Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
raar maar waar
raar maar waar
wij zijn onze reis aan het plannen naar Virginia. Mijn nichtje gaat 9 juli trouwen. Natuurlijk willen we ook 4th of july dan meemaken.
Maar nu komt het vreemde bij het vergelijken van de vliegtickets. Als wij vliegen naar Washington Dulles is dat duurder dan dat we daar overstappen en door vliegen naar Charlottesville!
Nou, dat wordt dus een beetje verder vliegen en dan lekker niet zo'n eind met de auto rijden.
Maar vreemd vind ik het wel. Of heeft iemand een logische verklaring?
Groetjes
Liliane
Maar nu komt het vreemde bij het vergelijken van de vliegtickets. Als wij vliegen naar Washington Dulles is dat duurder dan dat we daar overstappen en door vliegen naar Charlottesville!
Nou, dat wordt dus een beetje verder vliegen en dan lekker niet zo'n eind met de auto rijden.
Maar vreemd vind ik het wel. Of heeft iemand een logische verklaring?
Groetjes
Liliane
Hoi, Ik zie dit vaak als wij ergens heen willen vliegen, direct van Atlanta is dan duurder dan b.v. met overstap vanuit Dothan, Montgomery of Tallahassee. Ook naar nederland is het vaak goedkoper om over te stappen in new york en dan naar Amsterdam te gaan. Voor de tijden maakte het nooit iets uit en ik gaf niets om de overstappen! Ik kan me niet goed herinneren waarom het nu was, misschien dat Petra het nog weet uit haar reisorganisatie tijd!
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Nou, overstappen wilde ik liever niet. Ik heb nl. 2 ukkies bij me van dan 3,5 jaar en net 14 maanden. Van de laatste weet ik natuurlijk nog niet of hij dan kan lopen. Maar zo overstappen is wel te doen. Dan heb je tenslotte al zo ver gevlogen. 'Even' door de doaune heen, beetje benen strekken en dan nog een uurtje vliegen. Moet te doen zijn.
Groetjes
Liliane
Groetjes
Liliane
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wellicht is dit topic over vliegen met kleine kinderen ook interessant voor jou.liliane schreef:Ik heb nl. 2 ukkies bij me van dan 3,5 jaar en net 14 maanden.
Life is good in the Tarheel State.
Re: raar maar waar
Dat is een tarief-technische kronkel.liliane schreef: Of heeft iemand een logische verklaring?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: raar maar waar
Volgens mij heeft het iets te maken met de "thuishavens" van de div. luchtvaartmaatschappijen. Zo heeft United Airlines als thuishavens Washington en Chicago. Vlieg je hier heen is dat (altijd) duurder dan dat je verder vliegt (overstapt dus) naar een andere bestemming.liliane schreef:. Als wij vliegen naar Washington Dulles is dat duurder dan dat we daar overstappen en door vliegen naar Charlottesville!
Waarschijnlijk moeten de airlines hier meer landingsrechten of andere kosten betalen o.i.d.?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Het is raar, en ik weet ook niet waarom dit zo is. Ooit hadden we tickets naar Amsterdam met een overstap in Brussel, wat goedkoper was dan uitstappen in Brussel. Heel onhandig, want voor mijn ouders die ons kwamen ophalen zou Brussel beter geweest zijn.
Ook hebben we als onervaren reizigers een keer goedkope tickets gehad van NY naar Amsterdam, en bleek het vliegtuig eerst naar Boston te vliegen, dan terug naar NY, en dan pas naar Amsterdam. Op het vliegveld hebben ze onze tickets veranderd, maar toen moesten we wel 8 uur wachten tot het vliegtuig terug kwam. Ik snap ook niet waarom een extra vlucht erbij goedkoper kon zijn.
Ook hebben we als onervaren reizigers een keer goedkope tickets gehad van NY naar Amsterdam, en bleek het vliegtuig eerst naar Boston te vliegen, dan terug naar NY, en dan pas naar Amsterdam. Op het vliegveld hebben ze onze tickets veranderd, maar toen moesten we wel 8 uur wachten tot het vliegtuig terug kwam. Ik snap ook niet waarom een extra vlucht erbij goedkoper kon zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik vind dit niet minder raar dan dat de zeg maar 250 mensen die op een willekeurige economy/coach vlucht zitten naar bijv seattle 400 euro voor een ticket kunnen hebben betaald en anderen 750. binnen de airline wereld is er zoveel mogelijk. ik zoek allang niet meer naar logica.
doreen
doreen
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 10545 Weergaves
-