Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gospel church

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

doreennicole schreef:is dit in NY?

Als je gevraagd wordt om te geven op een ander moment dan de collecte vind ik een kwalijke zaak.
Waarom is dit een kwalijke zaak? Zolang het de kerk ten goede komt en niet in de zak van een enkel individu verdwijnt en ze het aan alle niet-leden vragen zie ik daar geen probleem mee.
Als je er niet naartoe gaat voor de religie dan ga je er toch naartoe voor de show. Dus is er in wezen (van het standpunt van de bezoeker) geen groot verschil tussen een concert of optreden in een gospel kerk en het theater.

Margaret
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ach, dat ligt meer aan mij en hoe ik tegenover sommige kerken sta dus disregard.

er is in de zwarte gemeenschap veel te doen over hoe er met geld in de kerk wordt omgegaan, meer dan bij "witte" kerken denk ik. maar misschien komt dat ook omdat er meer publiciteit aan wordt gegegven.

voor mij lijkt het een beetje op uitbuiten van de toeristen, maar aan de andere kant komen de toeristen ook vaak "aapjes kijken" dus het compenseert mekaar misschien.

ik ben al in veel kerken geweest, gewoon voor de dienst, en zelfs de toeristische, superbekende kerken vragen niet om een donatie voor de zang, maar ja.
SEEING IS BELIEVING
van veghel
Amerika-newbie

Bericht door van veghel »

Hallo fam. Findolin :P
Wat staan jullie er geweldig voor, met het gezin naar NY
wij zijn vorig jaar in de meivakantie met onze kinderen (toen 14 en 16) naar NY geweest. We logeerden in Hotel Belvedere.
Het was een fantastische en vermoeidende reis!
we zijn niet naar de kerk geweest.
We hadden voor ieder een metrokaart en een citypass gekocht. (kijk op http://www.citypass.com)
de kinderen hebben genoten, al beleven die het heel anders dan wij (ouders) ze kwamen niet uitgewinkeld!!! Meiden moeten naar Macys :D
Vergeet vooral niet de speelgoed winkels van Toysrus en FAO schwarz, geweldig, ook was de wandeling over de Brooklyn Bridge een machtige ervaring, zoals eigenlijk de hele vakantie!! :!:

veel plezier met de voorbereiding en een hele fijne tijd
Germa van Veghel.
findolin
Amerikafan

gospel church

Bericht door findolin »

dank je wel Germa, de meiden hebben er ook echt veel zin in. Mijn man wil graag naar musea, de eisjes natuurlijk niet zo veel, ddus ik zal wel veel met ze gaan shoppen, ze zijn al hard aan het sparen om extra kleren te kunnen kopen. Wij hebben een hotel vlak bij Central Park dus lekker centraal.
groetjes
wilma
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer