Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NBA wedstrijd meemaken
NBA wedstrijd meemaken
Hallo allemaal,
In oktober ga ik dus naar New York voor een week en ik vroeg me af of er goede mogelijkheden zijn om in New York (of in de buurt van) om een NBA wedstrijd bij te wonen. Ik heb van verschillende reizigers gehoord dat je dat absoluut één keer gezien en meegemaakt moet hebben en het lijkt me eigenlijk ook wel wat. Hebben jullie het al meegemaakt en zouden jullie het aanraden?
Alvast bedankt!
Geoffrey
In oktober ga ik dus naar New York voor een week en ik vroeg me af of er goede mogelijkheden zijn om in New York (of in de buurt van) om een NBA wedstrijd bij te wonen. Ik heb van verschillende reizigers gehoord dat je dat absoluut één keer gezien en meegemaakt moet hebben en het lijkt me eigenlijk ook wel wat. Hebben jullie het al meegemaakt en zouden jullie het aanraden?
Alvast bedankt!
Geoffrey

- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: NBA wedstrijd meemaken
Je kunt in New York misschien naar een wedstrijd van de NY Knicks bezoeken in Madison Square Garden.
De New Jersey Nets is misschien ook een optie.
Check even de site NBA site voor het actuele speelschema en houd er rekening mee dat de competitie pas in oktober begint.
De New Jersey Nets is misschien ook een optie.
Check even de site NBA site voor het actuele speelschema en houd er rekening mee dat de competitie pas in oktober begint.
Hai Geoffrey,
Die mensen hebben he-le-maal gelijk
.. Haha! Ik vond NBA helemaal te gek!
Ik heb zelf in New York de Knicks in MSG gezien en de Nets in New Jersey. De Knicks wilde ik erg graag heen juist omdat zij in de MSG spelen en omdat het de Knicks zijn, maar zij hebben niet een hele goede ploeg. Maar de belevenis is fantastisch.
De Nets zijn goed te bereiken vanaf Manhattan met het openbaar vervoer, geen enkel probleem.
Die mensen hebben he-le-maal gelijk

Ik heb zelf in New York de Knicks in MSG gezien en de Nets in New Jersey. De Knicks wilde ik erg graag heen juist omdat zij in de MSG spelen en omdat het de Knicks zijn, maar zij hebben niet een hele goede ploeg. Maar de belevenis is fantastisch.
De Nets zijn goed te bereiken vanaf Manhattan met het openbaar vervoer, geen enkel probleem.
Inderdaad, wat Ruud zegt. Houdt 't speelschema in de gaten, gezien het seizoen pas ergens in oktober begint. Mocht je te vroeg in NY zijn, dan kan je misschien wel naar een pre-season game gaan.
Op 16 september begint de voorverkoop voor losse kaarten.Wij willen op 13 oktober een wedstrijd meemaken (tegen Boston Celtics pre-season).
Hopelijk kunnen we kaartjes krijgen ?
Hopelijk kunnen we kaartjes krijgen ?
Gewoon op 16 september achter je pc kruipen en via Ticketmaster kaartjes kopen.. Je kunt ze dan met je creditcard ophalen bij MSG
..
Soms loont het lid te worden van de nieuwsbrief (van de Knicks) vaak kun je dan in de pressie al kaartjes kopen met een code die in die nieuwsbrief staat

Soms loont het lid te worden van de nieuwsbrief (van de Knicks) vaak kun je dan in de pressie al kaartjes kopen met een code die in die nieuwsbrief staat

Vorig jaar bij een pre season game geweest. Toevallig Knicks - Celtics. Er waren nog (genoeg) kaarten bij de Ticketmaster verkooppunten op de speeldag zelf (in de NBA store ook een verkooppunt).
Kaarten uiteindelijke gewoon bij aan de window gehaald. Ook lopen er veel scalpers rond MSG (niet meteen een aanrader!)
Om zeker te zijn, zou ik toch gewoon in de vvk alvast kaartjes vastleggen.
Kaarten uiteindelijke gewoon bij aan de window gehaald. Ook lopen er veel scalpers rond MSG (niet meteen een aanrader!)
Om zeker te zijn, zou ik toch gewoon in de vvk alvast kaartjes vastleggen.
Ik vond de sfeer in MSG juist heel erg tegenvallen. Veel te veel toeristen die geen of nauwelijks binding met de ploeg hebben.toscabreeschoten schreef:De Knicks wilde ik erg graag heen juist omdat zij in de MSG spelen en omdat het de Knicks zijn, maar zij hebben niet een hele goede ploeg. Maar de belevenis is fantastisch.
Ik ben bijvoorbeeld ook bij de Toronto Raptors geweest, veeeeeeel meer sfeer.
Conclusie: ik zou proberen een wedstrijd van de Nets te pakken.
Misschien niet helemaal goed verwoord, maar ik vond bij de NETS ook de sfeer stukken beter dan bij de Knicks. En zelf bij het het College Basketball was de sfeer beter dan bij beide wedstrijden.
Echter, als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik toch voor de Knicks gaan. Ook al hebben zij al jaren geen echt goede ploeg meer en betaal je meer voor je kaartje.. De Knicks hebben voor mij wel iets speciaals.. En verder vind ik MSG een mooie arena
Echter, als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik toch voor de Knicks gaan. Ook al hebben zij al jaren geen echt goede ploeg meer en betaal je meer voor je kaartje.. De Knicks hebben voor mij wel iets speciaals.. En verder vind ik MSG een mooie arena

- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tijdens ons bezoek aan New York in april 2006 hebben we zowel een wedstrijd van de Knicks als de Nets bezocht (als ook de Jordan Classics). Beide wedstrijden waren dus in het 'gewone' seizoen. Wel waren volgens mij de Knicks al uitgeschakeld voor de play-offs, dus ze liepen niet meer zo heel hard! Wij hebben bij alle wedstrijden genoten (wel basketballen wij zelf en kijken veel NBA dus 'kennen' de spelers en de regels).
Ik moet ook wel zeggen dat de sfeer bij de Nets vele malen leuker was (wij dachten zelf dat dat kwam omdat de Knicks al waren uitgeschakeld). Wij zijn vanaf ons hotel met de metro naar het grote treinstation gegaan (grand central als ik me niet vergis) en van daarvandaan met de bus naar New Jersey gegaan, ging prima.
Nici
Ik moet ook wel zeggen dat de sfeer bij de Nets vele malen leuker was (wij dachten zelf dat dat kwam omdat de Knicks al waren uitgeschakeld). Wij zijn vanaf ons hotel met de metro naar het grote treinstation gegaan (grand central als ik me niet vergis) en van daarvandaan met de bus naar New Jersey gegaan, ging prima.
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Zeker doen, als echte basketfan kreeg ik gewoon kippenvel op bepaalde momenten (en dan vooral pre-game).
Het is een ervaring die je ab-so-luut moet meegemaakt hebben. Dus, wat mij betreft: bestellen, die tickets :p
Het is een ervaring die je ab-so-luut moet meegemaakt hebben. Dus, wat mij betreft: bestellen, die tickets :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bedankt voor de reacties allemaal. Ook ik zou op de 13de oktober een wedstrijd willen bijwonen. Ik ga vanavond even naar de site van de NBA kijken. Hoe zit het met het maken van foto's en / of filmpjes? Is dit toegelaten?

- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
De laatste keer (2008) dat wij zijn geweest (dat was in Orlando), werden onze tassen gecontroleerd en toen mocht ik mijn camera (17-85mm) wel mee naar binnen nemen, maar mijn zoomlens (70-300mm) moest ik terugleggen in de auto (of inleveren en niet meer terugkrijgen). Daar baalde ik natuurlijk behoorlijk van. We zijn daarna in Miami naar nog een wedstrijd geweest en toen had ik mijn zoomlens in een binnenzak gedaan. Overigens werd er daar niet gecontroleerd...
Waarschijnlijk zijn er per stadion andere regels. Als je kaartjes hebt, kun je misschien mailen naar het stadion?
Nici
Waarschijnlijk zijn er per stadion andere regels. Als je kaartjes hebt, kun je misschien mailen naar het stadion?
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
En een filmcamera was overigens geen probleem, die mocht gewoon mee naar binnen. Ik denk dat ze alleen problemen maken indien een camera er erg 'professioneel' uiziet.
Nici
Nici
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Mijn digitale camera vormde geen enkel probleem. Maar ik kan me voorstellen dat men er niet mee opgezet is als je van die grote lenzen meeneemt. Hoewel, als je dicht genoeg zit (en die kaartjes zijn niet zo heel duur) kan je zo al aardige foto's maken. En voor de wedstrijd kan je erg dicht bij het veld om foto's te maken en zelfs een handtekening te vragen (als je vroeg genoeg bent, en je hebt wat geluk met stewards)Geoffrey schreef:Bedankt voor de reacties allemaal. Ook ik zou op de 13de oktober een wedstrijd willen bijwonen. Ik ga vanavond even naar de site van de NBA kijken. Hoe zit het met het maken van foto's en / of filmpjes? Is dit toegelaten?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
Nici schreef:En een filmcamera was overigens geen probleem, die mocht gewoon mee naar binnen. Ik denk dat ze alleen problemen maken indien een camera er erg 'professioneel' uiziet.
Nici
Videocamera en fototoestel moest in Dallas bij de Mavericks van te voren worden afgegeven en kreeg ik na afloop van de wedstrijd gewoon weer terug; bij de Phoenix Suns mochten zowel de videocamera als het fototoestel mee naar binnen, maar toen ik aan het filmen was, kwam er wel een bewaker vragen of ik daarmee wilde stoppen en de camera weg wilde doen.Nici schreef:De laatste keer (2008) dat wij zijn geweest (dat was in Orlando), werden onze tassen gecontroleerd en toen mocht ik mijn camera (17-85mm) wel mee naar binnen nemen, maar mijn zoomlens (70-300mm) moest ik terugleggen in de auto (of inleveren en niet meer terugkrijgen).
Nici
Foto's maken was geen enkel probleem.
In Toronto bij de Blue Jays mocht je wel weer onbeperkt filmen.
Het verschilt m.i. per stadion en/of club.
-
- Amerikafan
Weet iemand hoe het zit met kaartjes voor de NFL? Ik heb nu 3 kwartier gezocht, maar die dingen zijn minimaal $130? En amper te krijgen?
http://www.nfl.com
Daar kun je je team kiezen en dan kaartjes kopen. Ik zie nu inderdaad ook alleen de optie om via Ticketmaster Exchange te kopen (wat opzich een prima alternatief is). En het ligt eraan naar welke wedstrijd je wil, want ik zie kaartjes vanaf 85 dollar.
NFL is (een stuk) duurder dan bijvoorbeeld NBA of MLB, maar zij spelen dan ook een stuk minder wedstrijden.
Daar kun je je team kiezen en dan kaartjes kopen. Ik zie nu inderdaad ook alleen de optie om via Ticketmaster Exchange te kopen (wat opzich een prima alternatief is). En het ligt eraan naar welke wedstrijd je wil, want ik zie kaartjes vanaf 85 dollar.
NFL is (een stuk) duurder dan bijvoorbeeld NBA of MLB, maar zij spelen dan ook een stuk minder wedstrijden.
Leuk dat er hier al een topic over is
Wij gaan namelijk in maart voor de tweede keer naar NYC en het lijkt ons leuk om een keer een NBA-wedstrijd bij te wonen. Nu zag ik op de website van Madison Square Garden [die we sowieso eigenlijk willen bezoeken, al is het alleen een tour] dat er een wedstrijd van de NY Knicks tegen Utah Jazz is in de week dat wij er zijn.
Via de Ticketmaster website die hier al eerder genoemd werd even gekeken naar tickets - is trouwens precies dezelfde module als op de MSG website zelf - en ik zie dat de "beste" kaartjes nu al niet meer beschikbaar zijn. De nog overgebleven aantrekkelijke plaatsen zijn in de twee buitenste ringen, met nog een handjevol rond "center court" maar de meesten achter de baskets. Laatstgenoemde zijn natuurlijk goedkoper [zo rond de $58] en de anderen zijn ongeveer de helft duurder.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die al eens een NBA-wedstrijd hebben bijgewoond en misschien ook in MSG. Is het de moeite waard om $100 te betalen om dan ongeveer "center court" in één van de buitenste ringen te zitten? Of heb je nog een prima genoeg overzicht van het spel vanachter de baskets? En is het normaal dat de kaartjes nu al zo schaars lijken, of hebben we nog genoeg tijd om erover na te denken voordat we bestellen? Met andere woorden: kun je beter ruim van tevoren aanwezig zijn en na afloop blijven plakken, of net voor de wedstrijd aankomen en meteen erna weer naar buiten gaan?
Voor de duidelijkheid, hier een link naar de betreffende match en seating plan op Ticketmaster: klik!
Tenslotte nog zo'n wedstrijd zelf. Ik heb al opgezocht hoe lang het duurt met 4x12 minuten, 2x2 minuten pauze en 15 minuten rust halverwege. Maar zijn er voor en / of na de wedstrijd ook nog dingen die de moeite van het bijwonen waard zijn? Ik zit dus te denken aan bijvoorbeeld cheerleader acts vooraf of iets bijzonders wat na afloop vaak gebeurt?

Via de Ticketmaster website die hier al eerder genoemd werd even gekeken naar tickets - is trouwens precies dezelfde module als op de MSG website zelf - en ik zie dat de "beste" kaartjes nu al niet meer beschikbaar zijn. De nog overgebleven aantrekkelijke plaatsen zijn in de twee buitenste ringen, met nog een handjevol rond "center court" maar de meesten achter de baskets. Laatstgenoemde zijn natuurlijk goedkoper [zo rond de $58] en de anderen zijn ongeveer de helft duurder.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die al eens een NBA-wedstrijd hebben bijgewoond en misschien ook in MSG. Is het de moeite waard om $100 te betalen om dan ongeveer "center court" in één van de buitenste ringen te zitten? Of heb je nog een prima genoeg overzicht van het spel vanachter de baskets? En is het normaal dat de kaartjes nu al zo schaars lijken, of hebben we nog genoeg tijd om erover na te denken voordat we bestellen? Met andere woorden: kun je beter ruim van tevoren aanwezig zijn en na afloop blijven plakken, of net voor de wedstrijd aankomen en meteen erna weer naar buiten gaan?

Voor de duidelijkheid, hier een link naar de betreffende match en seating plan op Ticketmaster: klik!
Tenslotte nog zo'n wedstrijd zelf. Ik heb al opgezocht hoe lang het duurt met 4x12 minuten, 2x2 minuten pauze en 15 minuten rust halverwege. Maar zijn er voor en / of na de wedstrijd ook nog dingen die de moeite van het bijwonen waard zijn? Ik zit dus te denken aan bijvoorbeeld cheerleader acts vooraf of iets bijzonders wat na afloop vaak gebeurt?
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Je moet er rekening mee houden dat deze 4x12 minuten zuivere speeltijd is. Dus iedere keer als er afgefloten is, stopt de tijd. Ook zijn er talloze time outs, waardoor een basketbal wedstrijd toch vaak uur of 2 in beslag neemt!
In die time outs en pauzes komen vaak allerlei acts en cheerleaders tevoorschijn wat erg leuk is om te bekijken!
Je zou ook eens kunnen kijken op Stubhub.com voor tickets
..
NBA is voor mij de leukste sportcompetitie in Amerika (ter wereld zelfs
).. Helaas kunnen wij ook volgend jaar alleen in de zomer met vakantie!
Ook MSG is een prachtige locatie, zeker qua ligging
..
In die time outs en pauzes komen vaak allerlei acts en cheerleaders tevoorschijn wat erg leuk is om te bekijken!
Je zou ook eens kunnen kijken op Stubhub.com voor tickets

NBA is voor mij de leukste sportcompetitie in Amerika (ter wereld zelfs

Ook MSG is een prachtige locatie, zeker qua ligging

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1951 Weergaves
-