Hey Iris!
Ik kan me helemaal voorstellen hoe enthousiast je bent! Toen ik inmiddels al weer meer dan 2 jaar geleden (

) voor het eerst naar Amerika ging was ik ook super super enthousiast. En het viel zéker niet tegen, geweldige week in New York doorgebracht. Inmiddels ben ik twee keer in New York geweest, en ga ik, net zoals jij, in oktober voor het eerst alleen naar NY

.
Ik heb nog wle wat tips voor je

. Wat je zeker niet moet overslaan is Union Square, mijn favoriete plek om een frappuchino te drinken en mensen te kijken. Erg leuke sfeer daar, niet zo toeristisch als Times Square (hoewel dat ook erg leuk is om een keer te zien). Ook zijn er best veel leuke winkels rondom.. mijn zus was drie uur achtereen in de Forever 21.. dat zegt wel genoeg

.
Vergeet echt niet in SoHO te gana shoppen! Ze hebben er zelfs een topshop, als je ooit in London bent geweest weet je wat ik bedoel.
Grandu noemde het WTC memorial center al. Ik persoonlijk ben daar niet binnen geweest (behalve de lobby

) maar ben wel meegegaan op een tour rond Ground Zero namens dat center. Betrokkenen bij de ramp leiden je rond langs het terrein en vertellen hun persoonlijke verhaal. Ik had 'de jackpot', want degene die ons rondleidde was een 'firechief'. Hij vertelde hij hij die dag had beleefd. Van de eerste oproer tot het einde, hij was één van de mensen die in het trappenhuis van het enige stukje overblijvend WTC was vast komen te zitten. Ongelofelijk indrukwekkend om zo'n verhaal uit de 1e hand te horen!
Brooklyn Bridge is natuurlijk een absolute must-do! Maar vergeet ook niet DUMBO (Down Under Manhattan Bridge Overpass) daar aan toe te voegen. Als je het mij vraagt absoluut een van de leukste wijkjes in heel NY. Veel boutique shops en leuke restaurantjes. Op een mooie dag kun je lekker in gras van Fulton St. park gaat zitten, geweldig uitzicht op lower-manhattan en de BB-bridge + de Manhattan bridge.
En (stokpaardje) ik raad iedereen aan het MoMA te bezoeken als je ook maar een beetje van moderne kunst houdt. Hangen echt beroemde en grappige werken. Zustervestiging PS 1 in Queens is ook erg leuk mocht je tijd overhebben (gratis op vertoon van je MoMA kaartje).
Hoe lang ga je er eigenlijk heen

?