kwart voor 11 was ie afgelopen. Er zat pauze in dus duurde nu ook 2,5 uur. Ik hoorde hier dat de musical inderdaad ook heel populair is, mede doordat er al zoveel gewonde bij zijn gevallen. Bij ons werd de musical ook een minuut stil gelegt omdat er iets mis was met het decor, de hele zaal begon te lachen en te klappen. Ik vond het meevallen met de langdradige stukken.
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Dag 6

Vanmorgen met de metro naar South Ferry gegaan, alwaar we de ferry hebben gepakt naar Staten Island. Met deze gratis ferry vaar je dicht bij het vrijheidsbeeld en kan je mooie foto's maken. Op Staten Island hebben we meteen weer de ferry terug gepakt naar Manhatten. Het uitzicht vanaf de boot op Manhatten is ook zeker de moeite waard!

Via Wall Street zijn we naar Ground Zero gelopen. Weer een heel ander gezicht dan twee jaar geleden. Het 9/11 memorial center ernaast is zeer indrukwekkend, daar word je wel even stil van.

Het leuke is om in New York zo min mogelijk gebruin te maken van de metro, omdat je op die manier veel (onverwachtte) dingen van de stad te zien krijgt. Zo zagen we op weg naar het Empire State building een gigantische drukte op Broadway van mensen de aan het shoppen waren, kwamen we bij Union Square een (wereld)recordpoging kussengevecht tegen waar de veren door de lucht vlogen en zagen we de brandweer (8 wagens) druk in de weer met het blussen van een brand in een gebouw met heel veel rookontwikkeling. Maar eerlijk is eerlijk, ook wij hebben niet alles gewandeld en bij Union Square de metro verder gepakt naar het Empire State building.

Het was niet m'n eerste keer dat ik op het Empire State Building zou staan, maar wel de eerste keer helemaal naar de top (102e verdieping) en overdag! Na een dik half uur in de rij gestaan te hebben, konden we naar boven. Om helemaal naar de top te gaan betaal je $15 meer. Dit hebben we gedaan, maar ik zou het een volgende keer niet meer doen denk ik. Je ziet er alles vanachter glas en op de 86e verdieping kan je buiten staan en heb je net zo'n geweldig uitzicht!

Na wat gegeten te hebben op Times Square bij T.G.I. Friday zijn we het nachtleven van 'the city that never sleeps' gaan verkennen. We kwamen uit bij 'Don't tell mama, een geweldige pianobar in de buurt van Times Square. Het is een klein cafeetje waar de hele avond liedjes gezongen worden op de paino. Ook de barvrouwen/mannen komen om de beurt een liedje zingen, maar je mag het ook zelf proberen als je durft. De zangkwaliteiten van de barvrouwen/mannen waren écht heel erg goed! Heb heel erg genoten hier en kan iedereen deze pianobar aanraden voor een gezellige avond uit in NYC. Ook meteen meegemaakt hoe stil het kan zijn op Times Square om vier uur 's nachts! :lol:

Vandaag overigens heerlijk weer gehad in New York City!! Zon scheen en veel met de jas open kunnen lopen.

Dag 6

Doordat we vanmorgen zo vroeg in bed lagen, waren we vandaag pas om 1 uur op pad. We hadden vrijdag tickets voor de NBC tour van kwart over twee gekocht, dus richting Rockefeller Center. De NBC tour duurde een uur. Je kreeg eerst een filmpje te zien over de geschiedenis van NBC, waarna je een rondleiding kreeg in verschillende studio's, waaronder die van Saturday Night Live. Ook vertelde men iets over de Make-up en mocht er iemand het nieuws/weer voorlezen zoals dat op tv gaat.

Na de tour zijn we wat gaan eten en zijn we naar en een heel stuk door Central Park gelopen en hebben we de Apple store aan de West kant bezocht. Voor een ipad2 adviseerde hij me morgenvroeg om 7 uur terug te komen.

's avonds is een vriend van me weer naar zijn campus gegaan omdat hij morgen gewoon weer college heeft. Ik vlieg morgenavond pas laat naar Amsterdam, dus mag nog 1 dag gaan genieten van NYC!!
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

leuk, je verslagen! Heb de tip van de pianobar gelijk opgeslagen in mijn USA-tips Wordbestandje, lijkt me inderdaad een leuke gelegenheid. En omdat het toch voornamelijk om de muziek gaat, is het denk ik ook leuk, om er alleen heen te gaan (ik reis in oktober alleen naar DC en NYC).
Goede reis terug!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ga dat adresje ook maar eens onthouden, klinkt echt heel leuk!
Nog 1 volle dag New York.....heerlijk. Jammer dat de tijd zo snel gaat op reis, he?

veel plezier nog!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Dag 8

Zou het me dan toch nog lukken om een ipad2 te scoren op m'n laatste dag in de USA? Gister adviseerde ze me al in de Apple store om rond 7 uur aanwezig te zijn. Om 6 uur vanmorgen ging dus m'n wekker en om kwart voor 7 stond ik in de rij bij de Apple store, met zo'n 30 wachtende voor me. Al snel werd de rij langer en zagen we de voorraad binnen gebracht worden. Uiteindelijk liep ik om 8 uur met een ipad2 de winkel uit!

Nog een lange dag te gaan! Maar eerst maar even terug naar het hotel om uit te checken. Hierna de metro gepakt naar de Brooklyn Bridge. Ik had op internet gelezen dat ze er vandaag in de buurt ook bezig waren met een film op te nemen met Sandra Bullock. Natuurlijk even gaan kijken, maar naast veel, heel veel trailers en crew verder weinig van de set/acteurs gezien. Wel was duidelijk dat Sandra Bullock in haar trailer zat, aangezien er heel veel beveiliging omheen stond.

Na de Brooklyn Bridge een stuk te zijn opgelopen was het tijd voor shoppen! Op de fifth avenue lukt dat natuurlijk altijd! 

Na het shoppen terug naar m'n hotel om m'n koffer op te halen en toen met de metro/trein naar Newark Airport waar m'n vliegtuig om 21.30 uur vertrok naar Amsterdam. Het was helemaal niet druk in het vliegtuig waardoor ik 3 plaatsen voor mezelf had en met het uitgebreide on-demand systeem was m'n vlucht nog helemaal niet zo erg :)

Ik heb een onwijs leuke week gehad! Washington DC was mijn eerste keer, dus daar voornamelijk in korte tijd heel veel gezien. New York City was m'n tweede keer, daar voornamelijk genoten en lekker 'rustig' aan gedaan. Maar ondanks dat het m'n tweede keer was, was het wéér geweldig!

Deze week zal ik de foto's online zetten en ga ik m'n voeten/benen rust gunnen!!!

Nu alweer zin in m'n volgende trip naar THE UNITED STATES OF AMERICA! Maar wanneer die plaats zal vinden.....??
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Leuk verslag! Ja, NY blijft natuurlijk fantastisch en Washington heeft veel moois te bieden. Nu lekker nagenieten van de herinneringen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

leuke verslagjes... :thumbup: welcom home
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Welcome home! Je hebt ons leuk op de hoogte gehouden van je reis.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Top dat je enthousiast bent over het Four Points midtown in New York! Ik slaap er in juni 7 nachten en hoop dan iets gemakkelijker een Ipad te scoren :wink:
Leuk verslagje!
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Welkom thuis! Het was leuk om eventjes mee te reizen.... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Dankjewel voor de leuke reacties allemaal!
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Bedankt voor het heerlijke verslag. Ik vertrek zaterdag voor een weekje WDC, en daarna een week NYC, en het lezen hielp bij het ongeduldige aftellen :D
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Lekker Bartm! Jij hebt nog twee heerlijke weken in het vooruitzicht!

Jaja, uit 950 foto's ( :shock: ) toch nog een selectie kunnen maken die ik nu online hebt staan!

Je kan mijn foto's HIER vinden!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, Bart, goede reis en tot dinsdag! Gelukkig kunnen we het oorspronkelijke plan gewoon volgen :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer