Na lang twijfelen had ik via www.newyorkpass.com een pas gekocht voor 7 dagen met daarbij een 3-daagse hop on/hop off bustour. We zaten voor 450 euro (vlucht+hotel) een week in New York, dus dat kon er wel af vond ik...Eenmaal in de stad aangekomen bleek al snel dat ik wat al te enthousiast was geweest met al mijn plannen. Zo wilde ik bv. het National Museum of History, het Gugenheim en het MoMa zien, naar Top of the Rock en een cruise maken met CircleLine. In combinatie met de bustour zou dat helemaal goedkomen, dacht ik

De afstanden bleken echter enorm en door de drukte in de stad duurde het ook wel even voordat je van punt A naar punt B kwam. Bovendien stonden er overal urenlange rijen. De rij naar het Empire State Building besloeg de hele straat en ook nog de hoek om, en bij het Vrijheidsbeeld was de wachtrij 3 uur.
Toen we na 2 dagen nog steeds geen gebruik hadden gemaakt van de passen (we hadden het veel te druk met wandelen, winkelen, indrukken op doen etc.) besloot ik daarom de passen terug te brengen. Gelukkig heb ik het geld teruggekregen, maar hier had ik geluk mee want dat was niet de normale procedure.
Ik denk zelf dat als je in een minder drukke periode de stad bezoekt, de pas een goede aankoop is en dat je het geld er dan ook echt wel uit haalt. Ga je, zoals wij, in een drukke periode, en niet al te lang, dan zou ik zeggen denk er nog eens goed over na. De stad is zonder al die attracties al geweldig en indrukwekkend genoeg, en er is zoveel te zien en te beleven dat wij er eigenlijk niets aan hebben gemist. Voor een volgende keer zou ik wel graag (1 van de) musea zien, en al die andere dingen, maar voor ons was dit de eerste keer NY en wij hebben het geweldig gehad, ook zonder de New York Pass