Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug uit New York: some tips & tricks

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Terug uit New York: some tips & tricks

Bericht door Iris_1982 »

JA die hebben ze
"dress up not down" :)

Casual mag, maar het moet beschaafd zijn (zie de foto van Eric met het eten :-) )
Dus nette spijkerbroeken mogen met beschaafde shirts. Geen shirts met hysterische opdruk, of spijkerbroeken met scheuren, geen afgetrapte sneakers maar een mooi paar sneakers is weer wel oke.
Ik denk dat de dresscode vooral 's avonds geldt, wij zaten er op een snikhete middag en toen waren er ook wel veel tanktops bijvoorbeeld.

Maar je hoeft dus niet in je galajurk :)
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

PS. wat me trouwens opviel was de enorme hoeveelheid straten en straatdelen die opeens afgesloten zijn voor verkeer en een soort recreatieplekken geworden zijn met stoelen en tafeltjes. Vooral bij Rockefeller Center, TImes Square en Macy's viel dat me op....erg leuk om de stad een beetje leefbaarder te maken (al zullen de taxichauffeurs er minder blij mee zijn denk ik..........)

Ps2. Sandy ik heb wat foto's voor je gepost :)
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Grandu schreef:He Iris,

Ik ga de eerste twee zeker onthouden (helaas ben ik de volgende keer in New York 18, dus 280 Fifth zit er helaas niet in). Ik ben nog niet dicht bij Lady Liberty geweest dus ik ga zeker proberen om de kroon te bezoeken!

Volgensmij ligt Perry's huis op nummer 66, ik was er in november met mijn zus (groot SATC-fan). De overbuurvrouw was niet zo blij met de bekendheid van het pand en kwam de deur uit en riep ons toe dat Carry een grote bitch was. Het punt was dat ze aan de straat nooit geld heeft gegeven en men nu overlast ondervindt aan de bekendheid van het pand...?

Overigens bevindt zich op 1010 Fifth Avenue, recht tegenover The Metropolitan Museum, een ander pand uit SATC. Daar bevindt zich het appartement waar Carry in het begin van de eerste film intrekt.
Voor de Crown moet je wel van tevoren op het internet al kaartjes regelen! Anders kom je er niet in!

Een paar jaar terug kon ik nog gewoon op de trappen van Carrie's huis gaan zitten maar nu hangt er dus een bordje en een bak waar je een dollar in kan stoppen als je een foto maakt.
Ik neem toch aan dat de film maatschappij destijds ooit toestemming van die vrouw nodig heeft gehad om haar huis te gebruiken in de serie en dat ze daar ook voor betaald is.
Dat je dan nu nog met de ellende zit is wel vervelend maar ja..daar kan je vanuit gaan, al weet je van tevoren natuurlijk nooit of iets een hit gaat worden of niet en SATC is natuurlijk ongekend populair geworden.

Dat huis op 1010 5th kende ik trouwens niet....ga ik volgende keer eens bekijken :-)
mhmobiel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door mhmobiel »

Wat een leuke tips Iris, dankjewel! Wij zijn eind juli in New York en lopen dan vast ook richting het Friends-appartement. Helaas mogen de kids nog niet naar binnen bij 230 Fifth, anders zouden we dat zeker doen.
Jochem
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochem »

Goede en leuke tips! Wij vertrekken zaterdag de 15e, hebben er superveel zin in!
Deze tips voeg ik even toe aan mijn (lange) lijst;-)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Jochem schreef: Wij vertrekken zaterdag de 15e
Wij ook! Vlieg je toevallig ook met Iceland Air?
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Ben ook net terug, Wat ik ook zeer leuk vond was fietsen huren en door Central Park.
En een toppertje was ook Brighton beach van Coney Island. Beetje vergane glorie maar weinig toeristen daar en het geeft je een leuke indruk van de échte lokale bevolking.
Jochem
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochem »

lelie schreef:
Jochem schreef: Wij vertrekken zaterdag de 15e
Wij ook! Vlieg je toevallig ook met Iceland Air?
Hai!

Nee, wij vliegen met KLM. Nu maar hopen dat die vuurberg zich een beetje koest houdt;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer