Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noord Oost Amerika - Hotel/Camper - Tips en aanbevelingen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Pukkert
Amerika-ontdekker

Noord Oost Amerika - Hotel/Camper - Tips en aanbevelingen?

Bericht door Pukkert »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk vooral omdat ik samen met mijn vriendin aankomende zomer het noord-oosten van Amerika wil aandoen. Het wordt voor mij de derde keer dat ik naar Amerika ga (2005: New York en 2008: San Francisco, Las Vegas, Los Angeles en diverse Nationale Parken). Voor mijn vriendin wordt het de eerste keer.

Het wordt de eerste keer dat we dit met een camper gaan doen. De reis is overigens al rond:
  • Vliegen op Washington, daar twee overnachtingen
    Daarna 14 dagen camper, vrije invylling
    Afsluiten vier nachten in New York en terugvliegen
Nu hebben wij de volgende indeling voor onze periode met de camper voor ogen:

Dag 1: Camper ophalen, Lancaster / Amish Country
Dag 2: Niagara
Dag 3: ?
Dag 4: Green Mountain National Forest (aankomen)
Dag 5: Green Mountain National Forest (volle dag)
Dag 6: ?
Dag 7: White Mountain National Forest (aankomen)
Dag 8: White Mountain National Forest (volle dag)
Dag 9: Cape Elizabeth
Dag 10: Boston
Dag 11: Boston
Dag 12: Cape Cod
Dag 13: Providence
Dag 14: Camper inleveren in NY

De dagen met een vraagteken zijn nog niet bekend en houden we als buffer en kunnen zowel naar voren als naar achteren verplaatst worden.

Hebben jullie aanvullende tips? Zouden jullie bepaalde dingen afraden? Ervaringen bij bepaalde locaties? Hebben jullie ervaring met reizen met de camper, moet je bijvoorbeeld campgrounds (bijvoorbeeld KOA) boeken?

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
2005: New York
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Noord Oost Amerika - Hotel/Camper - Tips en aanbevelinge

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben acht camperreizen gemaakt, waarvan twee in het Noordoosten.

Neem in elk geval de laatste dag de tijd! Je kan nooit vanuit Providence op tijd in New York zijn om je camper in te leveren. Er zijn weinig campings rondom New York, dus plan dat goed.

Misschien heb je wat aan onze verslagen? Gewoon dag voor dag lezen in mijn blog. De reis van 2007 begint hier en 2010 staat in een aparte blog, omdat we die met een groep vrienden deden: Reis 2010.
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Hoi Monique, bedankt voor je reactie! Ik ga zeker even je blog van 2007 lezen en goed kijken naar de laatste dag Providence - NY. Goede tip!
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Het is wel redelijk veel kilometers in 14 dagen met een camper. Hou er rekening mee dat je bij de reistijd volgens Google Maps rustig 20% to 30% bij kan tellen met een camper. Wij hebben ongeveer hetzelfde rondje gedaan, maar dan andersom in 3 weken. Van Lancaster naar Niagara is een lang stuk, misschien is het leuk om dit te onderbreken met een dag in The Finger Lakes (zoals Watkins Glen State Park). In The White Mountains zijn wij in North Conway gebleven. Een leuk stadje aan een rivier (Saco) waar je lekker op kunt kanoen en er is een enorme Shopping Outlet (Settlers Green).

Aangaande het inleveren van de camper in NY kan inderdaad lastig zijn. Wij hebben het opgelost door de laatste nacht niet op een camping te gaan staan, maar een motelletje te boeken en de camper op de parkeerplaats neer te zetten. Is iets duurder, maar is ons prima bevallen.

Succes met de planning!

P.S. misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Hoi Richard / Monique,

Het is inderdaad een flinke tocht, maar als ik jullie verslag zo lees denk ik dat de 'pure camper-tijd' ongeveer gelijk is?

In ieder geval leuk om jullie verhalen te lezen, ik denk dat we er zeker wat aan gaan hebben! Zeker de Adirondacks lijkt me erg interessant om te overwegen, wellicht ipv Green Mountains... Ook Finger Lakes gaan we zeker even naar kijken.

Nog een vraagje: Ondanks dat jullie wat later in het seizoen zijn geweest (wij gaan begin juli), denken jullie dat het nodig is om te reserveren voor de KOA camp grounds?
2011:
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij hadden alleen de eerste en laatste camping van te voren gereserveerd en verder niets. Slechts een keer bleek een camping vol te zijn toe we de avond van te voren belden, en toen hebben we gewoon eentje geboekt die 500m verder op zat. Alleen in het weekend kan het wat drukker zijn, dus als je echte perse op een vrijdag of zaterdag op een bepaalde plek wil zijn zou ik aanraden te reserveren, maar de vrijheid van het niet reserveren is veel lekkerder! Dus lekker op de bonnevooi gaan!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Ok thanks, daar ga ik daar wel van uit. Zal het ook af laten hangen van de eerste paar overnachtingen, kijken of het te doen is qua drukte. Op de bonnefooi heeft ook mijn voorkeur omdat je dan lekker helemaal vrij bent. Twee jaar geleden aan de westkust ging dat ook prima met overnachtingen in hotels, zelfs in de drukke centra van de NPs. Ik heb alleen geen idee hoeveel plaatsen die campgrounds hebben, vandaar de vraag.
2011:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hou er rekening mee dat aan de oostkant (zeker langs de kust) veel campgrounds wat de bezetting aangaat erg op de Europese campings lijken met andere woorden heel veel seizoens plaatsen en maar een paar vrije trekkersplekken.
Misschien heb je nog wat aan onze reis van najaar 2008.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Ik heb inmiddels, dankzij wat reisverslagen en verder speurwerk op internet de reis wat verder aangepast:

Ma 4 juli 2011
Hotel - Washington

Di 5 juli 2011
Hotel - Washington

Wo 6 juli 2011
Camper ophalen - Naar Lancaster County
122 miles

Do 7 juli 2011
Camper - Naar Watkins Glen / Fingerlakes
224 miles

Vr 8 juli 2011
Camper - Naar Niagara Falls, Ontario, Canada
156 miles

Za 9 juli 2011
Camper - Naar Adirondack / Lake Placid
369 miles (Route dwars door Adirondacks)

Zo 10 juli 2011
Camper - Adirondack / Lake Placid

Ma 11 juli 2011
Camper - Naar White Mountain National Forest / North Conway
222 miles (Veerboot bij Burlington / Rijden langs Moss Glen Falls)

Di 12 juli 2011
Camper - White Mountain National Forest / North Conway
Franconia Notch State Park / Cannon Mountain / Mount Washington / Kanoen

Wo 13 juli 2011
Camper - Naar Salisbury (3 overnachtingen)
101 miles Whalewatchen (evt. Dolfijnen met geluk), strand, leuke stadje

Do 14 juli 2011
Camper - Salisbury
Met trein/metro naar Boston (+/- 1,5 uur)

Vr 15 juli 2011
Camper - Salisbury
Met trein/metro naar Boston (+/- 1,5 uur)

Za 16 juli 2011
Camper - Naar Cape Cod
125 miles (direct) / 160 miles (via Wrentham, grote mall / Plymouth)

Zo 17 juli 2011
Camper - Cape Cod

Ma 18 juli 2011
Camper - Naar Lake Waramaug, Conecticut
211 miles (direct) / 241 miles (langs Brooklyn, Canterbury, Lisbon -> Zie Meridiantravel.nl)

Di 19 juli 2011
Naar New York/Newark camper inleveren - Hotel
113 miles (Langs Kent naar beneden over de 7)

Wo 20 juli 2011
Hotel - New York

Do 21 juli 2011
Hotel - New York

Vr 22 juli 2011
Hotel - New York

Za 23 juli 2011
Vliegtuig - Naar huis

Voor mijn gevoel moet dit wel haalbaar zijn. Iemand hier ideeen over?
Kom ik zo een beetje langs de leuke plaatsen? Mis ik iets?
Is het laatste stukje van Lake Waramaug naar Newark goed te doen om de camper op tijd in te leveren?
2011:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

dat weekend op Cape Cod zeker van te voren reserveren en niet te laat de bruggen over die vrijdag (als het kan voor 12 uur 's middags) want het verkeer naar de Cape op een zomerse vrijdag is wicked bad, om het op z'n bostonians te zeggen.
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Inderdaad! In de zomervakantie is het erg druk over de brug! Wij hebben deze zomer zelf de file zien staan, wij moesten gelukkig van Cape Cod af, maar het verkeer met strandbezoekers en vakantiegangers aan Cape Cod stond over kilometers stil... Ga je op een vrijdag, zaterdag of zondag probeer dan zo vroeg mogelijk de brug over te gaan naar het eiland! Of probeer niet in het weekend te gaan, dan is het nog druk zat.

Provincetown is trouwens ook een gezellig dorpje op Cape Cod. Hier wordt homoseksualiteit geaccepteerd, je komt er de raarste dingen tegen (onder andere travestieten). Ze hebben er volop terrasjes en dakterassen, er rijden karaoke taxi's -- > kortom je weet niet wat je er meemaakt :thumbup: . Is misschien wel leuk om een avondje te spenderen. Eventueel kan je in Hyaniss Whale Watchen, hebben wij ook gedaan echt super, dit kan overigens ook in Provincetown zelf.
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Ok, dat is inderdaad wel goed om even rekening mee te houden. Wij willen eigenlijk die camp ground daar vooraf alvast gaan boeken. Als we daar naar toe gaan (op vrijdag :shock: ) vanuit Salisbury willen we eigenlijk eerst nog langs Wrentham naar de Mall. We zullen daardoor laat in de middag, zoniet in de avond pas aankomen.

Mijn vraag dus: tot hoe laat staan die files daar normaliter? Lost het een beetje op na een uurtje of 7/8 's avonds bijvoorbeeld?
2011:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

op een mooie vrijdag in juli kan de file naar de Cape er tot erg laat staan - ach, je hebt een toilet aan boord, hapje/drankje bij je, zorg dat je genoeg benzine hebt, en je weet dat het verkeer druk kan zijn: gewoon achteraan aansluiten en met de meute mee de Cape oprijden. Zo lang je een gereserveerd plekje hebt, zou ik mij persoonlijk nergens druk om maken, en lekker gaan winkelen, hapje eten, en op m'n gemak de Cape optuffen. 't Is vakantie :thumbup:.
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Even een vraagje:
Wij zijn inmiddels bezig met het reserveren van camp grounds. Het zijn tot nu toe voornamelijk KOA's geweest, maar we willen voor de onze overnachtingen bij The White Mountains graag reserveren bij Beach Camping Area in North Conway. Volgens mij kwam ik deze plaats tegen in het blog van Analogkid en het leek ons een mooie locatie om te overnachten, direct aan een riviertje waar je ook kano's kunt huren.

Alleen nu hebben deze mensen geen makkelijk boekingsysteem:
Hello: We require a one nights deposit to reserve a site. If you decided to make a reservation with us, you could either mail a check to the address below or you could call the campground office directly with a credit card number starting this Friday, May 20, as that is when we open.

Please let me know if you want me to proceed and make a reservation for you for the dates of arriving July 11 and departing July 13. Thank you, Ginnie
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb geen cheques die ik kan sturen en om nou mijn credit card gegevens telefonisch door te geven? Iemand tips?
2011:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben wel vaker onze creditcard gegevens telefonisch doorgegeven. Ik doe dan liever dan ze per mail te sturen.

Marjon
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Lijkt me probleem in ganse Adirondack gebied. Ook wij hebben meermaals gebeld en uiteindelijk dan toch creditcardgegevens " mogen " doorgeven en heel plechtig beloofd dat we zullen komen opdagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je eenmaal je creditcard gegevens hebt doorgegeven maakt het voor hun niet meer uit of je op komt dagen of niet.
Als je niet komt (zonder op tijd te annuleren) schrijven ze de kosten gewoon van je creditcard af.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heb bij campground reserveringen al meerdere keren mijn CC # telefonisch doorgegeven voor een reservering vind het persoonlijk veiliger dan dat je het per email doet zoals sommige campgrounds voorstellen.
Als je zoals wij wel vaker doen een dag van te voren belt of ze plek hebben is het eerste wat ze vragen "mag ik uw CC #"
Pukkert
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkert »

Ok, ik mag er dus van uit gaan dat het op deze manier goed te doen is. Bedankt voor jullie reacties!
2011:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer