Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vragen over Niagara falls bezoeken
vragen over Niagara falls bezoeken
Hallo allemaal,
Over 2 weken is het zover, dan ga ik met 3 vrienden naar New York en omgeving.
Op dag 2 rijden we vanuit Syracuse via de Niagara Falls naar Toronto.
We vertrekken rond 8:00 uur vanuit Syracuse en hopen dan rond 11 uur bij de Niagara falls te zijn. Rond 20:00. willen we weer doorrijden richting Toronto. Op deze dag hebben we dus 9 uurtjes om de Niagara falls te bewonderen. Mocht dit niet genoeg zijn, dan willen we op de terugweg van Toronto naar Pittsburgh nog stoppen om het overige te bekijken (hier zouden we ook +/- 8 uur voor hebben).
Nu is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met het maken van een dagindeling.
Wat we graag willen zien is:
- de 3 watervallen (Horseshoe falls, American Falls, Bridal Veil Falls) vanaf het water.
- de 3 watervallen vanaf “boven”
- indien mogelijk ook achter de Niagara Falls (ergens gelezen dat dit mogelijk is).
- Overige interessante / mooie plekken (tips zijn welkom!!!!)
Mijn overige vragen:
- Is het aan te raden om van te voren iets te reserveren? (zo ja welke site)
- Wat zijn de kosten van bepaalde tochten/wandelingen/tours.
- Hoeveel tijd ben je kwijt aan bepaalde tochten/wandelingen/tours.
- is het een kwestie van je auto ergens in de buurt parkeren en de rest per voet te doen of is de afstand tussen bepaalde plekken te groot?
We willen dus in zo weinig mogelijk tijd, zo veel mogelijk zien. Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven over hoe we dit het beste kunnen aanpakken (misschien de heenweg de Amerikaanse kant en de terugweg de Canadese kant ????)
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Gr. Rob
Over 2 weken is het zover, dan ga ik met 3 vrienden naar New York en omgeving.
Op dag 2 rijden we vanuit Syracuse via de Niagara Falls naar Toronto.
We vertrekken rond 8:00 uur vanuit Syracuse en hopen dan rond 11 uur bij de Niagara falls te zijn. Rond 20:00. willen we weer doorrijden richting Toronto. Op deze dag hebben we dus 9 uurtjes om de Niagara falls te bewonderen. Mocht dit niet genoeg zijn, dan willen we op de terugweg van Toronto naar Pittsburgh nog stoppen om het overige te bekijken (hier zouden we ook +/- 8 uur voor hebben).
Nu is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met het maken van een dagindeling.
Wat we graag willen zien is:
- de 3 watervallen (Horseshoe falls, American Falls, Bridal Veil Falls) vanaf het water.
- de 3 watervallen vanaf “boven”
- indien mogelijk ook achter de Niagara Falls (ergens gelezen dat dit mogelijk is).
- Overige interessante / mooie plekken (tips zijn welkom!!!!)
Mijn overige vragen:
- Is het aan te raden om van te voren iets te reserveren? (zo ja welke site)
- Wat zijn de kosten van bepaalde tochten/wandelingen/tours.
- Hoeveel tijd ben je kwijt aan bepaalde tochten/wandelingen/tours.
- is het een kwestie van je auto ergens in de buurt parkeren en de rest per voet te doen of is de afstand tussen bepaalde plekken te groot?
We willen dus in zo weinig mogelijk tijd, zo veel mogelijk zien. Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven over hoe we dit het beste kunnen aanpakken (misschien de heenweg de Amerikaanse kant en de terugweg de Canadese kant ????)
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Gr. Rob
Re: vragen over Niagara falls bezoeken
Als je falls vanaf het water wilt bekijken kun je het beste een tochtje reserveren met de Maid of the Mist. Verder is het allemaal bijzonder toeristisch, dus verwacht niet dat je hele dagen zoet bent. Hoe je achter de falls komt weet ik niet, wij zijn er maar een halve dag geweest en dat vonden we wel genoeg! Zo'n dagje kan er als volgt uitzien:
ochtend: aankomst amerikaanse zijde, parkeren. Langs de bovenkant wandelen naar opstappunt Maid of the Mist. Rondvaart. Daarna door naar de Canadese kant, parkeren, wandeling. Volgens mij heb je het dan wel zo'n beetje gehad.
ochtend: aankomst amerikaanse zijde, parkeren. Langs de bovenkant wandelen naar opstappunt Maid of the Mist. Rondvaart. Daarna door naar de Canadese kant, parkeren, wandeling. Volgens mij heb je het dan wel zo'n beetje gehad.
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Bedoelen ze cave of the winds met achter de watervallen? Die vond ik in ieder geval erg leuk om te doen dan sta je bijna onder de waterval. http://www.niagarafallslive.com/cave_of_the_winds.htm
Wij hebben ons een volle dag daar vermaakt, bootje, wandelen, cave of the winds, Canadeese kant, watervallen in het donker en dat was het wel zo'n beetje.
Wij hebben ons een volle dag daar vermaakt, bootje, wandelen, cave of the winds, Canadeese kant, watervallen in het donker en dat was het wel zo'n beetje.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Hoi,hoi,
Weet of goed te doen is om op 1 dag vanuit Manhattan de the Niagara falls te bezoeken?? We willen dan een autohuren s'morgens vroeg weg rijden en 'savond terug.
Alvast bedankt.
Weet of goed te doen is om op 1 dag vanuit Manhattan de the Niagara falls te bezoeken?? We willen dan een autohuren s'morgens vroeg weg rijden en 'savond terug.
Alvast bedankt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent dan een uurtje of 16 onderweg dus dat lijkt me redelijk ondoenlijk dan kun je beter vliegen al is dat nog krap.
Ik ben vorig jaar voor een bliksembezoek met een vrij late vlucht van JFK vertrokken, overnacht, Falls bekeken, nog een overnachting, volgende ochtend vroeg teruggevlogen.
Kan prima met een overnachting minder maar alles minder dan dat lijkt me extreem haasten.
Ik ben vorig jaar voor een bliksembezoek met een vrij late vlucht van JFK vertrokken, overnacht, Falls bekeken, nog een overnachting, volgende ochtend vroeg teruggevlogen.
Kan prima met een overnachting minder maar alles minder dan dat lijkt me extreem haasten.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Er gaan ook tours vanuit Manhattan. Dan ga je heel vroeg weg en ben je 's avonds laat weer terug.
http://www.allnewyorktours.com/Body.asp ... ourDetails
Is wel prijzig, 450 dollar pp.
http://www.allnewyorktours.com/Body.asp ... ourDetails
Is wel prijzig, 450 dollar pp.
ik vraag me af hoe het zit met paspoortcontrole daar - dan amerika, dan canada... of hebben ze hier iets geregeld?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan beiden zijden van de brug zit een paspoortcontrole.
$450!
Ik heb hier ook naar gekeken voor wanneer mijn nichtje hier is en als je rechtstreeks via Jetblue boekt kost het ongeveer $200. Daar komt dan nog wel autohuur, tickets en eten bij, maar zeker als je met zijn tweeen of meer gaat lijkt me dat veel voordeliger. Dan kan je ook alles op je eigen tempo doen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4353 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties