Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

raar maar waar

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
liliane
Amerikafan

raar maar waar

Bericht door liliane »

wij zijn onze reis aan het plannen naar Virginia. Mijn nichtje gaat 9 juli trouwen. Natuurlijk willen we ook 4th of july dan meemaken.
Maar nu komt het vreemde bij het vergelijken van de vliegtickets. Als wij vliegen naar Washington Dulles is dat duurder dan dat we daar overstappen en door vliegen naar Charlottesville!
Nou, dat wordt dus een beetje verder vliegen en dan lekker niet zo'n eind met de auto rijden.
Maar vreemd vind ik het wel. Of heeft iemand een logische verklaring?
Groetjes
Liliane
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi, Ik zie dit vaak als wij ergens heen willen vliegen, direct van Atlanta is dan duurder dan b.v. met overstap vanuit Dothan, Montgomery of Tallahassee. Ook naar nederland is het vaak goedkoper om over te stappen in new york en dan naar Amsterdam te gaan. Voor de tijden maakte het nooit iets uit en ik gaf niets om de overstappen! Ik kan me niet goed herinneren waarom het nu was, misschien dat Petra het nog weet uit haar reisorganisatie tijd!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Nou, overstappen wilde ik liever niet. Ik heb nl. 2 ukkies bij me van dan 3,5 jaar en net 14 maanden. Van de laatste weet ik natuurlijk nog niet of hij dan kan lopen. Maar zo overstappen is wel te doen. Dan heb je tenslotte al zo ver gevlogen. 'Even' door de doaune heen, beetje benen strekken en dan nog een uurtje vliegen. Moet te doen zijn.
Groetjes
Liliane
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

liliane schreef:Ik heb nl. 2 ukkies bij me van dan 3,5 jaar en net 14 maanden.
Wellicht is dit topic over vliegen met kleine kinderen ook interessant voor jou.
Life is good in the Tarheel State.
boeffie
Amerikakenner

Re: raar maar waar

Bericht door boeffie »

liliane schreef: Of heeft iemand een logische verklaring?
Dat is een tarief-technische kronkel. :wink: Ik had soorgelijk iets meegemaakt toen ik ging boeken voor a.s. maart, en bij navraag zei men dat het te maken heeft met contracten e.d. die een luchtv.mij. afsluit, bijv. populaire bestemmingen zijn duurder. Maar vreemd blijft het wel!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: raar maar waar

Bericht door hekkie »

liliane schreef:. Als wij vliegen naar Washington Dulles is dat duurder dan dat we daar overstappen en door vliegen naar Charlottesville!
Volgens mij heeft het iets te maken met de "thuishavens" van de div. luchtvaartmaatschappijen. Zo heeft United Airlines als thuishavens Washington en Chicago. Vlieg je hier heen is dat (altijd) duurder dan dat je verder vliegt (overstapt dus) naar een andere bestemming.

Waarschijnlijk moeten de airlines hier meer landingsrechten of andere kosten betalen o.i.d.?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is raar, en ik weet ook niet waarom dit zo is. Ooit hadden we tickets naar Amsterdam met een overstap in Brussel, wat goedkoper was dan uitstappen in Brussel. Heel onhandig, want voor mijn ouders die ons kwamen ophalen zou Brussel beter geweest zijn.
Ook hebben we als onervaren reizigers een keer goedkope tickets gehad van NY naar Amsterdam, en bleek het vliegtuig eerst naar Boston te vliegen, dan terug naar NY, en dan pas naar Amsterdam. Op het vliegveld hebben ze onze tickets veranderd, maar toen moesten we wel 8 uur wachten tot het vliegtuig terug kwam. Ik snap ook niet waarom een extra vlucht erbij goedkoper kon zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik heb toevallig gisteren tickets met United naar Orlando geboekt voor oktober. (ja, een beetje vroeg is het wel :oops: ) Dit gaat natuurljk via Washington. Nu even gekeken als Washington onze eindbestemming zou zijn. Vijftien euro duurder!!............ :?
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Had ik ook, met US Airways was naar Boston met overstap in Philadelphia goedkoper dan direct naar Philadelphia....
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik vind dit niet minder raar dan dat de zeg maar 250 mensen die op een willekeurige economy/coach vlucht zitten naar bijv seattle 400 euro voor een ticket kunnen hebben betaald en anderen 750. binnen de airline wereld is er zoveel mogelijk. ik zoek allang niet meer naar logica.

doreen
SEEING IS BELIEVING
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Ben vandaag van Columbus, OH naar Washington gevlogen via New York, was goedkoper dan rechtstreeks en een beter tijdschema. Tja, waarom dan niet. Had geboekt via United maar was een vlucht van US Airways. Als ik die bij US Airways had geboekt was ik t dubbele kwijt geweest, raar maar waar.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

petra heeft eens een goed verklaring gegeven, maar ik kan hem niet vinden nu. iets met "doorgangsvluchten" of zoiets!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer