Op 4th of July komen wij, rond het middaguur aan in Washington. Nu is deze dag natuurlijk DE feestdag in Amerika met vuurwerk en misschien nog wel veel meer. Ik weet niet precies wat ik ervan kan verwachten.
Kan iemand mij vertellen waar ik MOET zijn om alles het beste te beleven?
Alvast bedankt
Gr. Sander
2005: New York
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
De Mall. Houd wel rekening met enorme drukte en veel veiligheidscontrole, maar het is de plek om te zijn in de VS met 4 juli. Er zijn gratis concerten, de parade (11:45), de musea zijn open en allerlei dingen gaande overdag, waaronder het Smithsonian Folklife Festival. 's Avonds is er het meest spectaculaire vuurwerk. Dit wordt afgestoken boven de rivier, de beste plek ervoor (zodat je het Washington Monument in je foto's krijgt) is ongeveer ter hoogte van het American History of Natural History Museum.
Wij hebben vorig jaar op het heuveltje tussen de 14e en 15e St gezeten (oostzijde Washington Monument). Prima plek om het vuurwerk te bekijken en lekker dicht bij de metro ingang. Dat laatste is niet geheel onbelangrijk want na het vuurwerk willen er een paar honderdduizend man weer terug naar huis/hotel. Is het dan een grote chaos. Een tactische locatie is dus niet geheel onbelangrijk. Een andere optie is om na afloop nog even een biertje te drinken (b.v. bij de Capitol City Brewing Company) of gewoon even lekker te gaan stappen in DC.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.