Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis henriette: route oostkust USA & Canada 2011
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis henriette: route oostkust USA & Canada 2011
Hallo allemaal
Na onze rondreis door het Westen vorig jaar ben ik nu aan het denken aan onze volgende reis naar de Oostkust en een stukje van Canada in juli 2011.
Ik heb een voorlopige route gemaakt. (waar nog veel aan kan veranderen)
New York
Philadelphia
Washington
Niagara Falls
Toronto
Ottawa
Montreal
Quebec
Bar Harbor Acadia National Park
Boston
Cape Cod
New York
Maar omdat we volgend jaar onze zoon willen meenemen (die lange afstanden met een rolstoel moet doen) had ik een paar vraagjes.
We wilden direct onze auto ophalen omdat dat ons gemakkelijker leek dan een shuttle of taxi.
De bezienswaardigheden in New York kunnen we die te voet doen of liggen ze te ver uit elkaar?
Of sommige dingen kunnen we misschien met de auto doen of is dat niet mogelijk. (te Weinig parkeerplaatsen misschien)
De rest van de steden lijkt mij goed te doen met de auto denk ik.
De Niagara Falls kan je daar met een rolstoel komen, of is het ver wandelen vanaf een parkeerplaats ?
De boottocht de Maid of The Mist gaat dat rustig of...?
En dan kan je ook achter de watervallen komen als ik het goed begrepen heb is dat ver wandelen of glad (van het water)?
Acadia Nationaal Park kan je daar met de auto doorrijden of zijn er goede wandelwegen?
Alvast bedankt
Groetjes
Henriette
Na onze rondreis door het Westen vorig jaar ben ik nu aan het denken aan onze volgende reis naar de Oostkust en een stukje van Canada in juli 2011.
Ik heb een voorlopige route gemaakt. (waar nog veel aan kan veranderen)
New York
Philadelphia
Washington
Niagara Falls
Toronto
Ottawa
Montreal
Quebec
Bar Harbor Acadia National Park
Boston
Cape Cod
New York
Maar omdat we volgend jaar onze zoon willen meenemen (die lange afstanden met een rolstoel moet doen) had ik een paar vraagjes.
We wilden direct onze auto ophalen omdat dat ons gemakkelijker leek dan een shuttle of taxi.
De bezienswaardigheden in New York kunnen we die te voet doen of liggen ze te ver uit elkaar?
Of sommige dingen kunnen we misschien met de auto doen of is dat niet mogelijk. (te Weinig parkeerplaatsen misschien)
De rest van de steden lijkt mij goed te doen met de auto denk ik.
De Niagara Falls kan je daar met een rolstoel komen, of is het ver wandelen vanaf een parkeerplaats ?
De boottocht de Maid of The Mist gaat dat rustig of...?
En dan kan je ook achter de watervallen komen als ik het goed begrepen heb is dat ver wandelen of glad (van het water)?
Acadia Nationaal Park kan je daar met de auto doorrijden of zijn er goede wandelwegen?
Alvast bedankt
Groetjes
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Re: Route Oostkust USA & Canada 2011
Het ligt eraan wat je allemaal wil zien in NYC. Veel dingen liggen wel op loopafstand van elkaar.henriette schreef:De bezienswaardigheden in New York kunnen we die te voet doen of liggen ze te ver uit elkaar?
Misschien kun je je gewoon met de metro verplaatsen? Ik weet niet hoe rolstoelvriendelijk die is, maar misschien is het beter dan met je auto in NYC incl. parkeerproblemen enzo.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- john ny
- Amerikakenner
Re: Route Oostkust USA & Canada 2011
Er zijn inderdaad veel bezienswaardigheden lopend te doen, is ook een kwestie van plannen (per wijk een planning maken lijkt mij zeer zinvol). Ik heb in de metro best wel eens een rolstoeler gezien, maar of elk station een lift heeft etc. dat durf ik niet te zeggen. Ik ben zelf een aantal jaren geleden met mijn, inmiddels overleden, vrouw naar NY geweest. Zij zat destijds ook in een rolstoel... ik moet zeggen wij hebben wel wat gezien maar lang niet alles, dit lag ook aan haar ziekte overigens. Ik weet wel dat ze erg genoot van de wandeling langs de hudson bij battery park en de wandeling in Central Park. Verder zijn we op het Empire geweest.
Een auto in NY is niet te doen, wandelen op 5th av en Times Square heb ik ook niet echt als positief ervaren.... erg druk en mensen kijken niet echt uit.
Een auto in NY is niet te doen, wandelen op 5th av en Times Square heb ik ook niet echt als positief ervaren.... erg druk en mensen kijken niet echt uit.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Re: Reis henriette: route oostkust USA & Canada 2011
Bekijk ook dit topic eens: viewtopic.php?f=9&t=27788
Daar kun je informatie vinden over het gebruik van de metro met een rolstoel
Daar kun je informatie vinden over het gebruik van de metro met een rolstoel

- henriette
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties allemaal.
Iemand die weet of je met de rolstoel naar de falls kan?
Henriette
Iemand die weet of je met de rolstoel naar de falls kan?
Henriette
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij Niagara Falls zijn (net als bijna overal in Amerika) speciale plekken voor minder valide, (wel je NL-kaart meenemen) van daaruit is het niet zo ver.
- Charly
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hallo Henriette,
Ook wij gaan volgend jaar juli naar het noordoosten van de VS en hebben ongeveer dezelfde route als jullie op de planning staan. Twijfel nog of we de steden in Canda zullen gaan bezoeken (Montreal, Ottawa en Quebec) of dat we ten zuiden van het meer zullen rijden door de VS.
Groetjes,
Charlotte
Ook wij gaan volgend jaar juli naar het noordoosten van de VS en hebben ongeveer dezelfde route als jullie op de planning staan. Twijfel nog of we de steden in Canda zullen gaan bezoeken (Montreal, Ottawa en Quebec) of dat we ten zuiden van het meer zullen rijden door de VS.
Groetjes,
Charlotte
[url=https://familygoesmidwest2015.wordpress.com%20url](Mid)Westen) 2015[/url]
[url=https://familygoesflorida2014.wordpress.com%20url]Florida 2014[/url]
1987 California, 1993, 2010, 2012, 2013,2014 Florida, 2011 Rondreis Noord-Oost USA en Canada, 2015 (Mid)Westen
[url=https://familygoesflorida2014.wordpress.com%20url]Florida 2014[/url]
1987 California, 1993, 2010, 2012, 2013,2014 Florida, 2011 Rondreis Noord-Oost USA en Canada, 2015 (Mid)Westen
- henriette
- Amerikafan
Hallo Charlotte
Wij zijn er ook nog niet helemaal uit.
We hebben ongeveer 21 tot 24 dagen vakantie.
Dus zullen we onze route ook moeten inkorten anders wordt het te druk denk ik.
Weten jullie al wanneer of hoelang jullie gaan?
groetjes
henriette
Wij zijn er ook nog niet helemaal uit.
We hebben ongeveer 21 tot 24 dagen vakantie.
Dus zullen we onze route ook moeten inkorten anders wordt het te druk denk ik.
Weten jullie al wanneer of hoelang jullie gaan?
groetjes
henriette
- henriette
- Amerikafan
Nu de tickets zijn gekocht heb ik een globale route gemaakt.
Dag 1 5 juli Brussel - Londen - Washington (aankomst 20.00 uur)
Dag 2 6 Juli Washington
Dag 3 7 juli Washington
Dag 4 8 juli Washington - Lancaster - Hershey - Williamsburg
Dag 5 9 Juli Williamsburg - Watkins Glen State Park
Dag 6 10 juli Watkins Glen State Park - Niagara Falls
Dag 7 11 juli Niagara Falls - Toronto
Dag 8 12 juli Toronto
Dag 9 12 juli Toronto - Ottawa
Dag 10 13 juli Ottawa
Dag 11 14 juli Ottawa - Adirondack Park (old Forge)
Dag 12 15 juli Adirondack Park (Old Forge)
Dag 13 16 juli Adirondack Park (Old Forge) - Lake Placid
Dag 14 17 Juli Lake Placid - White Mountains (Lincoln)
Dag 15 18 juli White Mountains (Lincoln)
Dag 16 19 juli White Mountains - Salem - Boston
Dag 17 20 Juli Boston
Dag 18 21 juli Boston - Hyannis (of ergens anders aan de kust waar we 2 nachten kunnen verblijven?)
Dag 19 22 juli Hyannis
Dag 20 23 juli Hyannis - New York
Dag 21 24 juli New York
Dag 22 25 juli New York
Dag 23 26 juli New York
Dag 24 27 juli New York - Londen - Brussel (vertrek 19.30)
Is deze route goed te doen of te druk? (zullen hier niet zo kunnen doorrijden als in het Westen denk ik)
We willen ergens gaan kanoen (geen raften) kan dat ergens op deze route?
Onze auto huren als we aankomen of als we vertrekken in Washington? Kan je de auto gebruiken in Washington?
Tips zijn altijd welkom
Henriette
Dag 1 5 juli Brussel - Londen - Washington (aankomst 20.00 uur)
Dag 2 6 Juli Washington
Dag 3 7 juli Washington
Dag 4 8 juli Washington - Lancaster - Hershey - Williamsburg
Dag 5 9 Juli Williamsburg - Watkins Glen State Park
Dag 6 10 juli Watkins Glen State Park - Niagara Falls
Dag 7 11 juli Niagara Falls - Toronto
Dag 8 12 juli Toronto
Dag 9 12 juli Toronto - Ottawa
Dag 10 13 juli Ottawa
Dag 11 14 juli Ottawa - Adirondack Park (old Forge)
Dag 12 15 juli Adirondack Park (Old Forge)
Dag 13 16 juli Adirondack Park (Old Forge) - Lake Placid
Dag 14 17 Juli Lake Placid - White Mountains (Lincoln)
Dag 15 18 juli White Mountains (Lincoln)
Dag 16 19 juli White Mountains - Salem - Boston
Dag 17 20 Juli Boston
Dag 18 21 juli Boston - Hyannis (of ergens anders aan de kust waar we 2 nachten kunnen verblijven?)
Dag 19 22 juli Hyannis
Dag 20 23 juli Hyannis - New York
Dag 21 24 juli New York
Dag 22 25 juli New York
Dag 23 26 juli New York
Dag 24 27 juli New York - Londen - Brussel (vertrek 19.30)
Is deze route goed te doen of te druk? (zullen hier niet zo kunnen doorrijden als in het Westen denk ik)
We willen ergens gaan kanoen (geen raften) kan dat ergens op deze route?
Onze auto huren als we aankomen of als we vertrekken in Washington? Kan je de auto gebruiken in Washington?
Tips zijn altijd welkom
Henriette
Laatst gewijzigd door henriette op 05 jan 2011, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Over de route zelf kan ik weinig zeggen maar het is inderdaad dat je aan de oostkust niet zo goed kan doorrijden als aan de westkust... Het is veel dichter bevolkt en rond de steden sta je vaak in de files. Denk maar aan de files in LA, die kom je vaak tegen aan de oostkust (rond Washington DC, NYC, Boston veronderstel ik ook).zullen hier niet zo kunnen doorrijden als in het Westen denk ik
Ik zou zeggen als je vertrekt. Het spaart 3 dagen autohuur uit en Washington kan je makkelijk verkennen met het openbaar vervoer (uitstekend metro-systeem). Huur eventueel fietsen, vond ik een superervaring en was wel makkelijk want de monumenten liggen allemaal vrij ver uit elkaar...Onze auto huren als we aankomen of als we vertrekken? Kan je de auto gebruiken in Washington?
Wij hebben ze gehuurd bij http://www.bikethesites.com/
Wat ben je van plan om hier te doen? Bezoek in Lancaster het Amish House and Farm. Zeer interessant en ze geven veel informatie over hoe de Amish leven! Aanrader!Dag 4 8 juli Washington - Lancaster - Hershey - Williamsburg
Bij Hershey veronderstel ik dat je enkel de chocolate word tour wil doen?? Als je het pretpark wil doen wordt het wel een heel drukke, haast onmogelijke dag...
iverson
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooie route, lijkt veel op onze reis van afgelopen zomer, alleen dan de andere kant op. Wij vonden Watkins Glen erg mooi een ook de Adirondacks een prachtig gebied, met Lake Placid als schattig stadje tussen de bergen. In The White Mountains zijn we in North Conway geweest. Je kunt daar leuk kanoen en er is een geweldige shopping outlet. Tussen Boston en New York zijn wij in Mystic geweest. Daar is een leuk openlucht museum over zee- en walvisvaart. Qua drukte op de weg viel het ons erg mee. Alleen tussen NY en Boston hebben we een tijdje in de file gestaan, maar verder konden we overal goed doorrijden.
Wellicht staat er in ons reisverslag nog iets interessants voor je. Veel plezier met de voorbereidingen! En probeer via de senator van Vermont een tour in The White House te regelen, echt de moeite waard!
Wellicht staat er in ons reisverslag nog iets interessants voor je. Veel plezier met de voorbereidingen! En probeer via de senator van Vermont een tour in The White House te regelen, echt de moeite waard!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
De Niagara Falls zijn volgens mij goed te doen. Ik ben afgelopen zomer aan de USA kant geweest, de algemene parkeerplaats is daar nog geen 5 minuten bij de watervallen vandaan.
The Maid of The mist gaat er niet wild aan toe, het is alleen ontzettend nat (maar daar krijg je hele mooie regencapes voor
). Om daar te komen gaan er geloof ik 3 liften naar beneden en de rest zijn allemaal van die 'ramps' dus geen trappen. Met de rolstoel moet dat denk ik wel lukken. Bovendien toen wij er waren meer mensen met een rolstoel gezien.
Wat ik over New York weet is dat er ook speciale taxi's rijden waar rolstoelen in kunnen, hier heb ik er een stuk of 5 van zien rijden. Maar weet niet hoe je die kan regelen, misschien dat het hotel kan bellen oid?
Ik neem aan dat je in Hyannis ook een Whale Watch gaat doen? Wij zijn hier ook geweest en volgens mij was de boot rolstoel toegankelijk. Ik vond het iig inmens om die beesten in het echt te zien (wat zijn ze grooot
). In Hyannis zit 1 maatschappij, maar je kan er niet van te voren reserveren. Je moet een dag van te voren even opbellen met de vraag of ze vertrekken (ivm weersomstandigheden). Een tip: Neem de eerste tocht, het is dan minder druk en minder heet op de boot. Wij zijn in juli aardig verbrand, je vaart namelijk hard het eerste stuk en voelt dan de zon niet door het lekkere frisse windje.
Om er eerder heen te gaan is niet erg als je zeker wilt zijn van tickets voor de boot, op 3 minuten lopen is het strand en enkele restaurantjes.
Veel plezier!
The Maid of The mist gaat er niet wild aan toe, het is alleen ontzettend nat (maar daar krijg je hele mooie regencapes voor

Wat ik over New York weet is dat er ook speciale taxi's rijden waar rolstoelen in kunnen, hier heb ik er een stuk of 5 van zien rijden. Maar weet niet hoe je die kan regelen, misschien dat het hotel kan bellen oid?
Ik neem aan dat je in Hyannis ook een Whale Watch gaat doen? Wij zijn hier ook geweest en volgens mij was de boot rolstoel toegankelijk. Ik vond het iig inmens om die beesten in het echt te zien (wat zijn ze grooot

Om er eerder heen te gaan is niet erg als je zeker wilt zijn van tickets voor de boot, op 3 minuten lopen is het strand en enkele restaurantjes.
Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Atjeuh op 05 jan 2011, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
Hier ben ik nog een keer!
Ik zag in je route ook salem staan, hier zijn wij ook heen geweest en zijn na 15 minuten weer vetrokken. Het viel ontzettend tegen. Mensen gaan er vooral heen voor de 'hekserij'. Hiervan is niks te zien, behalve in een paar erg neppe musea (zonde van je geld als je om mijn mening vraagt), wassenbeelden museum met horror poppen en spookhuizen die ze hebben gemaakt.
Als je denkt dat je krap bij tijd zit, zou ik zeggen; skip Salem
Ik zag in je route ook salem staan, hier zijn wij ook heen geweest en zijn na 15 minuten weer vetrokken. Het viel ontzettend tegen. Mensen gaan er vooral heen voor de 'hekserij'. Hiervan is niks te zien, behalve in een paar erg neppe musea (zonde van je geld als je om mijn mening vraagt), wassenbeelden museum met horror poppen en spookhuizen die ze hebben gemaakt.
Als je denkt dat je krap bij tijd zit, zou ik zeggen; skip Salem

2001: Florida rondreis
- henriette
- Amerikafan
Bedankt allemaal
@iverson bedankt we zullen zeker het Amish house and farm bezoeken. En in Hershey wilde we alleen maar de chocolade tour doen als we tijd hebben.
@ analogkid heb al een stukje van je reisverslag gelezen en heb gezien dat jullie de gorge trail hebben gelopen in Watkins Glen State Park, deze wilden wij ook doen van onder naar boven en dan de shuttlebus nemen.
Was ook aan het twijfelen tussen North Conway en Lincoln, maar we wilden misschien de flume gorge doen (weet iemand soms hoeveel km die is want dat kan ik nergens vinden)
Tussen Bosten en New York wilden we ergens in een leuk plaatsje uitrusten voor we naar new York gaan, zullen eens kijken waar we een mooi hotelletje vinden.
@Atjeuh aan de Niagara Falls zullen we ter plaatse kijken wat we gaan doen, lopen zal geen probleem zijn maar dat nat zijn (is dan meestal glad)
Whale Watchen hebben we al gedaan en doen we nu niet, gewoon 2 daagjes uitrusten. Zal eens overleggen wat we met Salem zullen doen.
Henriette
@iverson bedankt we zullen zeker het Amish house and farm bezoeken. En in Hershey wilde we alleen maar de chocolade tour doen als we tijd hebben.
@ analogkid heb al een stukje van je reisverslag gelezen en heb gezien dat jullie de gorge trail hebben gelopen in Watkins Glen State Park, deze wilden wij ook doen van onder naar boven en dan de shuttlebus nemen.
Was ook aan het twijfelen tussen North Conway en Lincoln, maar we wilden misschien de flume gorge doen (weet iemand soms hoeveel km die is want dat kan ik nergens vinden)
Tussen Bosten en New York wilden we ergens in een leuk plaatsje uitrusten voor we naar new York gaan, zullen eens kijken waar we een mooi hotelletje vinden.
@Atjeuh aan de Niagara Falls zullen we ter plaatse kijken wat we gaan doen, lopen zal geen probleem zijn maar dat nat zijn (is dan meestal glad)
Whale Watchen hebben we al gedaan en doen we nu niet, gewoon 2 daagjes uitrusten. Zal eens overleggen wat we met Salem zullen doen.
Henriette
Hoi Henriette,
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden, wij willen deze zomer bijna het zelfde rondje doen en ook nog in dezelfde periode.
Onze (zeer) globale planning ziet er voorlopig zo uit:
Ma 4 juli 2011 Hotel Washington
Di 5 juli 2011 Hotel Washington
Wo 6 juli 2011 Camper Amish
Do 7 juli 2011 Camper Niagara
Vr 8 juli 2011 Camper ?
Za 9 juli 2011 Camper Green Mountain National Forest / Adirondack
Zo 10 juli 2011 Camper Green Mountain National Forest / Adirondack
Ma 11 juli 2011 Camper ?
Di 12 juli 2011 Camper White Mountain National Forest
Wo 13 juli 2011 Camper White Mountain National Forest
Do 14 juli 2011 Camper Regio Cape Elizabeth (?)
Vr 15 juli 2011 Camper Boston
Za 16 juli 2011 Camper Boston
Zo 17 juli 2011 Camper Cape Cod
Ma 18 juli 2011 Camper Regio Providence (?)
Di 19 juli 2011 Hotel New York
Wo 20 juli 2011 Hotel New York
Do 21 juli 2011 Hotel New York
Vr 22 juli 2011 Hotel New York
Za 23 juli 2011 Vliegtuig
Zo 24 juli 2011 Thuis
Zoals het eruit ziet gaan we Green Mountain National Forest waarschijnlijk vervangen door Adirondack. Naar Niagara en daarna, daar zitten wij ook nog even mee te stoeien, maar waarschijnlijk toch door de US... Moeilijk, maar wel leuk allemaal dat plannen!
Succes met de voorbereidingen.
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden, wij willen deze zomer bijna het zelfde rondje doen en ook nog in dezelfde periode.
Onze (zeer) globale planning ziet er voorlopig zo uit:
Ma 4 juli 2011 Hotel Washington
Di 5 juli 2011 Hotel Washington
Wo 6 juli 2011 Camper Amish
Do 7 juli 2011 Camper Niagara
Vr 8 juli 2011 Camper ?
Za 9 juli 2011 Camper Green Mountain National Forest / Adirondack
Zo 10 juli 2011 Camper Green Mountain National Forest / Adirondack
Ma 11 juli 2011 Camper ?
Di 12 juli 2011 Camper White Mountain National Forest
Wo 13 juli 2011 Camper White Mountain National Forest
Do 14 juli 2011 Camper Regio Cape Elizabeth (?)
Vr 15 juli 2011 Camper Boston
Za 16 juli 2011 Camper Boston
Zo 17 juli 2011 Camper Cape Cod
Ma 18 juli 2011 Camper Regio Providence (?)
Di 19 juli 2011 Hotel New York
Wo 20 juli 2011 Hotel New York
Do 21 juli 2011 Hotel New York
Vr 22 juli 2011 Hotel New York
Za 23 juli 2011 Vliegtuig
Zo 24 juli 2011 Thuis
Zoals het eruit ziet gaan we Green Mountain National Forest waarschijnlijk vervangen door Adirondack. Naar Niagara en daarna, daar zitten wij ook nog even mee te stoeien, maar waarschijnlijk toch door de US... Moeilijk, maar wel leuk allemaal dat plannen!
Succes met de voorbereidingen.
2005: New York
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
Ik blijf dit topic ook volgen, wij doen ook voor een deel hetzelfde rondje (vooral stedentripjes aan elkaar geplakt).
Onze planning is als volgt (beetje druk maar we houden er graag de vaart in, en kunnen net zo goed genieten van een autorit):
Dag 1. Amsterdam - NYC (aankomst JFK 12.40uur)
Dag 2. NYC
Dag 3. NYC
Dag 4. NYC
Dag 5. NYC - Mystic - Newport - Cape Cod
Dag 6. Cape Cod - Boston
Dag 7. Boston
Dag 8. Boston - White Mountaints (campton)
Dag 9. White Mountains - Quebec City
Dag 10. Quebec City
Dag 11. Quebec City - Montreal
Dag 12. Montreal
Dag 13. Montreal - Ottawa
Dag 14. Ottawa - Kingston - Toronto
Dag 15. Toronto
Dag 16. Toronto - Niagara Falls
Dag 17. Niagara Falls - Pittsburgh
Dag 18. Piitsburgh - Gettysburg
Dag 19. Gettysburg - Shenandoah - Washington
Dag 20. Washington
Dag 21. Washington
Dag 22. Washington - Baltimore - Lancaster - Philadelphia
Dag 23. Philadelphia - Newark (vertrek vlucht 23.05 uur)
Onze planning is als volgt (beetje druk maar we houden er graag de vaart in, en kunnen net zo goed genieten van een autorit):
Dag 1. Amsterdam - NYC (aankomst JFK 12.40uur)
Dag 2. NYC
Dag 3. NYC
Dag 4. NYC
Dag 5. NYC - Mystic - Newport - Cape Cod
Dag 6. Cape Cod - Boston
Dag 7. Boston
Dag 8. Boston - White Mountaints (campton)
Dag 9. White Mountains - Quebec City
Dag 10. Quebec City
Dag 11. Quebec City - Montreal
Dag 12. Montreal
Dag 13. Montreal - Ottawa
Dag 14. Ottawa - Kingston - Toronto
Dag 15. Toronto
Dag 16. Toronto - Niagara Falls
Dag 17. Niagara Falls - Pittsburgh
Dag 18. Piitsburgh - Gettysburg
Dag 19. Gettysburg - Shenandoah - Washington
Dag 20. Washington
Dag 21. Washington
Dag 22. Washington - Baltimore - Lancaster - Philadelphia
Dag 23. Philadelphia - Newark (vertrek vlucht 23.05 uur)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- henriette
- Amerikafan
Is het mogelijk om van Washington via Lancaster (Amish) en Hesrhey (chocolade world) in 1 dag door te rijden naar Corning, waar we dan 2 nachten zullen verblijven.
Dan hebben we 1 dag voor Watkins Glen State Park en omgeving.
Zo dus.
Dag 4 Washington - Lancaster - Hershey - Corning
Dag 5 Corning (Watkins Glen State Park)
Dag 6 Corning - Niagara Falls
Of hebben we dan niet genoeg tijd voor Lancaster en Hershey.
Henriette
Dan hebben we 1 dag voor Watkins Glen State Park en omgeving.
Zo dus.
Dag 4 Washington - Lancaster - Hershey - Corning
Dag 5 Corning (Watkins Glen State Park)
Dag 6 Corning - Niagara Falls
Of hebben we dan niet genoeg tijd voor Lancaster en Hershey.
Henriette
Hmmm lijkt me wel een heel lange dag!
Wij hebben iets soortgelijks gedaan maar dan vanuit Philadelphia naar Hershey, door Amish County richting Washington DC.
Wij zijn redelijk vroeg vertrokken (rond 10u) en pas laat in Washington aangekomen (+-19 u).
Hershey Chocolate tour neemt een uurtje in beslag (tour zelf + eventjes in de winkel rondwandelen..). Ik vond het trouwens niet zo interessant, dit zou je eigenlijk gemakkelijk kunnen laten vallen, je mist niets!
Amish County maak je zo lang als je zelf wil....
Ik zou eerlijk gezegd de dag wat inkorten... Als je Hershey niet doet is het misschien wel mogelijk, maar hou toch rekening met een lange rijdag...
iverson
Wij hebben iets soortgelijks gedaan maar dan vanuit Philadelphia naar Hershey, door Amish County richting Washington DC.
Wij zijn redelijk vroeg vertrokken (rond 10u) en pas laat in Washington aangekomen (+-19 u).
Hershey Chocolate tour neemt een uurtje in beslag (tour zelf + eventjes in de winkel rondwandelen..). Ik vond het trouwens niet zo interessant, dit zou je eigenlijk gemakkelijk kunnen laten vallen, je mist niets!
Amish County maak je zo lang als je zelf wil....
Ik zou eerlijk gezegd de dag wat inkorten... Als je Hershey niet doet is het misschien wel mogelijk, maar hou toch rekening met een lange rijdag...
iverson
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In plaats van Hershey zou ik Gettysburg doen. Inderdaad is de chocolate tour grappig, maar niet iets om voor om te rijden, wel als je het amusementspark erbij wilt doen, maar dan heb je veel meer tijd nodig. Ik vind het ook een heel lange dag, van Washington naar Corning zonder stoppen via de snelwegen is al 6 uur rijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- henriette
- Amerikafan
Bedankt iverson en Petra.
Petra we gaan het eens bekijken als we Gettysburg aandoen.
Waar kunnen we het beste overnachten tussen Washington en Watkins Glen State park? En we de volgende dag niet te ver naar Watkins Glen moeten rijden.
Onze eerste gedachte was Williamsport. Maar is toch ook 5 uur rijden (daarom dat we dachten dat we ook konden door rijden)
Henriette
Petra we gaan het eens bekijken als we Gettysburg aandoen.
Waar kunnen we het beste overnachten tussen Washington en Watkins Glen State park? En we de volgende dag niet te ver naar Watkins Glen moeten rijden.
Onze eerste gedachte was Williamsport. Maar is toch ook 5 uur rijden (daarom dat we dachten dat we ook konden door rijden)
Henriette
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1540 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004