New York Pennsylvania hotel

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
balkie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mar 2011, 22:10

New York Pennsylvania hotel

Bericht door balkie »

Ik ga een reis boeken naar Amerika, en we beginnen een paar dagen in New York
Nou heeft het reisburo ons een voorstel gedaan om te overnachten on hotel Pennsylvania

Heeft iemand hier ervaring met dit hotel?
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door AnnArbor »

Heb hier wel goede verhalen over gehoord. Zelf hebben we in edison gezeten, vergelijkbaar en bijna op Times Square.
Tip: ik zou wel even kijken of het hotel zelf (via bv. booking. com of hotelscombined.com) niet veel goedkoper kunt boeken (onze ervaring is dat dit wel zo is)
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
Stan
Amerikafan
Berichten: 181
Lid geworden op: 08 feb 2007, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door Stan »

Het hotel is redelijk basic. Ik heb er vier keer geslapen, waarvan twee keer een week. Verwacht geen spektakel. De ingang en lobby zijn niet representatief voor de rest van het hotel. Vraag bij het inchecken om een kamer in het nieuwe gedeelte. Het zijn relatief kleine kamers met eenvoudige badkamer. Ga niet in het hotel eten (erg duur). Als je met je rug naar de ingang van het hotel staat en naar rechts loopt, heb ik meteen op de hoek een tentje zitten waar je voor een paar dollar prima kunt ontbijten. Het hotel heeft een fantastische ligging. Recht tegenover Madison Square Garden, op loopafstand van Times Square en alle metrolijnen direct om de hoek of aan de overkant. Heb zelf altijd via reisbureau geboekt, dus heb geen ervaringen met boeken via internet, althans, niet bij dit hotel. Mijn oordeel is doen. Maar verwacht dus niet te veel. En hou rekening met lange wachttijden bij het inchecken!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Beady
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2011, 00:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door Beady »

Hoe doet zo'n reisbureau een voorstel dan? Of koop je dan ticket en verblijf ineen?
Want die hotels zijn als je per nacht betaalt (dus via de website zelf) heel duur, maar misschien als je een soort 'pakket' koopt (dus een bepaald aantal nachten) dat het dan goedkoper is? Ik vind al die hotels zo belachelijk duur haha. :(
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
marij
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2011, 18:47

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door marij »

ik zou zeker ook eens bij hotwire en priceline kijken dat kan je honderden euros schelen..
wijzelf hebben voor de meivakantie via hotwire 6 nachten the roosevelt voor 3 personen voor net geen 1000 euro gescoord...dat is 330 euro de man...vlucht van 465 euro erbij ( GEBOEKT BIJ CONNECTION.be.) rechtreeks brussel newark...totaal 795 euro pp voor een weekje newyork...lijkt me voor die periode heel redelijk..
Gebruikersavatar
jonker
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ulft

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door jonker »

Wij hebben er met kerst 2009 een volle week gezeten. Het was prima in orde, verwacht inderdaad niet te veel, het is gewoon basic. Dat is ook alles wat je nodig hebt in New York. De ligging is perfect, wij hebben het erg naar ons zin gehad in het Pennsylvania Hotel! Destijds hebben wij een maand of 5 van tevoren rechtstreeks bij het hotel geboekt voor een totaalbedrag van 760 euro.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Emenem
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 06 jul 2006, 19:05

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door Emenem »

Hier ook goede ervaringen. Verschillende hotels gehad in NYC de afgelopen jaren maar de volgende keer wordt het weer de Pennsylvania. Inderdaad basic, maar dat vinden wij juist prettig, en onze kamer was overigens enorm en zelfs overdreven groot. Inchecken kan inderdaad lang duren, ligt een beetje aan het uur van de dag.
balkie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mar 2011, 22:10

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door balkie »

Ja ik heb via het reisburo een complete reis geboekt.
We beginnen in New York, waar ze ons dit hotel aanraden vanwege de ligging. Heb op internet veel verschillende reacties gezien dus dacht ff jullie mening peilen.
Na 3 nachten New York vertrekken we naar San Fransisco waar we beginnen aan een tour van 13 dagen.
San fransisco, San Luis, Los Angeles, Las Vegas, Bryce Canynon, North Rim van de Grand Canyon, Las Vegas, death Valley, Yosemite, Sheraton en dan weer San Fransisco
Hebben jullie nog aanraders om te gaan doen daar?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door meyem »

Het Pennsylvania staat op de nominatie om afgebroken te worden en dat betekent dat er weinig tot geen onderhoud meer wordt gedaan....en dat terwijl het toch al heel basic was...(op de indrukwekkende lobby na, dan toch).
Kamers kunnen inderdaad super groot zijn en de check-in super langzaam. De ligging is lekker centraal, zij het niet in een gezellige buurt.

De reden dat veel reisbureaus dit hotel kiezen is omdat ze zelf niet zo makkelijk hun kamers kwijt raken....als je tegen basic kan, kan het een goede deal zijn....maar ik zou er zeker niet al te veel voor willen betalen....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door tosca »

meyem schreef:Het Pennsylvania staat op de nominatie om afgebroken te worden en dat betekent dat er weinig tot geen onderhoud meer wordt gedaan....
Wel vreemd dat ze nog niet zo lang geleden (een deel van) het hotel gerenoveerd hebben?

Ik heb er zelf niet geslapen. Kennissen van mij, die vonden het prima voor de locatie en de prijs!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door meyem »

Ik heb dat gehoord van NYers...
op het net gaat de nieuwsgeving niet verder dan juli 2010:
http://www.observer.com/term/hotel-pennsylvania
http://www.associatedcontent.com/articl ... vania.html
er is zelfs een FB pagina opgesteld voor het behoud, maar ik kan zo gauw niet zien wat de laatste update datum is:
http://www.facebook.com/group.php?gid=7351286843

Ach, zoals boven gezegd, zolang me maar geen 5* onderkomen verwacht, denk ik ook dat het prima uit te houden is, daar...
en de ligging is zonder meer uitstekend....

toch wel heel jammer als zo'n icoon afgebroken zou worden!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door meyem »

Ah, maar op FB wel een link naar een blog:
http://savethehotelpenn.blogspot.com/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
jonker
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ulft

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door jonker »

Klopt dat ze het af willen breken. Dat speelt al jaren, maar is er nog steeds niet doorheen gekomen. Zou erg jammer zijn. Dit hotel moet gewoon gerenoveerd worden en behouden blijven.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door matthijst »

6e geweest nu en ga komende zomer voor de 7e keer.
Hotel is redelijk basic, maar de ligging is perfect :)

Wij boeken de laatste paar keer een Penn5000 kamer, daar krijg je een ontbijt en gratis internet bij en de kamer is wat ruimer.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York Pennsylvania hotel

Bericht door meyem »

viewtopic.php?f=9&t=5463&p=69489#p69489
en ik dacht hier foto's van je te kunnen zien, maar die links bestaan helaas niet meer.....nieuwe maken, misschien?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer