Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hop On Hop Off New York
Hop On Hop Off New York
Wie heeft wel eens gebruik gemaakt van de hop on hop off bussen in New York?
Heeft het zin om daar een 48-uurs ticket voor te kopen of kunnen we beter alles met de metro doen?
Dank voor de tips !
Heeft het zin om daar een 48-uurs ticket voor te kopen of kunnen we beter alles met de metro doen?
Dank voor de tips !
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
Re: Hop On Hop Off New York
De hop on hop off bussen zijn erg leuk om alle bezienswaardigheden snel te zien met een leuk verhaaltje erom heen.
De bussen stoppen bij alle attracties en blijft daar soms ook een aantal minuten staan. Bij sommige haltes is soms zo druk dat je moet wachten tot een volgende bus.
Als vervanging van metro zijn de bussen dus geen optie omdat het gewoon te lang duurt. Als leuke tour door de stad is het prima.
De bussen stoppen bij alle attracties en blijft daar soms ook een aantal minuten staan. Bij sommige haltes is soms zo druk dat je moet wachten tot een volgende bus.
Als vervanging van metro zijn de bussen dus geen optie omdat het gewoon te lang duurt. Als leuke tour door de stad is het prima.
Onze blog SW 2010 / NE 2012 http://truususa.waarbenjij.nu
Ik ben begin juli in New York geweest en heb daar veel Hop on Hop off bussen gezien.
De bussen waren steeds supervol en ik heb veel mensen zien wachten op de bussen.
Ook was het heel erg warm, en zaten al die mensen te verbranden in de bus.
Door de reviews op tripadvisor heb ik daarom gekozen voor OnBoard-tours.
Dit was een bustour van 5 en een half uur in een busje met airco voor ong. 25 personen.
we stapten op bepaalde punten uit en hebben in één dag zoveel kunnen zien.
Ook zit hierbij een boottocht inbegrepen (waardoor je Ellis Island, Statue of Liberty) kan zien/fotograferen.
De gids geeft veel goede informatie en handige tips. Deze tour zal ik zeker aanbevelen, helemaal omdat je dus veel ziet en niet hoeft te wachten op een overvolle bus.
De bussen waren steeds supervol en ik heb veel mensen zien wachten op de bussen.
Ook was het heel erg warm, en zaten al die mensen te verbranden in de bus.
Door de reviews op tripadvisor heb ik daarom gekozen voor OnBoard-tours.
Dit was een bustour van 5 en een half uur in een busje met airco voor ong. 25 personen.
we stapten op bepaalde punten uit en hebben in één dag zoveel kunnen zien.
Ook zit hierbij een boottocht inbegrepen (waardoor je Ellis Island, Statue of Liberty) kan zien/fotograferen.
De gids geeft veel goede informatie en handige tips. Deze tour zal ik zeker aanbevelen, helemaal omdat je dus veel ziet en niet hoeft te wachten op een overvolle bus.
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leuke van de bussen is, dat je eenvoudig bij de bekende punten komt. Daar kun je dan uitstappen, alle tijd nemen
die je nodig hebt, en vervolgens met een volgende bus verder gaan. Voordeel is ook dat je, wellicht, een beter overzicht
krijgt van hoe New York in elkaar steekt.
Toen wij een keer in de herfst in New York waren, beviel het ons prima. Het was vrij rustig en de temperatuur was lekker.
Later hebben we hetzelfde in de zomer gedaan en toen beviel het ons helemaal niet. Het was (te) druk en bloedheet.
Achteraf gezien hadden we gewoon met de metro moeten gaan: sneller en goedkoper.
die je nodig hebt, en vervolgens met een volgende bus verder gaan. Voordeel is ook dat je, wellicht, een beter overzicht
krijgt van hoe New York in elkaar steekt.
Toen wij een keer in de herfst in New York waren, beviel het ons prima. Het was vrij rustig en de temperatuur was lekker.
Later hebben we hetzelfde in de zomer gedaan en toen beviel het ons helemaal niet. Het was (te) druk en bloedheet.
Achteraf gezien hadden we gewoon met de metro moeten gaan: sneller en goedkoper.
- john ny
- Amerikakenner
Ik denk dat als je echt voor de eerste keer in NY komt is het (buiten leuk) zeker handig. je leert snel waar wat is. Ik denk ook inderdaad dat het in deze periode te druk is.
Ik zal echter mijn eerste keer nooit vergeten, het goot zo verschrikkelijk. De beneden verdieping van de bus is uiteraard overdekt, maar de ramen waren beplakt met reclame stickers... zagen we nog niets.
Als je wat langer in NY verblijft dan is een goede reisgids, dit forum en een ov ticket zeer zeker toereikend om te komen waar je wil.
ps in het verleden (the 90's) zaten er wel discount bonnen bij voor de diverse attracties. Ik weet echter niet meer
of het echt aantrekkelijk was.
Ik zal echter mijn eerste keer nooit vergeten, het goot zo verschrikkelijk. De beneden verdieping van de bus is uiteraard overdekt, maar de ramen waren beplakt met reclame stickers... zagen we nog niets.

Als je wat langer in NY verblijft dan is een goede reisgids, dit forum en een ov ticket zeer zeker toereikend om te komen waar je wil.
ps in het verleden (the 90's) zaten er wel discount bonnen bij voor de diverse attracties. Ik weet echter niet meer

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1949 Weergaves
-
Laatste bericht door Maartje81
-