Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York Pass hoe en wat?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
nyfan09
Amerika-ontdekker

Re: New York Pass hoe en wat?

Bericht door nyfan09 »

Voor iedereen die erover denkt de New York Pass aan te schaffen heb ik misschien nog wel wat bruikbare tips. Ik kom namelijk net terug van een week New York, wij waren er van 26 december t/m 1 januari. We hebben een geweldige tijd gehad, dus voor de geinteresseerden bij deze mijn ervaringen.

Na lang twijfelen had ik via www.newyorkpass.com een pas gekocht voor 7 dagen met daarbij een 3-daagse hop on/hop off bustour. We zaten voor 450 euro (vlucht+hotel) een week in New York, dus dat kon er wel af vond ik...Eenmaal in de stad aangekomen bleek al snel dat ik wat al te enthousiast was geweest met al mijn plannen. Zo wilde ik bv. het National Museum of History, het Gugenheim en het MoMa zien, naar Top of the Rock en een cruise maken met CircleLine. In combinatie met de bustour zou dat helemaal goedkomen, dacht ik :D ...

De afstanden bleken echter enorm en door de drukte in de stad duurde het ook wel even voordat je van punt A naar punt B kwam. Bovendien stonden er overal urenlange rijen. De rij naar het Empire State Building besloeg de hele straat en ook nog de hoek om, en bij het Vrijheidsbeeld was de wachtrij 3 uur.

Toen we na 2 dagen nog steeds geen gebruik hadden gemaakt van de passen (we hadden het veel te druk met wandelen, winkelen, indrukken op doen etc.) besloot ik daarom de passen terug te brengen. Gelukkig heb ik het geld teruggekregen, maar hier had ik geluk mee want dat was niet de normale procedure.

Ik denk zelf dat als je in een minder drukke periode de stad bezoekt, de pas een goede aankoop is en dat je het geld er dan ook echt wel uit haalt. Ga je, zoals wij, in een drukke periode, en niet al te lang, dan zou ik zeggen denk er nog eens goed over na. De stad is zonder al die attracties al geweldig en indrukwekkend genoeg, en er is zoveel te zien en te beleven dat wij er eigenlijk niets aan hebben gemist. Voor een volgende keer zou ik wel graag (1 van de) musea zien, en al die andere dingen, maar voor ons was dit de eerste keer NY en wij hebben het geweldig gehad, ook zonder de New York Pass :D .
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Heeft er iemand eeen idee welke periodes druk zijn? Ben laatst van 30 oktober tm 7 november geweest en heb ik nergens moeten wachten(oke half uurtjes in totaal bij Lady Liberty).
Nu ga ik in april weer, 5 tm 16 april, en zou ik graag weten of het dan druk of rustig zal zijn!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
nyfan09
Amerika-ontdekker

Bericht door nyfan09 »

Voor zover ik weet gaan veel mensen naar New York in het voor- en najaar, vanwege het gunstige weer dat je daar dan hebt (niet te warm en niet te koud). Verder is het ook druk in de feestperiode (vanaf Thanksgiving t/m oud&nieuw) en in de zomer is het ook druk volgens mij, hoewel het dan erg heet is maar veel mensen hebben dan natuurlijk vakantie. Moeilijk te zeggen dus wanneer het er niet druk is...Wel vertelden ze mij bij Planet Hollywood, toen ik de passen op ging halen, dat het in geen enkele maand van het jaar zo'n gekkenhuis is als in de periode dat wij er zaten :D .
nyfan09
Amerika-ontdekker

Bericht door nyfan09 »

En om antwoord te geven op je vraag; ik denk dat het in april wel mee zal vallen met de drukte.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Ook wij waren er in de periode 24-12 tem 30-12, waarschijnlijk de allerdrukste periode van het jaar. De mensen ginds noemden het grazy. Toch hebben we wel veel gebruik gemaakt van onze passen en gedeeltes van de rijen kunnen overslaan, oa aankoop kaartjes Liberty , nadien wel uur id rij voor security. in de namiddag was de wachtrij voor Empire State enorm (2.5 u?) , de volgende morgen ging het wel vlotter , ook hier weer wachtrij security, de skyride was tof voor ons zoontje van 8 jaar. In de musea telkens wachtrij voor aankoop kaartjes kunnen skippen , oa NMAH , Metropolitan en MOMA (wel op een drafje gezien, ook enorm druk, maar toch nog even bij Tim Burton binnen , hoewel uitverkocht was). We hebben ook Madam Tussaud en The bodies gedaan , welke we wellicht niet gedaan zouden hebben als ze niet in de pass inbegrepen waren en ook op de helicoptervlucht hebben we een volle 15% korting gekregen. Voor ons hebben de passen dus wel geloond.
Al bij al een overweldigende ervaring en hopelijk kunnen we (ooit/snel) nog eens terug in een rustiger periode om de kleinere , minder toeristische toppers uit pluizen
Laatst gewijzigd door alken op 08 jan 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

O ja , de taxichauffeur vond april de beste periode (niet te koud , niet te warm , niet te druk)
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ik heb hier even het topic doorgenomen en heb geconcludeerd:

7 days NYpass kopen of niet?!
Afhankelijk van:
- aantal attracties die je wil doen
- de drukte in NY.

Aan het aantal attracties zal het niet liggen, wij willen écht veel doen.
Maar ik ben niet de persoon die het geduld heeft om 3uur aan te schuiven (ik vond 2uur wachten voor het parlement van Budapest al ontzettend lang).

Dus mijn vragen:
1/ 1 juli tot 6 juli; drukke periode? (op de 4th of july na dan :wink: )
2/ Kan ik gewoon bestellen via http://www.newyorkpass.com of wordt dit afgeraden?
3/ Is het verstandig om de pass nu te bestellen als we pas op 1juli in NY zijn?
4/ Wat als je besteld hebt? Moet je een mail afprinten? Wordt dit adhv je creditcard bekeken? Is je afhaalpunt altijd Planet Hollywood?
5/ Nog tips die je me kan meegeven?

Alvast vriendelijk bedankt!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
henk01
Amerika-ontdekker

Bericht door henk01 »

Wij willen het vrijheidsbeeld bezoeken incl de kroon.
Ik krijg op de site de kaarten niet gereserveerd.

Zijn er meer mnogelijkheden om aan kaartjes te komen of in de kroon te komen ?
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ook ik ben nog aan het twijfelen wat te doen.Ook de citypass is een optie.Maar we zijn niet zo'n museum bezoekers dus zou in theoarie de citypass het meest bij ons passen.Als ik echter uitreken wat alles los kost ben je niet veel voordeliger uit.
Dat vind ik ook van de NYpass.....je haalt de kosten er alleen uit als je enkele musea erbij bezoekt , buiten het empire state building , top of the rock , cruise op de hudson.Toch zag ik ook iets leuks namelijk de Food On Foot NYC Tours
.Heeft iemand die guided tour al eens gedaan?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

henk01 schreef:Wij willen het vrijheidsbeeld bezoeken incl de kroon.
Ik krijg op de site de kaarten niet gereserveerd.

Zijn er meer mnogelijkheden om aan kaartjes te komen of in de kroon te komen ?
Ha Henk,

Als het op de site niet lukt, dan zullen ze op zijn voor de periode die je wilt gaan. Ze zijn heel snel uitverkocht, dus je moet er echt snel bij zijn. Het kan ook dat ze nog niet in de verkoop zijn. Voor wanneer zoek je kaartjes?
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
henk01
Amerika-ontdekker

Bericht door henk01 »

22 /23 /24 - 02
henk01
Amerika-ontdekker

Bericht door henk01 »

Error
An unexpected error has occured

Dit krijg ik steeds
Salila
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Salila »

@Henk: Oh wat vreemd, in die periode zit ik ook in NYC. En als ik voor kaartjes kijk om te reseveren, heb ik geen last van foutmeldingen. Misschien moet je t op een andere pc uit proberen? Want er zijn nog genoeg kaarten beschikbaar voor die week.
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Ik heb even voor je gekeken en ik kan wel kaartjes reserveren voor die data:

https://secure3.gatewayticketing.com/st ... ilID=16824

werkt de link? zo niet, ik ben er gekomen via http://www.statuecruises.com/
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Lezolas schreef: Dus mijn vragen:
1/ 1 juli tot 6 juli; drukke periode? (op de 4th of july na dan :wink: ) kan erg druk zijn
2/ Kan ik gewoon bestellen via http://www.newyorkpass.com of wordt dit afgeraden? ja hoor, geen probleem
3/ Is het verstandig om de pass nu te bestellen als we pas op 1juli in NY zijn? je kan nu al bestellen, houd de site in de gaten, soms zijn er leuke aanbiedingen
4/ Wat als je besteld hebt? Moet je een mail afprinten? Wordt dit adhv je creditcard bekeken? Is je afhaalpunt altijd Planet Hollywood?je ontvangt een email bevestiging hiermee kun je bij Planet Hollywood de passen en informatieboekje ophalen
5/ Nog tips die je me kan meegeven?kaart gaat in werking zodra je eerste attractie gedaan hebt

Alvast vriendelijk bedankt!
Wij hebben veel gemak gehad van de New York pass, konden voorbij de rijen lopen. Je zou mijn reisverhaal van 2009 kunnen lezen om te zien wat wij gezien hebben in 4 dagen tijd.
Veel plezier,
Anita
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Bedankt voor de duidelijke antwoorden Anita!
Wel leuk om te weten dat je bijna dezelfde data had, maar dan een jaar eerder!
Ik heb al een stukje van je reisverhaal gelezen! Heel leuk allemaal :D
Gelukje van die bagage ook!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
henk01
Amerika-ontdekker

Bericht door henk01 »

Het is gelukt, ik denk dat er iets met de site niet goed was.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Wij waren er ook van 25 dec. tot 1 januari.

Wij hebben het geld er niet uitgehaald, ook vooral door de drukke rijen!!

Wij deden American museum of natural history, Top of the rock (geen rij door pass :)), Madame Tussauds, 3uur circle line boottocht en dat was het.
We ondernamen ook poging voor vrijheidsbeeld en Empire state building maar door de lange wachtrijen in de bittere kou gaven we verstek na een tijdje :s

In niet zo drukke periode zou ik het zzzzzeeeeeeeeeekkkkkker aanraden, maar nu was het niet zo top als ik had gehoopt.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik ben toch sterk aan het overwegen om een new york city pass aan te schaffen.Wij gaan 9 maart en vanaf 1 maart is er een nieuwe pas uit.Er is een atractie bijgekomen namelijk top of the rock.Aangezien wij niet zo'n museum freaks zijn maar even een museumpje bezoeken toch wel een optie is met deze pass , denk ik dat we 'm gaan bestellen.
Kijken jullie eens mee af mijn redenatie klopt.
Online los kopen van tickets:
ESB 22 $ pp
TOR 21 $ pp
2 uur circle lijn cruise 30$

dit zijn 3 dingen die we zeker willen doen.De pas kost 79 $ en kunnen we dan EVENTUEEL voor 6 $ meer evt naar Moma , the metropolitan museum of art en american museum of natural history.

Ook al doen we de musea niet voor 6 $ meer heb ik wel alvast tickets en bij drukte aan de kassa kan dat wellicht schelen.
Wat vinden jullie doen of niet?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nicky01
Amerika-newbie

Bericht door nicky01 »

Hoi,

Wij gaan volgende week 5 dagen naar New York en landen op JFK
Nu heb ik nog een vraag over het openbaar vervoer.
Is het ook verstandig om direct een week kaart aan te schaffen?
En is het mogelijk om bij JFK direct met de metro te reizen naar het hart van New York?
Groeten Nicky
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer