Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

In New York

Bericht door Petra/VS »

Wij genieten even een paar dagen van deze heerlijke stad! Vandaag echt lekker toerist uitgehangen. Ik voel mijn voeten! Voor je het weet loop je heel eat af! Het is trouwens wel duidelijk, dat het meivakantie is in Nederland, want we horen overal om ons heen Nederlands praten! Ik zag, dat er een paar forummers ook hier zijn, nu. We boffen met het weer! Ik probeer zoveel mogelijk "live" een verslag bij te houden op mijn weblog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: In New York

Bericht door Susie one »

Hoi Petra en Rick,

Ik ben blij om te lezen dat jullie heel veel plezier in NY hebben.
Wij zijn vorig jaar toen we in NY waren ook spontaan naar een musical geweest ivm slechte weer.
Naar een musical gaan in NY is echt een belevenis. Wij hebben in 2008 in NY naar The Lion King (van te voren geboekt)
geweest en in 2009 naar Mama Mia.

Nog heel plezier in NY met de reunie.

Groetjes,
Susan
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Haha dat viel ons de laatste dag ook al op!
We waren er maandag nog en echt overal om ons heen in de Apple store hoorden we Nederlands
Daar word ik nooit echt blij van :wink:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Veel plezier, Petra! Ik zal jullie volgen.
pascalbrouwers
Amerika-ontdekker

Bericht door pascalbrouwers »

Iris_1982 schreef:Haha dat viel ons de laatste dag ook al op!
We waren er maandag nog en echt overal om ons heen in de Apple store hoorden we Nederlands
Daar word ik nooit echt blij van :wink:
Heb je mij soms gehoord hahahaha.
Ja klopt hoor alleen maar ollanders in de store......

Petra geniet maar van jullie tripje.
Greetz,
Pascal
1998 2 X, 2000, 2010 New York
1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008 Florida
1999 Californie en Vegas.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn zoveel Nederlanders hier, ik moet gewoon even kijken, of "ze" het forum ook lezen. Vanochtend om een uur of tien bij Central Park een groepje Nederlanders, die hun dag aan het uitstippelen waren. Bij onze Verenigde Naties rondleiding was er een Nederlandse vader en zoon, vader had een roze met wit geruit overhemd aan, zoon een Gaastra hemd. Later, in Little Italy, was er een Nederlands groepje, dat een tafeltje binnen vroeg (het was buiten ook wel wat koud, toegegeven.). Kortom, ik hoor veel Nederlands in Washington, maar dit slaat alles, het lijkt alsof de Nederlanders New York hebben overgenomen ;). Natuurlijk hoor ik ook Frans en Duits, maar Nederland is een klein landje daarbij vergeleken! Ik vind het eerlijk gezegd erg leuk, dat er zoveel Nederlanders hier rondlopen. Zoals Iris al aangaf ben ik daarin waarschijnlijk in de minderheid. Dat zie ik althans in de reacties, als ik eens Nederlands terugspreek.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

goed voor de new yorkse economie dat zoveel europeanen de plas oversteken.Dat zal wel weer heel wat minder worden als de dollar tov de euro zoveel meer waard gaat worden.Wij hoorden in maart nagenoeg geen europeanen maar ja was toen ook geen vakantie tijd.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik kan je vertellen, in Orlando ook alleen maar Nederlanders hoor :lol: ! Overal, in alle winkels / outlets, in de waterparken, in de restaurants en ZEKER in de Apple stores waar ik was (Florida Mall bv) etc. Echt een invasie, je herkent ze van verre ook al :mrgreen: ! Ik had in de Macy's een mooi Oranje Ralph Lauren t-shirt gekocht, met zelfs 'Netherlands' in een klein embleem op de voorkant, en een rugnummer en groot Netherlands op de achterkant. Zal ongetwijfeld met WK voetbal te maken hebben, maar echt wel mooi shirt. Ik werd heel veel keer aangesproken op de shirt :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Hoi Petra, heel veel plezier in NYC, ik mis het nu al! Ook al zijn mijn voeten aan het bijkomen van al het werk wat ze hebben moeten verrichten. Het was inderdaad merkbaar dat het hier mei vakantie is, de laatste dagen dat wij er waren hoorden we ook veel nederlands om ons heen! Volgens mij hoe vaak je ook gaat naar New York je vermaakt je er altijd opperbest, ziet altijd iets nieuws ... the city that never bores :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een groot gedeelte van mijn moederdag heb ik aan de foto's van de afgelopen dagen besteed. Lekker nagenieten was het! Ze zijn hier en hier te bekijken.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Inderdaad allemaal Nederlanders hier in New York. Dan gaat de exclusclusiviteit van een weekje NY er wel een beetje vanaf :wink:

Morgen gaan we alweer naar huis.... we hebben enorm genoten en het weer was ook schitterend. Vandaag de verjaardag van mijn jongste gevierd, heel leuk en bijzonder. er is voor hem gezongen bij Ellens Stardust diner en we zijn net terug van Top of the Rock. Heel mooi al die lichtjes (wel een beetje koud)

Monique
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, het is opeens een stuk koeler. Jullie hebben wel geluk gehad, hoor, want zo warm is het gewoonlijk begin mei niet. Al die Nederlanders laten wel zien, wat een reislustig volkje het is. Ik hoorde ook veel Frans. Misschien, omdat ik die talen ken en ze meteen opvang.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

MattRob schreef:Ik kan je vertellen, in Orlando ook alleen maar Nederlanders hoor :lol: ! Overal, in alle winkels / outlets, in de waterparken, in de restaurants en ZEKER in de Apple stores waar ik was (Florida Mall bv) etc. Echt een invasie, je herkent ze van verre ook al :mrgreen: ! Ik had in de Macy's een mooi Oranje Ralph Lauren t-shirt gekocht, met zelfs 'Netherlands' in een klein embleem op de voorkant, en een rugnummer en groot Netherlands op de achterkant. Zal ongetwijfeld met WK voetbal te maken hebben, maar echt wel mooi shirt. Ik werd heel veel keer aangesproken op de shirt :lol: !
In de Nike store in NY stond NEderland zelfs als 1 van de 4 favoriete teams uitgelicht. Grote voetbalspelers in Nederlandse shirts op een nagemaakt voetbalveld. Je kon er ook oranje voetballen met NEDERLANd er op kopen en voetbalschoenen met KNVB en zo.
Echt heel gek om dat in NY te zien :-) Maar een verkoper in de Quicksilver store sprak ons ook al aan en begon het hele team op te noemen, haha hij was beter op de hoogte dan wij
En ik dacht dat voetbal in Amerika geen grote sport was
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Petra/VS schreef:Kortom, ik hoor veel Nederlands in Washington, maar dit slaat alles, het lijkt alsof de Nederlanders New York hebben overgenomen ;).
Je bedoelt waarschijnlijk teruggenomen :wink:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Een groot gedeelte van mijn moederdag heb ik aan de foto's van de afgelopen dagen besteed. Lekker nagenieten was het! Ze zijn hier en hier te bekijken.
Petra, degenen die geen facebook hebben kunnen de foto's niet bekijken. Ik zag dat je op je blog ook verwijst naar je facebook.. Je sluit zo onbedoeld een aantal trouwe lezers van je blog uit. Dat is vast niet je bedoeling ;)
Sandy
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Maar wie zit er dan ook nog niet op Facebook?? :mrgreen: :wink:

Nee serieus (even offtopic) : Facebook is ontzettend leuk als je verder niks hebt met vriendennetwerksites en geen behoefte hebt om je hele dagelijks leven naar buiten te brengen.
Je kunt je namelijk ook abonneren op allerlei bedrijven en clubs. Zo ben ik fan van Cirque du Soleil en krijg ik als eerste te horen wanneer er kaartjes zijn, fan van de New York Times en fan van KLM (vanwege de gratis bagagelabels :mrgreen: ). En zo zijn er natuurlijk nog 1000 amerika-gerelateerde dingen te bedenken :-)
Ik vind het iig 10 keer leuker dan Hyves wat eigenlijk vrij star is.

Leuke foto's Petra! Vind de 1e wel mooi met die reflecties van Times Square!
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 10 mei 2010, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Petra/VS schreef:Een groot gedeelte van mijn moederdag heb ik aan de foto's van de afgelopen dagen besteed. Lekker nagenieten was het! Ze zijn hier en hier te bekijken.
Petra, degenen die geen facebook hebben kunnen de foto's niet bekijken. Ik zag dat je op je blog ook verwijst naar je facebook.. Je sluit zo onbedoeld een aantal trouwe lezers van je blog uit. Dat is vast niet je bedoeling ;)
Sorry, ik had de verkeerde Facebook links gebruikt, als het goed is moet iedereen ze nu kunnen zien, Facebook account of niet:hier en hier te bekijken
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ja zo zien we ze ... Mooie foto's!! :thumbup:
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt :), ook, dat je me erop attent maakte, ik heb de links in mijn blog ook aangepast.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Super zeg! Leuke foto's (en lekker weer ;))!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer