Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn dagplanning NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Re: Mijn dagplanning NYC

Bericht door JeroenMioch »

Ik zie dat je de Bronx zoo gaat doen, Ik moet bekennen dat ik het een verloren dag vond. Je moet met de metro een flink eind en dan vanaf de metro naar de Zoo is ook een stuk lopen. Hoewel het een grote dierentuin is vond ik het niet spectaculair.

Mijn tips zijn niet echt budget maargoed :

Cruise over de Hudson met Spirit-cruises.
Helicoptervlucht over New York met Helicopter flight services
Huur ook fietsen voor Central park, t' is een heeeeel eind lopen !

Op bovenstaande krijg je volgens mijn korting met je NY pass.

Onvergetelijke ervaring.

Groet : Jeroen
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

JeroenMioch schreef: Helicoptervlucht over New York met Helicopter flight services
Huur ook fietsen voor Central park, t' is een heeeeel eind lopen !

Op bovenstaande krijg je volgens mijn korting met je NY pass.

Onvergetelijke ervaring.

Groet : Jeroen

Kan je vertellen wat het kost om een fiets te huren, en waar je dit het beste kan doen?
Ook zouden wij een helikopter vlucht willen doen, maar heb totaal geen idee wat het kost en waar je het beste voor je geld krijgt.

Kun je me hier wat tips over geven??

Dank u
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

headhunterke schreef:Als je naar Ground Zero gaat, moet je zeker het Memorial Museum doen.
Het ligt tussen de kazerne en Ground Zero zelf dacht ik (in elk geval in Liberty Str.)
Ik kreeg eerlijk gezegd kippenvel daarbinnen, ook al is het niet zo groot.

Misschien een stomme vraag:

Ik ben in November in New York geweest en heb het 9/11 Memorial Center van binnen gezien(daar waar die motor voor het raam staat), maar waar is het museum van 9/11? Is dat nog een stukje verder dan het Century 21 shoppingcenter??
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Het ligt achter je als je met je gezicht naar Century 21 staat (de ingang tussen Broadway en Chruch Str.)
Draai je gewoon om (GZ ligt nu rechts van je), en sla bij Liberty Str. rechts af. Je kan het eigenlijk niet missen. Op de plek waar allemaal bankjes enzo staan, ga je gewoon naar beneden, en het is op de linkerkant.
Normaal gezien staan er ook wel altijd wat mensen voor de venster te kijken naar wat het nu precies is.
Als je het echt niet vindt, kan je het altijd vragen natuurlijk.

@ JeroenMioch:

Dat vond ik net zo plezant aan Central Park, de wandeling van enkele uren.
Met de fiets kom je ook bijlange niet op de plekjes die je te voet kan doen.
Zo ben ik tot net aan het water geweest, op rotsen enz. en ik denk niet dat je zoiets met de fiets zal doen. Je zal sneller eens kijken en denken 'oh, leuk.' Maar je zal volgens mij minder geneigd zijn af te stappen.
In elk geval, ik raad iedereen altijd aan Central Park (of maar een deel als ze het echt te ver vinden) te voet te doen.
Eigenlijk valt die afstand best wel mee hoor.
Ik heb een heel lange wandeling gemaakt van 4-5 uurtjes, maar je kan het natuurlijk zo snel/traag doen als je zelf wil, met de attracties in Central Park zelf die je wenst te zien.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer