Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hostel of Hotel in New York?
Hostel of Hotel in New York?
Hallo,
Wij zitten van van 20/7 tot 28/7 met z'n 4e in New York en zijn nog opzoek naar overnachtingen.
Nu ben ik er al achter gekomen dat een hotel in New York vrij duur is en ik lees hier en daar wel iets over een Hostel.
Nu is het mij niet echt duidelijk wat het verschil is tussen een hotel en een hostel, aangezien je bij veel hotel een shared bathroom hebt.
Ook deze shared bathroom is een beetje onduidelijk voor mij. Met hoeveen personen/kamers deel je meestal zo'n badkamer?
ik kwam een hostel tegen voor 23 euro p.p. per nacht. dit is dus voor 4 personen bijna 100 euro per kamer. Nu heb je ook hotels in manhattan voor die prijs (2x twinbed en shared bathroom).
Wat is dus het voordeel van het 1 ten opzichte van het ander?
ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Gr. Rob
Wij zitten van van 20/7 tot 28/7 met z'n 4e in New York en zijn nog opzoek naar overnachtingen.
Nu ben ik er al achter gekomen dat een hotel in New York vrij duur is en ik lees hier en daar wel iets over een Hostel.
Nu is het mij niet echt duidelijk wat het verschil is tussen een hotel en een hostel, aangezien je bij veel hotel een shared bathroom hebt.
Ook deze shared bathroom is een beetje onduidelijk voor mij. Met hoeveen personen/kamers deel je meestal zo'n badkamer?
ik kwam een hostel tegen voor 23 euro p.p. per nacht. dit is dus voor 4 personen bijna 100 euro per kamer. Nu heb je ook hotels in manhattan voor die prijs (2x twinbed en shared bathroom).
Wat is dus het voordeel van het 1 ten opzichte van het ander?
ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Gr. Rob
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Hostel of Hotel in New York?
Met hoeveel personen je een kamer en badkamer deelt is per hostel verschillend. Over het algemeen zijn er kamers met 4, 6, 8 of zelfs 10 bedden. Soms zit er een badkamer bij de kamer in, zodat je die alleen hoeft te delen met de personen op de slaapkamer. Maar meestal zijn er algemene badkamers die je met meerdere kamers moet delen. Dat kunnen dus 5 mensen zijn maar ook 50. De meeste badkamers hebben meerdere toiletten en douches. Meestal vind je deze informatie op de website van desbetreffende hostel of sites als hostelworld.com. In grote steden zoals New York zijn hostels vrij duur, en ben je, als je met een groepje reist, voordeliger uit om in een hotel te overnachten.
De reden waarom reizigers (voornamelijk backpackers) in hostels overnachten, is omdat het een goedkope manier van reizen is. Tenminste, als je in je eentje reist. En het is een leuke manier om in contact te komen met andere reizigers. Ieder hostel heeft een gezamelijke ruimte waar je gezellig kan kletsen, spelletjes kan doen of tv kan kijken. Er is daarbij ook een gezamelijke keuken waar je je eigen eten kan koken, of kan delen met anderen. Vaak hebben hostels leuke kortingen op lokale attracties of bieden ze eigen tours aan. Het gaat bij hostels voornamelijk om het socializen en ervaringen delen. Bij heel grote hostels in grote steden kan het soms wat onpersoonlijk overkomen, hier draait het dan om een goedkoop bed en je niet bemoeien met de rest.
Hotels hebben natuurlijk het voordeel dat je een eigen kamer (en vaak ook eigen badkamer) hebt.
Reis je in je eentje dan zou ik zeker een hostel aanraden, maar als je met 4 man bent, dan is een hotel een betere optie.
De reden waarom reizigers (voornamelijk backpackers) in hostels overnachten, is omdat het een goedkope manier van reizen is. Tenminste, als je in je eentje reist. En het is een leuke manier om in contact te komen met andere reizigers. Ieder hostel heeft een gezamelijke ruimte waar je gezellig kan kletsen, spelletjes kan doen of tv kan kijken. Er is daarbij ook een gezamelijke keuken waar je je eigen eten kan koken, of kan delen met anderen. Vaak hebben hostels leuke kortingen op lokale attracties of bieden ze eigen tours aan. Het gaat bij hostels voornamelijk om het socializen en ervaringen delen. Bij heel grote hostels in grote steden kan het soms wat onpersoonlijk overkomen, hier draait het dan om een goedkoop bed en je niet bemoeien met de rest.
Hotels hebben natuurlijk het voordeel dat je een eigen kamer (en vaak ook eigen badkamer) hebt.
Reis je in je eentje dan zou ik zeker een hostel aanraden, maar als je met 4 man bent, dan is een hotel een betere optie.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Amerika-ontdekker
Heb je deze site al eens bekeken? http://www.hostelbookers.com. Hier staan ook erg veel recensies op van gasten van hotels en hostels, en je kunt sorteren op prijs en op waardering (dat laatste vind ik zelf erg belangrijk). Wij kwamen uit bij Hotel 31, een hotel waar je kunt kiezen tussen een shared badkamer (die je alleen met de verdieping deelt) of een eigen badkamer. Je betaalt geen boekingskosten, is ook wel relaxed. We moeten nog gaan, maar ik heb er wel vertrouwen in!
- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
Waarom kijk je niet naar de mogelijkheden om een appartement te huren? Via de site homeaway.com bijvoorbeeld kan je appartementen zoeken. Lijkt mij een goede en wellicht wel goedkopere optie...

Iedereen gaat bij het woord "hostel" uit van slaapzalen vol met backpackers en 1 toilet.
Maar Hostelbookers staat vol met kleine hotels, die hostel genoemd worden omdat niet elke kamer een eigen badkamer heeft. Dan deel je de badkamers met 2, 3 of 4 kamers. Maar deze hostels hebben dan geen slaapzalen of iets dergelijks. Eigenlijk gewoon hotels dus, maar dan zonder eigen badkamer bij je kamer.
In mijn optiek een mooi budgetalternatief voor de dure hotels, ze hebben alleen nadeel van het backpacker-slaapzaal-imago van het woord "hostel".
Maar Hostelbookers staat vol met kleine hotels, die hostel genoemd worden omdat niet elke kamer een eigen badkamer heeft. Dan deel je de badkamers met 2, 3 of 4 kamers. Maar deze hostels hebben dan geen slaapzalen of iets dergelijks. Eigenlijk gewoon hotels dus, maar dan zonder eigen badkamer bij je kamer.
In mijn optiek een mooi budgetalternatief voor de dure hotels, ze hebben alleen nadeel van het backpacker-slaapzaal-imago van het woord "hostel".
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT