Nou, een voorbeeldje; Koop 's ochtends een kop thee (bij bv Starbucks) en ergens in een supermarktje of broodjeszaak belegde bagels (of beleg ze zelf) en eet je ontbijt op een bankje in Central Park. Ook leuk als picknick...koop wat lekkere dingen (fruit, broodjes, drankjes) en zoek een lekker grasveldje uit in het park. Is een stuk goedkoper dan voor je ontbijt of lunch in een zaakje te gaan zitten eten. Ontbijt nemen in je hotel is natuurlijk helemaal uit denk bozen, dat kost gemiddeld $15 pp, voor dat bedrag heb je ook 3 ontbijtjes.
Pas ook op WAAR je gaat eten. Midtown Manhattan is erg op toeristen gericht en erg duur. Rondom Times Square is, als je een klein budget hebt , echt 'NoGoArea' Het is beter om in de wat alternatievere wijken te gaan eten. Dan heb je vaak veel en lekker voor heel weinig. Zo aten wij in de Lower East Side in zo'n hippe maar simpele noodlebar (deze naam had het ook). Voor $7,95 kon je een gerecht van de kaart kiezen (noodles of rijst met.....) en dan kreeg je er nog 2 loempia'tjes en een salade bij. Heerlijk gegeten voor een prikkie.
Ook in Chinatown schijn je voor heel weinig erg lekker te kunnen eten. Voor Brooklyn zal dat ook wel gelden. Ik ben niet zo ontzettend lang in NY geweest maar dat is eigenlijk iets dat geld voor elke (wereld)stad die je bezoekt. In Berlijn bijvoorbeeld aten wij vaak bij zo'n klein Vietnamees toko'tje dat in dezelfde straat zat als ons hotel, een straat om de hoek van de grote/bekende straten waar elke toerist rondloopt. Daar hadden we dan voor €4,- een bord rijst met gewokte groenten en knapperige tofu in een heerlijke saus!
Het zijn de simpele dingen die 't 'm doen...
(nog even een kleine toevoeging; ik hou ervan om te besparen en ga liever een paar keer heel goedkoop eten zodat ik vervolgens een hele mooie designer-outfit aan kan schaffen. In NY hebben we ook op zaterdagmiddag in een hele gezellige tent in het Meatpackingdistrict een champagnelunch gedaan. Heerlijke salade, glas champagne erbij en op de achtergrond het poppen van de kurken omdat er iedere 5 minuten een nieuwe fles champagne werd geopend. Cheap versus Decadent dus!! )
Ok bedankt voor de toelichting. Ik dacht eerder dat je met bonnen ofzo goedkoop kon eten/drinken. Toen wij in NY waren kregen we geregeld bonnen van Starbucks waardoor je de volgend koffie gratis kreeg
Alsook deden veel restaurant zaken een heel goedkope middag lunch voor soms maar 20$/persoon...
De tips staan op mijn lijstje van dingen waar ik op moet letten, thanks, ik kom stukje bij beetje dichterbij het plannen! Het is nogal een wirwar van dingen die je moet uitzoeken =P
Ik heb een vraag :
Is dit te doen allemaal qua afstand enzo?
Aankomst: 18.00
- Naar de hotelkamer, iets eten.
-
21-02-10:
- Naar de kerk
1657 Broadway, 4th Floor
New York, NY 10019
- Central Park
- Strawberry Fields
- Winkelen: Fifth Avenue
Winkels op 5th Ave. Midtown Adres
Bergdorf Goodman 754 Fifth Avenue bij 58th Street
Bergdorf Men's 745 Fifth Ave. bij 58th Street
Van Cleef & Arpels 744 Fifth Ave. bij 57th Street
Louis Vuitton Op de hoek van 57th Street
Bulgari 730 Fifth Ave. bij 57th Street
Tiffany & Co., 727 Fifth Ave. bij 57th Street
Trump Tower 725 Fifth Ave. bij 56th Street
Prada 724 Fifth Ave. tussen 57th en 56th Street
Abercrombie & Fitch 720 Fifth Ave. 56th Street
Harry Winston (juwelier) 718 Fifth Ave. 56th Street
Henri Bendel 712 Fifth Ave. 55th Street
Disney Store 711 Fifth Ave tussen 55th en 56th Street
Takashimaya 693 Fifth Ave. tussen 55th en 54th Street
Gucci 685 Fifth Ave. 54th Street
Ferragamo Women's 661 Fifth Ave. tussen 52th en 53rd Street
Fortunoff 681 Fifth Ave 53rd Street
Brooks Brothers 666 Fifth Ave. 53rd Street
NBA Store (sport) 666 Fifth Avenue bij 52nd Street
Cartier (juwelier) 653 Fifth Ave. 52nd Street
H. Stern 645 Fifth Ave. 52nd Street
Versace 647 Fifth Ave. 51st Street
Sephora 636 Fifth Ave. 51st Street
Banana Republic Rockefeller Center bij 630 Fifth Ave. 50th Street
Saks Fifth Avenue 611 Fifth Ave. bij 50th Street tegenover Sint Patricks Cathedral en Rockefeller Center.
Kenneth Cole 610 Fifth Ave. 49th Street, bij het Rockefeller Center
-
- Eten bij Ellen's Stardust Dinner
- 1650 Broadway, Corner of 51st Street
NY, NY 10019, 212-956-5151
22-02-10:
- Empire State Building
Het Empire State Building is gebouwd naar aanleiding van een "competitie" tussen Walter Chrysler, van de Chrysler Corporation, en John Raskob, oprichter van General Motors. Het doel van de competitie was om te zien wie het eerst het hoogste gebouw ter wereld kon bouwen. Om de strijd te winnen zocht John Raskob in 1929 een groep investeerders bij elkaar en samen hebben zij de opdracht gegeven tot de bouw van deze wolkenkrabber.
350 Fifth Avenue (between 33rd/34th Streets), New York, NY 10118
- Bryant Park
Een populair stadspark in Midtown Manhattan. Het park wordt ingesloten door de Fifth Avenue, Sixth Avenue (die officieel Avenue of the Americas heet), 40th Street en 42nd Street. Opvallend zijn de honderden groene stoelen en tafels in het park. Zeker op zonnige dagen zie je er veel mannen in strakke pakken lunchen. Ook leuk: het gratis wireless internet. Verder vind je het hoofdgebouw van de New York Public Library (NYPL) bij het park.
- Chrysler Building
Het Chrysler Building is een van de symbolen van de stad New York City, met een hoogte van 319 meter. Het werd oorspronkelijk gebouwd voor de Chrysler Corporation en is momenteel in het bezit van TMW Real Estate (75%) en Tishman Speyer Properties (25%). Het Chrysler Building is ontworpen door William van Alen voor een projectontwikkelaar, William H. Reynolds, ook de bedenker van Dreamland. Het ontwerp werd door Reynolds verkocht aan Walter Chrysler als een toekomstig hoofdkantoor voor zijn autoconcern.
- Times Square
Times Square is een plein en buurt in Manhattan, New York rond 42nd Street en Broadway. De naam is afgeleid van het voormalige hoofdkantoor van de krant The New York Times. Tot de bouw ervan in 1904 heette het Longacre Square
- Bloomingdale’s: warenhuis (winkelen)
- Macy’s: warenhuis (winkelen)
- Broadway
- Basketbal wedstrijd
23-02-10:
- Greenwich Village
Een hippe wijk. Greenwich Village is het gebied dat ingesloten wordt door Broadway (oost), de Hudson River (west), Houston Street (zuid) en de 14th Street (noord). De wijk, die in de volksmond The Village heet, kent een lange historie. In de jaren zestig deden muzikanten als Bob Dylan er hun inspiratie op. Verder waren de boomrijke straten van Greenwich Village de plek waar de homobeweging Gay Pride ontstond. Dit gebeurde nadat bezoekers van het homocafé Stonewall groepen potenrammers van zich afsloegen. In die tijd werden homo’s namelijk regelmatig slachtoffer van klopjachten. Het hart van de wijk is het Washington Square Park. Niet te missen is Bleecker Street. In deze straat zitten diverse bakkerijen, boetiekjes, restaurants en bars. New Yorkers beschouwen Bleecker Street als één van de leukste straten van de stad.
- Washington Square Park
Een belangrijk plein. Gelegen aan het begin van de Fifth Avenue en in het hart van de wijk Greenwich Village. Op het plein staat een triomfboog ter ere van de eerste president van Amerika, George Washington. Het Washington Square Park kent een lange historie. Zo was het in de jaren zestig van de vorige eeuw een ontmoetingsplaats voor hippies. Verder zong zanger Bob Dylan z’n eerste liedjes bij de fontein op het plein. Vandaag de dag zie je er veel studenten, mensen die een potje schaken en andere, relaxende New Yorkers.
- Ground Zero
- Wall street
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Voor een goedkoop biertje naar: Jeremy’s Ale House
228 Front Street, New York, NY 10038
- Eten bij Katz deli
East Houston St. 205. New York.
Goedkoop uit eten in een beroemd restaurant!
Ooit de film ‘When Harry Met Sally” gezien? In Katz’s Deli, de oudste ‘delicatessen’ van de stad, zoals ze in New York dit type tentje noemen, is de beroemde kreun-filmscène met Meg Ryan opgenomen. Ze serveren hier flinke porties en een avondmaaltijd kost je max. 15 dollar! Katz deli, East Houston St. 205. New York.
- Concert 19:30
B.B. King Blues Club & Grill
237 West 42 St.
New York, NY 10036
24-02-10:
- Vrijheidsbeeld
- Battery Park
- Statue of Liberty
- Eastern National Bookstore, Castle Clinton National Monument, Battery Park, New York, NY 10004
- Brooklyn Heights Promenade
Een lang wandelpad langs het water in de buurt Brooklyn Heights. De buurt Brooklyn Heights hoort bij het stadsdeel Brooklyn. De reden om naar de Brooklyn Heights Promenade toe te gaan, is het uitzicht. Je hebt er een prachtig zicht op de skyline van New York en de Brooklyn Bridge. Langs de wandelpromenade zie je huizen die behoorlijk aan de prijs zijn. Maar dat mag ook wel met zo’n fantastisch uitzicht.
Qua afstand is het volgens mij wel te doen, maar qua tijd????? Als je 21 februari AL die winkels in wilt om te kijken, kom je zeker te kort. Bijvoorbeeld Abercrombie heeft al drie verdiepingen (vind dit wel een mustdo, alleen al voor de entourage ) dan ben je toch al snel een uurtje bezig. Tenminste wij wel, in Macy's kun je een dag vertoeven zonder je te vervelen.
Wel een tip nog voor je, in googlemaps kun je ook al deze gegevens invoeren en dan kun je ook op loopafstand kijken. Dan krijg je een beetje een idee, ik vond het aardig kloppen. Ter informatie, wij liepen vanaf ons hotel (54th street) in iets meer dan 10 minuten naar Times Square. Dus daar in de buurt is het allemaal wel op loopafstand hoor!!
Ik weet niet of je de 22ste ook in die volgorde wilt doen, maar die is volgens mij niet helemaal logisch. Kijk dit ook eens na in googlemaps hoe je dit het beste kunt combineren. Als je bij Cryslerbuilding bent is ook een bezoekje aan Grand Central Terminal , dit ligt ongeveer ernaast, zeker de moeite waard.
Ook Empire State Building ben je wel eventjes bezig. Voordat je alle security hebt gehad en alle rijen voordat je een lift in kan ben je alweer een kwartiertje verder. En dan heb ik het niet eens over een wachtrij, maar ik verwacht niet dat het eind februari een megarij zal staan. Ik zou dit wel doen, als het mogelijk is op een dag als het goed helder is. Anders zou ik zeker schuiven in het schema.
Het uitzicht is magnefiek en het is jammer als je maar weinig ziet omdat het bv dampig is.
Kijk anders nog voor tips op onze weblog. Wij zijn eind januari geweest. De link staat onderin mijn handtekening. Veel plezier!!
Ik heb even een planning gemaakt van mijn dagen. Wat denken jullie ervan?
May 14 - Flight to nyc, sleeping in a hostel near penn station
May 15 - Early bus to Boston
May 16 - Boston
May 17 - Boston
May 18 - Boston; , late flight to Chicago
May 19 - Chicago
May 20 - Chicago
May 21 - Chicago
May 22 - Chicago
May 23 - Chicago; early flight Washington DC
May 24 - Washington DC
May 25 -Washington DC
May 26 - Washington DC; bus to Philadelphia
May 27 - Philadelphia
May 28 - Philadelphia; bus to NYC
May 29 - NYC
May 30 - NYC
May 31- NYC
June 01 - NYC
June 02 - NYC
June 03 - NYC
June 04 - NYC
June 05 - NYC
June 06 - NYC late flight back to Dusseldorf
Waarom heb je besloten om een aantal keren binnenlandse vluchten te nemen? Was dat goedkoper dan met de trein of bus? Met de trein lijkt mij wel wat leuker omdat je dan onderweg ook nog het een en ander ziet en omdat het misschien een leuke gelegenheid is om met andere mensen in contact te komen. En is het geen idee om bijvoorbeeld nog de Niagara Falls mee te nemen, mits er goede treinverbindingen bestaan tussen NY en Niagare Falls en verder door naar Chicago?
De binnenlandse vluchten zijn zowel geld, als tijd besparing. Van Boston naar Chicago met de trein duurt 22 uur, en kost me meer dan een binnenlandsevlucht Boston - Chicago; Chicago - Washington samen. Maar ik twijfel nog wel of ik dat nou met het vliegtuig moet doen of niet..
henk01 schreef:
Ooit de film ‘When Harry Met Sally” gezien? In Katz’s Deli, de oudste ‘delicatessen’ van de stad, zoals ze in New York dit type tentje noemen, is de beroemde kreun-filmscène met Meg Ryan opgenomen. Ze serveren hier flinke porties en een avondmaaltijd kost je max. 15 dollar! Katz deli, East Houston St. 205. New York.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.